Voorlezen, tips gevraagd.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Valora, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valora

Valora Niet meer actief

Ik wil heel graag voorlezen voor mijn zoon, maar ik heb een beetje tips nodig.

- Welke boekjes zijn nu interessant voor zijn leeftijd?
    - Als ik probeer voor te lezen, wil hij altijd het boekje afpakken van me, wat het moeilijk maakt om te lezen. :)
    - Als ik dan iets verder van hem af zit, zodat hij het niet kan afpakken, luistert hij gewoon niet. Hoe krijg ik hem geïnteresseerd?

2. karnijn

karnijn Bekend lid

22 jun 2011
    958
    3
    0
    Ik lees ook aan mijn mannetje voor. Ik herken wat je schrijft. Hij begint vaak aan de pagina's te pulken of begint erop te slaan. Dat is voor mij het teken dat het lang genoeg geduurd heeft. Hun aandachtsspanne is nog niet zo groot hé. Ik probeer dan nog eventjes zijn aandacht te vestigen op het boek door met extreme stemmetjes te praten of dingen aan te wijzen, maar vaak heeft dit geen zin meer.

Mijn zoontje is nog wat jonger dan de jouwe. Ik lees hem alles voor zo lang het maar prenten heeft. Hij kijkt terwijl ik lees.
    Voelboekjes vind hij wel leuk en ik boekjes met flapjes heeft hij een beginnende interesse. Je moet hem er nog altijd wel heel erg in begeleiden, want zelf voelen of een flapje omdraaien zit er nog niet in.

3. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Dikkie dik is hier een hit!

4. Tamio

Tamio Niet meer actief

Mijn oudste vind voorlezen van jongs af aan al geweldig.
    De jongste heeft er geen enkele interesse in. Wil inderdaad het boek uit mijn handen trekken en als dat niet mag word ze kwaad.
    Ik denk dus dat het erg aan het kind ligt. Als ze er nog niet aan toe zijn schiet het gewoon niet op.

5. 7nov12

7nov12 Bekend lid

13 sep 2012
    948
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wisselt hier erg per moment. Er zijn momenten dan vindt hij het heerlijk om op mijn schoot te kruipen en samen een boekje te lezen. Andere keren rukt hij heel hard het boek uit mijn handen en gaat hij er mee slingeren :)

Hier een succes (nu bijna 10 maanden):
    - Dikkie dik flapjes boekjes
    - Nijntje op de boerderij doorkijkboekje

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier vind hij het soms echt heerlijk om even samen een boekje te kijken. Hij wijst dan ook weleens met zijn vingertje en ik zeg dan wat het is. Hier is dikkie dik kiekeboe echt favoriet. Is met allemaal dieren en die maken dan geluiden (jij maakt het geluid.. maar de tekst staat dat zo zeg maar....) Ik doe het dan nog vaker en wijs ook aan wat het is, ik merk dat hij dat leuker vind dan de verhaaltjes zelf.

Het echte voorlezen doe ik sinds een aantal weekjes als hij naar bed gaat... ik leg hem dan in bed en lees dan een kort verhaaltje voor (3 min ofzo...) of hij dan echt luistert weet ik niet.. vaak zit hij in bed een beetje te spelen.....

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier lazen we eerst dikke kartonnen boekjes voor, dochter bladerde dan wat en ik wees dingen aan en benoemde ze of las voor (afhankelijk van 't soort boekje). Verhaaltjes van Olivier Dunrea zijn hier al heel lang een groot succes, bijvoorbeeld.

Deel Deze Pagina