10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wow butterfly gefeliciteerd!

Als je zwanger bent mag je trouwens 300 kcal per dag meer. 2300 kcal per dag dus. En dan kom je ook niet aan!
    Met borstvoeding is het zelfs 500 kcal.

Ik ben nu weer 3 dagen bezig en het gaat goed. Zit onder de 1000 kcal per dag nu.
    Ik ga dit weekend een weekendje weg met mijn man (zondag/maandag) dus ik kan het tot nu toe goed gebruiken.

Meiden doen jullie allemaal aan sport?
    Ik wil ook weer gaan beginnen. Ga me inschrijven bij basiq fit hier denk ik. Ik vind het alleen een beetje lastig omdat mijn man thuis moet zijn als ik wil gaan sporten. Maar 2 keer per week moet wel lukken, of is dat te weinig?

2. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Okeej, vind 2000/2300 zoveel :)!
    Maar goed, nu doe ik het even niet voor mezelf he.
    Ben gekomen op 1817 calorieen.
    Vraag me trouwens 1 ding af.
    Ik mijn vorige zwangerschap ben ik weinig aangekomen. Veel overgegeven de eerste maanden. Ik at soms echt weinig, maar vaak ook teveel vet. Begon na de bevalling echt te groeien.
    Als ik gewoon gezond blijf eten, en minimaal 2000 calo's is dat voor mij wel een andere eetstijl. Maar als je dan toch steeds een beetje afvalt, is dat erg??? Ben nu natuurlijk wel op dieet geweest, en ben morgen vast nog wel wat afgevallen na vandaag.

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

Butterfly, gefeliciteeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerd meid.
    Gewoon gezond eten en vooral blijven bewegen (wandelen, fietsen) dan komt helemaal goed.

Debby, ivm een kleine kan ik niet sporten in een sportschool dus hou het ff bij fietsen en wandelen en Zumba.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    butterfly het lijkt veel omdat je het niet gewend bent, maar je moet zorgen dat je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt voor je baby!

In het begin is het sowiezo niet erg als je afvalt doordat je je niet lekker voelt. De baby neemt eerst alle voedingsstoffen en daarna kom jij pas aan de beurt. Maar te veel afvallen is niet goed want als je veel vet verbrand komen er ook afvalstoffen vrij die niet goed zijn voor de baby.

5. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Ik heb allebei mijn zwangerschappen gegeten als een bouwvakker , de eerste keer kwam ik 30 kilo aan (toen hield ik ook extreem veel vocht vast en was beperkt in mijn bewegingen) en de tweede keer veel stress, maar wel bewust veel meer bewogen en toen ben ik niets aangekomen (ik begon met 111 en met 38 weken woog ik 110 )

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Isademi, dat zou geweldig zijn hahahaha.
    Aan het eind nog lichter zijn dan in het begin.
    Nou, ik vroeg het eigelijk omdat ik de afgelopen twee dagen zelfs w 1 kilo ben afgevallen. Begon twee weken geleden met 87.4 en zit nu 85.2. Dat betekend dat ik in de zwangerschap op dieet ben geweest en ben zelfs zaterdag in de sauna geweest waar ik nooit kom.
    Ik ga proberen veel te bewegen, veel lopen en fietsen.
    Ik kan het nog niet geloven....!!

Nou meiden, dan kom ik jullie steunen!!!
    Ik sport nu trouwens ook niet. Het afvallen ging super, maar ik heb niet gesport, wat ik overigens wel altijd deed hoor.
    Maar mede door mijn astma, en te weinig tijd ben ik ermee opgehouden. Ik deed zumba thuis, kan ik nu ook wel vergeten :).
    Maar dat kan ook een optie zijn als je thuis niet weg kunt.

7. zustertje

zustertje Niet meer actief

Butterfly VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Met je zwangerschap wat een verrassing.

8. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

butterflyu van harte gefeliciteerd :D
    Super zeg meid !!!

Hier vanmorgen weer gewogen ben nu totaal 17,5 kilo kwijt. Dus gaat de goede kant op :) Ben al helemaal blij dat ik eindelijk onder de 120 zit.

debby82 ik sport zelf thuis op de crosstrainer. Of ik ga een stuk wandelen. Ik sport dan op maandag-woensdag-vrijdag. En in het weekend wandelen wij altijd heel veel.

Meiden alvast een heel fijn weekend!

9. Dani11

Dani11 Niet meer actief

ik word er zo moe van....ben al vanaf 1 januari goed bezig en toch ben ik nog maar 3,5 kilo afgevallen.....is toch veels te weinig? werkt niet echt motiverend en ik moet er nog zeker 25 kilo af!!

10. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Ik zie dat je drie maanden geleden net bevallen bent???
    Vergeet dat ook niet he.
    Ik viel in de maanden na de bevalling ook niet echt zo af hoor.
    Het komt vanzelf weer.

11. nicole26

nicole26 Niet meer actief

@ butterfly van harte gefeliciteerd met de zwangerschap :D:D dat dieeten is geen goed idee als je zwanger bent maar zou zeker proberen gezond te blijven eten en veel water te drinken zodat je in ieder geval niet zo heel veel aan komt ....
    @ dani : kan me voorstellen dat 3,5 kilo in 2 maanden niet echt motiveerd maar het kan inderdaad ook liggen aan het feit dat je nog niet zo heel lang geleden bevallen bent !!
    @ wonders : je gaat goed meid :D
    @ debby : ik heb een fitness abbo maar ik ga eerlijk gezegd bijna nooit , we hebben ons ook met een paar meiden ingeschreven maar geen van allen gaat nog, zo zonde , niemand hier die in de buurt van Venlo woont :D;) kunnen we samen ...

Hier vandaag aan de strijk beginnen , wou gisteren nog heel actief verder in huis maar het was zo'n heerlijk weer dat ik toen ik de kleine naar de creche had gebracht heerlijk de stad in ben gegaan en lekker de winkeltjes langs gegaan ... nog een megamooie voorjaarsjas voor mezelf gepast en ja hoor , ik pas weer in een maatje M :$:( had large aan maar die was me toch echt te groot en als ik nog meer kwijt wil raken is dat natuurlijk helemaal not done ... dus nog ff sparen en dan hopelijk die jas kopen maar eerst de kleine maar eens in het nieuw steken .....

12. Ik heb ook een setje van Bonnie Jean echt geweldig het regenboogsetje, misschien ken je het...

13. Dani11

Dani11 Niet meer actief

ow dat wist ik niet dat als je net bevallen bent je niet goed afvalt, dan moet ik maar geduld hebben :)

14. BUTTERFLY GEFELICITEERD Te gek meid! :)

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi meiden,

Hier ff een dip, heb het gevoel dat alles tegen zit en de kilo's een abonnement hebben genomen bij mijn lichaam en niet van plan zijn om het op te zeggen. Gisterenavond weer een vreetbui gehad, heb chips/coolbest/riverchocola op :( terwijl de dag zo goed begon. Ik denk ik vandaag balanceren, jammer dat het weer zo somber is en mijn kleine nog steeds ziek is anders ging ik een lange stuk wandelen/fietsen.

Dames ik wil een crosstrainer of hometrainer voor thuis kopen, alleen vraag ik me af welke het beste is?

Verder staat dit vandaag op het menu;

Ontbijt:
    Pot rooibosthee, volkorenboterham kipfilet
    Ts:
    2 appels, water
    Lunch:
    Geroosterd brood met olijfolie, glas melk
    Ts:
    Banaan, water
    Avond:
    Barbeque op de grill, aardappel uit de oven, salade

Misschien straks ff schoonmaken om toch wat aan 'beweging' te doen.

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Bedankt voor het recept, zal hem zeker een keer uitproberen! Gisteren was het kipkerrie met rijst.

En wat zei je weegschaal vandaag?

Isademi, wat een verschil joh. Echt knap hoor! En trek je maar niks van mensen aan, ze hebben altijd wel wat te zeggen!

Jurkjes, zitten hele mooie tussen alleen zijn ze zoooooooooooooooooo duur jammer.

Butterfly, en heb je al gebeld voor een afspraak bij de vk?

Nicole, heerlijk gevoel is dat he als je een maatje kleiner past.

Dani11, geef het wat tijd en geniet van je kleine. Het afvallen komt langzamerhand wel.

Wonders, jij ook een fijne weekend.

All, hoe is het?

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Nee heb nog niet gebeld.
    Wil zo wel even bellen trouwens. Bij de eerste zwangerschap moest ik na een paar maanden dat ik bij de VK was, naar de gyn in het ziekenhuis, voor mijn astma! Dus denk dat ik er verstandig aan doe weer naar het ziekenhuis te gaan. Maar goed, komt wel goed!!

18. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wat heerlijk he, kleinere kleren kunnen kopen:D.
    Geweldig gevoel is dat!!
    Ik moet ook wat in huis gaan doen, was al begonnen maar het zonnetje lachte me zo toe, moest even lekker wandelen met Esmee.
    Dus net thuis en de zon is foetsie, kan ik weer verder in huis.
    Esmee zo lekker naar bed en dan eerst even lekker eten.

19. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hallo Dames,

Ben ik weer...

Beetje terug gelezen, maar zit op het werk dus leest niet zo makkelijk! Met alle pottenkijkers! haha!

@ Butterfly: gefeliciteerd met je zwangerschap!
    @ Nicole: herkenbaar, ik ben al weer zo'n 2 maanden niet wezen kickboxen... Ik vind het ook zo'n gedoe! haha!
    en wat super dat je al in maatje M past! Wat was het voor een jas?
    @ Roosje: Vervelend dat je een dipje hebt! Hopelijk kom je er snel uit!
    @ Isademi en Ninien: Geweldige jurkjes!

Vandaag een 'moeilijke' dag. Mag vrij weinig eten van SB! ;) Heb vanmorgen wel een extra cracker gegeten met 30+ kaas.

Ik zal mijn menu even uittypen:

O: Volkoren boterham met halvajam (ik heb een extra cracker genomen met 30+ kaas)

T: Eierkoek

L: 2 crackers met kipfilet + 20 druiven

T: Chocolademousse (ik vervang deze door half volle kwark een meeneem bakje = 125gr)

D: 5 stukjes stokbrood, 3 stokjes sate, schepsatesaus + bakje rauwkorst.

Ik vind dat er echt zielig uit zien! hahahaha, misschien komt het door het avondeten, ik hou van een lekkere warme maaltijd! ;)
    Och en die extra cracker verdien ik wel, op mijn werk beweeg ik erg veel, veel fietsen en traplopen! hahahaha! :D

Deel Deze Pagina