POP poli bij kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Luthien31, 8 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Mijn vriend en ik zijn een tijdje geleden ongeveer 1,5 jaar bezig geweest om zwanger te raken. Nu hebben we een pauze gehad en willen we in januari weer beginnen. Alleen slik ik nu ook medicijnen om te slapen (zyprexa, fluoxetine en melatonine) gekregen van de psychiater. Ik heb bij mijn psychiater aangegeven dat we willen proberen zwanger te raken, hij wil nu dat ik bij mijn huisarts ga vragen om een verwijzing naar de pop poli. En nu vraag ik me af wie heeft er ervaring met een pop poli als je zwanger wil raken?

2. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik heb ervaring. Wat wil je weten?

3. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Nou ik wil vooral weten hoe zoiets in zijn werk gaat. Ben er zelf best onzeker over en ben denk ik bang dat of de huisarts of de pop poli gaat zeggen dat ik het zwanger raken maar uit mijn hoofd moet zetten.

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Waarom zouden ze dat zeggen? Ze zijn er om je te helpen. Er zijn heus manieren due voor jou kunnen werken. Alleen even vinden welke.

5. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik heb hier geen ervaring mee, maar ik vind het een hele dappere stap om bij voorbaat al een gesprek aan te vragen!
    Een POP poli is er om je de juiste handvatten aan te reiken.
    Laat niemand jullie kinderwens in de weg staan! Ik vind het van heel veel kracht getuigen dat je er voor open staat!

Luthien31 vindt dit leuk.
  6. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Ja dat is mijn eigen onzekerheid daarover :roflmao: gelijk een van de redenen voor de pop poli xD.

7. Hazel90

Hazel90 Niet meer actief

Ik heb geen ervaring maar wil zelf ook graag naar de pop poli alleen vraag ik mij dus af: wanneer begin je daarmee? Moet je al beginnen tijdens het proces van zwanger proberen te worden (dat doet ook een hoop met je!) of pas als je zwanger bent?

Heel veel succes bij de pop poli en ze gaan idd niks uit je hoofd praten maar je juist ondersteunen:thumup:

Liefs

8. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Ik moet in verband met medicatie al daarheen voordat we beginnen met zwanger worden. En dat maakt het wel wat lastig, omdat we er juist geen druk op wilde leggen xD

9. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Dan nog hoeft er geen druk te ontstaan. Je gaat er naar toe en legt je verhaal uit. Zij zullen kijken hoe en wat er mogelijk is met je medicatie. Wil niet zeggen dat je dan meteen moet beginnen. Dan is helemaal aan jullie. Die druk hoeft er echt niette zijn.

Ik ben trouwens wel om een heel andere reden bij de pop geweest maar de begeleiding was erg fijn.

10. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Vraag jezelf wel heel eerlijk af waarom anderen zorgen hebben. Je krijgt niet voor niets hulp. Kan jij en kunnen jullie wel een kind aan qua draagkracht? En hoe zit het met erfelijke stoornissen? Kan je het wel combineren met een baan, je huishouden en andere zaken? En hoe is het financieel. Je krijgt ook niet zomaar medicatie die je misschien niet meer mag gebruiken. Dan kan je totaal ontregeld raken. De polie is er juist om daar over te praten.

Niet om vervelend te doen maar psychische problemen in combinatie met een kind is niet zomaar iets. Denk daar goed over na.

11. Luthien31

Luthien31 Actief lid

9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    natuurlijk hebben wij er goed over nagedacht. Erfelijkheid is niet aan de orde en wij zullen sommige dingen anders aanpakken dan andere in verband met mijn ziekte en de daaruit voortkomende psychische problemen. Maar ook daar is over nagedacht.

12. Nochti

Nochti Actief lid

24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    De pop-poli is echt niks engs ;).

Ik slik als ik niet zwanger ben dexamfetamine en (een hoge dosis) melatonine. Wat de pop-poli doet is de medicatie wijzigen, in de gaten houden en zo nodig aanpassen. De dexamfetamine is nu vervangen door ritalin en melatonine mag niet als je zwanger bent dus daar moest ik mee stoppen.

Nu houden ze in de gaten of mijn slapen goed blijft gaan zodat ze eventueel wat anders voor kunnen schrijven mocht dat nodig zijn. Maar dat is tot nu toe niet nodig. Ik slaap beter dan ooit, zwanger zijn is toch ergens goed voor :roflmao:.

En naast het aanpassen van de medicatie zullen ze je vragen wat je verder nodig hebt om de zwangerschap en kraamtijd goed door te komen. Ze kunnen een indicatie afgeven voor extra kraamzorg, gesprekken met een coach of psycholoog mocht je daar behoefte aan hebben.

Mijn ervaring is helemaal niet dat ze je "overnemen" of voor je gaan beslissen. De regie blijft bij jou liggen en ze gaan helpen naar aanleiding van wat jij aangeeft nodig te hebben.

Luthien31 vindt dit leuk.
  13. Summer1991

Summer1991 Niet meer actief

Ik heb ook ervaring met poppoli. In sep een intake gehad. Ook ik slik flu.
    Hele fijne intake was het!! Er staat een prof team voor je klaar en alles om te zorgen dat ik met medicijnen toch een kindje kan krijgen! Ik zou zeggen DOEN

Deel Deze Pagina