Vind het echt rot voor je maar zou niet afwachten. Misschien is er niks aan de hand (hoe lullig dit ook klinkt) misschien wel.
En toch gebeurt dat wel, zelf ook meegemaakt, tijdens je eisprong kan je zwangerschapstest een lijntje geven
Ik denk dat m'n lichaam het toch zelf op gaat lossen. Net ontzettende krampen en bloed met afvegen even slikken dit maar blij dat het zichzelf nu hopelijk toch op gaat lossen. Ik hou het bloedverlies even in de gaten en doe vandaag en/of morgen nog een testje.
Heel verdrietig en sterkte, houd je temp in de gaten. En bij veel bloedverlies, roosvice Ferro of floradix tabletten, helaas tips op basis van ervaring.
Dankjewel voor je steun en voor je tips! Jammer dat je ze uit ervaring kan geven, jij hebt al zo veel meegemaakt. Ik hou alles goed in de gaten en bij twijfel neem ik gewoon contact op met huisarts of verloskundige. Kan veel bloedverlies alsnog duiden op een bbz? Heb me nog nooit zo onzeker gevoeld over m'n eigen lichaam.
Ligt eraan wat je verliest, geen 1 mk is het zelfde. Uiteraard wel richtlijnen. De 1 verliest veel bloed met stolsel en een ander die verliest weinig bloed en het lichaam lost het op. De 1 heeft een volle menstruatie bij een ZOL en daarna weer oplopende testen, de ander heeft alleen bruinverlies bij een BBZ. Geen pijl op te trekken..
Ik moet helaas ook denken aan een bbz. Zou voor de zekerheid toch wel controle bij vk of ha vragen. Misschien dat je twee x kunt bloedprikken om te kijken wat het HCG hormoon doet. Hier had ik bij de bbz ook een hele gekke cyclus. Van bloedverlies naar een paar dagen niks en dan weer wel eens. Af en toe wat krampen, gewoon vage klachten. Dit een paar weekjes gehad, toen toch maar eens een test gedaan op advies van iemand en toen testte ik positief. Vk gebeld, echo gehad, niks te vinden, bloedprikken en nog een keer bloedprikken. HCG gestegen, echo in het zh en en paar uur later lag ik op de OK, eileider was net aan het scheuren met een zwangerschap van ongeveer 7 weken. Rechter eileider is verwijderd. Better safe then sorry! Hopelijk valt het mee bij jou ❤️
Jeetje wat heftig! Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik kijk het vandaag nog even aan en hou mezelf goed in de gaten. Ik doe vanavond nog een testje om HCG te checken. Zodra ik ook maar het idee heb dat ie stijgt trek ik meteen aan de bel. Bloedverlies is weinig, alleen met afvegen maar dat kan nog doorbreken. Krampen wel echt aanwezig af en aan dus er is wat gaande.
Heb je helemaal gelijk in. Iedere vrouw en iedere zwangerschap is anders. Toch probeer je bij het onbekende een soort houvast te vinden hè. Ik heb nu al wel meerdere ervaringen gelezen dus veel scenario's waar ik rekening mee kan houden.
De testen beginnen op te lopen ik bel morgen dus maar even naar de verloskundige. Of kan ik beter de huisarts bellen?
Beide denk ik huisarts om hcg testen te doen 2x vk kan nu nog niks zien maar wel fijn dat ze vast op hoogte is denk ik. Bij koorts extreme krampen/bloed hap bellen
He bah @Zwennie, ik heb niet meer gereageerd omdat ik hier (gelukkig) echt geen verstand van heb, maar lees wel met je mee. Ik zou zeker even je huisarts bellen als ik zo de reacties zie om het goed in de gaten te houden. En laat je absoluut niet afschepen hoor!
Hmm spannend zo.. Weet niet of je vk echo kan maken? Ik woonde toen in het buitenland. Maar misschien goed om morgenochtend gelijk eerst de ha te bereiken en dan evt overleggen of het nog nodig is om vk te contacten? En wat @Loveischocola zegt je kunt ook gewoon beide doen. Succes! En hopelijk kun je vannacht een beetje slapen ondanks de spanningen
Lief van je! Nee ik laat me zeker niet afschepen, vind het ook best eng nu dus hoe dan ook wil ik dat ze actie gaan ondernemen. Ik hou jullie op de hoogte hier!
Mijn verloskundige heeft wel een echo apparaat dus ik denk inderdaad dat ik het advies opvolg om beide te bellen. Ze zullen het vast biet erg vinden, al is het straks uiteindelijk voor niks. Dankjewel, erg lief van je. Ik hoop ook dat ik kan slapen maar ik heb denk ik al 1000 scenario's tot in detail door m'n hoofd laten gaan dus het zal een lange nacht gaan worden
Goedemorgen dames. Ik heb de verloskundige gebeld en ik kan vanmiddag formulieren ophalen om in ieder geval 2x bloed te laten prikken om m'n HCG op te volgen. De verloskundige maakte zich voor nu weinig zorgen over een bbz omdat ik nog geen buikpijn heb. Maarja met de lichte testen vind ik dat zelf vrij logisch, maar ik ben geen deskundige natuurlijk. Het bloedverlies is veel, vergelijkbaar met een menstruatie maar zonder stolsels dus niks extreems voor nu. Ik denk dat ik dan morgenochtend bloed laat prikken en dan maandag nog eens. Straks thuis doe ik weer een testje zodat ik het voor nu zelf ook nog even in de gaten kan houden.
Fijn dat er actie is, ik hoop (en dit is zo rot om te zeggen) dat je testen afnemen en dit de vroege miskraam is en dat er geen complicaties zijn.
Klinkt inderdaad rot maar ik hoop het ook. Ben inderdaad wel blij dat er nu controle gaat zijn, geeft me al iets meer rust.