10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamavEsmee, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    Avond!

Eerst even mijn menu en dan ga ik bijlezen!

O: 2 plakken ontbijtkoek met boter

T: 2 manderijnen

L: 3 crackers met 48+ kaas

T: 2 babyliga's (mocht een droge cracker, nou liever dit dan...)

D: 75 gr. Kipfilet, 200 gr. Andijvie, 125 gr. aardappels, bakje rauwkost, 1 glas karnemelk

A: Opkikker

In totaal 832 kcal! Vind het wel weinig, heb wel wat gesjoemeld met het dagmenu van SB. Extra ontbijtkoek, extra cracker + rauwkost... Kun je nagaan hoe weinig het anders was!
    Vanmorgen stond er wel -2,5 kilo op de teller!

2. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. Van tandjes spugen ze over het algemeen niet. Maar een griepje kan heel goed.. Goed in de gaten houden, vertrouw je het niet dan bellen met HAP.. Je kunt beter een keer te vaak bellen..;) Fruit en yoghurt lijkt mij ook een goede deal!

Mamarianne.. Houd ik je aan!;)

Lola.. jeetje wat een karig menuutjes ( zonder jou aanpassing).. Maar je gaat wel goed zeg!

Debby.. hopenlijk doen de medicijnen je eisprong goed!

Patriesja.. Teriyaki.. klinkt er lekker maar ziet er niet zo lekker uit.

Emma.. geniet van je avondje!

Net dus 1 evergreen op en ben met een kopje thee bezig..

Oh.. heb zin in donderdag.. Ga dan lekker naar de pizzaria.. Wat zouden jullie doen. Genieten van een pizza wat je lekker vind of toch kiezen voor een pasta?

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier een erg drukke dag gehad en daarna kwamen mijn schoonouders eten die zijn net weg maar geen puf om nog te reageren.
    Dieten gaat super goed hier morgenmiddag kom ik weer gezellig meedoen.

Fijne avond liefs

4. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    @ SYRV: Ben benieuwd hoeveel je vanmorgen woog. Het kan echt veel schelen in de avond, de ene dag meer dan de andere is mijn ervaring! Wat je zegt, veel gedronken, vocht is je lichaam waarschijnlijk niet uit!
    Edit: Oh, ik zie het al, gelukkig was het er niet aangebleven! ;)

@ Sweetroosje: Hahaha, ik vind het idd ook wat mager die SB! Ik ben ook een vreetzak hoor! hahaha! Maar ik vind het wel steeds beter te doen, hier en daar vul ik wat aan!
    Ik lees dat je overweegt SB te doen! Je kan het ook wel wat aanvullen of voor het mannenmenu gaan... Die mogen steeds net wat meer dan vrouwen.

@ MamavEsmee: Hmmm, lekker avondeten heb je vanavond! Vooral die champignons... Ben ik gek op. Rauw en gebakken! hhaha! Water loopt me in de mond!
    Je hele menu ziet er goed uit trouwens!
    Super, je zusje is dus al over de helft! Ik wou dat ik eens tante werd... ;) Broers 32 en 37 hebben geen haast merk ik! ;)

@ Butterfly: Goed bezig dat je alleen maar goede en gezonde dingen eet nu je weer zwanger bent! volhouden! Ik had de eerste 20 weken alleen maar trek in hartige dingen! Later kwam de zoete trek wat, maar het hartige overheersde echt! Lekker...

@ Jantina; lekker gesport?! Voelt goed dan he, als je klaar bent!
    En het was zeker een heerlijk zonnetje!

@ Dimmel: klinkt als een goed dagje!
    Oeps, milkshake, dat is vast een bom van kcal. ;)

@ Patriesja: Ze hebben 1 leuk zaakje in het winkelcentrum in Diemen! Soms hebben ze niets, maar soms ook weer wel! Nog iets gevonden? Ik heb vandaag ook heel wat rond gefietst daar! haha!

@ Nicole: Yeah, 300 gr. eraf! You Go! Enne, geen idee wat je snel kan helpen! Ik ga nu wel redelijk snel met SB. En ik dacht zelf dat het wel langzaam zou gaan omdat ik net 16 kilo kwijt was! Dus misschien eens proberen?

@ Melanie: Wat goed dat de pizza er weer af is! En gefeliciteerd met het behalen van je streefgewicht deze week!

@ Moppie: wat een heerlijk uitzicht, dat is fijn wakker worden!

@ meisjeV: mooi menu!

Hier alles lekker. Was een heerlijke werkdag, veel huisbezoeken, dus heel veel gefietst en het was prima fietsweer en daardoor denk ik ook niet aan eten! Voel me wel energieker nu het zonnetje schijnt en ik lekker veel lichaamsbeweging heb gehad!

5. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Is goed en anders kom je maar even pers langs ;) :p

6. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    @ MamavEsmee: je ze zijn echt minimaal! Maar ik zie nu dat ik echt weinig binnen heb gehad en veel verbruikt, volgende keer s'ochtends al berekenen voor ik ga werken en dan kijken of ik veel op de fiets zit en of ik lange(re)afstanden moet fietsen.
    Ik ben bang dat mijn lijf op deze manier gaat opslaan! Ik heb vandaag denk ik toch wel 25 a 30 km. gefietst en in een behoorlijk tempo...
    Ik zou voor een pizza gaan, met veeeeeeeeeel champignons! ;)
    Nee serieus, ik zou idd echt voor pizza gaan, alhoewel, ik ben ook dol op pasta, maar zo'n heerlijke pizza met een heerlijke bodem, die heb je vaak thuis niet en pasta kan je in principe thuis ook lekker maken!

7. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @ mamavesmee, ik zou gewoon nemen waar je echt het meeste zin in hebt. Je houdt het zo goed vol.... ik vind dat je wel een lekker etentje hebt verdiend meid. Neem gewoon een pizza met veel groenten. Als ze je zelfs wanneer je uit eten gaat al op je lijn moet letten...... kun je beter thuis eten ;). Ik zou een lekkere pizza uitzoeken. En eventueel de dag erna maar even balansen en dan het weekeinde maar eens geen frietjes. Want dan heb je je lekkers donderdag al gehad.

En wat betreft de tandjes, nee, dacht zelf ook al aan een griepje hoor. Mijn tantezeggertje was ook al ziek namelijk, en mijn schoonmoeder zei ook al dat baby's bij doorkomende tandjes over het algemeen niet overgeven.

@ Debby, wat naar meid! Het is duidelijk nu.
    Ik hoop dat het wat positief zal uitpakken.
    Sterkte in elk geval meid!

@ Lola, ik heb eigenlijk helemaal geen trek in slechte dingen :D. Verbaas me er zelf ook over tot nu toe. Maar laten we niet vergeten dat ik het nog geen week weet he ;). Probeer gezond te doen. Als het niet lukt meld ik dat hier... EN DAN MOETEN JULLIE MIJ EEN SCHOP ONDER DE KONT GEVEN.

Mijn eerste zwangerschap was heel goed, maar ik heb veel last van mijn astma gehad. Ben veel aan verschillende medicijnen geweest en heb vaan prednison gehad. Dat beangstigde me heel erg. Hoop dat ik nu niet zo ga kwakkelen en dat het beter gaat met mijn astma.

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Lola.. Thanx.. ben zelf ook best te vreden over mijn dagje!:D Nee, je broers hebben gezien hun leeftijd i.d. geen haast! ;) Ik reken altijd s'avonds uit wat ik de volgende dag mag, en zie zo meteen hoeveel callorieen ik binnen krijg. Voor morgen zit ik nu op 897.. moet dus nog het 1 en ander aanpassen!;)

@ Pizza.. Nou, dan ga ik denk ik maar gewoon genieten van een lekker pizza.. En natuurlijk stokbrood met kruidenboter!:D

En het weekend geen friet. Dat is moeilijk..:) We zouden zaterdag namenlijk wat ophalen.. Dat wordt dan een kleine friet voor mij..;)

Butterfly.. Hopelijk knap je meisje snel op!

Ik zit heel ongezellig achter de laptop.. Vriendlief kijkt me steeds aan dus doe hem maar eens uit.. Gaan we lekker tv kijken!

9. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    @ Butterfly: Vervelend dat je zoveel last had van je astma, ik had dat ook. Het ging al jaren goed, maar ik had het vanaf het begin aan onwijs benauwd. Heb maanden goed rechtop gezeten omdat ik het niet verdragen kon om onderuit gezakt te zitten! Erg frustrerend... Vooral toen ik 2 maal werd opgenomen in het ziekenhuis (bloeding met 27w en een val met 29w) en daar was zulke rare lucht, dat ik het helemaal doodsbenauwd kreeg. Was ook bang dat ik het tijdens mijn (ziekenhuis) bevalling zo benauwd zou krijgen, maar daar had ik gelukkig geen last van en ik moest vanwege een KS nog 4 dagen blijven en daarna nog eens 2 nachten opgenomen geweest, maar geen last meer van benauwdheid, was meteen na de bevalling weg. Had jij dat ook dat het meteen weg was?

@ MamavEsmee: Oh dat is helemaal handig, van te voren berekenen. Morgen krijg ik 998 kcal binnen. Dus dat is wel aardig om te weten, kan ik dat op mijn dagafstemmen ivm veel bewegen of niet! ;)
    En lekker genieten van het uit eten gaan en al helemaal van het stokbrood! Jammie! Fijn avond!

10. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Lola, ik heb het eigenlijk altijd wel, maar in mijn zwangerschap was het erger. Bij mij gaan de longen vol slijm zitten. Soms zit er zoveel slijm/ontsteking dat ik gewoon niet de trap op kon lopen zonder buiten adem te zijn. Sporten gaat dan ook helemaal niet. Ik krijg vaak een kuur, dan gata het weer een maand beter en langzaam aan komen de klachten dan weer. Ik heb verschillende onderzoeken in het ziekenhuis gehad, ben op allergieen getest maar er komt niets uit. Heel frusterend is dat, omdat je toch ergens allergisch voor bent. Nu gaat het nog. Kan nog gewoon wandelen, lopen, trap lopen, maar hoest de ene dag wel veel meer dan de ander. Ik heb ook mijn medicijnen nodig want als ik die vergeet.... gaat het snel slechter. Ik de eerste zwangerschap ben ik de laatste drie maanden dagelijks zelfs aan een kleine dosering prednison gezet. Was er absoluut niet blij mee. Maar ja, de klachten waren bij mij erger voor de baby dan de medicatie die ik kreeg. Dus dan is de keuze snel gemaakt.
    Door de astma heb ik best een pittige zwangerschap gehad, baalde er wel van. In de perioden dat het goed ging, voelde ik me super.
    Ik hoop toch echt dat deze zwangerschap mijn astma verbeterd. Ben er door de astma zelfs een halfjaar eerder uit gegaan met werken. Ik wil nu eigenlijk werken tot mijn verlof. Maar goed..... dat heb je niet voor het zeggen he.

11. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Mandy: Balen dat het niet zo goed gaat met afvallen! Maar wel fijn dat je in ieder geval op gewicht blijft! Succes!

@ Debby: Wel fijn dat je nu doorgestuurd bent naar de gyn.

@ Butterfly: Beterschap voor je dochter. Ik hoop dat ze snel weer beter is! Wel heerlijk hoor, zo’n koffiebroodje! Jummie!

@ Lola: Super! 2,5 kg eraf! Dat is waar we het voor doen!

@ MamavEsmee: Als ik uit eten ga, let ik eigelijk niet op wat ik eet! Dan mag ik van mezelf helemaal los! Echt lekker genieten! Dus ik zou bij de pizzeria gewoon lekker nemen waar je zin in hebt. Kan voor een keer echt geen kwaad. Gewoon de volgende dag een balansdagje ;) Geniet er maar lekker van!

Hier gaat alles zijn gangetje. Kom vandaag op 1112 calorieën. Mijn zus heeft van de week gereserveerd, om met Pasen met de familie te gaan wokken. Heb er nu al zin in. En as Vrijdag ga ik ook al uit eten. Afscheidsetentje van 2 collega’s.

Heb vandaag erg veel zin in zoet. Voornamelijk chocola! Ik zie overal paaseitjes! Hahaha Maar ik neem ze niet. Moet nog even gaan bedenken wat ik met mijn mega paasei ga doen, wat ik jaarlijks op mijn werk krijg. Denk dat ik mezelf dan maar toesta op elk weekend een klein beetje te nemen. Ga m echt niet weggeven! Hahaha Veel te lekker!

Ik ga lekker onder een hete douche, en dan lekker slapen.

Tot morgen!

Liefs

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

Jul 16, 2007
    18,000
    1,841
    113
    @ Butterfly: Heftig zeg dat je er normaal ook al zoveel last van hebt. Ik ben er min of meer overheen gegroeid, maar het is wel mijn zwakke plek!
    Ik hoop voor je dat het toch wel beter gaat deze zwangerschap!
    Ik ben idd ook al vanaf een week of 25 halve dagen gaan werken ivm benauwdheid, ik moest ook elke dag 3 uur reizen, dus ik trok dat niet meer! Vervelend he, dat benauwde gevoel?!

@ Melanie: Oooh heerlijk zo'n groot ei, wij krijgen er ook standaard eentje! Lekker! Wel goed voornemen om elk weekend een klein stukje te nemen, ik kan dat niet... Het moet op! haha! Zo ben ik dan, en dat is met alles wat ik eet zo! hahaha! Obsessief.. (nee hoor, kon eerst altijd eten wat ik wou, daar komt het door denk ik...)
    En wat lekkere etentjes in het vooruitzicht, doe je goed! En zo houdt je het lijnen het beste vol toch, door af en toe gewoon flink te genieten van het eten en niet op de calorieen te leten!

Ik duik mijn bed in met een goed boek!

Truste dames en fijne avond!

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Beken het meteen maar.......:) heb een beetje chips gehad!
    Was niet de bedoeling eigenlijk.... maar manlief wilde chips en voor ik het wist zat mijn hand in de zak :(!!

14. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

*TRAPT ALVAST!* :p

Heb je normaal gesproken ook veel last van je astma? Ik heb last bij inspanning. Fietsen, sporten, snel wandelen. Veel tillen bijvoorbeeld ook. En natuurlijk veel stof, of muffe ruimtes (schimmels) slaat meteen op mn longen. Heb vroeger veel bronchitis gehad, dat is over gegaan in astma. En dan nog beginnen met roken ook :p
    Merk nu heel goed dat ik gestopt ben met roken. Mijn longen kunnen veel meer hebben en ik gebruik nog maar 2x per maand medicatie!! Ipv 4x per week...

Ook weer iets wat me tegen staat van zwangerschap: het misselijk zijn (dan ga ik anders ademen en krijg ik uiteindelijk bijna een astma aanval) en het spugen (krijg niet genoeg adem op zo'n moment)

15. steenbokje

WHAHAHAHA :D dat probleem heb ik nou ook altijd...
    Ik ga een snaaiclub oprichten...
    Heb al 2 avonden achter elkaar cake gekregen van mn studenten, en vanmiddag was het tweede pak koeken "ineens" open. Mijn hand zat ook dus voor ik het wist in de kast... zucht. Gelukkig niet zo erg als gisteren... Maar verdorie... ik kan geen nee zeggen als ze een plak heerlijk vers gebakken cake voor mn neus houden...

Zit op 16/1700kcal vandaag. schrijf mn menuutje maar niet op :) maar heb gelunched met een bord warm eten dus dat scheelt... in ieder geval nog iets gezonds...

16. steenbokje

@Debby: vervelend om de term pco te moeten horen :( Maar ik hoop dat een gyn je verder kan helpen!!

@MamaRianne: even pauze lees ik ?

@Zustertje: jij hebt het maar druk zeg ;) schoonouders op bezoek is altijd rennen en vliegen, tenminste zo ervaar ik het.
    Hoop dat je wel een fijne dag hebt gehad ondanks de drukte! Gelukkig gaat het super met dieten!!!

@Lola: klinkt goed al dat fietsen. Wat voor werk doe je dat je zoveel beweging krijgt?

@MamavEsmee: geniet van je pizza;) in die pasta's en lagsagnes zitten ook veel calo's!

@Butterfly: lees nu je astma verhaal op de vorige pagina. Wat rottig zeg!

@Paaseitjes: 50kcal per stuk! of zoiets haha...

17. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Hoi hoi, ik kom ff mijn gewicht van deze week doorgeven.

Gewicht: 81.6
    In 2 weken (vorige week niet gewogen): -2.1
    Totaal: -7,2

Ben super blij!

18. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Super meid!!

19. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Oei oei oei... dat worden geen paaseitjes voor mij..
    of ik ga er kopen met een smaak die ik niet lust;)

Want 1 eitje is niks...je eet er altijd meer:(

20. jantina

jantina Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    1,551
    0
    0
    Zo een zeer goede morgen allemaal:)

Het gordijn ging open en het zonnetje straalde al
    naar binnen.. beloofd een zeer mooie dag;)

Nu thuis nog even rommelen.. en dan ga ik zo rond kwart over 10
    lekker op de fiets richting opa en oma... dat is dan 4 km heen en 4 terug..weer mooi mee genomen toch:D:D

Mijn ontbijt .. 1 sinasappen een een flinke plons thee

Share This Page