Hoe zit dat nou?!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Loetje88, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    #1 Loetje88, 22 mei 2016
    Laatst bewerkt: 22 mei 2016
    Zoals de titel al zegt, hoe zit dat nou?

Wij proberen nog niet zwanger te worden maargoed mocht het wel zo zijn is dat ook niet erg. Ik prober inzicht te krijgen in mijn lichaam en ovulagie. Ik ben na mijn bevalling nog niet heel regelmatig. Heb nu 32-32-25-27-25 dagen gehad. Heb veel gelezen over de baarmoedermond en het slijm. Vorige week op dag 10 voelde mijn baarmoedermond duidelijk zachter en open. Op dag 12 had ik sochtends een uurtje echt kramp en steken aan 1 kant. Eisprong? De dagen erna voelde mijn baarmoedermond weer stugger en minder open. Nu hebben we op dag 16 onveilige sex gehad en ik dacht laat ik nog eens voelen. Maar toen voelde mijn baarmoedermond weer heel zacht en open. Dus nu snap ik er niks meer van...ook kon ik van mn slijm draden trekken

Je baarmoedermond zou toch rond je ovulatie zachter en open moeten worden en daarna weer langzaam dicht en stugger worden toch? Dan is het gek als het zacht hard zacht is...en zou ik alsnog zwanger kunnen worden nu (oke met onveilige sex kan dat altijd natuurlijk, maar realistisch gezien?)

2. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    kan zijn dat eerste poging niet gelukt is om je ei te laten springen en je lichaam het een paar dagen later opnieuw heeft geprobeerd. Had je de eerste keer dat je dacht dat je eisprong was ook rekbaar slijm?

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Op dag 12 had je krampen en steken. Dat is niet de eisprong zelf, maar in verreweg de meeste gevallen de laatste groeispurt van je follikels. Waarna na een dag of 3/4 je eisprong plaatsvindt waar je veelal niks van merkt.

De kans is dus aanwezig dat je op of rond de dag van je eisprong (mede gezien je vruchtbare slijm), dag 16, hebt geklust........Dan zou je dus een cyclus hebben van 29/30 dagen en dat zou prima in je rijtje met cyclussen passen.

4. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Bij mij was dit ook elke keer.. ik kon er geen touw aan vastknopen wanneer mijn vruchtbare periode was aan de hand van mijn baarmoedermond. Hoog, laag, zacht, hard, open, dicht.. allerlei verschillende combinaties op allerlei verschillende momenten (ik hield het een aantal maanden bij) en zelfs de maand(en) dat ik zwanger raakte was dit niet anders. De één heeft er dus heel veel aan, terwijl de ander (zoals mij) er niets aan heeft om de baarmoedermond te voelen. Elk lichaam is verschillend en jij zal die van jou ook moeten leren kennen op dit gebied :)

5. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Ohjee...🙈

Ik had op dag 12 geen rekbaar slijm maar juist heel veel en waterig.

6. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    owjee dat worden spannende dagen voor jou! Hoe lang is dit nu geleden? En wanneer wil je een test gaan doen?

7. mamavanniek

mamavanniek Actief lid

10 okt 2011
    134
    0
    16
    Kunnen jullie echt verschil merken aan je baarmoedermond? Open en dichter bij de uitgang wil dan vruchtbaar zeggen? Dan ga ik daar ook eens op letten. Begin me steeds meer te beseffen wat n wonder t eigenlijk is dat ons lichaam zo werkt en van alles verzint om zwangerschapskans te vergroten

8. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Nou ik kan er geen touw aan vast knopen hoor met dat voelen ;) Ik voel gewoon duidelijk verschil soms. Heel hard en dicht en heel zacht en open, alsof je een vinger tussen je lippen kan duwen zeg maar. En als hij hard is voelt het als mijn neus en kan je er ook niet tussen.

9. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Nog steeds niet ongesteld. Zit op dag 28 vandaag. Ik heb wel sinds gister en vandaag ook echt het gevoel dat ik ongesteld ben maar nog geen bloed. Nu net een heel klein beetje roze slijm...dus wieweet komt het er vanmiddag nog aan?!

Gisteren een zwangerschapstest gedaan op dag 27 maar die was omo wit. Dus als ik echt zwanger was had die al wel iets moeten laten zien toch?

Maar ik denk dat ik gewoon nu ongesteld ga worden, heb alleen nog nooit gehad dat ik echt die krampen heb maar niet bloed, het begint bij mij altijd met bruin slijm en dan bloed en op dag 2/3 hevige krampen.

10. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Zit nu op dag 28, maar al 2 dagen krampen maar geen bloed, klein beetje roze slijm net dus misschien dat het er aan komt.

Gisteren een test gedaan maar die was omo wit.

11. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Nog steeds niks en alleen roze slijm met afvegen vanmorgen. Nu weer helemaal wit. Pfff begin toch wel een beetje zenuwachtig te worden nu hoor. Zou het super vinden hoor daar niet van maar we wilde eigenlijk nog een paar maanden wachten. Maar als ik nu ongesteld wordt zal ik ook weer teleurgesteld zijn hahah DUBBEL!

Weet iemand hoeveel dagen na de innesteling je ongeveer positief kan testen. Kan het zijn dat de kramp van gister en vandaag daar van komt?

12. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Gisteren ongesteld geworden op dag 29. Dus niks aan de hand.

Dan had je waarschijnlijk wel gelijk BE HAPPY dat mn ei 3 dagen na die kramp is gesprongen. Zal het eens in de gate houden voor de volgende keer. Best interessant.

Deel Deze Pagina