Een weekend zou ik zelf nog overwegen, een week niet en 10 dagen al helemaal niet! Toen wij trouwden kozen we voor elkaar en voor ons gezin. Als je kinderen krijgt heb je daar de verantwoordelijkheid voor om er altijd voor te zijn. Ik mijn ogen zou langer als een weekend voor ons niet acceptabel zijn om van de kinderen gescheiden te zijn! Hier zijn ze 4,5 en bijna 3. Ik moet er niet aan denken! Is een weekend geen optie?
10 dagen is wel erg lang. Vind het echt niet kunnen tegen over je kinderen. Dat je een nachtje weg bent vind ik max voor zulke jonge kinderen. Ik zou het niet kunnen.
Wij zijn wel eens 5 dagen weggeweest en de kinderen hadden een geweldige tijd bij opa en oma. Een situatie met 10 dagen heb ik nog niet bij de hand gehad, maar ik geloof dat ik het wel zou doen. Wat je zelf al zegt; daarna gaan jullie als gezin op vakantie en je bent meer dan alleen een ouderpaar, je bent ook een echtpaar en tijd investeren in je relatie is net zo belangrijk als tijd investeren in je kinderen. Succes met het nemen van een beslissing.
Ik ben 2 keer weg geweest 1 keer zonder kids en met partner 2de keer zonder kids en zonder partner. Vooral dat laatste was een verademing maar goed relatie liep niet zo haha ik zou zeggen gewoon doen!
Het gaat erom wat jij wilt en tussen de regels door lees ik dat het je echt super lijkt, maar dat je 10 dagen wel lang vind. Is een tussenweg geen optie? Korter en dan ergens anders heen? Zo zijn jullie toch heerlijk een paar dagen weg, maar is het niet tien dagen.
Als de kinderen op een goede plek zitten gewoon doen meid! Spanje is niet zo ver, mocht het niet goed gaan ben je zo weerthuis.
Hm, toevallig hadden mijn man en ik het er ook pas over hoe lekker het zou zijn om eens een weekje samen op vakantie te gaan, zonder de kinderen. Onze kinderen zijn 4 en 5. Maar ik kwam al wel snel tot de conclusie dat het er voor ons voorlopig nog niet in zit. Ik vind een week weg zonder de kinderen echt te lang, met name voor de kinderen zelf. Niet eens zozeer voor ons (ooohhhh, klinkt dat heel erg slecht ). We gaan wel jaarlijks een weekend weg, maar dan is het met name voor dochter echt wel weer tijd dat we thuis komen. Zij heeft snel heimwee en voelt zich echt verloren als we te lang weg blijven.
wij zijn 12 dagen naar spanje geweest met vrienden maar zonder dl toen ze 2,5 was. ik dacht dat ik haar heel erg zou missen maar dat viel juist heel erg mee. ik heb sm toen wel gezegd dat ze alleen mocht bellen als er iets ernstigs zou zijn met dl. ze heeft het heel leuk gehad bij opa en oma en heeft ons eigenlijk ook niet gemist. ik zou het zo weer doen. ik zou ook graag voor de baby geboren wordt ook nog even met zn 2en weg gaan voor we straks met zn 4en zijn. tijdje terug ergens gelezen dat het juist heel goed voor je relatie is om 1x per jaar zonder kids op vakantie te gaan al is het maar een weekendje. even tijd voor elkaar zonder even papa en mama te zijn
Ik zou het niet doen. Mijn kinderen hebben net zoveel recht op vakantie als ik.. En ik zou ze niet zolang willen missen. Weekendje weg (2 nachten, 3 dagen) is bij mij de man en hebben wij ook wel een aantal keer gedaan.
Ik zou het te lang vinden, maar dat is puur mijn eigen gevoel. Ik zou een lang weekend de max. vinden. Wij zijn ook paar keer weekendje weg geweest zonder kind.. Als ze wat ouder zouden zijn zou ik er geen problemen mee hebben.. Maar ik snap het ook wel als mensen het wel doen hoor, lekker er tussenuit Niks mis mee, volg je eigen gevoel
Het lijkt mij heerlijk! Maximaal een week, langer zou ik nog niet doen. Onze kids zijn 6 en 4. Eén week quality time voor ons saampjes zou ons echt goed doen. Maar helaas is er niemand die op onze kids kan passen, dus houdt het voor ons op! Maar als je die kans hebt, zou ik zeggen doen!
Wij hebben het nooit gedaan meer omdat we er nooit aan gedacht hebben haha . Wel samen een weekendje Parijs gedaan. Maar 10 dgn Oo dat lijkt me wel heel lang maar Agh aan de andere kant ga lekker genieten van elkaar. Ook fijn toch. Jij vind het waarschijnlijk erger dan de kids. En helemaal als ze daarna nog mee gaan naar een weekendje centerparcs. Ik zou het gewoon doen als verder er niemand problemen mee heeft. Je bent immers niet niet alleen papa en mama maar ook man en vrouw. Je doet het ook niet jaarlijks toch. Lekker genieten zou ik zeggen.
ik zou het niet kunnen. Ik zou zo'n vakantie met de kinderen willen beleven. Wat ik wel zou doen is samen 1 of 2 nachtjes er tussenuit in nederland.
Nee, ik vind dat niet kunnen. Je hebt je verantwoordelijkheid naar je kinderen toe, zeker als ze nog zo klein zijn. Weggaan ok, maar als er iets is, al is het serieuze heimwee, dan vind ik dat je er binnen afzienbare tijd moet kunnen zijn voor je kinderen. Een stevige auto-reis van een paar uur prima, maar niet zo ver weg, waarbij je afhankelijk bent van een vliegtuig en vaste vliegtijden.
Ik zou het niet doen, zou het gewoon niet kunnen. Een weekendje ok, maar 10 dagen zou ik echt veel te lang vinden.
Hier vorig jaar 4 dagen (3 nachten) met manlief naar t Harzgebergte geweest. Ene opa en oma pastten op oudste 2 andere oma in ons huis op de jongste. Het was heerlijk en ging supergoed omdat we dingen deden die met kleine kids niet konden bijv lange wandelingen en naar de sauna. Maar als ik in een zonnig oord op het strand lag zou ik steeds bij elk kindje dat ik zag denken 'oh dat zou die of die ook leuk vinden'..dan zou het wel beslist een adults only hotel worden en zeker geen 10 dagen. Vier dagen alleen voor onszelf was ook zat. Maar doe lekker waar je je goed bij voelt. Ik zou dit wel jaarlijks willen trouwens. Dan bijv 3 dagen ipv 4. Volgens mij komt het elke relatie ten goede. Ook fijn voor je kids!