Ovulatie test

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Stessje86, Oct 3, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stessje86

Stessje86 Actief lid

Oct 1, 2017
    350
    338
    63
    Female
    Deventer
    Beste dames,

Ik heb zojuist een ovulatie test gedaan omdat ik al de hele middag pijn had in mijn baarmoeder ( steekjes aan beide kanten bij de eierstokken gok ik)

De uitkomst is positief. Mijn vriend hebben gisteravond "geklust" en gaan dat vanavond natuurlijk weer doen.
    Neem aan dat dat nu nog zin heeft. De eicel leeft toch 24 uur ongeveer......?

Want deze streepjes op de test zijn ongeveer even paars, neem aan dat de eisprong dan is of bijna is???

Heel benieuwd naar jullie ervaringen.

Liefs stessje.

Attached Files:

2. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Je ei springt binnen 48 uur dus vanavond of morgen ochtend seks heeft zeker zin.

Je zit met gister avond ook al wel goed trouwens. Spermacellen overleven wel een tijdje.

Stessje86 likes this.
  3. Stessje86

Stessje86 Actief lid

Oct 1, 2017
    350
    338
    63
    Female
    Deventer
    Hey meiske2015,

Bedankt:) dit is allemaal nieuw voor mij... want was stiekem al blij met een positieve ovulatie test. Dit is ronde twee voor ons nog maar, maar heb nog nooit zo intens gevoel gehad bij een eisprong....
    Wel fijn dat je kunt voelen wat je lichaam doet. Jij ervaring dat dat iedere maand beetje hetzelfde voelt??

Ben je zelf zwanger van de tweede? Zie ik dat goed?

Groetjes

4. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Binnen 48 uur volgt je eisprong, dus uiterlijk donderdag. Zou dus vandaag en evt morgen of donderdag nog even gezellig maken

Stessje86 likes this.
  5. Stessje86

Stessje86 Actief lid

Oct 1, 2017
    350
    338
    63
    Female
    Deventer
    dankje... heel fijn deze info:)
    Hoe verloopt jou zwangerschap? Weinig kwaaltjes? Leuk zeg een tweede meisje op komst.

SMJD likes this.
  6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Ja klopt, tweede kindje :)
    Geen enkele maand was hetzelfde haha. Ik was al een tijdje van de anticonceptie af voor we voor de tweede gingen en de ene maand voelde ik dat ik richting eisprong ging en de andere maand niet.
    Ik had hele regelmatige cyclussen en ik temperatuurde omdat ik nou eenmaal een controle freak ben haha dus ik heb geen ovulatietesten gebruikt. Wilde alleen zeker weten dat mijn ei gesprongen was.

Hopelijk deze ronde zwanger voor jou!

Stessje86 likes this.
  7. Stessje86

Stessje86 Actief lid

Oct 1, 2017
    350
    338
    63
    Female
    Deventer
    Okay... nog tips? Wat betreft dat temperaturen doe je dat de hele cyclus?
    Wanneer je temperatuur verhoogt komt de eisprong er dus aan?
    Ik ben ook wel een controlefreak hoor haha anders zou ik geen ovulatietesten kopen ;) niks ergs aan.

Hoop alleen dat ik mij niet te erg verheug op den zwangerschap, want ben 31 en kan zo half jaar tot jaar duren niet?!

Wondertje hoor een baby in je buik. Meest speciale wat er maar bestaat:)

8. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Temperaturen doe je de hele cyclus ja.
    Elke dag
    Rectaal
    Op dezelfde tijd
    Voordat je op staat uit bed

Dus als je wekker bijv doordeweeks om 07.00 gaat dan temperatuur je direct zodra je wakker word. Nadeel is dat als je in het weekend uit kan slapen je alsnog om 07.00 moet temperaturen.
    Je temperatuur verhoogd met ongeveer 0,3-0,5 graden als je ei is gesprongen.
    Je weet het dus pas achteraf. Dat was voor mij geen probleem omdat ik alleen de bevestiging wilde hebben. Mijn cyclus was zo regelmatig dat ik altijd eisprong had op dag 15/16.

Je kan alles bijhouden in fertility friend.
    De app maakt dan een kaartje die je makkelijk kan aflezen.

Op zich zegt je leeftijd helemaal niks. Er staat gemiddeld een jaar voor om zwanger te worden. Of je nou 24 bent of 31.

Stessje86 likes this.
  9. Stessje86

Stessje86 Actief lid

Oct 1, 2017
    350
    338
    63
    Female
    Deventer
    Top. Kan zeker wat met deze info. Thanks. Goede zwangerschap toegewenst:) groetjes

Meiske2015 likes this.
  10. SMJD

SMJD Fanatiek lid

Oct 17, 2016
    1,890
    444
    83
    Ja klopt een tweede dochter en dan zijn we wel klaar haha.
    Mijn zwangerschap verloopt goed, wel wat vervelende kwaaltjes maar mag niet klagen.

Ik zie dat je 31 bent, leeftijd zegt niet zoveel nog hoor! De een is met 35 snel zwanger en de ander doet er met 25 heel lang over... Ik ben zelf inmiddels ook 30 geworden.
    Hopelijk is het snel raak, succes

Stessje86 likes this.
  11. Stessje86

Stessje86 Actief lid

Oct 1, 2017
    350
    338
    63
    Female
    Deventer
    Dankjewel. Heel veel succes en geniet van je "laatste" keer zwanger zijn tussen de kwaaltjes door. Twee meiden is toch ook prachtig:)

Groetjes

SMJD likes this.

Share This Page