-Mie koken zoals op verpakking (ah merk 0.95) -Hollandse Roerbakgroente bakken. Daarbij bakje Conimex Sajoer Groenten in doen (ah merk 0.99) -Kip in blokjes, bakken. Bakje Ajam Smoor bij de kip doen (ah merk 0.99) Tip: hou de gebakken kipblokjes nog even apart en maak eerst de saus ajam smoor en laat deze goed koken tot gewenste dikte en doe aant einde pas de kipblokjes erbij. Als je die er meteen in doet vind ik de kip taai worden omdat je de saus flinke tijd moet laten koken.(zet saus dus optijd op t vuur en gebruik KOUD water met mengen anders krijg je rare vlokjes bij de ajam smoor) Tip2: bij de sajoer groenten en ajam smoor moet iets van 200 water(lees goed op verpakking!) doe 30 minder erin om goeie kruiden te proefen in je gerecht Smullen maar!!! Heel simpel en heel lekker
Vegetarische mexicaanse wrap: Tofu voorbewerken en in kleine stukjes hakken (a la gehakt) En goed marineren met mexicaanse kruiden (ik maak zelf mix). (tofu is heel goedkoop, verse tofu koop je voor 1 euro en kan je 2 a 3x mee doen! Dus niet die kant en klare dure blokjes van bv ah) blik tomatenblokjes blik kidneybonen blik mais paprika (goedkoopst uit stoplicht) evt uitje en knoflook wraps (meestal met 35% sticker van ah eigen merk) Tofu en paprika (evt ui en knoflook erbij) bakken, dan mexicaanse kruiden erbij naar smaak. Blikjes tomaten, mais en bonen toevoegen en warm laten worden. Je kan het in de wrap doen met creme fraiche erbij. Sla en verse tomaat is lekker erbij maar dan ben je wat duurder uit. Je kan er ook een tortillataart mee maken; mengsel en wraps opbouwen als een lasagne en tussen de lagen wat cr fraiche doen, bovenop cr fraiche en geraspte kaas en 20 min in de oven.
ik kook vaak voor 2 dagen! *500gr macaroni gekookt en gekoeld *1paprika *blikje mais *hamblokjes {zijn hier heel goedkkop omdat ze de 'kontjes' van het boterhamvlees goedkoop verkopen} hiervoor kan je ook smac, kip oid gebruiken *2 potjes cremefraiche of 1 cf en 1 {nep}boursin *evt gekookt eitje alles bijelkaar en gekoeld, voor 2 dagen eten!
groentesoep maken met een afbakbroodje erbij voor 2x {3 personen} ; *groente 0.50cnt *beetje gehakt 2.00 *afbakbroodjes 0.64 *bouilionblokje
zoet/pittige rookworst met rijst (standaard in huis, ketjapmanis, ui, sambal, tomaat/komkommer en aardappel) aardappel in kleine blokjes in wat olie bakken, ui erbij aanfruiten, sambal oelek naar smaak, ( voor de kleintjes gewoon weinig of apart zonder), btj djahe en rookworst in halve plakjes erbij, afblussen met ketjap hoeveel je wilt, tomaat grof gesneden erdoor heen.. dit met (noten)rijst en bijv komkommer en tomaat ( kan natuurlijk ook andere groente, maar dit is lekker voor de frisheid erbij) voor als je geen zin hebt om te koken en bijv weinig geld hebt te besteden
nu het seizoen niet voor maar ok; voor 2x spruitjes stamp *1kg aardappens {bij boer hier +/- 1.50 voor 5kg} *750 gr spruitjes *spekreepjes {goedkoop ontbijtspek bij lidl} *2 ei 200 gr roomkaas 200 ml warme melk Kook aardappelen 20 min, spruitjes 15 min bak spek klop eieren los met roomkaas verwarm gril meg puree met de helft van het spek en de helft van het roommengsel de rest van het mengsel erover onder de gril gratineren en daarna de rest van het spek erop
kaassoep 40gr boter 40gr bloem 125 belegen kaas wat nootmuskaat roux maken, kaas erin laten smelten beetje nootmuskaat erbij en klaar. Erna een salade, of een broodje met tomaat oid erbij.
koude kip macaroni ongeveer 7.50 voor 2x eten Kip krijgen en in blokjes bakken macaroni komkommer nep boursin en mayo alles onderelkaar roeren en koud serveren
ik ga vanavond de Penne met Spinazie proberen Ben heel benieuwd! Heb de paprika niet gekocht want dat vond ik er persoonlijk niet tussen passen en 'kruidenkaas' hadden ze niet dus heb roomkaas gehaald maar gok dat dat wel redelijk t zelfde is?
Hey girls er staat weer veel lekkers bij. Zo kom ik wel aan mijn 7 weekrecepten voor aankomende week. Handig dat ik een keer niet na hoef te denken maar moet kiezen
Maaltijd Salade met kip (flinke pan vol!) -2 kipfiletjes (2.77) -4 tomaten (0.78) -1 komkommer (0.59) -trosje bosui (0.99) -fusilli (1.25) Maar je gebruikt er 1/3 van ofzo -Fetakaas ( ook niet veel) -Remia salata kruiden (1.25) Bak de kipfilet met kipkruiden en wat knoflookpoeder aan en laat even garen. Laat uitlekken in een vergiet. Kook de fussili volgens aangegeven op verpakking. Snijd de tomaat/komkommer en bosui. Gooi alles in één pan. Voeg de salade dressing toe van remia op gevoel en eventueel nog wat kruiden. Zet nog even in de koelkast zodat alle kruiden kunnen intrekken en eetsmakelijk! Echt super veel en super lekker! Hier word er om gevochten!
vraag: in gerecht moet ik kruidenkaas gebruiken maar dat had de winkel niet. kan roomkaas ook?? en hoe zit dat met schiften, kan ik dat voorkomen?
Hier hollandsche pot vanavond, Broccoli 79ct, rundersaucijsje3 voor 2,87, aardappels max 1 euro , 0,5 komkommer = 27,5 ct (en coleslaw voor wie dat wil bak van johma voor 85 ct maar zal niet op gaan zeg maar de helft dus 42,5 ct) maakt in totaal:5 euro en 36 ct voor 2 volwassenen 2 kids van 4 en 1,5 maar goed niet zo'n spectaculair gerecht natuurlijk..
Tagliatelle met zalm en spinazie: Snijd zalm ( ah euro shoppe ) in blokjes ( of van die blikjes zalm kan ook ) Bak een zak verse spinazie met een uitje en wat knoflook doe er een kuipje boursin bij. Kook de tagliatelle beet gaar en doe het bij het spinazie boursin mengsel zalm er bij en klaar is kees
ROOZJUH roomkaas is verder prima, shift niet snel als je het op het laatst mengt hoor, komt goed nog een heerlijk {net verzonnen en geproefd} recept! gegeten met 2 volwasssenen en 2 kleine kids die bijna niks eten *Tortilini's {xenos 1.25} *1paprika {2 voor 0.75} *1blikje gepelde tomaten {0.79} *gerookte spekjes {uhm... 1 euro???} *wat gembersiroop omdat wij wat zoeter lekker vinden *beetje maggie Tortilini's koken volgens gebruiksaanwijzing. spekjes uitbakken, paprika in blokjes erbij hierna de gepelde tomaten. Hierbij scheut gembersiroop en wat maggie. Alles mengen en smullen maar!
Ik ga hem zo maken! Heb vriend een blikje tonijn mee laten nemen, zie ik nu dat ik er 3 nodig heb. Ik heb gelukkig nog een blikje uit een kerstpakket kunnen vinden. Dus 2 blikjes, en doe er wat ansjovis en kappertjes bij. Ben benieuwd!
Net de penne met spinazie gegeten en ehmm... Nooit meer! Haha nee was niet zo lekker. Achja ik probeer weer keer wat nieuws uit dit topic, maybe dat we dat wel lekker vinden zag al een zelf verzonnen 'ratjetoelie' Nog een recept van mij: Grote wraps 1(of 2) kipfilets Wraps saus of taco saus(milde) Ijsberg sla Geraspte kaas Marinade van Go-tan(zal er ff foto van maken straks) Kip in blokjes, marineren. Bakken. Wraps paar sec in magnetron, kaas erop, taco/wrap saus, sla, kip erop en smullen maar!
Wij hebben het volgende gegeten spinazie, met ei, gebakken aardappelen, en een saucijsje - Spinazie (diepvries AH 0,77) - 2 gekookte eieren (2 stuks 0,29 (Doos 20 stuks 2,93)) - aardappelen 3 stuks middelgroot ( 0,75 - 3,59 per 5 kg) - 2 saucijsjes ( 0,79 voor 2 stuks - aanbieding per 4 stuks 1,59) Dus voor 2,60 waren wij klaar voor onze maaltijd van vandaag.. De aardappels met schil schoon gemaakt, en in partjes gesneden. De aardappels met de eieren erbij even 5 minuten gekookt. Daarna de aardappelen gekruid met peper en zout, en gebakken. De saucijsjes erbij, en de spinazie opgewarmd in een pannetje.. Niet spectaculair, maar wel erg voordelig, en gezond aangezien diepvries groente niet echt slecht is..