hallo dames, Ik lees al vrij lang op het forum maar dit is eigenlijk mijn eerste keer dat ik iets vraag. Wij zijn nu 8 maanden bezig voor een tweede kindje. Ik vind het lastig om te bepalen of ik nu daadwerkelijk een eisprong voel ja of nee. Voor mijn eerste zwangerschap had ik een omregelmatige cyclus die steeds langer duurde. Voor de start met clomid, toch spontaan zwanger. Nu is mijn cyclus steeds rond de 30 a 34 dagen. Ik temp niet en gebruik geen testen. Nu is het zo dat ik rond mijn eisprong behoorlijke pijn ervaar in mijn onderbuik. Het lijkt alsof het mijn baarmoedermond is of baarmoeder. Alsof deze laag ligt ofzo, kan dit? Ik voel het vooral bij het gaan zitten of opstaan. Iemand die dit herkend?
Ik voel ook eigenlijk altijd mijn (aankomende) eisprong. Meestal als hij eenmaal gesprongen is voel je (bijna) niks meer. Mocht je twijfelen of de pijn met een eventuele eisprong te maken heeft, kun je ovulatie testen gaan gebruiken. Want deze zullen dan rond de tijd van je onderbuikpijn positief gaan worden.
Bedankt voor je reactie! Ik ga daar inderdaad eens voor kijken. Voor mijn eerste zwangerschap wel gebruikt maar nooit gevonden. Ook nooit wat gevoeld.
Pijn tijdens een eisprong is mij niet onbekend. Ik heb altijd aan 1 kant pijn. Alsof er iets naar buiten wil prikken op een plek. Als ik beweeg doet het ook meer pijn. Dat houdt een paar uur aan en dan is het weg.
Hier is mijn baarmoedermond ook erg gevoelig in aanloop naar m’n eisprong, in die mate dat seks pijnlijk kan zijn.
@Kristientje haha ja precies! Dat heb ik ook. Kan de pijn moeilijk omschrijven, maar ik voel duidelijk dat het niet mijn baarmoeder is. @Pinkie88 wat gek dat iedereen toch net iets anders voelt he! Ik zou echt totaal niet weten hoe het voelt als je baarmoedermond pijn doet haha. Dat heb ik nog nooit gehad.
Een beetje het gevoel dat je in je borsten kan hebben voor je ongesteld wordt, maar dan aan je baarmoedermond
Zo, dat is irritant dan joh! Lijkt me geen pretje. Ik vind het sowieso gek dat DAT moment pijn moet doen. Het laatste moment dat je nog even snel met je vriend het bed in kan duiken haha. Nou, ik heb daar op dat moment echt geen zin in.. doet veel te zeer!
Ik voel altijd heel goed links of rechts dat de laatste groeispurt van mn ei er is. Meestal 2 a 3 dagen daarna springt hij daadwerkelijk.
Raar he? Ik heb me ook al afgevraagd wat het precies is. Moest altijd heel voorzichtig gaan zitten. Duurt een aantal dagen en dan is het over.
Ik herken dit maar bij mij voelt het net alsof er een zwaar gewicht in mijn baarmoeder hangt en het gekke is dar dit ook tot 1a 2 dagen na mijn eisprong zo is... kan dit? Meer mensen dit na de sprong nog?
Ik heb ook vaak meer pijn na de eisprong. Ik voel (vaak) eerst een scherpere pijn bij mijn heupbotten, daarna even niets/weinig en daarna vaak pijn in mijn baarmoeder/baarmoedermond. Inderdaad een zwaar gevoel.. deze pijn kan ook wel lang aanhouden trouwens, soms tot aan mijn menstruatie.
Goh toch fijn om iets vergelijkbaars te lezen. Wij hebben net de 7e ronde (voor een tweede kindje) gehad en ik begin toch weer ongesteld te worden Ik heb idd rond mijn eisprong ook altijd best wel pijn rond m'n eierstok, meestal de linker. Maar ook het gaan zitten is vervelend. Het was best wel een moeilijke keuze om toch voor een tweede te gaan omdat mijn lichaam best heftig reageert op een zwangerschap (HG, geen energie en pre-eclampsie bij 37 wkn) En dan duurt het maar voordat ik een positieve test heb... Daarnaast word ik ook nog gauw onzeker over mijn lijf en zijn functioneren, dus die pijn bij de eisprong helpt ook niet. Ik ga de volgende ronde toch maar aan de ovulatietesten, misschien gokken we ook wel steeds net verkeerd.
Ik heb dit ook. Twee vorige keren dat er een kinderwens was, niet ervaren. Nu 3e keer kinderwens en nu ervaar ik het wel. Door ouder te worden? Door twee voldragen zwangerschappen? who knows De voorbije maanden last van gehad. Alleen weet ik niet of het net voor, tijdens, of de dagen net na de eisprong is. Daarom vanaf dze ronde ovulatietesten in huis gehaald. Het was te vervelend, wil graag weten wanneer de eisprong exact is want het gezellig maken met die gevoelige baarmoeder doe ik liever minder dan meer het is volledig anders dan de steken die je hebt in de eierstokken. Dit is echt een pijnlijke gevoelige baarmoeder(mond), die je 24/7 voelt zitten in je onderbuik zeg maar. bij stappen, zitten, ... voel je hem zitten, vervelend gevoel. Duurt een dag of 2-3. Volgend mij net NA de eisprong.