@ Wonders: Wow, goed zeg al 17,5 kilo! @ Dani: ik viel pas na 7 maanden echt af. Daarvoor wel eens wat eraf, maar was echt dramatisch weinig! Vanaf juli tot en met december was ik 'opeens' 16 kilo kwijt! Even geduld (helaas...)
Hoi meiden, Ben ik weer even... er is weer heel wat afgekletst.. teveel om naar telezen mijn hoofd zit vol snot.... voel me zo vaag in mijn hoofd Nog steeds niet fit .. word er een beetje moederloos van Mijn meisje is afgelopen woensdag geopereerd, keelamandel geknipt en oortjes doorgeprikt...Het ging buiten gewoon goed alleen het verdriet toen ze uit de narcose kwam was hartverscheurend... Vanavond eten we frietjes met kip.... niet goed voor de lijn maar wel erg lekker! Vanavond sport ik wel een half uurtje extra(als mijn lichaam het toestaat)
Wonders... Wow al 17,5 kilo kwijt! Dani.. misschien moet je lichaam de schakel maken.. Wat eet je zoal op een dag dan? Kunnen we kijken waar het niet goed zit. En net bevallen werkt ook niet mee.. Hier na een halfjaar pas de eerste kilo's echt kwijt! Nicole.. Ja, die nieuwe kleertjes kosten weer een kapitaal. Gelukkig past Esmee nog een hoop broeken/ rokjes van vorig jaar.. Dus wat nieuwe t-shirtjes en wij zijn klaar. Is maar goed ook want ik mag wel nodig wat nieuwe kleding hebben.. Sweetroosje.. Goed dat je vandaag de draad weer oppakt.. Als je eenmaal flink aan het afvallen bent is de drang naar lekkers minder groot omdat je het resultaat ziet! Lola.. dat is i.d. een erg karig menuutje vandaag! Evt een stukje fruit inplannen tussendoor? **** Vanmorgen een vroege dienst gehad.. Was al een heel geregel vanmorgen.. Mijn vriend is vannacht ziek geworden dus mijn moeder hoefde niet te komen die moest ik om 6.00 bellen.. Die is uiteindelijk om 8.00 toch gekomen want Erwin was te ziek om Esmee uit bed te halen etc.. Verder al flink gepoetst, bed verschoont, weekboodschappen gedaan. Mijn menuutje voor vandaag.. O: 2 boterhammen met 10 gram 30+ kaas en een plakje achterham. T: peer , water, koffie en een liga milkbreak ( 1 stuks). L: 2 boterhammen met linera smeerpaté en een glas melk. T: een appel en water. D: 200 gram ovenfriet, 200 gram sperzieboontjes en 3 vissticks.. Totaal van 1110 callorieen.
Isademi.. Leuk jurkje trouwens.. Houd daar wel van! Zustertje.. Voelt goed he? Als oude kleding weer past.. Melanie.. ja, is erg gemeen dat ze zulk lekkers bij de kassen neer leggen. Maar wel slim van de winkel. Die 6 ons zegt niet zo veel.. Die 500 van mij was er ook zo ineens weer af. Butterfly.. Die opleiding komt over een jaar of 2 ook wel in orde.. Een volkomen verrassing de nieuwe spruit. Hopenlijk heb je een goede zwangerschap. Mooie banner trouwens! En door voldoende te bewegen en gezond te eten kun je wel voorkomen dat je veel aankomt... Maar je moet gewoon rond de 2000 blijven. Debby.. Wil wel graag sporten.. Maar werk in de zorg en onregelmatig dus regelmatig weg s'avonds. Overdag kan hier wel. Er is een opvang voor de kids maar voel me daar niet goed bij. Als Esmee naar de psz gaat wil ik 2x per week gaan zwemmen.. 1 uur baantjes trekken per keer.
@ lola , het was een jas van het merk Spoom , een soort van trenchcoat met een druk werkje erin , zooo leuk maar 170 euro is natuurlijk wel heel veel geld Hier trouwens ook een grote fan van warm avondeten @ mamavesmee , hier helaas een klein reusje , zal weinig zijn wat nog past van vorig jaar dus alles moet weer nieuw , tot aan de bikini toe ... wat vervelend dat je man ziek is , maar volgens mij heerst de griep , om me heen hoor ik veel mensen die ziek zijn ... @ butterfly , het is heerlijk om weer een kleiner maatje aan te kunnen trekken ( nou viel de jas volgens mij wel wat groter maar toch het blijft een maat m ) Net bezoek gehad en ik moet eigenlijk nog een mandje was doen maar heb er niet meer zo'n zin in , hahahhahaha ... saar ga ik zo naar bed doen die was hartstikke vroeg wakker en aardig chagrijnig op het moment , ik ben ook wel heel moe dus misschien dat ik er ook een mini dutje tegenaan gooi
Nicole.. Esmee is van maat 86-92 ( vorig jaar) naar maat 98-104 ( nu) gegaan.. Maar vorig jaar had ze veel korte spijkerbroekjes van de hema ( met tailleband ) en die passen haar nu zonder ( ze is erg slank) Idem met rokjes met verstelbare band.. Is Sara groot voor haar leeftijd? En jurkjes maak ik zelf, niet goedkoop maar wel uniek. Tukse!
Wat ik gemiddeld op een dag eet is: O: 2 crackers met smeerkaas, jam of appelstroop T: liga evergreen L: 2/3 boterhammen met kipfilet, 30+ kaas, smeerkaas en een glas optimel of melk T: 2 stuks fruit D: aardappelen/groente/vlees, pasta met kipfilet en groente, veel rijst met groente en vlees wokken. 's avonds als ik honger heb neem ik nog wat yoghurt of fruit of een cracker of iets dergelijks. verder drink ik overdag alleen maar water, thee zonder suiker en 's avonds een glas cola light. op zaterdags eten we meestal een frietje/broodje kebab en neem ik 's avonds wat lekkers bij de thee. doordeweeks snoep ik niks.
@mamavesmee: maak je zelf kleertjes? Leek mij ook super om te doen, maar heb geen idee hoe dat moet haha, ben niet echt een naaister . En wat betreft de studie, had er zoooooveel zin in. Na de toestemming besloot ik om een tweede even een halfjaar uit te stellen, maar goed, toen ik dat besloot was ik net twee weken te laat . Tsja, die studie komt er ook wel, wil nog even kijken hoe ik alles aan ga pakken. Een tweede erbij kost heel veel meer tijd, en mijn schoonmoeder is de jongste ook niet meer, en mijn moeder heetf al 3 oppaskinderen, dus ik heb al gezegd dat ze moeten gaan nadenken over het feit of ze het oppassen wel aankunnen als een baby bij is. En 28 uur werken vind ik dan dus wel teveel!! Dus ik moet gaan minderen dan. En dan nog een pittige studie erbij.... eerst alle rustig bekijken en GENIETEN van de zwangerschap. Was zo lekker aan het afvallen, bleek vanmorgen al bijna onder de 85 te zitten. Maar goed, ben wel mooi 2.5 kilo kwijt in totaal, des te gezonder nu. En beperk me toch tot veel groente, fruit, en brood. Lekkere hapjes neem ik niet. Ben me in twee weken goed bewust geworden van mijn eten . @Jantina: wat vervelend joh, en zelfs ook niet fit. Dan blijf je omkakken he. Geniet van de frietjes en kip!! Meiden, zoek even leuke sites voor babykleding! Moet ook veel rompertjes hebben, Esmee groeit overal uit. Maar heb op het moment geen zin de hele dag te winkelen. Wilde vanavond Assen even in, maar GTST komt erop. Wie volgt dat nog meer trouwens? Dus wilde even speuren op internet voor kleding!
Zo ons huis is weer helemaal schoon en al het nieuwe glas zit er in het is echt super netjes geworden. @Butterfly heb je al last van kwaaltjes of niet? @Nicole26 Strijken is ook niet mijn grootste hobby maar vindt het ook niet super erg daarom houd ik het maar goed bij anders heb ik mega stapels aan het einde van de week haha. Leuk he kleinere kleding kopen/passen @Ninien super leuke jurkjes op die site heb je een lekker menu vandaag? @Dani11 Op hoeveel calorieen kom je ongeveer uit per dag? Misschien eet je wel te weinig zodat je weinig afvalt. @Sweetroosje ziet er netjes uit je dagmenu. Balen van je vreetbui volgende keer proberen gezonde dingen te pakken. @Lola1982 is het goed te doen SB? Menu voor vandaag lijkt me wel lekker maar best weinig. Suc6 ermee. @jantina Beterschap! @MamavEsmee ja echt super weer kleding van een aantal jaar terug passen! Jij bent ook al weer flink aan het werk geweest. Vervelend dat je man ziek is! Beterschap ermee hopelijk is het snel over. Je menu ziet er netjes uit. Mijn menu voor vandaag ontbijt Kiwi volkoren boterham met fricandeau tussendoor kopje tomatensoep Lunch 200 gram oven friet 1 kaassoufflé tussendoor 150 gram optimel yoghurt met vruchten 1 appel avondeten 3 boterhammen 1 met filet 2 met rosbief Dan zit ik op 1179 calorieën. Ik heb alleen geen groente op omdat ik niet naar de winkel kon omdat ze glas aan het zetten waren. Morgen weer een dag Ik moet van 18.00 tot 21.00 weer werken Liefs
Dank je dames voor jullie reactie's. Voel me echt een papzak waardoor ik me totaal niet lekker voel, huil om de kleinste dingen (pfff ik haat hormonen die op hol slaan), en dan ook nog eens mijn kleine die maar niet beter wil worden (vind het zo sneu voor haar) sorry voor geklaag dames Had net weer trek in iets lekker zoet, maar heb uiteindelijk een wortel gepakt ook lekker zoet en gezond ook nog.
@zustertje, nee nog geen kwaaltjes. Hoop dat het zo blijft , ben ik de eerste zwangerschap best veel misselijk geweest de eerste maanden. Veel overgegeven ook, dus ik hoop echt dat ik me nu niet zo zal voelen. Het gaat nog goed in elk geval. @sweetroosje, wat goed van je om een wortel te pakken. En je geklaag is helemaal niet erg, dat pikken we van elkaar. Afvallen is ook niet makkie en helemaal met hormonen erbij. Hier een dagemenu van een zwangere Keuren jullie even......... Ontbijt, twee boterhammen met kaas, glas magere melk. Tussendoor, sinaasappel en water en een hazelnootwafel. Lunch, drie boterhammen, twee met philadelphia ligt en ham, 1 met pindakaas, en een kom muesli met magere melk. Tussendoor, 2 wortels en een stuk komkommer en thee. Diner, sla, aardappelen, pepersteak, vruchtenyoghurt. Tussendoor, nog geen idee, misschien een lekker koekje bij de thee, en vanavond toostjes met salade..... of bakje chips light, weet nog niet. Wat raden jullie aan
Hee meiden, heb de puf niet om alles bij te lezen nu. Heb 2 dagen gewerkt pfffttt... toch naar om van avondritme in ochtendritme te komen! Hoop dat het met iedereen goed gaat!!! Hier mijn 2 menuutjes: O: 2 bh stroop T: pakje sap, stuk groninger koek (jarige op t werk) L: 2 bh stroop T: opkikker A: pasta 900kcal O: plak kandijkoek T: 2 bh stroop, 1 plak koek L: 2 bh stroop A: aardappeltjes, runder saucijs, rode kool (vriendlief is aan het koken) 1300kcal Vanavond weer druk verbouwen in ons huisje... Zal vanaaf nog wel wat extra eten. Kom later nog wel terug om bij te lezen
hey meiden ik ben er ff wat minden het gaat hier niet goed .. ik ben nog maar 1x gezwicht voor een snaaibui maar er zullen er nog wel een paar komen ivm meelezen hou ik het liever ff voor mezelf ik kom er later nog wel eens op terug ik lees wel mee hoor ! en probeer af en toe te reageren ... dikke knuf voor all