10 kilo afvallen, dmv 5:2 vasten. Wie doet mee?

Discussie in 'De lounge' gestart door aimee83, 21 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ben ik met je eens. Ik dacht er ook over na om mee te doen, maar ik ga geen maaltijden overslaan. Dat vind ik niet getuigen van een goed voorbeeld naar mijn kinderen.

2. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Dat is jouw mening, en dat is prima natuurlijk, en ik zie ook dat je er verstand van hebt Maar is niet perse de enige waarheid.
    Dat we 3/4/5/6 of meer keer per dag eten hebben we onszelf zo aangeleerd. Wie zegt dat dit zo gezond is?
    We weten zo veel iver voeding, maar toch is het gros te dik.
    Heeel veel jaren geleden was ee niet zoveel (gezond) eten voor handen. En at men uren/dagen niets, en dan weer heel veel.
    Ik geloof erin dat de mens helemaal niet is ingesteld op zo vaak eten.

Als voor jou, jouw levensstijl werkt moet je dit vooral blijven doen en niet naar de vasten levensstijl switchen.
    Want, het is een levensstijl, geen dieet.
    En als iemand zich de andere 5 dgn volpropt met slechte dingen, dan past deze levensstijl niet bij die persoon.

Voor mij werkt dit perfect, de andere dagen eet ik gezond en ik krijg genoeg voedingsstoffen binnen.

En met dit topic zoek ik mensen die samen met mij dit willen doen. Want zeker in de beginfase heb je veel wilskracht nodig.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Nou die reactie snap ik dan wel. Als je een topic opent om te vragen of er meer mensen meedoen vind ik het ook raar dat mensen totaal ongevraagd dit dieet/levenstijl whatever af gaan schrijven. Open dan een eigen topic.

4. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Dan hoef je hier nooit aan te beginnen,
    Want je moet jezelf hier goed in verdiepen en weten wat je doet. Niet de meningen van " ervaringsdeskundigen" volgen.

5. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Thanks!!
    Jij snapt hm;)

6. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Daar draait het toch allemaal om. Jij doet voorkomen alsof je er ontzettend veel van weet. Dat maakt jou dan toch ook een soort vcan deskundige hierin? Ze vraagt alleen naar succesverhalen. Want die doen er toch toe. Die maken het dat andere mensen het ook willen gaan volgen. Dus wat is het dan voor moeite kleinschalig uit te leggen hoe en de wat.

7. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Dat is dan weer jouw mening.
    Ik vind dat ze beter zelf kan onderzoeken wat het inhoud, dan haar mening vormen en dan kijken of het bij haar past.
    Ik weet er genoeg van om te weten dat ik erin geloof en dat het bij me past, dmv docu en boek.
    Ik kan het helaas niet zo goed uitleggen als in de docu en boek. Dus verwijs ik daar naar.
    Daarnaast is het met mijn topic totaal niet de bedoeling om mensen over te gaan halen ofzo.
    Ik zocht mensen die mee wilden doen.
    Thats it.

8. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    * Proest * daar ging mijn koffie!
    Dat dus ja, zoals bij de meeste diëten het geval is , zelfs de meest vreedzame hippie op aarde , zou na een paar dagen niet fatsoenlijk eten veranderen in een kenau.

9. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik vroeg welke gezondheidsvoordelen dit dieet heeft, die zij niet wil opnoemen en refereert naar een of andere docu. Wat ik nogal apart vind , want als dit werkelijk zo`n super dieet is , waar zij zich volledig in heeft verdiept ,dan kan ze die voordelen toch gewoon opnoemen? Zo moeilijk is dat toch niet.

10. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik zou zeggen gooi hem op slot :D ;)

11. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    *gaat nu even verder lezen in de club*

12. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Ik vorm mijn mening nooit enkel naar een voorbeeld , maar vind het erg interessant om van mensen te lezen waarom ze ergens voor gekozen hebben. Niet meer en niet minder.

13. Imensa

Imensa Fanatiek lid

23 okt 2014
    2.463
    18
    38
    Nou dat word toch de docu kijken. Krijg haast het idee met dat slappe gelul dat ze de helft niet weet waar ze het over heeft.. dus ja hoe moet je iemand dan iets uitleggen idd... maar voor zei het zegt zeg ik het maar.. dit is idd werderom mijn mening:D

14. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Het is wetenschappelijk bewezen dat je bloedsuikerspiegel niet zo snel/minder fluctueert als je meerdere kleine maaltijden per dag eet.
    Tevens kan dat helpen bij de strijd tegen de kilo`s, ook voor oa dames die PCOS hebben en daardoor vaak sneller aankomen ,en meer moeite hebben met afvallen.
    Het heeft namelijk verband met elkaar.

15. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Succes aan alle dames die die gaan proberen :) Is trouwens niets voor mij, heb mijn energie wel nodig met mijn drukke leven, werk en dochter.

16. Lojo

Lojo Bekend lid

19 dec 2012
    612
    6
    18
    Die heb ik toch echt genoemd! Het laten rusten van mijn spijsvertering! Dit moest ik sowieso al regelmatig doen van mijn arts en nu doe ik het dan iets regelmatiger. Overigens zeiden ze in het ziekenhuis dat een gezond lijf het prima kan hebben om 1 a 2 keer per week minder voedingsstoffen te krijgen. Osteopaten zweren er al jaren bij.

Maar goed, ik ga ook lekker lezen in de besloten club. Jullie hebben een mening gevormd, gaan nu flauwe opmerkingen maken om te laten zien dat jullie alle wijsheid in pacht hebben en luisteren totaal niet meer naar de anderen. Zonde van mijn tijd.

17. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Idd lojo, te triest voor woorden.

18. LindaS80

LindaS80 Fanatiek lid

10 aug 2010
    1.117
    590
    113
    Maar WAAROM is dat bevorderend voor de gezondheid, want dat kan ik nergens teruglezen.

En belangrijker , hoe helpt het met afvallen? Ik heb altijd begrepen dat wanneer je wilt afvallen ,je ervoor moet zorgen dat die motor blijft branden en de boel juist niet moet stilleggen.

19. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Op mij komt het over als weer een hype.

Waarom gaat men niet gewoon normaal 'dieten'. Dus minder calorieën , meer bewegen.
    Waarom moet het altijd zo raar met shakes of enkel wit voedsel of juist niet. Nu dan weer vasten. Straks komt er een thee of zo met een wondermiddel.

Van alle afvalprogramma's op tv en alle mensen in mijn omgeving zie ik dat men afvalt door simpelweg minder te eten en meer te bewegen.

Mijn zus is in 2 jaar tijd 35 kilo kwijt. Waarom? Minder eten, meer bewegen.
    Een kennis van mij is afgevallen dmv een gastic bypass. Waarom? Minder eten, meer bewegen.
    Sommige mensen worden nooit dik. Waarom? Ze eten minder, bewegen meer.
    (Ik heb het hier over de 'normale' mens. Niet over mensen met een ziekte of een (eet)stoornis)

Misschien denk ik veel te simpel? Zo ja, leg het me uit.
    Ik wil geen mensen persoonlijk aanvallen hier. Het is gewoon dat dit het vijftigste topic is deze maand over weer een andere manier van afvallen. Het valt me op en ik ben benieuwd. Ik dacht wie weet kunnen we er over praten?

20. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Het verlaagd je bloeddruk
    Je suikerspiegel
    Je cholesterolgehalte
    Het maakt je alerter
    Je wordt een vetverbrander ipv een suiker verbrander

Moet ik nog verder gaan?

Het trekken aan een dood paard heeft geen zin.
    Al het het wel een goede workout :D

Als iemand de moeite niet wil nemen om hetzelfde op te zoeken, wie zegt dan datzelfde dit wel willen lezen.

Deel Deze Pagina