10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Thanx.. Hoe gaat het met jou? Druk, zeker! Gaat het goed met Liam op het kdv?

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Butterfly en moppie: Ik herken dat “ineens” met je hand in die zak chips zitten ook heel erg. Maar goed dat mijn vriend met mij mee lijnt. Dus die eet ook geen chips, koekjes en al die andere lekkere dingen.

@ Debby: Super, 2,1 kg eraf!

@ Jantina: Inderdaad, paaseitjes neem je er altijd mee van. Dat is mijn probleem ook. Ik ben dan zo’n druif. Zet een schaal op tafel, want dat staat zo gezellig. En voor je het weet zijn ze op!

@ MamavEsmee: Was het gezellig met je vriendin? Enne, mooi weer een halve kilo eraf! Super! Pfff… auto schoonmaken aan de binnenkant. Hier ook hard nodig. Als de zon op de ruit staat zie ik alleen maar strepen hahaha

@ Emma: Viel het mee in de sportschool? Oh ik zie het al. Ja dus. Als je dan weer geweest bent, is het altijd wel weer fijn he. Je kunt trots zijn op jezelf ;)

@ Nicole: Als je maar genoten hebt van je frietjes! Mag gerust een keer! Je bent zo goed bezig. En dat afvallen komt ook wel weer! Doorzetten hoor!

@ Dani: 10 kg in bijna 5 maanden, moet zeker te doen zijn. 2 kg per maand! Je kunt het hoor! Geloof in jezelf. Ik had het voornamelijk de eerst 2 weken moeilijk, daarna word het niet nemen van die lekkere dingen een gewoonte. (scheelt natuurlijk ook, dat ik gewoon niks lekkers in huis heb)

@ Butterfly: Ik heb mijn streven nog lang niet behaald hoor! Ik heb nog wel een tijd te gaan ;) Dikke knuffel voor jou! Gooi het er maar lekker uit meid! Lucht je hart!

@ Inez: Super zeg, nog 1 ons! Je bent er bijna :D

@ Inger: Super! 10 kg eraf! De 5 kg gaat ook wel lukken! Je hebt nu bewezen dat je het kan!

@ Natas: Hoeveel ben je nu totaal afgevallen?

@ Lovely: Pannenkoeken daar heb ik nou echt een keer zin in. Goed dat je een salade eet. Zou ik niet kunnen!

@ Mama Rianne: Vervelend voor je oma (en voor jou). Hoop dat ze snel gevonden hebben wat er precies aan de hand is. Geeft wat meer rust. En dan natuurlijk hopen dat het een positieve uitslag is.

@ Liedel: Welkom en succes met afvallen! Ik weeg officieel eens per week. Maar momenteel ben ik een beetje obsessief bezig en sta ik er elke dag op. (terwijl ik het eigenlijk van mezelf niet mag) Als je het kunt, zou ik eens per week wegen, dan zie je de schommelingen (meer, minder, meer) niet zo.

@ Dimmel: Normaal gesproken krijg je van wit brood juist een moeilijkere stoelgang. Bruin brood is vezelrijk en daarom “laxerend”.

@ Ninien: Balen dat je op hetzelfde gewicht blijft hangen. Maar wel
    fijn dat de cm’s er nog afvliegen. Is in ieder geval nog iets!

@ Leoniiee: Welkom terug. Tuurlijk mag je weer mee kletsen. Wel fijn dat je in ieder geval iets afgevallen bent. Chocolade is ook gewoon eigenlijk niet te weerstaan!

@ MeisjeV: Heerlijk een broodje satékroket! Mmm! Succes morgen bij de kaakchirurg!

@ Action: ik kom er nooit! Maar goed ook als ik dat hier zo lees. Het is beter voor mijn portemonnee als ik daar weg blijf.

@ Moppie: Goed dat de koeken op zijn! Nu geen nieuwe meer kopen dan he! ;)

@ Natas: GEFELICITEERD! Geniet er maar lekker van!

@ Paaseitjes: mmm lekker! Vooral die van de Jamin, waar je zelf de smaken kunt scheppen, en kunt kiezen voor kleine en grote eitjes! Denk dat ik dat dit jaar beter niet kan doen!

@ Humbly: Heey daar ben je weer een keer. Gaat alles goed met school? En met op gewicht blijven?

Hehe... ik ben weer bijgelezen! Niet meer zo veel kletsen hoor, als ik moet werken. Ben anderhalf uur bezig geweest met deze reactie! (wel tussendoor gegeten! ;)) 

3. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    MvE je mag wel mee meeten :D maar denk dat Heerenveen niet naast de deur is voor je???

Moppie,ik heb helemaal geen geld ik werk niet dus bij mij komt niks binnen hoor :D
    Maar sneupen is toch ook leuk ;)

Butterfly dikke knuffel voor jou!!!!

Sorry heb te snel gelezen om op iedereen te reageren :(

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hier alles goed. Ik zal weer een keer een dagmenu plaatsen:

O: 2 knackebrod volkoren met;
    slankie smeerkaas
    1 beker optimel drink

T: 1 appel
    1 peer
    1 kop thee
    1/2 liter water

L: 1 waldkornbol met;
    20 gram kipfilet
    1 krentenbol
    1 cup a soup tomaat
    1 kop thee

T: 1/2 liter water

A: 425 gram groentesoep met runderballen
    1 bruine pistolet met;
    20 gram kipfilet en;
    2 gram curry
    1 glas coca cola zero

Ik kom vandaag op een totaal van 1012 calorieen.

Liefs

5. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    jammer maar meeten in heerenveen is veeeeel te ver voor mij
    ik hou wel van shoppen dus had het wel leuk gevonden

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    mamavesmee, dacht ik ook, meet je mee :D.
    Lijkt me wel leuk, ook wel spannend hoor haha.
    De kleine meid is weer wakker en zit nu lekker bij papa.
    Mijn mannetje is al eerder thuis gekomen met ........
    Patat en krokketten. Heb een patatje op en een kroket :):x.
    Niet leuk, maar was lekker. Had aan de tosti's toch te weinig.

7. MamavEsmee

Moppie.. Mooi dagje zeg!

Meeten in heerenveen is mij i.d. te ver. Had het wel leuk gevonden!:D

8. MamavEsmee

* kwijl*

Meeten is leuk trouwens.. meet regelmatig met de Decembermama's!:)

9. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik krijg morgen een oude schoolvriendin op visite, die ik al een jaar niet gezien heb. Ik wil eigelijk wel iets in huis hebben om haar aan te bieden. Een koek bij de thee ofzo. Maarja dan blijf ik zelf met de rest zitten. Er zijn natuurlijk wel van die koeken die per stuk verpakt zijn, zodat je lang goed blijven maar ben bang dat als het hier in de kast ligt. Ik heb niet kan weerstaan. Iemand een tip?

10. MamavEsmee

Ontbijtkoek/ kruidkoek oid is toch ook erg lekker!

Anders bij de bakker een koffie/puddingbroodje halen, en dan neem je er zelf ook 1!:D

11. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    @mama rianne wat vervelend van je oma!
    @butterfly mijn vriendin was ook tegelijk gestopt met de pil als ik inmiddels is levi 8,5 maand en zij is nu 18 weken zwanger, ik voelde me ook erg lullig.

lees morgen verder bij.

12. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Hallo,

Slechte dag vandaag, bijna 1600 kcal!

Lijstje:

O: 1 volkorenboterham met appelstroop + 1 glas karnemelk

T: Halve banaan

L: 1 krentebol + 250 gr. magere kwark met 30 gr. All Brans

T: 1 1/2 plak chocolade cake! :$

D: Patat met Pikanto! :$

Nja... Ik denk maar zo: Ik ben een excuus! Ongesteld!!!!!! :p

Zo en nu even bijlezen!

13. MamavEsmee

Oh.. die chococake!:D

14. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Hey....

Met Esmee is het weer wat beter hoor.
    Ze voelt niet meer warm aan gelukkig en ze lacht weer.

@mamavesmee, jammer dat het iets te ver voor je is. Is er nog een plek wat voor iedereen centraal ligt? Lijkt me wel leuk hoor.

@Lola, zooooo, je begon goed. Ik heb ook gezondigd hoor ;). Ach, en het was vast lekker toch. Moet voor een keertje wel kunnen, en dan morgen gewoon niet.

@Melanie, anders doe je gewoon een koffiebroodje van de bakker, of twee puntjes appeltaart van de bakker? Als je het bij de bakker haalt kun je ze gewoon los kopen. Als je uit de supermarkt een pa koeken haalt, zit je inderdaad meteen met het pak. In mijn Sonja Bakker boek staat een recept voor een eierkoek, met slagroomlight en verse aardbeien, is misshien ook nog een optie? Als ik jou was bekeek ik even het verschil tussen een koffiebroodje en een stuk appeltaart. En het laags aan calo's nam ik mee. En wat heb je een lekker dagmenu gehad zeg. Jammieeee

@mamarianne, we hoeven natuurlijk niet perse te winkelen. We kunnen ook high tea doen, is ook leuk. Zou ik met m'n vriendinnen ook nog eens doen, komt er alleen nooit van.

@Mandy. Vervelend he, ik wilde het heel graag aan d'r vertellen, we delen altijd alles. Maar ik kon het gewoon niet, en wist niet hoe ik het vertellen moest. Ze was al bezig toen ik net zwanger van Esmee was. Ze wist van mij dat ik weer voor een tweede ging. Ze werd ongesteld op de dag dat ik positief teste. Heb het haar zondag wel verteld. Dikke tranen natuurlijk. Maar ja, voor mijn eerste heb ik precies hetzelfde gehad, nu zit het geluk ons een keertje mee. Ik snap dat het voor haar verdrietig is, maar kan het niet geheim houden.

15. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Avond!!

@ Melanie: Ziet er lekker uit je menu van vandaag, vooral die soep! Ik heb soms zo'n fase dat ik dol ben op soep! (en die fase zit ik nu in! ;))
    Tsja, vandaag het zelfde probleem gehad. Vriendin op visite en toch iets willen aanbieden! Ik ben dus ook gezwicht voor dat lekkers!
    Van de week toen mijn nichtje kwam gewoon een eierkoek aangeboden! :)

@ Butterfly: Lekker toch die patatjes! Moet kunnen af en toe!
    Oh wat sneu voor esmee zeg, hopelijk is het snel voorbij! niet leuk als je niet weet wat er aan de hand is en ze niet te troosten zijn!

@ MeisjeV: wat vervelend van je ontsteking zeg, heb je nu dan wel weer AB gekregen ervoor?

@ Moppie: je kan ook van die volkorensoepstengel(s) nemen voor tussen door! Is prima te doen, wel even spoelen met water, want ik vind ze toch wel droog!
    Ik vind het ook wel zielig voor die koeken idd als ze daar zonder een soortgenoot liggen.. Dat vraagt er om, om gegeten te worden!
    Maar toch een schop onder je kont! ;)

@ Debby: Wow, wat weinig kcal. krijg je binnen! Maar als je je er goed bij voelt waarom niet, ga je nog beginnen met cambridge? (dat was jij toch die dat overwoog?)

@ Natas: Gefeliciteerd! Wat leuk zeg!!!

@ MamavEsmee: Oh dat is wel lastig dat je vriend een zakje paaseitjes mee neemt en 2 moet kunnen toch! Hopelijk is het zakje snel leeg!
    I love Action! Leuke hebbedingetjes daar! Is trouwens al weer een tijd terug dat ik daar was, van de week maar even kijken dus...

@ Sweetroosje: heeft de kleine ondertussen al gegeten?!
    Als je BV geeft zou ik toch het mannen menu aanraden van SB, want het vrouwen menu is echt te weinig voor BV-gevende vrouwen!

@ Liedel: ik weeg toch wel elke dag (een stuk of 3 keer :)). Maar elke ochtend standaard, voor het ontbijt na het plassen!

@ Dani: goed dat je gaat fietsen, lichaamsbeweging is erg belangrijk! Ook als je niet bezig bent met lijnen!

@ Jantina: Aaargh, een klapband, dat is zo vervelend!

@ Leoniie: Hopelijk snel je motivatie weer terug en lukt het afvallen weer!

@ Mama Rianne: Sterkte met je oma!

@ Emma: Toppie dat je weer bent gaan sporten! Je zal weer spierpijn krijgen!

@ Inger: Super zeg en die 5 kilo moet ook lukken toch!

Zo dat was het wel zo ongeveer!

Vandaag dus slechte dag, vriendin kwam op visite met haar zoontje (6mnd), maar het was zo gezellig en Nena (dochter) ging pas half 2 haar middagtukkie doen en werd dus pas om half 5 wakker en ik had geen zin om boodschappen te doen... Vandaar die patat...
    en toen werd ik net ongesteld, dus kwam goed uit, had ik een goed excuus! haha!

16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Lekkerrr. Was dus bezig met een tweede plak, maar Nena sloeg per ongeluk die plak uit mijn hand toen ie voor de helft op was en toen dacht ik: laat maar!!!!! :D

@ Butterfly: Mijn bedoelingen waren vandaag goed idd! hahahaha.. Ik dacht ik ga ervoor, maar helaas... Morgen weer een nieuwe dag en morgen heb ik ook heel veel beweging dus ik trap die suikers en vet er wel weer af! ;)

17. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    :$ Koffiebroodje = 232 kcal
    Dat mag ik niet van mezelf. Zeker niet avond voor weegdag :) krijg ik spijt van. Kijk morgen wel even in de supermarkt of ze iets hebben wat per stuk verpakt zit. Krijg van het weekend ook nog vrienden op visite zit ik nu te denken. Tot die tijd kan ik het wel aan, dat het in de kast ligt (denk ik).

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    @ Melanie: Anders bij de bakker en vaak ook bij AH, hebben ze per stuk verpakte muffins en koeken... Of anders naar een AH to go in je buurt (station) daar hebben ze het zeker weten! En heel veel keuze!
    (dat weet ik omdat toen ik zwanger was ik elke ochtend geloof ik een chocolade koek kocht! *schaam*)

19. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    lola ik weet het nog niet van de cambridge. Ik twijfel heel erg. Ik kan 23 maart voor een intakegesprek. Ik wil het wel maar vind het zonde van het geld als het niks is.
    Ik weet dat het weinig is maar ik moet 22 maart naar de gyn voor een onderzoek en ik ben bang dat ze het bij voorbaat op overgewicht gaat gooien...
    O wat heb jij lekkere dingen gegeten vandaag zeg...

20. MamavEsmee

Melanie.. af en toe moet je jezelf kietelen.. En als je je lunch en ontbijt er iets op aanpast kan dat echt geen kwaad hoor!

Lola.. Zie, Nena wou je behoeden voor meer!:D

@ meeten heerenveen.. Is voor mij een uur rijden! Denk er over na..

Zit nu achter een schaalte waspeen.. Had honger.. Kauwt eigenlijk best wel lekker weg.:)

Deel Deze Pagina