Brinta

Discussion in 'De lounge' started by tweelingmamaJasmijn, Oct 31, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tweelingmamaJasmijn

Oct 26, 2018
    82
    33
    18
    Female
    Brinta daar ben ik mee opgegroeid, mijn vader maakte elke morgen toen ik nog klein was elke ochtend een bord Brinta voor ontbijt klaar. Ik kon aan de Brinta zijn humeur lezen, te dik was hij chagrijnig
    of moe en perfect dikte was hij blij en tevreden.

Nu ik nog elke ochtend een bord Brinta :)

We gaan ook onze kids opvoeden met Brinta als ontbijt met een (los) fruitje erbij in plaats van brood. Als ze ouder zijn en een broodje erbij willen natuurlijk.

Wie zijn er ook opgegroeid met Brinta en brengt het over nu op de kids als ontbijt.

Hoe doen jullie het in eventueel combinatie met.

2. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,063
    3,858
    113
    Ja, mijn kinderen eten ook vaak Brinta of havermoutpap, al jaren.
    Meestal met een klein beetje bruine suiker erover.

3. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ik zou zelf vooral kijken wat een kind zelf als ontbijt wil.

PenK, Vitamientjuh, Jessi79 and 16 others like this.
  4. Lisanne1811

Lisanne1811 Fanatiek lid

Dec 2, 2016
    3,701
    4,591
    113
    Wij eten hier havermout met fruit en kaneel erdoor. Nooit suiker erin. Fruit kan afgewisseld worden en als het koud is maken we warme havermout, met warm weer overnight oats (koud dus). Ik vind het zelf gevarieerder dan Brinta, maar dat hebben ze hier ook wel eens gegeten. Niks mis mee.

nizzie86 likes this.
  5. Elena22

Elena22 VIP lid

Feb 10, 2010
    8,108
    1,795
    113
    Kraamverzorgende
    Oh heerlijk Brinta! Mijn vader at het vroeger altijd voor hij naar zijn werk ging en dan liet hij altijd een beetje staan en dan mochten wij het om de beurt opeten. Zelf eten wij het echt niet dagelijks, alleen zo nu en dan. In principe vraag ik gewoon aan mijn jongens wat ze willen ontbijten (brood, crackers, pap- Brinta of havermout, of yoghurt/kwark met fruit). Ze geven zelf aan waar ze zin in hebben en eten daardoor ook stukken beter dan de "verplichte"boterham.

6. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,277
    17,156
    113
    Wij mochten het vroeger soms als toetje.
    Hier is het soms ontbijt (meestal brood) en soms als toetje. Zeker als mn kookkunsten niet optimaal waren :D

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Vroeger nooit gegeten. Mijn ouders lusten het allebei niet en dus kregen wij het ook niet :rolleyes:.
    Nu eten we het wel regelmatig als ontbijt, de kinderen en ik vinden het heerlijk. Gewoon zo zonder toevoegingen, of met wat fruit en/of kaneel, nooit met suiker.
    We eten ook vaak havermout (warm of koud) met fruit en/of kaneel, heerlijk.
    Maar elke dag hetzelfde ontbijt is niet aan ons besteed, ik hou wel van afwisseling.

8. Niveah

Niveah Fanatiek lid

Dec 4, 2014
    3,528
    1,391
    113
    Female
    Mijn dochter eet het wel regelmatig. Ik vind het vies. Behalve in Mn zwangerschap at ik het.

9. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Wij eten hier door de weeks havermout zonder suiker met fruit, meestal wil Kleutermuis er blauwe bessen door. In het weekend mag hij zelf kiezen. Tegenwoordig zijn het dan cornflakes oid.

10. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier kreeg ik het ook met een beker koude melk erbij brrr als ik daar nog aan denk. Eerst warme Brinta pap en dan koude melk!

Heb het geprobeerd te geven aan beide kinderen maar helaas de papfles ging er niet in, Brinta pap ging er niet in, havermout niet helemaal niets!

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Warme havermout met kaneel en banaan.

Hopsatee and kikker1 like this.
  12. Deedee91

Deedee91 VIP lid

Jun 10, 2015
    13,630
    5,657
    113
    Alleen met suiker lust ik het. Vind wel dat het niet goed vult.

13. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Vroeger vond ik het heerlijk, mijn kinderen aten het wel toen ze klein waren, maar nu willen ze het niet meer. Nu eten ze yoghurt met cruesli en soms brood of een smoothie.

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,915
    15,585
    113
    Nabij Utrecht
    Hier wordt het ook veel gegeten.
    In mijn laatste zwangerschap was ik er zelfs verslaafd aan en at ik minimaal 4 kommen brinta per dag, waarvan sowieso 3 borden in de avond :D

15. kim90

kim90 Actief lid

Oct 8, 2013
    466
    174
    43
    Female
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Ik las te snel en dacht dat er stond :" meestal met kleutermuis en blauwe bessen erdoor".. ik vroeg me al af wat kleutermuis was, dacht misschien een andere benaming voor gestampte muisjes :oops::roflmao:

16. manamana

manamana Fanatiek lid

Apr 30, 2014
    1,372
    22
    38
    het Noorden
    Als kind veel gegeten, nu ben ik er niet zo gek meer op.
    We eten nu vaak crackers, beschuit, brood of yoghurt met cruesli. Daar wisselen we wat mee af.

17. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,174
    4,485
    113
    Vroeger kreeg ik het wel.
    Ik eet het nu nog weleens maar echt lekker mwah. Vind het vrij smakeloos.
    Dus breng het niet over op mijn kinderen.
    Die eten een boterham. Dat is nu makkelijk ik smeer het en ze eten het zelf op en knoeit ook een stuk minder. Bij yogurt/kwark of havermout/brinta is het een knoeiboel hier in huis.

Combinaties die ik wel oke vind is met vers fruit er in. Van appel met kaneel en wat rozijnen. Tot blauwe bessen of aardbeien, vooral een beetje fris of knapperig fruit is wel lekker erdoorheen.

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,028
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb van de week toevallig een pak gekocht. Gewoon met een beetje suiker. Ik gebruik verder nergens suiker voor, dus dat mag van mezelf :) Wel proefde ik laatst biologische palmsuiker bij mijn schoonmoeder. Smaakt net even anders en vond ik zelf lekkerder. Dus die nog een keertje kopen voor in de brinta i.p.v. gewone suiker.

19. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

Nov 3, 2015
    933
    585
    93
    Heb al een hele poos geen Bribta gegeten, maar ik ben echt een zonderaar en doe als ik Brinta eet dit met hagelslag.

20. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,495
    4,332
    113
    Female
    Ik ben niet zo merkvast. Dus hier de 7-granenpap van verschillende merken. Mijn dochter en ik eten het graag, maar zeker niet elke ochtend. Het ligt er gewoon aan waar we trek in hebben. Brood, Brinta, Creusli, Yoghurt, crackers of rijstewafels. Dat zijn zo’n beetje de keuzes die hier gemaakt kunnen worden. Regelmatig met al iets van fruit erbij.
    (Mijn ontbijt bestaat trouwens ook vaak uit koffie met warme melk)

Share This Page