Provera, spotting wanneer dan dag 1?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Secretangel, Aug 3, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hoi,

Vandaag is de 8ste dag dat ik Provera slik om m'n menstruatie op te wekken. Nu heb ik al vier dagen steeds bloed bij het afvegen. Ik moet nog 2 dagen een pilletje slikken en als mijn menstruatie begint op de derde dag met clomid 100 mg beginnen. Maar als ik nu al steeds bloed heb, hoe weet ik dan wanneer weer moet beginnen? Is de dag na het stoppen met provera dan cd1? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast bedankt!

2. Rian86

Rian86 Lid

Apr 8, 2016
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag 1 is als je echt een goede bloeding hebt. Dus helder rood en normale hoeveelheid tijdens je menstruatie. Af en toe een veeg is dus niet genoeg. Dit kan een doorbraak bloeding zijn. Bruin verlies telt dus ook niet.

3. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Dank je wel voor je reactie. Het lastige is dat ik de laatste tijd zo licht ongesteld was dat ik me afvroeg of ik het verschil zou merken. Zeker omdat in de bijsluiter staat dat je lichter ongesteld kan zijn. Rood is het nu al. Hoe was dat bij jou?

4. Rian86

Rian86 Lid

Apr 8, 2016
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had voordat ik provera gebruikte al doorbraakbloeding, zat gewoon vol omdat ik maanden niet ongesteld was. Na provera werd ik wel echt ongesteld. De laatste keer werd ik het tijdens de kuur al dus hoefde het niet af te maken. Ik gebruik nu voor het eerst primolut, dit zijn 5 dagen ipv 10 dus dat scheelt enorm hopelijk

5. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik heb vanaf de 5e dag last gehad van spotting, op de 1e dag na de provera dacht ik 'nu breekt het echt los'. Maar dat was heel eventjes. Het blijft heel weinig en nu de 3e dag gaat mijn temperatuur naar beneden en is het bloedverlies al bijna voorbij. Heel apart. Had echt verwacht flink ongesteld te worden.

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

Jul 28, 2013
    1,396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Hoe is de Primolut bevallen Rian? Ik vind 10 dagen ook wel heel lang. Succes met je nieuwe ronde!

Share This Page