vergootte kans zwangerschap na Laparoscopie??Wie weet dat?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kloontje78, 15 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wie weet of je een verhoogde kans( en ja hoeveel???) hebt op een zwangerschap na een laparoscopie? (buikholte-operatie/HSG):$

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Hoi kloontje, ik zit eigenlijk met dezelfde vraag.
    Voor mij staat op 2 juli gepland, voor endometriose en cystes.

Er is mij wel verteld door de gyn, dat het voor mij is om mijn vruchtbaarheid te verhogen, doordat ze de cystes weghalen en meerdere endo haarden weghalen.

Ik weet niet waarvoor ze bij jou de operatie gaan doen??

3. Ik heb vorige week woensdag mijn laparoscopie al gehad. Bij mij was het omdat wij al 1,5 jaar bezig zijn om zwanger te worden en he tnog nietgelukt is. Ze wilde kijken of er bij mij iets te vinden was waardoor het niet lukte.( eerst mijn man zijn zaad onderzocht...dat bleekuiteindelijk goed te zijn). Mijn uitslag was gelukkig ook goed...alles zag er goed uit. Maar ben zo benieuwd...want ik hoor en lees verschillende verhalen over de extra kans op vruchtbaarheid na zo'n laparoscopie. Ik hoop zo dat de kans nu groter is....willen zooooo graag een kindje!!

Voor jou is het nog even spannend dus....ik moet nog steeds herstellen, had best heftig op de narcose gereageerd blijkbaar. Ik doenu dus nog even rustig aan en ga volgende week pas weer aan het werk!
    Ik zal voor je duimen..houd je me op de hoogte??

Liefs Kloontje

4. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #4 Vlinder3, 16 jun 2009
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
    oh je hebt hem al gehad, blij te horen dat er bij jou niks gevonden is.

Ik moet nu eerst op mijn nod wachten na de 1e IUI poging en als ik niet zwanger ben dan moet ik 2 juli.
    Ik weet echt niet wat ik ervan moet verwachten, ben nog nooit geopereerd en dus ook nog nooit onder narcose geweest.

Tegen mij hebben ze gezegd dat ik 2 tot 3 weken herstelperiode heb. Bij mij gaan ze een sneetje links en een sneetje rechts in mijn buik zetten en een 3e via mijn navel. maar ze hebben ook gezegd dat ik er rekening mee moet houden dat ik wakker wordt met een snee van links naar rechts, als de cystes niet verwijderd krijgen if als mijn eierstok eruit moet. Bleh

gr noesje

5. Jeetje dat wordt bij jou dan een heftige ingreep. Ik heb alleen een sneetje in mijn navel en in mijn schaamstreek.Jullie zijn dus ook al eventjes bezig en ik zie met al heel wat telleurstellingen; MK...phoe, elke keer weer moeilijk als het niet zo mag zijn.
    Mijn arts zei toen dat het doorspoelen van de eileiders wel een gunstig effect kan hebben...maar ja hoe groot die kans is...kan ik nergens statstieken op nalezen. Gaan ze dat bij ook doen of?
    Ik neem aan als ze bij jou die cystes verwijderd kunnen krijgen...hopelijk gaat dat zonder je eierstok, dan denk ik dat er een flinke obstakel bij je weggenomen is! Ikga voor je duimen meid....en natuurlijk hoop ik dat dit allemaal niet eens nodig is en dat je deze ronde gewoon zwanger bent en dat de beeb nu wel blijft zitten natuurlijk!!
    Sterkte....we keep in touch!!

Liefs Kloontje

6. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    #6 Vlinder3, 16 jun 2009
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
    Ze weten zelf niet eens wat ze gaan doen als ze eenmaal in mijn buikje zitten, zo ie oz de cystes en meerdere endometriose haarden en dan gaan ze gelijk kijken hoe het er verder uitziet en wat ze nog gaan/kunnen doen. Ze heeft er 90 minuten voor gepland zag ik op het opnamenformulier staan. En na de ingreep mag ik 4 maanden niet zwanger raken.

Ik hoop dat ik als de cystes verwijderd hebben niet meer die heftige buikpijn heb tijdens menstruatie.

Ik hoop dat het bij jou allemaal goed is geweest voor je vruchtbaarheid en dat je lekker snel zwanger bent.

liefs noesje

ps ik heb je toegevoegd op mijn vriendenlijst van de site zodat ik je op hoogte kan houden, mocht het topic verdwijnen

7. Gabbel

Gabbel VIP lid

21 apr 2008
    6.555
    14
    38
    Gelderland
    tijdens de kijkoperatie word een soortte met van hsg uitgevoerd en spuit dus je eileiders door.. als je eileiders niet dicht zitten (wat bij mij niet was) heb je wel iets meer kans om zwanger te worden.. maar ik zou me maar niet aanvast houden..

8. shenoby

shenoby Niet meer actief

ik heb 2 keer een laparoscopie gehad.
    de eerste keer niks.
    de tweede keer kreeg ik op 28 april een spoedoperatie (oorzaak overigens nog steeds onbekend)
    en na deze operatie kwam ik er op 2 juli achter zwanger te zijn.
    weet niet of het er mee te maken heeft gehad.
    maar het kan natuurlijk altijd.
    succes in ieder geval dames.

Deel Deze Pagina