10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamavEsmee, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hallo dames.....

Zo, met al die drukte is het een hele klus om alles goed bij te lezen zeg. En iedereen weer hard gewerkt zo te lezen.
    De 1e cursusdag zit erop, over een maand weer;).
    Ondanks de cursus een prima dag gehad vandaag.
    Ik was erg bang voor de lunch, die is namelijk ERG lekker.
    Had voor de zekerheid zelf brood meegenomen.

Hier mijn dag:
    Ontbijt: crakcertje met philadelphia, magere melk.
    Tussendoor: 2 boterhammen, 1 met kipfilet, 1 met philadelphia.
    Lunch: kopje mosterdsoep :)$ wat veel calo's trouwens, had beter kunnen kiezen een voor een groentesoepje. Het scheelt nogal zeg ).
    Naast de soep twee bruine bollen gegeten, 1 met ham, 1 met kaas, glas melk en een lepel aardappelsalade. Er waren kroketten, wat er zooo lekker uit zag. Heb op mijn tanden gebeten en ben er maar snel bij langs gelopen.
    Tussendoor: minneola, 2 flesjes water, 2 koppen thee.
    Diner: 150 gram aardappelen, 200 gram boontjes, tartaar.

De snoeptrommel die 3 keer rond ging ook maar snel doorgegeven.
    Heb vanmorgen gewogen.... er was 100 gram af. Niet noemenswaardig veel, maar in elk geval weer iets.

@Debbie: Wat vreselijk meid, jeetje. Als je positief test stel je je er al helemaal op in. Weet ook niet zo goed wat ik moet zeggen. Sterkte??? Kop op?????

@mamarianne: Hutteheugte is heel erg mooi!!! Veel plezier en GENIET. Ben er in december nog geweest.

Ik kan niet heel verder terug lezen nu, dus kan niet op iedereen reageren!!
    Ik weet dat het bij iedereen goed ging!!
    JOEHOE!!! Heerlijk om dit met elkaar te delen en elkaar te steunen.

2. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Gaat dus goed, maar mag ik vragen hoe je de toekomst dan verder ziet? Ik bedoel meer, je eet bijna niets.
    Alleen crackers en dan die shakes toch? Als je je streef hebt bereikt lijkt me niet eenvoudig weer gewoon te eten. Je lichaam is het niet meer gewend en zal er misschien op reageren. Blijf je dan op wel gewicht? Je zal alles weer moeten opbouwen lijkt me.
    Kan me gewoon geen voorstelling maken van je manier van eten op dit moment.

3. MvN

MvN Niet meer actief

Butterfly: Je bouwt dat rustig weer op.. met kleine beetjes eten en dan nog maar 1 shake per dag.. Dus niet alles er gelijk weer inproppen

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dat zelfvertouwen komt dan ook wel weer!
    Toen ik 100 kilo woog had ik het ook, toen ik 25 kwijt was voelde ik me zo zeker, kon de hele wereld aan en voelde me geweldig!
    Maar meisje, zelfs al zou je zo blijven hoe je nu bent..... dan ben je ook mooi en uniek. Ik snap het wel, dat je je nu onzeker voelt en rood wordt als een jongen met je flirt. Maar dat zal hij niet voor niets doen. We zijn allemaal bijzonder en uniek, al ben je dik of dun, klein of groot, zwart of wit, iedereen heeft zijn eigen mooie dingen.
    Voel je mooi meid... mensen moeten je nemen hoe je bent. Maar als jij je gewoon prettiger voelt met -10 kilo, moet je daarvoor gaan, en dat doe je :), wees trots op jezelf!!

5. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    MvE

Kom je even dagje zwemmen daar dan :D hihi

Ja ik weet hoe mooi de huttenheugte is :) ben er al veeeeeel vaker geweest :p

6. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    @mve, ja klopt me BMI is nu goed! En nu lijkt het ook niet meer zoveel, iedergeval nog 3 kilo eraf! :D
    Het liefst nog 4 of 5, maar met 60 kilo ben ik al dik tevreden!
    hmmm... appelkruimel!! das zoo lekker!

@debby, jeetje meid, dat moet een teleurstelling zijn geweest zeg!
    pff.. echt balen zeg, dat zo een stomme test het gewoon verkeerd heeft!

@ninien, nou ben benieuwd of het verschil maakt, met nieuwe baterijen, hopelijk niet..

@syrv, veel plezier met je etentje! tja.. in vlees zitten vaak veel cal. misschien kip nemen? dat valt nog mee.
    En een lekkere salade of veel groenten?

@roos, wow 500 cal. dat is echt weinig, maar idd daar raak je waarschijnlijk ook aan gewent.
    Denk alleen niet dat het iets voor mij zou zijn, want ik heb een enorm lage bloeddruk, dus moet wel een beetje goed eten.

@sweetroosje, hoeveel wil je afvallen?

@melanie, strijken, ja dat is echt een rotklusje, fijn he mannen die zelf kunnen strijken? ;) :D

@meisjev, welkom!

@moppie, nog 3 kilo, dan ben ik al erg blij!! liefst nog even onder de 60 maar goed... maar met 60 ben ik happy!! :D

@rianne, leuk zeg even lekker weg, wanneer ga je?

@emma, 12 uur werken pff... snap dat je geen puf meer hebt! Wat een lange dag!

@butterfly, knap hoor om niks te nemen, echt goed van je!!

Nou het was erg gezellig op kraamvisite en Celeno vond het ook erg leuk de baby.
    Hij deed heel lief en voorzichtig en vond het reuze interessant :D geloof dat hij wel een broertje of zusje wil ;)

7. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    Oorspronkelijk geplaatst door nicole26 [​IMG]
    Ja dat probleem heb ik dus ook , ben ook vreselijk onzeker over mijn gewicht en lichaam , durf zelfs niet meer te flirten :$ terwijl ik vroeger een ontzettende flirt was ... en nu ik word al rood als iemand mij aankijkt en zo vind ik natuurlijk nooit iemand ;) dus gewoon lekker afvallen en dan komt dat zelfvertrouwen vanzelf weer ...

Hier sluit ik me volledig bij aan! Goed gezegd! :)

8. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Tuurlijk je hebt wel een punt maar toch kan ik het feit niet veranderen dat ik mezelf pas weer accepteer als ik weer gewoon rond de 65 kilo weeg ... Ben zelf ook heel uiterlijk gericht en laat ons eerlijk zijn , de buitenkant is toch het eerste wat je ziet .. maar alles komt goed en het is ook weer niet zo dat ik gelijk wegren als iemand me aan kijkt :D Maar toch bedankt voor je opbeurende woorden !

9. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Goedeavond dames!

Mijn eerste dag zit er op! Ben niet echt super tevreden eigenlijk, maar moet rustig aan beginnen.

Ochtend: knackerbrod met ei en magere yoghurt
    Lunch: 4 sneetjes bruinbrood met kalkoenfilet
    Tussendoor: klein bakje naturel chips:(
    Avond: zilvervliesrijst met gewokte kipfilet, champignons en paprika's gemarineerd in sojasaus. En daarbij een schaaltje komkommer.

Qua drinken de hele dag water.

Heb ook lekker even een stukje met mn kleine ventje gewandeld en nu nog even een uurtje zumba, totaaaaal geen zin in :(.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. je hebt je goed in kunnen houden dus.. Goedzo! Je menuutje klinkt erg lekker! En wat een opbeurende woorden voor de meiden hier. Volgens mij ben je echt een lieve meid!

Patriesja.. Het kraamschudden was dus geslaagd!;)

Rianne.. nee, heb een druk weekend voor de boeg.;)

Roos.. Lijkt me ook dat je lichaam een cultuur schok krijgt met die extra voeding.. Maar langzaam opbouwen lijkt me i.d. wel slim dan!

Net een zakje snack a jacks op maar heb nog trek.. Denk dat ik nog wat augurkjes en worteltjes pak. Lijkt me slim..;)

11. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

SYRV.. dat is toch een prima dagje! En die chipjes vergeven we je hoor..:D

12. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

wow! dat is echt super gezegd. die kerels flirten inderdaad toch niet voor niets met je?? ;) *droomt even weg*

13. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Op wat voor BMI kom je dan uit? De laatste loodjes he, wegen letterlijk het zwaarst he... Pffft ik blijf maar steken op 58-60 de hele tijd. Al dat geschommel! Tsjah... moet ook gezonder eten natuurlijk ;) Maar wil zelf ook graag nog een paar kilo eraf.
    Paar jaar geleden woog ik 54-constant. Veel sporten, skaten, fietsen, wandelen. Al die dingen lukt me helaas niet meer en laten we eerlijk zijn, ben bijna 30 haha, ben geen 20 meer!

Gezellig joh, kraamvisite! En super dat Celeno het leuk vond. Tijd voor een brusje dus? ;)

14. gewogen vanmorgen......-0,5 maar of dat nu helemaal klopt weet ik niet ;)

Ik hou dit gewicht wel gewoon aan.

totaal -12,5
    en we gaan nog steeds vrolijk door ;)

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Wat een heerlijk weertje!! Wordt er zo vrolijk van.
    Vandaag een thuis dagje ze komen nog wat ramen verwisselen. Ik heb al een deel huishouden gedaan erg lekker.

Ontbijt:
    200 gram vruchtenyoghurt
    1 appel

16. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

goedemorgen meiden :D

Ik ga toch eens een poging doen om jullie bij te houden en mee te kletsen als dat mag.

Ben verslaafd aan dit forum dus het moet me wel lukken.

Ik weet niet of jullie met zijn alle wegen of niet? of een lijstje bij houden? want dan zal ik er ook wel graag op willen.

Wil in totaal als het me lukt op eigen houtje 56 kilo afvallen. Heb er al 16 af dus nog 40 kilo te gaan. Heb extreem overgewicht dus er moet wat gebeuren :)

Heb voor de zwangerschap van allebei me meiden altijd 73 kilo gewogen. Toen ik zwanger werd van de eerste *schrik niet* 50 kilo aangekomen. (stress eter en gestopt met roken rookte ruim pakje per dag) Dus ik heb ook gesnoept. Wel groot kind uit gekomen en ben toen afgevallen tot de 92 kilo. Daarna raakte ik weer zwanger en weer onwijs veel aangekomen. Toen wel goed opgelet met eten maar waarom ik aankwam :$ geen idee. Na de bevalling woog ik 112 en toen kwam er spanningen voor in de familie. Dus ik weer eten (emotionele eter) en ben aangekomen tot de 136,5 kilo. En op dat moment heb ik de knop omgezet en dacht ik *NU is het genoeg* en ben begin oktober begonnen met afvallen.

Heb het tot begin Januari volgehouden ben toen 16 kilo afgevallen. Daarna op vakantie gegaan en 3,5 kilo aangekomen. Nu vorige week dus weer begonnen en deze week is er 3 kilo af dus.

Weeg nu 120,3 kilo en ben 1,83 lang. Wil graag 80 kilo wegen en dat moet wel haalbaar zijn hoop ik :D

Hoop dat ik me mag aanmelden bij jullie :)

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen meiden....

Heb er al twee uurtjes op zitten.
    Druk in huis bezig...... komt vast door de zon;). Zit nu even aan een kom magere yoghurt. Heb me vanmorgen gewogen... zot op 85.9:D, had al gehoopt onder de 86 te komen, maar eigenlijk wel iets verder eronder. De patat van het weekeinde heeft 200 gram aangekomen veroorzaakt, die zijn we weer af en nog -200 gram. Dit weekeinden maar geen patat. Anders blijven we bezig het weekeinde wegwerken uit ons lijf. Vind dat ook een beetje zonde.
    Ik blijf toch wel rond de 1400/1500 calo's hangen. Ik ga dus proberen nog minder te eten dan dit. Het gaat me niet snel genoeg deze week. Vorige week in 1 week 1.5 kilo eraf...., ben bang dat ik deze week niet 84 kom.

@mamavesmee: :) wat lief dat je dat zegt. Weet je, ik heb mezelf vroeger ook niet echt geaccepteerd. Heb van mezelf rood/rossig haar, verfde het jaaaaaaren. Was gewoon ontevreden met mezelf. Maar de afgelopen 8 jaar ( sinds ik ook mijn man ken ) heb ik geleerd dat iedereen mooi is op zijn eigen manier. Al voelde dat mij niet zo. Wat Nicole ook zegt, je ziet toch eerst de buitenkant.....dat is ook zo. En als de buitenkant je niet aanstaat, voel je je niet prettig en wil je eraan werken. Ik ben toen ook heel erg afgevallen en was zooo tevreden. Dat heeft wel mijn hele leven veranderd. Maar ik heb me wel doen beseffen dat ook al ben je dik of dun, je in beide gevallen precies dezelfde persoon bent. Maar als je gewicht je niet lekker zit en je voelt je er ongelukkig bij, en je kunt er iets aan doen, en je staat erachter... dan lukt dat wel.
    Maar aan je eigen ik veranderd het niets. Dus ik vind dat je je eigen ik gewoon moet accepteren. ( ;)jeeeeetje, lijk wel zo'n vertrouwenspersoon/maatschappelijk werker, toch mijn roeping gemist? ). Ik heb zelf gewoon heel veel geleerd afgelopen 8 jaar, en ben nu zelfs bezig mijn eigen haarkleur terug te krijgen :). Dat vond ik het ergste altijd.

@Nicole: Wat je zegt is waar, het uiterlijk is toch het eerste wat anderen van je zien. Ik kan me voorstellen dat elke vrouw het eerste plaatje "perfect" wil hebben. Wees eerlijk, daarom zijn we allemaal aan het afvallen. Ook is het gezonder, je hebt minder kans op ziekten, beter voor jezelf, maar we doen het voor het buitenplaatje toch? Ik ben hier nog niet zo heel lang, maar wat ik van je lees verteld me wel dat je erg goed op weg bent ;). Je komt er wel!!!

Jeetje, wat een diepe verhalen op de vroege morgen!
    Nou, in elk geval..... iedereen weer sux6 vandaag met afvallen.

18. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Welkom wonders2, tuurlijk mag je meekletsen hier!
    Veel sux6 meid.... je begin is er al zo te lezen en volgens mij valt iedereen hier veel af, dus jou gaat het ook lukken ;).

19. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Welkom wonders 2
    Tuurlijk mag je hier gezellig bij ons komen mee kletsen.

MvE,jammer dat je een druk weekend voor de boeg hebt :D

We gaan vrijdag weg,en komen maandag dan weer terug. Dus jullie krijgen zondag geen gewicht van mij door ;) dus een weekje wachten.

Jurre was vroeg wakker kwart over 7,om half 8 speen gegeven en gezegd dat hij nog even moest slapen omdat het nog vroeg was maar nee niet gelukt helaas :( ben er om 8 uur maar uit gegaan. Maar pffff wat ben ik nu moe,gister ook al en wat lichtjes voelde ik me,vreemd allemaal.
    Van dat moe zijn krijg je ook dipjes!!!

Maar goed,moeten toch door zetten.

O:

200 gr yoghurt
    3 eetlepels kellogs rode vruchten
    2 kiwi's
    1 rijstwafel
    2x thee
    water

20. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Goeiemorgen meiden , wat een heerlijk weertje om de dag mee te beginnen :D:D

Vanmorgen op de weegschaal gaan staan en daar was het minder zonnig :( gisteren woog ik 78.4 en vanmorgen woog ik 78.9 :( terwijl ik gisteren nog niet eens 1000 calorieen heb gegeten , ik geef mijn ongi maar de schuld ....

@ wonders , welkom en heel veel succes !
    @ butterfly , denk dat je best 1 keer in de week patat kan eten hoor , zonder aan te komen als je de rest van de week goed je best doet , kan het nog mooier vertellen als ik vet heb gegeten ben ik de dag erop altijd meer kwijt dan dat ik naar mijn idee heel gezond heb gegeten :(
    @ zustertje , jij bent wel aardig actief zo op de vroege morgen :D:D
    @ moppie , je hebt ook wel een kindje nu he , denk dat je lichaam ook wel mee veranderd en misschien is dit gewoon goed voor je ;) denk gewoon even hardop mee waarom je blijft steken ...
    @ mamarianne , waar ga je het weekend naartoe ? je zal het vast wel ergens geschreven hebben maar ben gisteren niet echt actief mee aan het lezen geweest :)
    @ mamavesmee ,, ben je nog afgevallen ?

Share This Page