Hi Dames, Mijn vriend en ik zijn bezig om een eerste wondertje te "maken", we zitten pas in onze eerste ronde dus alles nog helemaal nieuw en spannend! 2 dec zou mijn eisprong zijn volgens de MBK app, (de hele week goed geklust) en is 17 december bij NOD dag. Nu ben ik afgelopen woensdag nacht heel beroerd geweest, misselijk, krampen, overgeven en diarree. Na een nacht was het over en voelde ik me weer prima. Gister avond ineens een dikke lip, vanmorgen weer en nu heel m'n buik en rug vol met rode gezwolle bulten/plakaten. Net naar de huis arts geweest en het blijkt netelroos te zijn. Ik heb pilletjes mee gekregen (Telfast 180) en heb er eentje geslikt. Dokter vroeg of zei niks over zwangerschap en ik heb zelf ook niet aangegeven dat we aan het "oefenen" zijn omdat ik hier op dat moment totaal niet bij stil stond dat het wellicht daardoor kan komen.. Als ik ga googlen zie ik veel combinaties van zwangerschap en netelroos, heeft iemand hier ervaring mee? En heeft mijn ingenomen pilletje eventueel schade aan kunnen richten? Het zou super zijn als we tijdens de eerste ronde al zwanger zijn maar ik ga er uiteraard niet vanuit. Er "gebeurd" alleen zoveel met mijn lijf dat ik dit toch even wou vragen
Hoi hoi, Heb je de bijsluiter van de tabletjes gekeken ? Daarin staat al of het schadelijk is en anders morgen even de weekendpost bellen voor de juiste info. Ik vind Google altijd moeilijk want daar kan je alles vinden wat je wil en wat eventueel een combinatie kan zijn met zwangerschap . Succes !
Ja er staat in dat je bij zwangerschap of proberen zwanger te worden contact op moet nemen met de arts over gebruiks advies.. Heel stom maar ik heb op dat moment totaal niet aan gedacht dat we al zwanger kunnen zijn, normaal vraagt een arts ook wel of je andere medicijnen of anti conceptie gebruikt of zwanger bent of wilt worden... Niet dat ik de arts dit kwalijk neem hihi.. Heb nog wel extra gevraagd of het een antibiotica is want daarvan weet ik dat je dit uiteraard niet mag slikken. Bel morgen inderdaad meteen met de huisartsen post! Dankjewel voor je reactie!
ik krijg soms ook spontane netelroos, maar ENKEL bij onderdrukte/onderbewuste stress bv voor een examen of als ik moet wachten om te testen bv... dan heb ik dat héél fel, en zo snel het komt, zo snel is het ook weer weg en zie je er niets van