Haha je had ook beter geen roomkaas kunnen gebruiken denk ik.. Zo'n bijna vergelijkbaar recept kom ik vaak tegen op fora, dus zijn meerderen die het eten.. En zonder paprika als je dan ook geen vlees gebruikt hebt is het natuurlijk heel saai! En wel creme fraiche, knoflook enzo gebruikt? Pasta met tonijn was lekker! Zou het sowieso wel altijd met kappertjes doen, maar zeker voor herhaling vatbaar, thanks! Ow en zelfs vriend vond het lekker!
Zijn toch ook gewoon maaltijden? Lees vaak de vraag naar recepten, terwijl zulke dingen ook hartstikke lekker zijn! Ik maak echt heel lekkere hachee en draadjesvlees, wil ook altijd iedereen meenemen. Nou met gekookte aardappelen, rode kool (peer/kaneel) en stoofpeertjes is dat een feestje voor mijn vriend!
vandaag bami gemaakt, had geen kipfilet mee rin de vriezer dus moeten kopen 1 kipfilet 1,55 bami 0,98 gebruikte groente die ik nog had, wat kool, paprika, prei) (standaard in huis ui, knoflook, ketjapmanis, sambal badjak, bouillonblokje om erdoor te verkruimelen, sesamolie) btj tomaat erbij gegeten Dit is voor 3 volwassenen, of 4 maar dan kan je er nog wat rijst bij koken en desnoods extra groente
Deze is ook lekker en makkelijk. Nodig: - Kipfilet - spinazie a la creme (diepvries) - Penne (pasta) - Zakje voor kaassaus Kipfilet in stukjes snijden en kruiden naar smaak en bakken. Penne koken. Spinazie bereiden volgens verpakking. Kaassausje maken volgens verpakking. Alles over elkaar heen/door elkaar. Is echt heeeerlijk!
Wat ik ook lekker vind, heb het recept eens uit een jumbo blaadje gehaald. Nodig: - (merguez) chipolata worstjes - couscous - zakje soepgroenten - bouillon blokje - griekse yoghurt - verse munt / of potje met (kruize)munt. - ras el hanout kruiden Bereiding: De soepgroenten in wat olijfolie in een pan aanfruiten. Dan de ras el hanout er door gooien (1 eetlepel). Goed roeren. De couscous erbij gooien en dan Kippenbouillon er door gooien (ongeveer 300 ml). Door elkaar roeren en op zacht vuur zetten voor 5 minutjes ongeveer. De chipolata worstjes bakken. Griekse yoghurt in een schaaltje doen, naar smaak evt. wat suiker en dan de munt er door heen. Dan de couscous met groenten op je bord, worstjes erbij en de muntyoghurt er bij serveren. Echt heeeeeerlijk!!
Leuk dit topic.. Vind altijd een goede tip, om op het einde van een marktdag groente in te gaan slaan (van te voren al een beetje een planning).. Dat thuis schoonmaken, in stukjes, even kort koken/bakken en dan in de vriezer in zakjes gemixt.. Bijvoorbeeld zakjes voor in macaroni, of in bami.. Op lange termijn ben je zo'n stuk goedkoper uit, eerlijk waar. Maar goed daar gaat dit topic niet over hehe, mijn goedkope recept is.. Eiermie. Verschillende groente.. Gebruik zelf graag, babymaiskolfachtigedingetjes, eventueel okra, wortel, spercieboontjes in kleine stukjes, courgette, aubergine etc.. Kies maar uit, wat je net in huis hebt, wat op moet, wat je lekker vind etc. En kruiden samenstelling zoals je het lekker vind. Je kunt een zakje gebruiken waar je bijv nasi of bami meemaakt. Dit is echt heel lekker, slaat nergens op, niets bijzonders. Maar echt heerlijk. Het is gezond, en voelt voor mij heel goed dit te maken, omdat ik zo vaak mijn restjes groente opmaak, en dat voelt goed omdat ik het zo niet weg hoef te gooien, en het is ook nog eens gezond. Goed in de olie bakken, door mekaar mengen. Lekker hoor.
Daarbij koop je kruiden groot in, potjes van stegeman en ah etc zijn duur. Bij een turkse winkel vind je zoveel aan kruiden echt heel leuk. Bijv een kg zak shoarmakruiden, potten knoflookpoeder, paprikapasta, kruidenmengsels voor vlees, gehakt etc, potten paprikapoeder. Echt de moeite waard om te kijken en in te slaan. Beter in een grote stad, want die hebben veel concurrentie dus liggen lager met hun prijzen dan bijv een turks/marokkaans winkeltje in een achteraf stadje dorpje..
Nog een leuke, die vinden de kids heel erg leuk. Ik heb geen precieze prijzen, ligt eraan wat in de aanbieding is, of wat je over hebt etc. Aardappelen, schillen en in blokjes snijden. Groente naar keuze, bloemkool en broccoli zijn erg lekker hierbij. Of wortel, sperciebonen en een tomaatje. Of champignons en een uitje. Kortom variatie genoeg. Knakwortjes in stukjes. Olie in de pan, aardapelen (en eventueel uitje) erbij, kruiden naar smaak. Deksel op de pan, met het vuur laag. Af en toe omscheppen. Na een paar minuten groente erbij en (halaal) knakworsten in stukjes. Vuur nog steeds zachtjes, eventueel wat boter/olie toevoegen (niet teveel!) en gaar laten worden in de pan.. Maak ik wel eens op dagen dat ik niet zoveel zin heb, en de kids toch iets redelijk gezonds wil geven, wat zij ook leuk vinden.
Mijn man vind dit de lekkerste pasta: Je hebt nodig: Pasta naar keuze (koken zoals je gewend bent) Dan snipper je een ui en een teentje knoflook, bakken in olie. Een bakje gesneden champignons erbij en veel peper en zout. Alles gaar laten worden. Dan 2 pakjes slagroom erbij en eventueel wat verse gehakte peterselie. Wat laten indikken en proeven of het lekkr op smaak is. Ik doe er meestal nog pul biber (pepervlokken) doorheen in het begin. Dan de gekookte pasta erdoor mengen. Ik bak er voor mijn man meestal kipstukjes bij.
Wat zie ik lekkere recepten langs komen... ik vind het super leuk om voor weinig geld lekker te eten...en als ik de recepten hier zo lees... zeker veel ervan zou ik uit willen proberen. Wij wij zijn met vier personen... twee kinderen die met de pot mee eten. Ik moet zeggen dat ik nooit 10 euro per maaltijd kwijt ben hoor. Ik kan nu niet uitgebreid reageren omdat ik straks moet werken. Ik kom hier morgen effies terug... Groetjesss
10 euro voor 1 maaltijd vind ik veel. Maar ik weet ook dat mijn man (en ik zelf) echt niet genoeg hebben aan 1 worstje p.p en 2 aardappels (of een schepje pasta ofzo). Mijn man is echt een grote eter en als ik 1 kippenpoot of kippenworstje per persoon zou bakken zou ik minder kwijt zijn aan boodschappen maar dat is meer een voorgerecht voor ons zeg maar.Ben gewoon gewend om anders, uitgebreider, te koken. Dat vind ik namelijk ook belangrijk, eten moet ook gezellig zijn. We hebben ook periodes dat het erg krap is maar dan kook ik altijd dezelfde hoeveelheden, alleen wat minder 'luxe' vlees, een keer vaker macaroni of gebakken aardappels met stukjes frikandel ofzo.