Tuin veranderen... teveel opties!

Discussion in 'De lounge' started by Shay25, Feb 27, 2022.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

Oct 16, 2018
    2,811
    2,501
    113
    Female
    Wij willen graag onze tuin opnieuw ontwerpen/ indelen etc. Een aluminium veranda (over de hele breedte van het huis,dat is 6 mtr en 3 mtr uitbouw) vinden wij erg mooi maar twijfelen heel erg omdat dit onze tuin wel erg klein maakt.
    Nu weet ik dat hier ontzettend veel creatieve mensen zitten, dus ik dacht laat ik jullie hulp inroepen!
    Onze tuin ligt op het oosten en hebben hierdoor ochtendzon en tot ong 18 uur achterin (waar een overkapping staat, samen met de schuur)
    We zitten voornamelijk waar de lounge set staat en wij bbqen ook graag. We hebben ook een zwembad van 2*3 die zomer op het (kunst)gras staat.
    Achterin een plantenbakje en 2x een pot met klimmers... eigenlijk heel saai!
    De tuin is 6 bij 8.5 tot de schuur (schuur is 2.75)

Mijn vraag aan jullie is; wat zouden jullie doen?
    (ps deze tekening is gemaakt met de planner van gardena ;) )

2. Catou

Catou Fanatiek lid

Oct 11, 2013
    3,683
    1,860
    113
    Wat ik zou doen? Er een tuin van maken i.p.v. deze stenen plaats.
    Het is wel erg veel verhard zo, mijn tuin is natuurlijk met veel gras en groen erin.

Cobon, rijo, Zoe123 and 3 others like this.
  3. Splitijsje

Splitijsje Fanatiek lid

Nov 21, 2020
    3,133
    3,212
    113
    Female
    Ik zou ook meer gebruik maken van groen. Tegels zorgen voor een oven als de zon er op staat, groen/bomen/planten/aarde voor verkoeling. Daarnaast vind ik een combinatie van groen én een terras (en overkapping) gezelliger ogen dan een grote stenen oppervlakte, maar dat is een kwestie van smaak. Als je wil kan ik je een pb een foto sturen van ons tuin ontwerp en een foto voor een impressie hoe het er nu uit ziet.

Ysabella likes this.
  4. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,804
    5,941
    113
    Female
    We kunnen de planeet en de natuur helpen door groen in onze tuin te hebben.
    Aarde waar wormen in kunnen leven, die als voer dienen voor vogels.
    Planten waar vlinders op af komen waar vogels van leven.
    Planten waar bijen op af komen, zodat ze honing maken en zorgen voor bestuiving, zodat wij
    fruit kunnen eten.
    Het wordt vast heel mooi maar ik gruwel van die beton plaatsen .

Catou, Noelle85 and rijo like this.
  5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

May 18, 2013
    13,073
    12,030
    113
    Wat willen jullie graag in de tuin? Heb je tijd en zin om het te onderhouden?

Share This Page