Ik kon dit antwoord nergens vinden, dus vraag ik het hier maar. Op het moment dat je erachter komt dat je zwanger bent, wat moet je dan verder gaan ondernemen? Al een verloskundige bellen, verzekering bellen?Graag tips!
Je kunt dan je HA bellen of gewoon rechtstreeks naar een VK. De HA moet wel ingelicht worden maar dat hoeft niet gelijk. Ik heb de verzekering ingelicht na de eerste afspraak met de VK. Ik geloof dat dit moet voor week 16. Evenals het benaderen van een kraamzorginstantie. (Als het goed is krijg je hier wat info over mee van je VK)
ja inderdaad wat harmless zegt je huisarts moet er wel vanaf weten maar dat kan ook later. je kunt zelf een verloskundige gaan zoeken en een afspraak maken ZOdra je bij de verloskundige egweest bent gaat een en ander vanzelf rollen. zij geven je veel informatie. je verzekering zo snel mogelijk bellen. maar een tip! als je alleen bij je verzekering aangeeft dat je zwanger bent, dan zoeken zij een kraambureau voor je. dus ga je eerst orienteren bij je verzekering welke kraambureaus bij hen zijn aangesloten. dan kun je per bureau bekijken welke je zou willen. die naam geef je dan voor je 16e week door aan je verzekering. als je dit niet doet dan kiest de verzekering voor jou een burea uit. gefeliciteerd he