De titel zegt het al. Ik ben bijna 27 weken en al 10kg aangekomen. Ik eet niet heel veel meer dan voor de zwangerschap, voel me soms net een dikke zeekoe! Toch zegt de verloskundige er niets van. Voel me soms wat onzeker hierdoor. Wel heb ik een mooie ronde buik en ben er trots op. WIe ook al flink gegroeid?
Ik ben al met al al 20 kg aangekomen... En ik ben ook supertrots op mijn buik,en zwangere lijf! Groetjes,Alida P.s: Maak je niet te druk zolang alles goed mag gaan met jezelf en de kleine!
Poeh, dan doe je het nog goed! Tussen de 20 en 30 weken groei het meest, deze snelheid neemt wel weer af. Ik denk dat ik nu al op die 10kg zit. HAd ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Totaal was ik toen 15 kg (of 17 weet het niet meer) aangekomen. Dus heel netjes. Na de bevalling was ik alles meteen weer kwijt. Dus valt reuze mee hoor! Geniet er van, straks ben je alles weer kwijt
Ben zo'n 24 weken zwanger en 7,5 kg aangekomen... VK zegt er bij mij ook niets van, misschien omdat ons kindje groter en zwaarder is dan gemiddeld? Maak je niet druk meid, geniet van je zwangerschap, die kilo's zijn er zo weer vanaf!
Hallo.... De hoeveelheid kilo's die je aankomt tijdens de zwangerschap zou volgens mijn verloskundige samenhangen met o.a je lengte en gewicht op moment dat je zwanger werd. Als je aan de magere kant bent wanneer je zwanger wordt is de verwachting dat je meer aankomt omdat je lichaam blijkbaar een signaaltje opvangt dat er misschien te weinig voeding is straks en je stofwisseling veel langzamer maakt dan normaal. Ik ben 1.79 m en weeg 63 kg. De verloskundige gaf aan dat ik erop moest rekenen dat ik 22 kg aan zou komen tijdens de zwangerschap. Dat wordt nog wat, zit nu in week 8. liefs lucia27
Hee meid, ik ben gedurende mijn zwangerschap zo'n 23 kilo aangekomen. Vond het echt superveel, maar er is nu, na 2 weken, alweer 14 kilo af! Dus maak je te druk hoor, zolang je gezond eet en niet al te veel snoept, komt het allemaal in orde hoor.
Ik ben vandaag ook 27 weken zwanger en 9 kilo aangekomen. Ben 1.70 en voor de zwangerschap 57 kilo dus ook vrij slank. Zit er zelf ook overin hoor en vind die 9 kilo ook veel en hoop dat ik na de bevalling alles er weer vanaf krijg Vraag me ook af hoeveel ik nu nog zal groeien want de laatste paar weken is het zo snel gegaan en groeide ik wel een kilo per week.
ik ben ook al flink aangekomen, 14 kilo nu. maar wel een supermooie buik! en daar mag je best trots op zijn!
Gelukkig ben ik niet de enige, zie dat er meer dames met mij zo hard groeien. Je leest zo veel dat meiden gedurende de gehele zwangerschap maar 5kg aankomen, dan denk ik echt wow dat wil ik ook. Maar ja, je kan niet alles hebben. Overigens de afgelopen 8 weken ben ik een kg per weeg gegroeid. Tot de 20 weken maar 1,5 kg. Nu in totaal dus 9,5 kg ( bijna 10kg). Straks na de bevalling maar goed sporten en aan de sonja bakker. hahaha.
Hey lizzie Ik ben ondertussen ook al 23 kg gegroeid en groei idd de laatste weken ook een kilo per week. Werd hier ook heeeeel erg onzeker van en heb het dus ook aan de vk nagevraagd. Die zei precies wat Lucia's vk zei en dat er dus niets aan het handje is. Na de zwangerschap ga ik er me wel weer druk over maken, ik kan er nu simpelweg niets meer aan doen.
hier ook al 9 kilo bij, voel me soms ook een zeekoe, maar volgens de vk nergens voor nodig. Nu groei je heel hard, straks niet meer. En na de zwangerschap gaat het er heel snel weer af heb ik me laten vertellen. Dus dat hoop ik dan maar, wil wel graag weer in mijn oude kleren passen en niet een dikke koe blijven...
Ik zit nu op z'n 19 kg en moet nog 4 weken. Vind het ook best wel veel maar eet niet veel meer dan voordat ik zwanger was. En ja snoep wel eens wat of eet patat maar ja dan kan je straks helemaal niks meer eten. Enige waar ik wel depri van wordt is dat de vk bij mij er wel constant wat over zegt. Iedere keer weer hetzelfde, moet nu zelfs gaan opschrijven wat ik op een dag eet. Merk zelf ook wel dat het er snel aan komt en vind dat niet leuk maar ja ik vind dat ik er niet veel aan kan doen, ja niks meer eten. Me moeder had er ook last van, ik probeer maar te denken straks na de bevalling er gewoon tegen aan gaan om het er weer af te werken.
In de zwangerschap hoor je lekker aan te komen, natuurlijk zijn er grenzen. Zelf ben ik ook nu met 29 weken, 10 kg. aangekomen. Voorheen was ik 51/52 kg, de eerste drie maanden viel ik af, 49/50 kg. En daarna kregen we langzaam weer een stijgende lijn.. Nu zit ik op 60 kg. Het hangt zeker af van je lengte en gewicht hoe die voorheen was, zo kan je zelf nagaan of het 'normaal' is of niet.
Ik ben nu al 13 kilo aangekomen Ik eet ook niet veel meer als anders en het zit allemaal op mijn buik. Het kan ook zijn dat je veel vruchtwater hebt. Het kindje zal het wel nodig hebben.
28 weken en echt al bijna 14 kg rijker! Ik vind het niet altijd even fijn hoor, moet echt wennen aan mijn nieuwe lijf. Maar het is voor zo'n goed doel.... Straks ga ik weer hard aan het sporten en komt vast mijn oude lichaam weer terug! Ik probeer nu lekker te genieten van mijn zwangerschap en zie daarna weer verder. groetjes. Mayke