Ja leuk, zeg. Ook uit 2012, net als jouw oudste zoontje.. Kun je iets vertellen over het verschil van je zwangerschappen? En was de 2e gepland, kort op de 1e?
O leuk! Dat gaat ze hartstikke bewust meemaken dan! Maar pas op, mijn oudste heeft bij 5,5 week al mijn vrienden verteld dat mama ook een baby in de buik heeft Ik was bij m'n eerste zw helemaal niet misselijk. Bij de tweede veel meer en ook meer moe. Moest zelfs op een gegeven moment halve dagen gaan werken tijdelijk. Dat leek me genoeg verschil voor een meisje We wilden de twee graag vlak na elkaar. Onze oudste was een gemakkelijke baby dus wel durfden het wel weer aan. Hij was 7 maanden toen ik weer zwanger was (eerste poging).
Hahahahahahaha oh oh! Had je het al aan je zoon verteld? Ik vind dit een ontzettend leuke leeftijd en ik ben blij dat ze het bewust kan meemaken. Mooi om te lezen, 2 kindjes achter elkaar en bijzonder dat het de eerste keer was gelukt. Gaf je bv?
Ja heel bijzonder. Ze hebben nu veel aan elkaar. Maar ik vind het dit keer ook mooi om te zien hoe ze met hun jongste broertje omgaan. Ze zijn zo trots Ik gaf bij de eerste 11 weken bv, maar bleek te weinig opslagcapaciteit te hebben. De jongen kwam drie kwartier na de voeding steeds weer. Later hoorde ik van m'n tante dat alle vrouwen in de familie dit hebben. M'n moeder had nooit bv gegeven dus die wist dit niet... Jij?
Dat is idd ook bijzonder, dat ze zo lief zijn zo zijn voor hun kleine broertje! Ik heb 6 weken gekolfd maar Mn bv kwam niet goed op gang door mn keizersnede en Mn dochter hapte niet zo goed. Dus kolfen maar ook dat was niet goed genoeg. Ik wil hier wel meer tijd in steken voor m'n bevalling nu want ik vind het wel ontzettend belangrijk en hoop dat het deze keer wel lukt. Ik had bijv in t ziekenhuis geen bv, er was geen lactatiedeskundige en wist zelf niet dat die dagen zo cruciaal waren en dat ik toen al een kolf moest hebben...zeiden ze bij jou dat t uiteindelijk wel mogelijk kon zijn om bv te geven?
De vk zei dat elke zwangerschap je borsten kan veranderen maar van een lactatiekundige hoorde ik juist weer dat je bouw (opslag) weinig verandert. De andere twee hebben ieder twee dagen gehad om die eerste cruciale stoffen binnen te krijgen. Had zelfs daarna nauwelijks stuwing dus ik geloof ook niet dat dat beter gegaan was. Heb het bij de laatste ook nog geprobeerd met oxytocine en tepelhoedjes en verschillende kolven maar helaas... ach hij is sowieso een flinkerd dus heeft niks gemist. Werd geboren met 4670 gram en moest dus bijvoeding.
Ik precies hetzelfde, tepelhoedje en oxytocine geprobeerd ... pfff wat een gedoe en zonder resultaat. Heeft t bij jou geholpen? En hoe lang heb je uiteindelijk om de 2 dagen gegeven?
Haha nee ik bedoel twee dagen in totaal Die oxytocine hielp niet voor een tsr en ik kreeg er vreselijke naweeën van dus toen hebben we de handdoek maar in de ring gegooid. De vk heeft daarbij geholpen. Hielp het bij jou wel?
Oh Hahahah oeps! Uiteindelijk 6 weken blijven bijkolven maar bleef weinig helaas..Ik wist echt veel te weinig van bv.