Jongmoedertje.. Ja.. lekker naar pretparken etc! En dat overlaten aan een ander is moeilijk he? Ik zie dan overal beren op de weg.. Emma.. Ja, soms wil je graag en lukt het niet! Dat is natuurlijk ook erg vervelend.. Oh... heb je bon bon bloc gehad? Vind dat zo lekkerrrr.. * kwijl* *** De strijk is weg.. ik ben schoon .. alleen de was nog ophangen!
Hallo meiden , hier een druk dagje gehad ... menu van vandaag : ontbijt , 3 plakjes vetarme ontbijtkoek lunch , 1 bruine boterham met kaas tussendoor , pakje sultana avondeten , aardappelen , bloemkool en een gehaktbal met curry Hier ook een echte pretpark-fan vind alles even leuk , ballorig , zwemmen , dierentuin enz. ben af en toe zelf nog een kind Voel me ook nog een jonge moeder terwijl ik toch al 30 ben ....
Zo herkenbaar, de verhalen van kinderen niet bij een ander willen laten. Soms denk ik wel eens: ben ik zo erg? Alleen mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder passen eigenlijk op Esmee. Soms mijn zusje als we een avond samen uit gaan. Maar dan slaapt Esmee. En nog, bij moeder en schoonmoeder heb ik ook niet altijd een heel fijn idee hoor. Ik vind gewoon: Ik ben Esmee haar moeder, ik beslis in grote lijnen wel de routine en ik vind dat de oppas daar rekening mee kan houden. Mijn eigen moeder mag graag eigen regels bedenken en toepassen. Ik heb daar zo'n hekel aan. Bijvoorbeeld: ik geef eigenlijk altijd koekjes, fruit en drinken mee. Koekjes ( ligakoekjes van 6 tot 12 maanden ) en diksap. Mijn moeder geeft dan haar koekjes die helemaal niet geschikt voor die kleintjes zijn en waar veel suiker in zit. Ze geeft ook gewoon ranja. Ik ben dan een zeur, maar ik wil dat Esmee gewoon diksap drinkt. Dat is speciaal voor haar leeftijd. Moeder kijkt me dan aan zo van: ik heb vier dochters groot gebracht en weet echt wel hoe het moet. Ik pieker me nu al suf hoe we het moeten doen als ons tweede boefje is geboren. Voor beide moeders gaat het druk worden. Schoonmoeder is ook niet zo jong meer. En dan een baby en een peuter? Esmee die op den duur naar de speelzaal gaat zal gebracht moeten worden. HELP! Kan me suf piekeren. Heb geen fijn gevoel bij kinderopvang, omdat vreemden voor jou kind zorgen en je bent er zelf niet bij. Gastouder in huis, ook geen fijn gevoel. Maar toch wil ik blijven werken......... . Ik vind het zoooooo moeilijk om zomaar iedereen bij mijn kindjes te laten. Zelfs mijn schoonzussen vertrouw ik dit niet toe. Ze hebben dan beide ook 2 kinderen, maar hun manier van opvoeden staat mij gewoon niet. Dat irriteerde me al toen ik nog niet eens zwanger was. En dat gaan ze naar Esmee dan ook doen. @mamavesmee, van je zusje begrijp ik heel goed. Mijn zusje heeft 1 keer overdag opgepast, maar achteraf hoorde ik ook dat ze dit niet aankon en is met Esmee naar mijn moeder gegaan. Die vervolgens opgepast heeft. En mijn anders 2 zusjes. Ik heb geen sterke band met hun. Ze bieden het wel aan hoor, maar om je kindje bij een zusje te laten waar je continu gezeur mee hebt voelt voor mij ook niet goed. En ze hebben ook beide kinderen . @jongmoedertje, stom he, die vooroordelen. Ik vind dat mensen niet zo snel mogen oordelen over mensen die ze niet kennen. Tuurlijk, ik snap ook wel dat als je een jong meisje met een wagen ziet lopen iemand gaat denken. "goh, die is er vroeg bij". Maar niemand weet de situatie. Soms zijn meiden van nog geen 20 volwassener dan 20+ hoor. Jij kunt lekker trots zijn op je gezinnetje en laat een ander maar lekker zeuren. @Emma, wat goed van je!!! Toch niet meegenomen dus. Je mag zeker trots zijn. Ben niet lang bij mijn vader geweest. manlief is er nu. Inderdaad keuzen maken. Wat jij ook zegt mamavesmee. Met kinderen kun je nou eenmaal niet alles. Ik blijf dan liever zelf bij Esmee thuis, dan dat ik op een feestje zit met een rotgevoel omdat ik de oppas niet vertrouw . En ja, vaak moeten we dingen laten. Maar daar hebben we bewust voor gekozen. Ik ben in mijn vriendinnengroep de enige die een kindje heeft. Een van de meiden stapt regelmatig en wil me dan mee hebben. Voor een keer is het wel leuk, maar ik trek dat niet meer hoor. tot 04.00 stappen, 05.00 uur thuis. Om 07.00 is Esmee er weer. Als je de enige met een kindje bent, voelt het wel alsof je alleen staat. Je hebt een heel ander leven. Saai getrouwd en kinderen . Tsja. ik zou niets liever willen dan dit leventje. Jee, weer een heel verhaal!!! Als ik eenmaal aan het vertellen ben . Heb een half oranjekoekje gehad .
Nicole.. jaaa.. Ballorig etc , lekker van de glijbaan, ballenbak! En natuurlijk het zwembad.. Leeftijd zegt vaak niet zo veel.. je kunt wel 30 zijn, maar als je je 20 voelt.. Mooi dagje vandaag trouwens!
Je bent zo oud als je jezelf voelt toch! Enne 30 vind ik niet oud hoor! Heerlijk om af en toe zelf ook een kind te zijn toch! Er is niks mooiers dan lekker samen met je kind(eren) te ravotten, spelen enz!
Ach ja sommige mensen moeten gewoon wat te zeuren hebben. We moeten allemaal leven zoals hun nou daaggggg. Ik leef me eigen leven, en geniet heerlijk van me kids! Ik loop altijd met een trots glimlach in de winkels of stad met me kids ben super gelukkig en trots op ze. En heerlijk die afkeurende gezichten, kan er alleen nog maar om lachen! Ze moesten eens weten wat een heerlijk leventje ik en de kids hebben samen! mijn leven is ook saai hoor haha. Ik ben getrouwd we hebben een koophuis en hebben samen 3 kids, ik werk niet, me man wel. Ohhh ik heb zo saai leven! Zou er zo weer voor tekenen!! Stappen lukt hier ook niet meer hoor, en al zou het wel lukken, blijf liever op me kids passen, op stap gaan kan later ook nog wel haha!
Butterfly.. Betreft mijn ouders en schoonouders ben ik wel wat makkelijker geworden. Maar Esmee is dan ook al 2 geweest.. In het begin wou ik ook niet dat Esmee alles maar kreeg en dat ouders en schoonouders hun eigen ding maar deden en vervolgens zaten wij met een overstuur kindje.. We hebben de ouders ook bewust een tijd niet laten oppassen omdat we gewoon niet op 1 lijn zaten. Dit heeft ze wel aan het denken gezet. En natuurlijk zijn het opa en oma en mogen ze Esmee verwennen. Maar wel tot op zeker hoogte. Mijn moeder haalt in huis waarvan ze weet wat Esmee mag hebben. En nog neem ik altijd fruit en drinken zelf mee. En van oma krijgt ze dan een extra koekje of doosje tumtumetjes.. Vind dat ook prima. Als je gewoon voet bij stuk houd en aangeeft. Wij mogen nu opvoeden dan gaan ze het vanzelf snappen ( hoop ik voor je).. Wat je zegt over vrienden en kinderen is zoooooooo herkenbaar.. Wij hebben ons 2 jaar lang buitengesloten gevoeld.. Als we op een verjaardag om 00.00 weggingen omdat we thuis oppas hadden was er gezeur. Als we niet elke keer meegingen stappen was er gezeur.. Op een gegeven moment heb je dan helemaal geen zin meer om nog af te spreken. Toen Esmee geboren was heb ik weer contact gekregen met een oude schoolvriendin waar ik nu weer intesief contact mee heb. Ben ik ook erg dankbaar voor! En 2 stellen uit de vrienden groep verwachten nu een kleine.. En die waren het ergst met dingen als, ga je nu al naar huis, ze is nu zelf net met verlof en heeft geen verjaardag gehouden vorige week ( 33 weken zwanger) omdat het te veel werd.. Mmm.. En toen Esmee 2 weken oud was zaten ze met oudjaarsavond om 5.00 s'nachts nog bij ons.. Mensen snappen niet hoe het is om een kindje te hebben totdat ze zelf een kindje hebben.. Ook een heel verhaal.. Oh.. een oranje koek! Wat een lekkers hoor ik allemaal voorbij komen.. Ik ga lekker een kom fruit met yoghurt maken!
Hahaha, ook weer heel herkenbaar mamavesmee . Als wij een verjaardag hebben gaan we vaak om en om. Ik ga Esmee niet een hele avond ophouden, of bij een ander eerst op bed en dan weer wakker maken. We doen zowel onszelf als Esmee er geen plezier mee. Soms doen we dit wel, maar we hebben soms zoveel feestjes. Dan wisselen we elkaar gewoon af. Paps is dan nu jarig, maar Esmee is ziek geweest en net vandaag weer de oude. Die wilden we lekker in bed hebben. Daarbij kijken mijn zusjes me dan aan: "waarom ben je alleen". Die hebben dan hun jonge kinderen ( 1 jaar en 2 jaar ) huilerig en vervelend in de kamer rond lopen. Wat doe je je kind aan, als je perse weg wilt. Ik denk gewoon heel anders. Laats hadden we een etentje met schoonfamilie. Iedereen nam de kinderen mee. Wat een aardigheid om een baby van 7 maanden die doodmoe tijdens het wokken aan de tafel te hebben zitten. Dus hadden we oppas, de andere kinderen waren er wel bij. Waarom Esmee niet mee was. Met kerst gingen we gourmetten. Etentje begon pas 17.00 en eerder warewn hun er niet. Ik heb Esmee niet meegenomen toen, de kamer was al stampvol, vieze rooklucht, Esmee slaapt al om 18.00 uur. we zouden meer gedoe hebben van het gesjouw dat uur. Dus Esmee naar mijn moeder gebracht waar ze lekker op bed kon, en wij haalden haar 22.00 weer op. Iedereen kijkt je aan van: ga je nu al weg?? Tsjaaaaaa, kinderen . @jongmoedertje, dan ben ik ook saai!!! Getrouwd, 1 dochter, 2e op komst, werk dan wel, ga amper stappen, zit veel liever lekker thuis met man en kind, lekker filmpje kijken o.i.d! Meiden, we zijn hier allemaal maar saai dus!! Ik zou geen ander leven willen.
Butterfly.. Ja, ik snap ook niet dat sommige mensen hun kinderen maar ophouden omdat hun dat leuk vinden, als Esmee slaap heeft dan mag ze naar bed en houden we haar niet op omdat het ons dan beter uitkomt. Wij regelen of oppas bij ons thuis of Esmee gaat uit logeren, wat ze op het moment gelukkig erg leuk vind! Ik moet wel zeggen dat ik het af en toe heerlijk vind om een avondje uit te gaan. Maar vind uiteten en een bioscoop dan leuker dan een avondje echt stappen! *** Net een bak yoghurt met een klein appeltje en een eetlepel rozijntjes op.. lekker zeg! vult beter dan een handje chips..
En je hebt er meer voldoening aan he , inplaats van chips eten. Ik heb ook nog wel trek. En ik moet ook nog maar iets eten zo, ik MOET gewoon eten. Zo, heb Esmee haar tas klaar voor morgen. Lunch gemaakt voor manlief en mijzelf. Zo nog even wat wortels snijden, wil dat ook meenemen morgen. Ben ook nog met wasgoed bezig, strijken . Harrold is er nu toch niet, dan doe je wel meer dan wanneer je samen thuis bent. Ik ga ook liever naar de bios of uit eten dan in de kroeg hangen hoor. Of een spelletje met mijn zusje en zwager vind ik ook altijd erg gezellig. Ideaal als je kindje makkelijk is he. Mijn Esmee vind ook alles best. Ze vind het bij iedereen wel leuk. Wel makkelijk als je werkt hoor, zer is totaal niet eenkennig, kan nog komen natuurlijk .
O: 2 activia yoghurtjes, 1 pakje light sap T: grote fuji appel L: 2 bh pindakaas T: 3 thee. sprits, 2 hot choco A: 2 bh pindakaas, krentenbol, halve sinaasappel totaal 1100kcal === zucht... ik ga nu emo eten... :x baal baal baal :x
maak me even jaloers! onderweg naar werk heb ik een flesje cola light gehaald bij het tankstation nadat ik mezelf streng toe had gesproken om GEEN chocola te halen! Gevoel had het bij het juiste eind, ik heb chocola nodig :x Had ik het nou maar gehaald... Maarre, nogmaals: 's avonds een kopje zonnatura thee, 's ochtends makkelijk naar de plee Ideaal gewicht thee, ik vind hem heerlijk!!!
~Goedemorgen meiden, Ik heb vanmorgen gewogen... kon het niet laten Maar het maakte me heel blij zaterdga was ik precies 70! vanmorgen was ik zowaar.....69.6.. Jippie de 70 is uit beeld... ow wat ben ik blij... hahahaha miojn dag kan niet meer stuk! Ga zo even lekker naar de sportschool en vanavond npg even werken... hoef niet te koken want ik heb nog kliekjes.. Chineese Mie en een klein bankje Hutspot..= voor mij. De lente is in aankomst.... dat maakt een mens ook gelukkig! Ik hoop dat het vrijdag ook een beetje redelijk is want dan gaan we met ons meisje naar de Thomas de trein dag in het spoorwegmuseum. Volgens mij ben ik wel een van de "oudere" mama's hier als ik dat zo eens lees....= 35/ in juni 36 Maar ja soms lopen dingen anders dan je had gehoopt he Ik ga jullie een hele fijne dag wensen... ik ga me spullen bij elkaar pakken en even lekker zweten.
Die van Knijp werkt ook perfect! en net wat je zegt Moppie de smaak is echt lekker... knijp is met pepermunt..en gegarandeerd ga je de volgende dag gelijk als je wakker word!
butterfly.. spelletjes e.d. zijn ook altijd leuk! Hoezo degelijk haha! Werkse vandaag meid! Moppie.. wat vervelend dat je emo bent! Hoe komt dat? Janitna.. Wow wat goed zeg! En sportze voor nu! *** Vanmorgen natuurlijk weer op de weegschaal. Ik moet dat ding echt weg zetten.. En het was niet iets om vrolijk van de worden.. Maar goed we gaan stug door! Heb mijn bakje yoghurt en muesli op! Even mijn dag menuutje: O: 150 gram yoghurt en 30 gram muesli. T: appeltje en een plak ontbijtkoek, koffie en water. L: 2 boterham met light salami en een opkikker. T; peer. D: 2 struikjes met witlof, 1 sauslepel ham/kaassaus, 100 gram achterham in blokjes en 150 gram aardappels. Totalal ga ik nu even uitrekenen.
Ik zit nog maar op 901.. Misschien dat ik voor tussen de middag dan 2 pistoletjes haal ipv gewoon brood of een lekker toetje voor na het eten.. Mmmm..
Hier wil ik Jurre niet als eerste bij mijn schoonmoeder laten slapen!! Het is een gevoel die ik bij haar heb en dat is voor een eerste keer niet goed kan er niks aan maar kan het ook niet uitleggen stom he!! Ik kan wel een heel boek over haar schrijven als het moet namelijk pffffffff Wil het hier ook wel vertellen maar dan ben ik lang bezig om het zo duidelijk mogelijk te laten blijken! Lukas was 9 maand toen hij voor het eerst naar mijn ouders ging en Jurre heeft nog nooit ergens geslapen omdat ik wil dat hij eerst naar mijn ouders gaat en je vriend wil hem naar zijn moeder hebben maar ja ikke dus niet dus ja zo kom je er nooit uit en ben je nooit eens samen