Hoi! Wij hebben vorig jaar een nieuw huis gekocht en hebben er een veranda aan laten zetten. Nu liggen daar grote tegels onder als vloer, die dus gewoon doorloopt in de rest van de tuin. Het lijkt me leuk om er een houten vloer onder te laten leggen en heb me een beetje ingelezen maar de 'standaard' vloer die gebruikt wordt onder veel veranda's (van die houten ribbel planken) schijnt niet heel handig te zijn. Moeilijk schoon te houden enzo. Nou lijken gewone vloerplanken me wel erg mooi, maar ik heb he-le-maal geen verstand van hout.. Wat voor soort hout moet je bijvoorbeeld gebruiken? Hoe moet je deze behandelen en onderhouden? Wat kost zoiets? En hoe praktisch is zoiets? Ben benieuwd
Wij hebben er natuursteen onder liggen ......Hebben niet voor hout gekozen , omdat het idd moeilijk schoon te houden is en met vochtig weer kan het glad zijn omdat het moeilijk schoon te houden is ............ Maar wie weet vindt je hier wel de tip om het goed te onderhouden !
Die vlonderplanken zijn inderdaad niet handig, etensresten die er tussen vallen bijvoorbeeld kun je nooit meer oprapen of schoonmaken. Ook kan er ongedierte tussen gaan zitten. Wat andere vloeren betreft, omdat er vocht vanuit de vgrond omhoog trekt kun je niet iedere vloer daar leggen, er moet sowieso ruimte tussen. (Daarom wordt er ook vaak gebruik gemaakt van die vlonderplanken, dan kan het vocht wegtrekken)
Hm, ok. Ik vind natuursteen ook prachtig maar hout lijkt me mooi onder de veranda. We hebben de veranda wit gebeitst en het is allemaal nog een beetje 'kil'. Nou hou ik juist wel van strak/modern maar ik vind hout onder een veranda een warme uitstraling geven. Maar goed, misschien is een ander soort steen ook wel al heel mooi hoor, het gaat er ook een beetje om dat je ziet dat het is afgescheiden van de rest, dat het een ding op zich is zeg maar.
Wij hebben bv alleen onder de veranda natuursteen liggen en dan is de rest daaromheen of gras of beklinkert met sierstenen , zal er morgen weleens een foto van maken !!!
Ik heb weleens plavuizen gezien die op hout lijken, je moest echt even goed kijken of het geen hout was. Maar wel goed informeren hoe het zit met optrekkend vocht dan! Niet dat je tegels scheuren.. (natuursteen is dikker geloof ik, en wie weet zit er een speciale ondervloer onder)
Onze veranda is overigens net klaar en beklinkerd met sierklinkers. Vind het ook wel een beetje kil hoor! Ga het straks mooi aankleden met kussen en schilderijen enzo..