zwanger na HSG?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door swagartist, 25 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. swagartist

swagartist Niet meer actief

Vandaag heb ik een HSG-onderzoek gehad met een goede uitslag.
    Klopt het dat je een verhoogde kans hebt op zwanger worden na de HSG?
    Hebben jullie hier ervaring mee?

2. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Ik was niet de maand er na, maar de maand daarna zwanger.

Ik hoop voor jou dat je meteen zwanger bent meid! Succes!

3. Leen82

Leen82 Fanatiek lid

8 nov 2012
    1.961
    4
    38
    Vrouw
    Zover ik begrepen heb ben je na een HSG extra vruchtbaar indien je eileiders verstopt zaten. Mocht alles gewoon open zijn dan ben je niet extra vruchtbaar. Aldus mijn gynaecoloog. Moet ook een HSG laten doen. Vandaar.

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Als ze spul om door te spuiten op oliebasis gebruiken, dan ben je idd de eerste paar maanden na de hsg extra vruchtbaar.
    Je eileiders zijn dan blijkbaar beter doorgankelijk.

Ik heb in maart een hsg gehad. Helaas heeft het hier niets positiefs opgeleverd (de uitslag was wel goed).

5. wish01

wish01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.018
    295
    83
    brabant
    Hier in augustus een hsg en tot op heden nog niks hopelijk deze maand meer geluk.

6. bramtim

bramtim Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.107
    0
    36
    Yep, in dezelfde maand zwanger geworden, eileiders zaten dicht na ashermann anderhalf jaar.

7. cactusgirl

25 nov 2013
    49
    1
    0
    Amstelveen
    Ik heb onderzoeken gelezen die een licht verhoogde kans vinden, zelfs bij vrouwen waar niets werd gevonden. Ze weten niet zeker hoe dat kan. Ik heb twee weken geleden een HSG gedaan, alles was prima. Ik krijg toen wel opeens een week eerder dan normaal mijn eisprong, en ik ben nu superheftig ongesteld geworden. Ik heb van anderen ook gehoord dat HSG dat kan veroorzaken. Ik ben eigenlijk toe aan een break maar wil misschien toch even wachten voor het geval de HSG iets doet... je weet maar nooit!

8. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ik krijg morgen mijn hsg. Ben bloedje nerveus.
    Hoop dat ik maar een beetje kan ontspannen als ik daar lig.

Maar is die contrastvloeistof dan op oliebasis? Nooit van gehoord.
    Wel vernomen idd dat de eerste drie maanden de zwangerschap cijfers omhoog gaan! Ik denk dat dat komt doordat er ook propjes zij die ze niet zien.

Maar gaan ze met een slangetje dan je baarmoeder in? En komen ze dan met dat slangetje dan ook bij de eileiders? Ik weet niet zo goed wat ik me erbij voor moet stellen. Ik zal t niet te zien krijgen denk ik.

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    precies dit haha

10. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    Ik in de maand erna.....

11. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Ik heb vorige maand een hsg gehad. Zit nu te wachten op mijn 2 nod na de hsg. Vorige keer had ik mijn ei vroeg en heftig ongi geweest!

12. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Je hebt spul op oliebasis en op waterbasis. Alleen die op oliebasis kan een verhoogde kans op een zwangerschap geven.

Ik zal even proberen uit te leggen hoe het in zn werk gaat.
    Eerst krijg je een eendenbek, vervolgens doen ze alles ontsmetten. Daarna krijg je een soort klemmetje op je bmm, zodat het slangetje er doorheen kan. Dat geeft ff een akelig gevoel, maar is zo weer weg.
    Het slangetje stoppen ze dan door de bmm naar de baarmoeder. En dan spuiten ze de vloeistof erdoor.
    Ik kon op een scherm meekijken en zag meteen dat de vloeistof door de baarmoeder liep en daarna naar de eileiders.
    Het slangetje komt dus niet helemaal tot je eileiders. Door de druk, loopt het vanzelf die kant op.

13. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    Ok dank je! Hmmm dat klemmetje op de bmm lijkt me niks idd.
    Maar ik dacht op oliebasis nog nooit van gehoord. Het wordt namelijk wel door het lichaam weer afgebroken dus ik dacht dat zal wel niet kunnen op oliebasis. Dan moet ik straks maar een vragen welke ik krijg. Anders moeten ze maar snel wisselen naar die op oliebasis he!

Ff gegoogeld en idd is iets met lipiodol bestanddeel. Maar las dat deze ts dan niet zwanger mocht raken, ook vanwege dat de eicel röntgenstraling heeft gehad. Daar zit natuurlijk wat in. Mijn arts zei wel al dat we gewoon door konden gaan met zwanger worden.

Maar dat meekijken ga ik niet doen hoor! Ik hoef niet te zien hoe ik er van de binnenkant uitzie en wat er allemaal gebeurd!

14. swagartist

swagartist Niet meer actief

Beebje, succes straks! Het is meekijken op de rontgen. Als de uitslag goed is, zie je een driehoekje (baarmoeder) en kleine lijntjes naar links en rechts lopen. Ik hoop dat je een goede uitslag krijgt en niet veel pijn hebt. Zet 'm op!

15. Emmy32

Emmy32 Actief lid

29 sep 2013
    209
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vorige ronde een HSG gehad, viel mij 200% mee! En meekijken is best leuk....;)
    Deze ronde helaas een hele vroege miskraam gehad, en ik hoop ook op verdere positieve verhalen!

16. Beepje

Beepje Fanatiek lid

14 feb 2013
    2.310
    9
    38
    #16 Beepje, 26 nov 2013
    Laatst bewerkt: 26 nov 2013
    Hoi daar ben ik weer, ik moest nog even aan het werk, t was druk, dus kan nu pas reageren. Het is achter de rug! Achteraf viel het wel reuze mee. Alleen is de eendenbek niet mijn vriend! Ze was echt aan het wroeten en aan t draaien om dat ding erin te krijgen en toen bleek dat ie stuk was en moesten we erg lang wachten op een nieuwe. Dus daar lag ik dan op t einde van t bed te wachten. Bij de volgende eendenbek was ik inmiddels helemaal verkracht. Toen ging er een tang naar binnen om de bmm open te zetten. Daar had ik me t meeste druk om gemaakt, maar ik moest hoesten en voelde t helemaal niet. Toen ging er nog een spuit naar binnen met de vloeistof en de eendenbek eruit. Daarna moest ik omhoog schuiven, wat niet makkelijk was door de haute couture ziekenhuis jurk die ik aan had en alle instrumenten in mijn ....

Nou en toen was t kwestie van spuiten, slikken en foto knippen! Daar heb ik echt helemaal geen last van gehad. Het ergste had ik al gehad. Maar zoals ik al vermoedde bloede ik als een rund daarna. Helemaal opengereten voel ik me, alsof ik al een kind gebaard heb

Ik kon gelijk op een scherm de foto zien en het zag er allemaal goed uit. Alles was nu open iig!

Helaas kreeg ik degene op waterbasis daar ze hier alleen maar mee werken. Er vindt nog een onderzoek plaats mbt tot de resultaten (dus zwangerschappen na een hsg) van beide contrastvloeistoffen. En als daaruit blijkt dat die op oliebasis betere resultaten heeft zullen ze denk ik wisselen.

Ik hoop dat deze op waterbasis ook zijn effect heeft. Ik las ook dat er veel miskramen door kwamen. In een ziekenhuis mocht men zelfs niet die cyclus gebruiken om zwanger te raken, want men wist niet wat de olie deed in de baarmoeder. Ook werd gezegd dat de eicel blootgesteld is aan röntgenstraling dus dat dit ook niet goed is voor de groei. Daar zit natuurlijk ook wat in.

Nu bloed ik nog steeds en heb veel pijn aan mijn vagina. Buikpijn is te verwaarlozen.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik heb 2x een hsg gehad, 1 is 18 jaar geleden, toen ging het heel anders als nu, ik zal jullie de details besparen :$ 3 mnd later was ik zwanger van mijn zoon, hij is vorige week 17 geworden.

De 2e hsg kreeg ik vlak na een vmk, puur om te kijken of alles schoon was, 6 weken na de vmk, dat was 2,5 week later dan de hsg testte ik positief van mijn jongste zoon. Hier dus beide keren na een hsg heel snel zwanger.

18. Mrsm

Mrsm Lid

18 nov 2012
    85
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik lees ook ff mee. Ik heb 14 nov een HSG gehad.. Ik vond het wel erg pijnlijk, maar gelukkig was alles goed. Heb nu rond 5 dec m'n NOD :)

Ik doe mee aan het onderzoek wat hier eerder genoemd is of olie of waterbasis meer kans geeft op zwangerschappen. Maar ik was stiekem wel blij dat de arts voor mij olie geloot had..

Fijn om te horen dat er toch redelijk wat dames snel zwanger zijn geworden na de HSG.

19. mart

mart Fanatiek lid

2 jun 2012
    2.201
    0
    36
    NULL
    NULL
    Zelfde als wish. Hsg gekregen tijdens de laparoscopie.

Deel Deze Pagina