Help! Is dit mijn lh-piek? (Van belang voor IUI vandaag)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Papallona, 4 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ha dames,
    Ik ben vanaf dag 9 bezig met ovulatietesten, dit omdat ik normaal een vroege eisprong heb. Mijn cyclus is echter ineens in de war. Tot gisteren om 11.00 waren de testen echt keihard negatief. Om 18.30 had ik weer getest en ineens was het lijntje donker, ik heb veel ervaring met testen dus ik ging er vanuit dat dit de opbouw is en dat de piek vandaag zou zijn. Zo was het in het verleden ook altijd. Voor het slapen gaan nogmaals getest maar vanaf vanochtend is het lijntje ineens weer stukken lichter (onderste tesf is nog niet helemaal opgedroogd). Als ik alle testen bij elkaar leg zie je echt een “piek” maar als ik puur naar de losse testen kijk zie ik dat dus niet. De linker streep is niet donkerder dan de rechter. Heb ik misschien mijn piek gemist? Of is dit helemaal niks?
    Ik zit nu op dag 16 trouwens. Het zou mijn eerste poging IUI-D zijn dus enorm spannend omdat IUI mijn enige optie is.
    ik hoor graag van jullie. Ik twijfel ook of ik de kliniek moet bellen.

Oh, en nog iets: gisterenavond had ik ook echt meeeega buikpijn en felle steken. Ik ben hier mee bekend rond de eisprong. Vandaag lijken die steken ineens weg (of echt heel veel minder)

Bijgevoegde bestanden:

2. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik heb overigens altijd een dun linkerlijntje. Niet zoals ik gistermiddag had, dat is echt stukken donkerder.

3. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Toch even een foto van alle testen achter elkaar…

Bijgevoegde bestanden:

4. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Misschien een tip voor een volgende keer (hopelijk niet nodig): gebruik de dipsticks met testen en bij twijfel/positief op dipsticks, pak dan de roze clearblue met de smiley. Dit geeft enige duidelijkheid.

Ik zie nu geen positieve test denk ik. Maar herken die steken wel als eipijn. Dan groeit het follikel (zakje) waar je eitje in zit, vlak voor een eisprong. Je zou de kliniek kunnen bellen voor advies en desnoods een echo vragen.

Ik had zelf een korte lh piek en moest daardoor heel veel testen. Veel meer dan advies was met iui. En zeker omdat het ook iui-d was wilde ik geen risico lopen. Misschien testte jij net voor of na je piek en is die piek nu geweest? Blijf sowieso nog doortesten! Want lh kan ook schommelen. Maar die pijn is voor mij wel een indicatie om toch even te bellen.

5. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik ben net gebeld door de kliniek en heb om 11.00 de IUI omdat zij denken dat het wel de piek was. Maar dat deze inderdaad heel kort positief was. Ook omdat ik die klachten heb inderdaad.

6. Kimmetjuh90

Kimmetjuh90 VIP lid

14 dec 2017
    17.008
    9.931
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Ik heb ook telkens een hele korte piek, ik krijg echo's om te monitoren, hier bleken ovulatietesten niet goed te werken (net niet positief en wel een lhpiek hebben, of helemaal geen piek vinden en wel een eisprong:roflmao:
    Veel succes meis!

7. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.833
    8.487
    113
    Vrouw
    Ik wilde ook zeggen dat je de eventuele volgende keer beter met de digitale clearblue kan beginnen. Die kosten wel wat maar dan heb je geen gedoe met lijntjes en dat lijkt me in jouw geval ook wel handig ivm de iui. Ik heb bij alle 23x KID ook clearblue gebruikt (samen met dipsticks. Als de dipstick donker genoeg leek te zijn deed ik een CB ter bevestiging).

8. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Ik heb gisteren tegelijk met de testen ook cb en die waren negatief. Dat was ook het vreemde eraan.

9. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Als mijn dipsticks er zo uitzagen, waren de cb testen hier ook negatief. Dus zo gek is dat niet… Wat ik al zei: je zal misschien net voor of na je piek getest hebben en daardoor geen positieve meer hebben.

Heel veel succes straks!

En voor je eigen rust: ga nu deze cyclus geen ovulatietesten meer doen:D

Papallona vindt dit leuk.
  10. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Hahaha dankjewel! Ik wilde dat inderdaad wel doen

11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Hahah ik weet hoe moeilijk het is! Maar probeer dat voor nu los te laten en te vertrouwen op je lichaam en de kliniek. Zij doen echt niet zomaar de iui, zeker niet omdat het iui-d is.

12. Papallona

Papallona Fanatiek lid

9 apr 2016
    1.029
    247
    63
    Vrouw
    Vind dat inderdaad heel lastig. Vooral omdat er geen echo wordt gemaakt en ik dus geen bevestiging heb of ik goed zat met de testen en mijn gevoel. Moet dat loslaten, I know maar blijf het echt lastig vinden

13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Snap ik! Mij werd toen verteld dat een echo ook niet altijd rust geeft. Want je ziet of nog een eitje, niet wetende wanneer die springt. Of geen eitje omdat hij misschien net weg is. Maar dan kan je alsnog op tijd zijn met je iui. Dus ook dat hoeft geen rust/duidelijkheid te geven helaas. Je kent je lichaam heel goed! Probeer erop te vertrouwen. Hoe moeilijk ook!

Papallona vindt dit leuk.
  14. Sophie2019

Sophie2019 Fanatiek lid

21 jul 2018
    2.016
    1.560
    113
    Vrouw
    Bij mij was dit nog niet positief. Hoop bij jou natuurlijk wel. Prikken ze over een week bloed om te checken of je een goede eisprong hebt gehad? Dat zou ik in dit geval doen. Ook zou ik nog even doorgaan met testen, zodat je volgende ronde beter weet of dit nou een piek is voor jou of niet.
    Hopelijk natuurlijk meteen raak :) spannend!

Deel Deze Pagina