10 dagen zou ik te veel vinden. Maar 4-5 dagen gaan wij vaker samen weg. En dat gaat prima. Vooral als je aansluitend ook samen met de kids een vakantie doet is het vaak voor de kids al helemaal goed.
Ik zou het zelf niet doen. Als ze ouder waren (meer richting de tien toe) had ik er nog wel over na willen denken. Ik vind het wel een leuk idee van je partner! Misschien maar inderdaad goed nadenken over wat je zelf wil en hoe je ervoor staat. Je kunt altijd nog een ouderwets voor- en nadelen-lijstje maken om dingen weg te strepen. Een soort balans opmaken; als de voordelen langer zijn dan de nadelen had ik het wel gedaan. Je kunt trouwens ook afspraken maken dat je een hotel/accommodatie met wifi pakt. Dat je kan bellen/Skypen/webcammen en ze kan zien. Dan voelt het net even wat fijner, denk ik zo.
Ik vind 10 dagen echt te lang, voor mezelf sprekend. Mijn vriend zou het wel kunnen. Wij zijn in april 5 dagen naar New York geweest samen. Dat was echt meer dan lang genoeg
Ik zou het doen! Het is heeel belangrijk om naast papa en mama en zo af en toe eens even man en vrouw te wezen de kinderen hebben het vast naar hun zin bij opa en oma
Gewoon doen meid!!! Gaan en genieten!!! 😎 Angst is een hele slechte raadgever dus niet teveel denken in 'ik vind het eng' 'wat als'....dan zul je nooit verder komen in het leven. Mits je kindjes het goed hebben bij opa/oma en je dan ook nog tijd en geld hebt om met hen een keertje weg te gaan dit jaar is er geen enkele reden om thuis te blijven. Die 10 daagjes vliegen om, jullie kunnen weer even opladen en heel gezond 'alleen even' man/vrouw zijn. Het zal jou goed doen en jullie relatie vast ook....en uiteindelijk zijn kinderen het gelukkigst met een gelukkige papa en mama. ☺️👫 Het moge duidelijk zijn dat mijn man en ik er regelmatig even alleen op uit gaan, zeker 2-3 keer per jaar variërend van een lang weekend tot twee weken. 👍🏼
Ben op zich niet moeilijk wat logeren betreft maar zou voor zo'n gelegenheid samen een weekend naar een hotelletje gaan of met z'n allen tien dagen naar Spanje...maar dit is echt een persoonlijke keus.
Ik spreek voor mezelf maar ik zou het ook niet doen. 10 dagen lijkt me veel te lang. Hier zou ik dan een stedentrip overwegen van maximaal 5 dagen, maar mijn voorkeur zou uitgaan naar samen weekend weg. Ik zou mijn dochtertje niet zolang kunnen missen. Onze tijd komt later wel weer denk ik dan en ik mis het ook helemaal niet.
Het lijkt me heerlijk, maar zou het niet kunnen. Onze zoon gaat één keer per jaar een weekend naar mijn moeder, nu kijk ik er enorm naar uit, maar op het moment dat hij vertrokken is mag die direct wel weer terug komen.
Ik zou gaan maar geen tien dagen .... ik vind 7 dagen meer dan genoeg tegenwoordig ... anders ben ik teveel uit mijn ritme en duurt het zo lang voordat ik daar weer in zit. Maar ik heb ook zo'n plan om dit te doen maar dan 7 dagen.
Ik ga ieder jaar minimaal 1x zonder mijn zoontje weg. Ik vind het eerlijk gezegd heerlijk!!!! Mijn man zorgt in de tussentijd voor hem en opa/oma (ik ga meestal met een vriendin of zus).
Ik denk dat het heel erg persoonlijk is, of het kan: kun je zelf zo lang zonder de kinderen, kunnen zij zo lang zonder jou en heb je ook goede opvang voor die hele periode? Voor mij zou het te lang zijn, voor onze meiden ook en met name voor de oudste dan, en we hebben niemand die zo lang op de kinderen kan passen, (de opa's en oma's werken allemaal nog).
Nee, eens een citytrip of weekendje weg doen wij zo. Maar een echte zomervakantie, en dan ook zo lang, zonder kinderen gebeurt hier écht niet.
Ik zou het wel doen. Als je goede oppas hebt waarvan je weet dat ze het aankunnen en de kinderen het ook leuk vinden. Wij zijn laatst ook nog samen weggeweest.
Nee, ik zou dat niet willen en kunnen. Vakantie is voor ons allemaal. Buiten dat wil ik mocht er iets misgaan wel snel bij mijn kinderen kunnen zijn. Dus een relatief verre busreis zou ik absoluut niet doen.
Een weekendje weg is hier echt de max. Ik zou ze veel te veel gaan missen en zou nooit een ander 10 dagen met mijn kinderen opschepen.