Wanneer kan ik testen??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door jongemama123, 8 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama123

jongemama123 Niet meer actief

(sorry als dit niet in dit topic hoort)

Na lang meelezen, en veel wijsheid door dit forum verder, heb ik toch maar besloten zelf een onderwerp te plaatsen. Ik en mijn partner zitten nu in ronde 1 voor een kindje. Ik heb 13 april mijn laatste pil geslikt, en 16 april 'ongesteld' geworden. Ik heb rond 30 april wat veranderingen aan mijn lichaam gemerkt, dus ik dacht mijn eisprong. 3 mei had ik het welbekende eiwit slijm (sorry tmi) en stond mijn baarmoedermond ietsje open, hij lag daarin tegen niet hoog voor mijn gevoel. Ik denk dus dat mijn eisprong 3 mei is geweest.

Maar nu is mijn probleem dat ik niet weet wanneer ik een test kan doen, volgens de standaard testjes op internet kan dat tussen 14-17 april. Ik heb altijd wel een regelmatige cyclus gehad, maar nooit bijgehouden hoeveel dagen die was. Ik weet niet of het raar is dat ik dit niet weet? Maar ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen. Alvast vriendelijk bedankt!

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Als je zwanger bent zal vrijwel elke test positief uitslaan op 14dpo (14 dagen na je eisprong) en dat is in jouw geval dan waarschijnlijk 17 mei.
    Sommige testen kan je al eerder gebruiken. De kruidvat testen kunnen bijvoorbeeld al vanaf 10dpo gebruikt worden. Vroeg testen wordt door sommigen wel afgeraden want als hij positief is kan je alsnog gewoon ongesteld worden.

Het beste is om gewoon te wachten tot 17 mei. Succes!

3. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Adriana, en wellicht is het handig om de eerste menstruatie af te wachten en niet te testen..

Maar ik kan me voorstellen dat je wel wilt testen, hier namelijk een verslaafde 😊

Met de kruidvat testen heb ik 4 dagen voor nod positief getest bij mijn jongste dochter..
    dus 13 mei in jouw geval ??

4. jongemama123

Dan wachten we geduldig af tot 17 mei. Spannend! Bedankt voor het reageren. Liefs.

5. jongemama123

Ik heb trouwens nog 1 vraag, ik hoop dat jullie mij daar ook bij kunnen helpen. Als ik 17 mei test en er komt eventueel uit dat ik zwanger ben, is dat 31 dagen na de eerste dag van mijn laatste ongesteldheid. Volgens 1 site ben ik op dit moment 3 weken zwanger, de ander zegt 4 weken, en op weer een andere site ben ik op dit moment 2 wkn 5 dagen (mocht ik zwanger zijn natuurlijk). Ik ben hier nog redelijk onbekend mee, en heb dus geen idee hoe ver ik die 17 mei dan zal zijn. Kunnen jullie mij hierbij helpen? Nogmaals alvast bedankt. Liefs.

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Je hebt nog geen echte natuurlijke menstruatie gehad, alleen je pilbloeding wat je altijd krijgt in je stopweek.

Het is helaas absoluut niet gezegd dat je cyclus na pilstop gelijk weer keurig 28 dagen is, ook al was dat voor de pil wellicht wel zo.

De meeste vrouwen hebben eerst een langere cyclus na pilstop. Dus als je over 28 dagen nog niet ongesteld bent, wil dat niet automatisch zeggen dat je dan wel overtijd moet zijn.
    Je weet immers nog niet hoe lang je eerste cyclus zal gaan duren tot aan je eerste natuurlijke menstruatie?

Je zou rond 17 mei kunnen testen, je zou niet de eerste zijn die direct na pilstop zwanger is. :D
    Maar houd alsjeblieft ook rekening met het feit dat je lichaam veelal nog op gang moet komen na pilstop. Het moet het immers weer volledig zelf doen, zonder de hormonen van de pil.

7. jongemama123

Dat snap ik inderdaad. Maar ik wil ook niet het risico lopen om te denken dat ik weken overtijd ben, maar dus eigenlijk zwanger ben. Wil alles zo goed mogelijk doen. Ik weet dat de kans nihil is, maar ik hou de opties wel open. Bedankt voor je reactie Be happy.

8. 20BabyJ10

20BabyJ10 Bekend lid

19 jan 2012
    596
    0
    0
    Verzorgende IG, verzorgingshuis
    ergens in Brabant
    Bij mijn eerste was ik ook meteen zwanger na mijn onttrekkingsbloeding
    Heb gewoon een cyclus van 28 dagen aangehouden en dus 10 februari 2012 getest en was zwanger!
    Ik had echt geen idee wat mijn cyclus zou zijn want heb toen 8 jaar de pil gebruikt maar heb wel 28 dagen aangehouden omdat dat zogezegd de "normale" duur van een cyclus is.
    Heb de eerste dag van mijn ontrekkingsbloeding genomen als 1e dag van mn cyclus
    Misschien ook gewoon geluk maar je weet t dus nooit!
    En een testje kan zoiezo nooit kwaad natuurlijk :)

9. jongemama123

Bedankt voor je reactie 20BabyJ10! Wat fijn dat het bij jullie zo snel is gegaan. Stiekem hoop ik daar ook wel op, maar je durft er niet vanuit te gaan. Ik ga denk ik volgend weekend een testje doen. Ik had net best heftige krampen, te vergelijken met ongesteldheids krampen. Ik dacht misschien een innesteling, maar dat zou wel erg vroeg zijn als ik van het internet uit ga. Ik heb hopelijk volgende week meer duidelijkheid want je maakt je zelf ook gek met 'kwaaltjes'.

10. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Een vk of gyn gaat in eerste instantie uit van de eerste dag van je laatste menstruatie. Dan zou je op 17 mei dus 31 dagen zwanger zijn, oftewel 4 weken en 3 dagen. Als je ongeveer 10-12 weken ver bent wordt een termijnecho gedaan, die bepaalt de exacte duur van je zwangerschap.

Deel Deze Pagina