Sparky omdat ik meerdere miskramen heb gehad, ook in een vroeg stadium, ben ik me gaan verdiepen in wat daar de oorzaak en beter nog, de oplossing voor zou kunnen zijn. Wat ik denk dat bij mij het probleem is, is een tekort aan progesteron (wat zorg voor een goede innesteling). In België krijgen vrouwen met meerdere miskramen dit standaard als aanvulling (Utrogestan) en in NL is er een trial geweest waar dit jaar de uitslag van zou moeten zijn. Misschien is het ook nuttige info voor jou...? Sterkte iig.
Ik ben zelf meer bang voor slechte eikwaliteit wegens verhoogd lsh (vervroegde overgang). Zit in mijn familie en heb dus zowiezo al een flink verhoogde kans. Mijn zus is 29 en onvruchtbaar. Kan alleen nog een kind krijgen met eiceldonatie.
Oh nee Sparky!! Ik had het je zo gegund!! Heel veel sterkte deze dagen. Als je je verhaal kwijt moet of je zit ergens mee mag je me altijd pb'en. Ik vind trouwens sommige reacties echt niet kunnen. "Ik zag het al aankomen" "vandaar dat je digitale test negatief was" dit is het nadeel van vroeg testen". Hier zit Sparky nu volgens mij niet op te wachten. Haar testen liepen mooi op en waren duidelijk zichtbaar. Zelfs al had ze gewacht op haar nod met testen had ze nu weer meegemaakt dat het misgaat. En als je wat lichtere streepjes hebt dan de rest betekent het niet dat het gedoemd is te mislukken. Sommige testen pas na een week overtijd knalpositief. Sorry voor mijn felle reactie, maar ik vind het niet juist om dit te zeggen tegen sparky en al helemaal niet op dit moment.
Het doet idd erg veel pijn. Ik weet dat zelf ook wel ook al ben ik van mening dat lichte streepjes in het begin niet betekend dat het gedoemd is te mislukken. Wij gaan de aankomende maanden geen poging wagen. Eerst onderzoeken afwachten bij de fertiliteitsarts. En dan maar zien of we nog pogingen gaan wagen. Dit zal afhankelijk zijn van uitslagen...
Wat een reacties hier! Wat een bitches soms!!!!! Zijn jullie blind ofzo?! Dat de digi op haar NOD negatief was betekende misschien dat het hcg al aan het afbouwen was. Maar de plustesten waren echt positief! Vind dit zo gemeen hoe sommige hier reageren! Sparky lieverd ik vind het echt heel erg voor je, heel veel sterkte
Sparky,meid...stop met zo vroeg testen...het helpt je nergens voor.wacht de volgende keer gewoon tot na je nod met testen...dat scheelt een boel teleurstelling...en ga eens met de huisarts praten,over eventuele oorzaken.leg je verhaal uit,misschien kan hij je vertellen wat er aan te doen is.vertel ook het verhaal van je zus,dit is nl makkelijk te testen middels bloedonderzoek.vind het echt heel jammer voor je,omdat je zelf al helemaal in de wolken was,maar eerlijk gezegd vond ik het,net als nu bij mezelf,alles behalve overtuigend.en dan al zo vroeg je banner aanpassen,en dat soort dingen...ik probeer je echt alleen te helpen,ik weet als geen ander hoe een miskraam is,zoals je weet.en voor mij,komt dit best confronterend over,om,als je 1 of 2 dagen later ongesteld wordt,met niet overtuigende testjes,een 5e miskraam te claimen.denk zelf dat het meer bij de innesteling al fout gaat bij jou,en dat kun je toch echt geen miskraam noemen,dat gebeurd bij veel meer vrouwen...ik bedoel het echt niet verkeerd,want vind wel dat daar eens goed onderzoek na gedaan moet worden bij jou.ik wil niemand kwetsen of voor het hoofd stoten,voordat er weer een hele discussie ontstaat...ik probeer echt met je mee te denken,en vind echt dat je hiermee eens naar de huisarts moet gaan,zeker met het verhaal,van die vervroegde overgang,wat in de familie zit bij jou.straks is het te laat!en er zijn ook DNA onderzoeken,die ze kunnen doen...zou ik ook eens aankaarten,of stollingsproblemen,of idd is het 'probleem' wel opgelost met utrogestan...zijn allemaal dingen om eens te bespreken.zou via de huisarts een verwijzing proberen te krijgen voor gyn.nogmaals,aan iedereen,ik wil echt geen discussie over dit bericht,ik wil echt alleen helpen!en sparky,al denk ik er anders over,ik vind het voor jou echt heel vervelend allemaal!
AH nee sparky zit met tranen in de ogen had het je zo gegund! Heel veel sterkte en een knuffel. Laat de rare reacties maar.... Daar heb je niks aan.
Skippy als je niks nuttigs kan zeggen hou dan je mond dicht!! 5e miskraam claimt te hebben??? Banner al aanpassen??? Zielig figuur ben jij.
Stuur dit aub de volgende keer in een privebericht want je zal het vast goed bedoelen maar dit levert juist discussies op.... Van de week was je ook al zo lekker tactisch met: kom nou eens een knaller showen, of zoiets wat je zei. Ik kan daar echt niet tegen.
Idd meid, van je af laten glijden. Jij voelt wat jij voelt. Ik heb zelf persoonlijk vmk nooit als mk gerekend anders had ik er wel heel veel gehad in totaal. Maar dat jij dat wel doet horen we te respecteren van elkaar. Zo voel jij dat en daar kan niemand anders over oordelen. Dikke knuffel meid
Ik zou als ik jou was,het bericht terug lezen,ik wil je echt alleen helpen,door je handvaten aan te reiken waar je mee verder kan.ik snap echt heel goed dat dit niet leuk is!dat heb ik ook steeds gezegd.ik heb er enige kennis van door m'n eigen geschiedenis,maar ben ook geen dokter.ik probeer met je mee te denken,dat het een volgende keer wel goed gaat!daar heb je meer aan dan al die reacties met wat jammer,en sterkte,en weet ik het allemaal.ik denk te weten dat jij ook graag een gezond kindje wil.vandaar m'n mogelijke oplossingen.ik meende het echt dat je moet proberen een verwijzing voor de gyn te krijgen,en hopelijk kan die je verder helpen!met als resultaat een doorgaande zwangerschap en een gezond kindje uiteindelijk!want dat is wat je gun!
En ja,ik heb je streepjes ook gezien,dus ben met je eens dat er wat gebeurd,maar denk ook dat het al heel vroeg,bij de innesteling fout gaat.
Skippy je bedoelt het misschien goed maar volgens mij kun je beter gewoon even niet meer reageren. Sparky, wat ontzettend kut voor je. Dikke knuffel, die kan je wel gebruiken denk ik...