Zo ontzettend aan het twijfelen, krullen kort knippen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Eriva, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eriva

Eriva Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik heb krullen van mezelf, heb nu al zo'n 15 jaar hetzelfde kapsel, maar ik wil zo graag eens iets anders! Maar... ik durf niet zo goed, het pluist nogal, dus ben bang dat ik er veel spijt van krijg als ik het kort laat knippen. Het is nu tot mn schouders maar zou dus echt een heel stuk eraf willen. Meestal heb ik het vast. Heb er ook zoveel werk aan altijd, veel klitten, droog etc. Twijfel nu al zo lang en kan de knoop niet doorhakken. Wie heeft in een soortgelijke situatie gezeten? Iemand tips, advies?

2. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    heb je een foto van hoe het nu is?

3. oudjaarsvlinder

oudjaarsvlinder Niet meer actief

Vriendin van mij had hele mooie krullen en had toen haar haar er af geschoren. Ze wilde het een keer proberen, maar had later spijt. Maar dat was wel extreem kort.

4. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Niet doen! Kost onwijs veel tijd om je krullen weer aan te laten groeien en je raakt korter haar vaak sneller zat dan lang haar omdat je er een stuk minder aan kan veranderen.

Kijk even naar wat goede producten voor je haar, en niet je haren kammen met een borstel maar met een juiste kam voor krullen. Misschien een mooi model erin laten knippen en wat experimenteren met verven?

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik zou het pas laten knippen als je het zeker weet. Bij twijfel kan je het er beter nog even aan laten zitten, want het duurt (zeker met krullen) wel even voordat het weer terug is gegroeid.

Persoonlijk vind ik lang haar ook bijna altijd mooier dan kort haar.

6. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ik had vroeger ook lang haar en heb toen heel rigoureus kort geknipt was het ook zat al die klitten en pluizige haar. (Haren waren toen ongeveer bijna tot mijn billen).
    In de loop der jaren weer laten groeien en af laten knippen tot verschillende lengtes.
    De lengte die bij mij het mooiste staat is tot mijn schouders.
    Heb 2 maanden terug in een bob laten knippen en dat bleek ook erg leuk te staan.
    Krllen worden bij juist alleen maar meer zodra mijn haren weer korter zijn.

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    tip voor krul haar:

mouse van het merk trinity (kun je online bestellen) is een gewone schuim versteviger maar die is speciaal voor krullen, ze worden niet hard en worden er echt heel mooi van!

we hadden dit in de salon maar moesten helaas alles van dat merk bestellen en dat was te veel rompslomp (wisselen van verf recepten enzo) maar echt geweldig spul!!

8. Wollywell

Wollywell Bekend lid

31 okt 2010
    547
    0
    16
    Zuid-Holland
    Ik heb van dat schapenwol op mijn hoofd, niet leuk!
    Heb altijd heel lang haar gehad, tot over mijn kont. En heel erg pluizig haar met heel veel krullen (vader is een Antilliaan). Het is jaren mooi geweest, maar op den duur was ik het ook een beetje zat. Mijn haar werd er ook niet mooier op. Pluisde steeds erger, viel uit, werd dof...
    Toen heb ik het afgeknipt tot net over mijn schouders (in laagjes) en ben er echt wel blij mee. Je kan er ook veel meer mee en heb er minder werk aan.
    Ik heb een paar pogingen gedaan om het weer te laten groeien, maar als het weer halverwege mijn rug hangt, ben ik het alweer zat! :)

9. Imensa

Imensa Niet meer actief

als je annie wilt worden zou ik het zeker doen

10. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    Aaahh haha!

11. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Ik heb er gister een bob van laten knippen!(had 't tot iets over m'n schouders)
    Zit weer mooi en krult ook beter.
    Heb t ook gekleurd, dan pluist het weer minder.

Ik gebruik altijd de shampoo en andere producten van Matrix. Speciaal voor krullen.

Bijgevoegde bestanden:

12. Eriva

Eriva Niet meer actief

Wow, heel mooi! Zoiets zou ik willen, maar mijn haar is net wat erger zo te zien qua krullen. Ik kan natuurlijk altijd even vragen bij de kapper.

13. Eriva

Eriva Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties tot nu toe... en ja ik geef het toe, ben echt bang voor zo'n Annie kapsel hihi...

Ik denk er nog even een nachtje over na :)

Ik heb alleen foto's waarop mn haar vast zit, dus krijg je er geen goed beeld bij.

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Ga niet naar de eerste de beste kapper maar zoek het goed uit.
    Ik heb ook giga krullen en ben 1x naar de kapper geweest, was toen 14 jaar (zal het nooit vergeten) het pluisde verschrikkelijk! Het zag er niet uit!

Gelukkig is mijn vader kapper geweest en alleen hij mag nog aan mijn haar komen:D

15. Eriva

Eriva Niet meer actief

Weet je toevallig nog een goede kapper in Zwolle dan :)?

16. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Een ex collega heeft ook flinke krullen en had best een saai kapsel. Ze had het laten knippen zo ongeveer als Noux, iets langer geloof ik.
    Staat superleuk en vlot!

17. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    In stadshagen zit een nieuwe, ze doet het aan huis dacht ik.
    Zal het even aan een vriendin vragen.

18. Noux

Noux Fanatiek lid

15 sep 2012
    1.281
    1
    38
    Eriva, ik ga je ff een pb'tje sturen!

19. Eriva

Eriva Niet meer actief

Dank je!

20. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.718
    113
    En als je steil haar hebt, denk je dat krullen altijd vanzelf wel goed zitten :)

Deel Deze Pagina