10 euro extra betalen voor grotere schoenmaat

Discussie in 'De lounge' gestart door laurazoey, 11 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Ik vind het niet flauw nee dat je meer moet betalen voor een afwijkende maat. Begrijpelijk juist. En ik snap dat je ervan baalt, maar ik zou er meer van balen dat je veel minder keus hebt qua schoenen dan dat je meer moet betalen.

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Moest aan dit topic denken toen ik net op zoek was naar een fijne sneaker. Ik dacht: hee leuk prijsje. Totdat ik de prijs van m’n eigen maat zag.
    Dan valt €10,- voor een grotere maat nog mee

Bijgevoegde bestanden:

3. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Ja belachelijk verschil vind ik..

GewoonLinda vindt dit leuk.
  4. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Meer materiaal, dus duurder.

In mijn geval pakt dat goed uit: ik shop altijd op de kinderafdeling met mijn maat 36 :D
    Soms ook wel weer vervelend, omdat volwassen schoenen vaker in de sale zijn dan kinderschoenen.

Ik had pas een paar Nikes, kindermaat. Bij de kassa deden ze helemaal moeilijk want dat waren schoenen die speciaal voor kinderen in de groei waren. "Ja, u bent niet meer in de groei mevrouw."
    Ja. Dus? Kan ik dan helemaal geen Nikes meer kopen in mijn maat?:roflmao:

Louise11110 vindt dit leuk.
  5. NavyCrimson91

Ik snap dat het heel vervelend is, maar ze moeten toch ergens een grens trekken?
    Er zit nou eenmaal een flink verschil tussen maat 37 en maat 45.
    Ik vind het best logisch dat de prijs ergens duurder moet worden. Of ze moeten gewoon per maat 1 euro duurder gaan ;)

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.491
    17.431
    113
    Nou ik weet niet wat ik met mijn gewicht zou moeten gaan dan om een gangbare behamaat te krijgen... Net als mijn man met zijn broeken qua lengtemaat...

Soturi vindt dit leuk.
  7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.292
    11.054
    113
    Het is vrij simpel. Een merk maakt een product in de hoop dat mensen het gaan kopen. Als er honderdduizenden vrouwen zijn met de betreffende schoenmaat, zijn er altijd wel genoeg vrouwen die model x willen kopen en maken ze er gewoon een hele zooi. Hoeveel vrouwen met maat 44 zullen er zijn? Een paar duizend hooguit? Dan wordt er een kleine oplage gemaakt, die ook net zo uitgewerkt moet worden als maat 38, en dus veel duurder per paar is om te maken, met ook nog een flinke kans dat van die kleine groep vrouwen niemand net die schoenen wil kopen. En daar betaal je voor.
    Ik zou bijna zeggen, wees blij dat merken zich aan die buitenmodelletjes wagen en je niet alles persoonlijk hoeft te laten maken!

Juul75 en Oona vinden dit leuk.
  8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Onze dochter heeft nu ook al maat 38 en soms zelfs 39 ( sommige sportschoenen)
    Bij Scapino kun je nog maat 38 kinderschoenen kopen...maar daarna inderdaad niet meer.

Zelf heb ik maat 36. Meest ideaal...want bijna geen enkele vrouw heeft zulke kleine voeten lijkt het want mijn maat is er altijd.

Ts, ik snap dat je het zuur vindt om altijd meer te betalen.
    Met broeken en andere kleding wordt er ook niet meer gerekend als het veel groter is.

9. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Bekijk het positief, beter duur dan niet te koop :thumup:

maartje84 en Valerie vinden dit leuk.
  10. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Niet vervelend bedoeld hoor maar wanneer je kledingmaatje 32/34 nodig hebt ben je doorgaans en gebonden aan specifieke winkels en merken waardoor je ook duurder uit bent. Probeer maar eens zwangerschapskleding te krijgen in die maat, ben je gelijk aangewezen op de duurdere merken (uitgezonderd enkele kledingstukken van H&m) maar met reguliere kleding loop je tegen hetzelfde probleem aan. En kinderkleding is geen optie want ja daar is geen rekening gehouden met heupen etc.
    Dus tja ik denk dat er wel meer mensen extra kosten kwijt zijn omdat ze niet onder de ‘reguliere’ maten vallen. Je daar druk om maken heeft geen enkele zin en veranderd niks.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    :|

NavyCrimson91 vindt dit leuk.
  12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.225
    12.234
    113
    Het zal inderdaad te maken hebben met de productiekosten per schoen per maat. De ene fabrikant zal 1 gemiddelde nemen en dit doorbelasten in alle maten, een ander haalt deze specifieke groep eruit die extra belast worden.

Ik begrijp je frustratie, mede omdat de keuze al beperkt is. Ik heb mt 42/43 en dat gaat vaak nog wel, al kan ik ook niet terecht bij de gewone ketens, omdat die maten kleiner lijken te vallen. Welke merken schoenen gaat het om, heb je wel eens uitgezocht of deze schoenenwinkel deze opslag hanteert, of dat dit beleid is van de fabrikant? Van den assem heeft ook mt 44 en ik zie dat het daar afhankelijk is van het merk of het wel of niet een duurdere schoen is in die maat. https://www.assem.nl/filter_t/?tn_cid=1&tn_fk_maincategory=Damesschoenen&tn_fk_maat=44

13. Oona

Oona Actief lid

2 jul 2018
    436
    518
    93
    Huh wat is er anders aan schoenen voor kinderen die in de groei zijn? Bij peuters die net leren lopen snap ik dat de zool anders is, maar bij tieners is de zool toch hetzelfde als die van een volwassene? En ik zou denken dat een winkelier gewoon blij is als een schoen verkocht is.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.267
    4.506
    113
    Herken je frustratie hoor.

Hier een man met een grote voet en omdat de keuze dan zo klein wordt ben je gewoon zo blij dat je een paar schoenen hebt die en passen en je leuk vind dat je al niet meer let op de prijs.

Mijn zoon is nu 12 en heeft maat 41 (zal niet heel lang meer zijn vrees ik) Hij had altijd meindle aan maar zodra je over gaat van kinder naar heren maat betaal je gewoon € 100,- meer. Dat wordt ons dus te gek voor een groeiend kind wat om de paar maand nieuwe schoenen nodig heeft.

Dan heeft dochter een smalle voet waardoor we ook vaak lang moeten zoeken naar een goed paar passende schoenen die ze ook leuk vind.

En ik draag eigenlijk alleen maar wolky's .

Dus hier gaan alarmbellen af wanneer er iemand zegt dat die nieuwe schoenen nodig heeft.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn maat is ook duurder dan een kleinere maat.

Bijgevoegde bestanden:

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Maar snap we dat je het mega irritant vind!

Bijgevoegde bestanden:

17. Nougat

Nougat Fanatiek lid

27 mei 2018
    2.993
    1.312
    113
    Had je gelijk bij haar geboorte moeten doen joh, gewoon naar binnen vouwen, net als bij chinese kindjes. Scheelt zo twee maten :p

Lisanne1811 vindt dit leuk.
  18. NavyCrimson91

Ja, daarom vond ik het ook zo raar. Maar er zat dus iets in de zool waardoor die beter was voor groeiende voeten. Nou prima toch, hebben mijn niet-groeiende voeten ook een goed voetbed:D
    Maar echt heel apart inderdaad, want hij wilde ze ook gewoon terugzetten in het schap.
    Terwijl het naar mijn idee echt geen bijzondere Nikes zijn, zijn hele simpele zoals zo veel mensen die hebben.

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.295
    11.902
    113
    Welke shop is dit? Hier ook brede voeten helaas :(

20. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547