10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamavEsmee, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hoi meiden!
    Ik kom me na een tijdje weer melden. Ben even niet echt meer met diëten bezig geweest. Heb me niet laten gaan met lekkere dingen gelukkig dus ook niks meer aangekomen. Maar had het zo druk dat ik geen zin had er extreem op te letten.

Dus vanaf morgen ga ik weer van start!
    Gewoon weer als vanouds kcl tellen.

Hoe is het met iedereen hier? Gaat het nog steeds goed?

xx

2. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@MamavEsmee: mooi dagje idd, behalve de koekjes :p Maar zijn klus koekjes whahahaha :p
    Jij hebt ook lekker genoten van het mooie weer lees ik! Wij niet. Hele dag weer binnen bezig geweest in ons huisje, maar wel veel zonnestraaltjes opgepikt. Ben gewoon meteen weer happy!! :)
    Je hebt er trouwens een erg mooi menu van gemaakt vandaag, en <1100 op frietdag!! Wow! Kan ik een voorbeeld aan nemen...

@Melanie: soms moet het gewoon ff, dat zondigen. Fijn dat je er van hebt genoten!!!!

@Lovely: fijn dat je er weer bent... Frisse start!!! Succes :)

@Hier:
    Vandaag uitgeslapen :p Erg hoor! Maar ben echt bekaf in de weekenden. Gister na het klussen op de bank in slaap gevallen en na half uurtje maar naar bed gestrompeld.
    Vanmorgen om 11u uit bed getrokken door vriendlief want die stond te springen om weer naar ons huisje te gaan en aan de slag... We hebben vandaag de isolatie boven afgemaakt. Donderdag moeten we nog een paar latjes erlangs leggen maar het grootste werk boven is klaar!
    Hoewel, gipsplaat om alles af te werken, en frames timmeren voor de kamerindeling... Ok, we hebben nog wel een paar weekjes te gaan op de bovenverdieping hahaha

Owwww..... Onze kinderkamer wordt ongeveer 265*180 (iets breder maar schuin dak - en excl. innbouwkast trouwens)
    Hihi... Zie het gewoon voor me... Ik weet al waar alles komt te staan enzo... Echt super :)

Mijn dagmenuutje:
    O: 2 plakken kandijkoek (eindelijk op haha)
    T: 1 boterham met philadelphia
    L: 1 chocokoekje (laatste) en 2 pakjes sultana (ook op nu)
    T: 500ml cola light
    A: 200gr bami, 3 satehstokjes, 100gr tjap tjoy, 100gr babi pangang, 1 lengte kroepoek (lol)

We hebben besloten dat zondag onze afhaaldag is. Na 2 avonden + 2 dagen klussen mag dat ook wel, hoewel het deze week maar 1 avond was omdat ik donderdag avond echt geen puf meer had!

Zow, nu eerst een warme douche want ik heb spierpijn!! (en die was donderdag net weg van vorige week haha)

3. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Avond!

@ Butterfly: goed menuutje gister voor een zwangere dame! Ik nam tijdens mijn zwangerschap het er echt van! :) Snoepte en snaaide erop los, maar goed nu zit ik dus met de gebakkenperen!

@ SYRV: Ik was 'vroeger' zo'n iemand die veel kon eten zonder aan te komen, ik werkte ook nog eens 4 jaar bij de mac naast mijn studie en at dus minstens 3 keer per week MAC. En kijk nou eens waar ik nu ben beland? Hahaha... In het topic over afvallen... Ik denk wel eens: Dat is mijn straf kon eten wat ik wou en 'opeens' zat alles eraan! :x En het ging ook wel rap, voor mijn zwangerschap was ik al ietsjes aangekomen, ik had tijdens een andere zwangerschap waar het met 16 weken mis ging me al in al die weken misdragen... ;)

@ Ninien: Klinkt lekker!

@ Melanie: Toch fijn als mensen zien dat je afgevallen bent! en lekker genieten van die pizza toch, moet kunnen! Op die manier houdt je het het beste vol!

@ Debby: lekker weekendje weggehad?

@ Patriesja en MamavanEsmee, balen dat er niets af is, maar straks al de ongi weg is worden jullie vast beloond!

@ MamavanEsmee: mooi menu'tje!

@ Emma: Netjes dat je geen gebak op hebt!

@ Moppie: heerlijk om zo te dagdromen over hoe het kamertje eruit komt te zien he?! Hopelijk is het snel raak en trouwens, super dat je EN afvalt EN gestopt bent met roken!

Hier een ok dagje gehad qua eten.

O: 2 volkoren boterhammen met phillidelphia (huh, hoe schrijf ik dat nou?)

T: 150 gr. aardbeien

L: 3 crackot met filet americain

T: Eierkoek

D: 1 1/2 tosti met 20 + kaas en 1 1/2 kop tomaten/groente soep

Ik heb wel iets meer dan SB in haar menu heeft. 1 crackot extra en een 1/2 tosti extra + een half kop soep extra. Maar ik vind het toch best zwaar dat SB! ;)

Gister heb ik mij er ook niet aangehouden. Het ging goed tot dat ik met een hongerig gevoel boodschappen ging doen. Nou ja opzich viel het mee hoor, geen snoep ofzo. Heb 2 plakjes vette grilworst op, half onsje rauwe ham en 16 olijven! Ohja en s'avonds nog 3 crackers met 30+ kaas. Ik wijdt het maar aan dat ik al ongesteld had moeten worden! hahaha... Vanmorgen half kilo zwaarder dan gister, maar goed ik moet ook niet zo obsessief wegen!

Vandaag wezen zwemmen met Nena, mijn nichtje en haar 9 maanden oude zoontje! Was erg gezellig!

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly... lekker dat je op gewicht blijft.. En je menuutje klinkt lekker, brood, kip en fruitsalade.. Jummie! Een lekkere meevaller dat je 2 uurtjes eerder naar huis kon! Ik ben tijdens mijn ongi zo'n 500-1000 gram zwaarder. Wanneer mijn ongi voorbij is trekt het vocht weg.. maar dat werkt voor morgen ( weegdag) niet mee, helaas!

Jantina.. Gelukkig is het herkenbaar! Je haald toch lekkere dingen in huis, chocolade komt er voorlopig niet meer in.. Die reep moest op!

@ Er roept een dikke roze koek.. eet mij! Eet mij! :) Maar ik ga hem niet opeten hoor!:D

Lovely.. we hadden je al gemist!

Moppie.. Ja, goed he? Friet eten en toch laag in callorieen! Maar heb er de hele dag honger voor geleden hoor!:) En weer lekker opgeschoten in jullie huis! De grote van jullie kinderkamer is mooi! Esmee haar kamer is 2,8 bij 3,5.. groot he? Zitten inbouw kasten in, speelgoedkast en natuurlijk een ledikant en commode.. Lekker veel ruimte voor alles. De orginele " kinderkamer" is ons " washok" Daar staat een groot wasrek, de droger en een kast met jassen..
    Oh.. lekker chinees gegeten.. I love chinees..Helaas tijdenlijk niet toegestaan!;)

Net dus 4 kleine blokjes chocolade op.. echt lekker! Vanavond dus niets lekkers meer voor mij, ga er denk ik maar vroeg in!

Morgenvroeg met mijn zusje mee naar de vk. Leuk!!:D

5. MamavEsmee

Lola.. mooi dagje vandaag! Ik vind de tussendoortjes vrij " zwaar" vergeleken met de lunch en het ontbijt.. Lekker wezen zwemmen.. Leuk is dat he?

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    @ MamavEsmee: Ja dat vond ik ook al dat het veel zwaarder is in vergelijking met.. Maar wel lekker, aardbeitjes! Jummie!
    Enne, wat leuk je zusje zwanger, hoelang al?

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    De fruitsalade moet ik nog eten;), er lag hier een aardbei gebakje op de loer..... en die kon ik niet weerstaan!!!!
    Heb die maar lekker opgegeten ;), maar zo streng hoef ik nu ook eventjes niet. Denk dat het fruit hem nu ook niets meer word :).
    Er ook maar vroeg in. Ben sneller moe weer. Maar nu tussendoor even liggen is wat lastiger omdat ik Esmee ook heb.
    Dus hoop dat de misselijkheid weg blijft.
    Het gaat nog goed..... maar ja, ben nog geen 6 weken :(, dus kan nog!!!!

@mamavesmee, of je weegt gewoon morgen niet. Sla je dat een keer over. Je weet nu dat je waarschijnlijk toch iets zwaarder weegt. Dan is de teleurstelling wat minder groot.
    En de reep is nu tenminste op meid... die kan je nu niet meer pesten. Heb dat ook altijd, toch wel een baalgevoel als ik wat lekkers heb gehad... terwijl je dat soms nodig hebt. Ik baal nu ook wel dat ik die koek heb gehad al dat brood. Maar goed..... ik doe het niet voor mezelf he ;).

@lola, SB is ook zwaar. Je mag echt weinig eten he. Maar als je merkt dat het te weinig is moet je wel wat aanpassen voor jezelf. En dat doe je keurig. Je neemt gewoon iets meer van hetgeen wat je mag eten. Prima keuze meid!! De eerste zwangerschap at ik ook alles hoor, kroketten, patat, ijs met aardbeiensaus en slagroom.
    Maar nu ik calo's tel en hier mee klets ben ik me veel bewuster van hoe ik eet. En dat doet me erg goed. Ik eet niet zomaar alles en heb me echt voorgenomen dat de komende 8 maanden vol te houden.
    Puur om de schade te voorkomen....... ;):p. We hebben het hele weekeinde "gezond" gegeten!! Tuurlijk wel een koekje tussendoor.... had ik niet gedaan als ik niet zwanger was. Had voor een tweede trouwens wel graag op het streven willen zitten.....! Maar jah, als je bewust klust, weet je dat je meteen zwanger kunt zijn he ;).

Ben benieuwd hoe het weekeinde van mamarianna is gegaan!
    Vast genoten...!! Ze zal morgen weer thuis komen.

8. steenbokje

Hai Lola,
    Ja heerlijk is dat toch.... Nu het huis leeg is (alle tussenwanden eruit) kan ik pas echt een beeld vormen van hoe het gaat worden. Vind het zoooooo gaaf :)
    Naast de schoorsteen komt een inbouwkast onder het schuine dak. Haaks op de schoorsteen een ledikantje (schoorsteen wordt niet warm trouwens). Bij het raam de commode, en meer hebben we niet nodig toch??
    Er zou zelfs nog een 1pers. bed (180cm) in het kamertje (5m2) passen...

Je dagje ziet er prima uit vind ik. Is SB een beetje vol te houden? Hoor wel vaker over de erg magere menu's, zoals de stokbroodjes met sateh (slechte keus van saus trouwens!) die ik hier laatst las. Dat is toch geen maaltijd? Met die dag had mn moeder het ook moeilijk. Je kan beter dat brood vervangen door rijst, en een magere goed vullende groentewok erbij bijvoorbeeld!
    Heb bij mn ouders wel meegegeten met de SB menu's, maar gewoon mn eigen hoeveelheden. Sommige dingen vind ik gewoon echt veel te weinig! Een lunch van 2 of 3 cracottes bijvoorbeeld...

@Roken: Ik ben 2jan. gestopt met roken en heb op 4jan besloten om te gaan lijnen. Was in korte tijd (half jaar) een aantal kilo's aangekomen en vond het genoeg geweest. Woog bijna 70kg en heb altijd tussen 54-58 gewogen dus de maat was vol (mn broek kon ook bijna niet meer dicht).
    In plaats van het roken te vervangen met eten, ben ik er op gaan letten. Ik eet nog steeds vrij veel chocola, vooral wanneer ik me niet fijn voel. Dat in combi met ontpillen (moodswings!!!) = chocolaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!
    Heb serieus tot aan mn ei chocola behoefte gehad deze ronde (2e pas dus nog aan het ontpillen), en strontchagerijnig! Ben blij dat het voorbij is. Heeft misschien ook met winterdip te maken, en oververmoeidheid, maar ach...

9. steenbokje

Wow, Esmee is een bofkont! Da's gewoon 2x zo groot als wat wij hebben hahaha... Tis dat de schoorsteen in de weg zit, anders was de kinderkamer wel groter geworden.
    Speelgoed hebben wij nog niet nodig hahaha... Zodra dat nodig is hebben we al een aanbouw met kap erop staan en 2 grote slaapkamers... Kortom, we zijn nog wel een paar jaartjes bezig met bouwen en verbouwen :p

10. MamavEsmee

Butterfly.. ik kan het toch niet laten om te wegen.. En ach, ik weet dat ik goed mijn best doe, niet smokkel.. Oh.. een aarbeiengebakje! Lekkerrrrr.. Weet je de conceptie datum dat er op je banner staat 4,3 weken zwanger? Of ga je nu nog uit van de testdatum?

Lola.. Mijn zusje is nu bijna 23 weken zwanger! :D Vind het zo leuk dat ik tante wordt!

Moppie.. Haha, ja Esmee heeft i.d. geluk.. Maar aangezien hier waarschijnlijk geen 2e komt is het prima dat ze de grote slaapkamer heeft.. En een speelgoedkast is echt nodig.. Want de 2 inbouw kasten zitten vol met kleding..:)

11. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    He meiden,

Gisteren een nieuwe jeans gekocht.... was echt hard nodig. De verkoopster gaf me 2 maten kleiner dan normaal.... ik hoopte dat het zou passen, maar had er een hard hoofd in. Nou met gemak paste het... ik was meteen helemaal blij. Had 's avonds een etentje en heb meteen mijn nieuwe outfit aangedaan .... en lekker gegegeten. Er stond eigenlijk een soep op mijn menu, die heb ik vervangen door 3 kleine stukjes stokbrood (waarvan 2 met kruidenboter.... mmmmjjaam dat was lang geleden) een rib-eye carpaccio en een vegatarische groenteschotel. Vanmorgen op de weegschaal gestaan en ja ... er was niets bij... zelfs 4 ons minder dan gisteren.

Nog 1,2 kilo tot mijn streefgewicht. Morgen beginnen in boek 2 van Sonja...

12. MamavEsmee

Inez.. Wat goed, ondanks het etentje toch 400 gram afgevallen! En een 2 broekmaten kleiner aan!! Joeppie!

13. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ja, ik was ook echt blij. Nu weet ik wel dat een jeans van hetzelfde merk toch per model heel anders kan vallen, maar goed dat maakt niet uit. Deze toont mooi aan mijn lichaam en ja ik heb ook echt gewoon lekker gegeten .... ben niet met honger weggegaan.

14. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    @mve, oke de film is dus de moeite waard! zal het onthouden!
    Bij jou er ook niks af, jammer zeg, maar goed... op naar volgende week! Dan zijn we vast allebei weer afgevallen :D

@emma, goed hoor meid! geen gebak, echt knap! En die frietjes heb je dan echt wel verdiend! vervelend dat Tim nog steeds ziek is!

@melanie, ook al zo knap! niks genomen op de verjaardag! Goed hoor!
    Ach een dagje pizza, het gaat zo goed bij jou, moet zeker kunnen!
    Fijn ook zeg, dat het gelijk gezien wordt, dat je bent afgevallen!

@butterfly, goed hoor dat je zo gezond eet!!

@lovely, gezellig meid, dat je weer komt mee kletsen!

@moppie, zo nog steeds druk in de weer, wat leuk een kinderkamertje he? :) daar kun je je helemaal op uitleven!

@lola, SB lijkt mij idd ook best pittig, ach af en toe wat afwijken mag best toch? ;)

@inez, oh das echt fijn 2 broekmaten kleiner, daar doe je het voor he!!

Zo vandaag ook verjaardag gehad en op de taart na heb ik niks slechts gegeten en kom nog onder de 1300 cal. mooi toch?
    Op na volgende week!

15. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hallo meiden , druk dagje gehad vandaag , ben lekker de stad in geweest met mijn meisje en leuke dingen gekocht voor haar :D:D toen nog even naar de stoffenmarkt hier en toen lekker gegeten bij opa en oma ....

ontbijt , krentenbol met balansjam
    lunch , gevulde knackebrod , stukje kaas
    diner , runderstoofschotel met witte rijst
    vanavond nog een knijpfruitje na het avondeten en net nog een sultana fruit ... heb nog steeds zin in iets en denk dat ik dadelijk nog maar een stukje kaas pak ;)

16. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Goedemorgen meiden.....

17. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    :Dhier is er 500 gram vanaf:D

18. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Goedemorgen meiden....

Hier alweer vroeg uit de veren, helaas nog geen zon hier.
    Zal vandaag ook wel niet, lag zelfs weer sneeuw :(.

@mamavesmee, ik ben uitgegaan van de testdatum. Maar langer dan 4 weken kan het ook niet zijn. Ik ben 4 februari ongesteld geworden, en heb getest op 4 maart. Ik was het wel onregelmatig hoor. Alleen de verloskundige heeft allean telefonisch spreekuur op dinsdag en woensdag. Dus ik ga morgen even bellen en dan een afspraak maken voor een echo. Wat betreft het wegen, ik snap het helemaal hoor. Wegen is dan gewoon dwangmatig.

@Nicole, oeh de stofschotel klinkt wel erg lekker. En ik zie dat je een prima dag hebt gehad.

@Inez, super zeg, twee maten kleiner en uit eten geweest, en nog afgevallen ook. Dat heb je knap gedaan. En je zit bijna op je streven, geweldig.

@Emma, is Tim nog steeds ziek??

@Patriesja, ook al gematigd op de verjaardag, heel goed. En nog mooi onder de 1300, kanp hoor!!!

Nou, ik zal wat huishouden gaan doen, er ligt nog voldoende was en strijkwerk om me de ochtend niet te vervelen ;). Vanmiddag nog een late dienst, en dan weer twee dagen vrij. Straks eerst ontbijten!!

19. MamavEsmee

Nicole.. goed geslaagd voor je meisje! Gezellig dat je regelmatig bij je ouders blijft eten.. Prima dagje gisteren!

Patriesja.. 1300 incl taart is prima, en ik mag toch hopen dat we volgende week allebei afgevallen zijn!;)

Butterfly.. ik snap het, het kan dus niet zo zijn dat je al 2 weken verder bent, vandaar mijn vraag. Werkse voor vanmiddag.. Ik moet vrijdag pas weer..:D

Jantina.. goede morgen!

Miss C.. goed zeg! 500 er af.

Vanmorgen gewogen, er was ondanks ongi toch 200 gram af..;) Ach ja, alle kleine beetjes helpen.

Weeg nu 78,2!

Ga nu snel mijn krentenbol op eten, als Esmee vanmiddag op bed ligt kom ik kletsen, ga zo eerst naar de VK met mijn zusje.

20. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Deze week niet veel kwijt helaas maar goed was ongesteld en had 2 keer vlees op dus is logisch....

88,4 woog ik vanmorgen.... maar we gaan weer lekker verder!!

Share This Page