10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    @Patriesje: Ha ja wie weet.. het rommelt nu al wel wat, kan niet wachten om weer met de clomid te beginnen. Ben benieuwd of ons wondertje ooit mag komen... voel nu toch eigenlijk wel een bepaalde druk... weet niet hoe ik dat moet uitleggen.
    Nu me schoonzus jarig is direct bij de 1e poging.. en wij na 3 jaar nog niks... pfff.

2. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    @Melany: Ik zou de ramen dan het weekend gaan doen, denk dat het onbegonnen werk is :D

@Trieske: Nee is niet slim, maar god, wie weet ben je wel zwanger :D
    Ja nou eerst maar ongi worden, heb steeds al wel wat slijm.. maar verder niet, srry voor vies detail.
    Hoop dat het doorzet.. dan kan ik weer aan de 150 mg clomid.
    Ik heb wel steeds eisprong met 150 mg, en nu ik al wat ben afgevallen, ben ik wel benieuwd of me cyclus nu wat sneller is.

3. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

@Renieta: Ik denk dat ik je gevoel wel een snap hoor. Mijn zus is ook al heel lang bezig en iedereen om haar heen wordt maar zwanger en zij nog steeds niet. Vind het echt zielig want het is niet niks al die hormonen in je lijf. Heb je er veel last van? Denk je wel echt dat het je menstruatie is die doorkomt?

4. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Nou, de boosheid zakt weg en voel me beter.
    Heb me waarschijnlijk zo druk gemaakt....en was zo bang dat ik het niet zou redden naar het CB dat ik het er gewoon zelf even benauwd van kreeg. Weet je, ik baal er gewoon zo van. Ik weet dat het in de zwangerschap erger is, maar dit is de eerste aanval sinds Esmee er is, en de eerste keer dat ik haar gewoon niet uit bed kan halen en wassen, aankleden. Het lukt wel, maar heb er een uur voor nodig :(.
    En dan juist nu naar het bureau..... voel me nu zo schuldig naar haar haar toe. Heb even lekker zitten janken ook. ( :p hormonen, daar gooi ik het ook maar op ). Ben gewoon zo bang weer zo ziek te worden, dat ik me zo druk kan maken en er ook ziek van word. Grrr!!

Net even weer gegeten. Had ook ineens honger :).
    Tot nu toe:
    Ontbijt: kop melk, beschuitje met 30 gram hagelslag.
    Tussendoor: twee beschuitjes met 30 gram hagelslag.
    ( wel meergranen beschuit ).
    En zo even wat fruit eten.

@Renieta, ik hoop dat het snel zover is meid!! Het is nogal vruchtbaar, dat afvallen ;). De een na de ander raakt zwanger.

@Trieske, haha, het kan snel gaan hoor :). Bij ons was het snel raak toen we een tweede wilden, in de tweede maand al en we hebben eigenlijk amper geklust;). Maar goed, je bent niet aan de pil, je hebt het onveilig gedaan, dan ergens vind je het vast niet erg mocht het zo zijn toch;)?

@Mamavesmee, zo, je dienst er weer op zitten. Lekker gevoel he :). Vind het altijd heerlijk uit de slaapdienst te komen, en de hele dag nog voor me te hebben met mijn meisje.

@Melanie, ik zou dan de ramen eerst laten voor was het is. Je blijft dan inderdaad bezig en daar zit je ook niet op te wachten.
    Ik denk dat ik vanavond voor de taco's met bonen gehaktsaus ga.
    Die lijkt me erg lekker.

@Jongmoedertje, als Esmee pijn heeft of niet lekker is geef ik haar een zetpilletje. Dat doet haar erg goed, en bij hoge koorts ook. En je meisje heeft best wat verhoging. Wel lastig dat ze er niet zo goed op reageert.

@Nannaf, ziet er goed uit je, lijstje :).

5. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    @Trieske: Ja vind het soms best wel moeilijk, maar leer er wel beter mee omgaan. Nou na 12 rondes clomid raakte ik voor me gevoel mezelf al verder kwijt. Nu sinds november even rust gehad, even geen medicijnen en dat heeft me wel goed gedaan.
    Nu weer met frisse moed ertegenaan.
    Heb in februari een doorbraakbloeding gehad en dat stopte na 12 dagen nog niet, dus toen naar de gyn. geweest en die heeft me 7 dagen provera voorgeschreven om de bloeding te stoppen en een menstruatie op te wekken.
    Afgelopen woensdag laatste tabletten provera gehad, dus zit nu op een ongi te wachten. Mag nu voor het eerst de metformine laten staan omdat k ben afgevallen en nog steeds mee bezig ben.

@Butterfly: Ben blij dat je je weer wat beter voelt, denk dat ik je zeker wel snap hoor, het lijkt mij erg frustrerend. Nou meissie het is mooi weer:D Lekker van genieten.
    Ja ik hoop dat ik dit jaar mag vertellen dat ik zwanger ben, we zullen zien. Ga nergens vanuit, scheelt een hoop teleurstelling.

Vanmiddag om 13.30 naar me nieuwe job, contract ondertekenen:D Daarna ff naar O'wolde, ff lenzen halen en ff bij takko kijken, daar hadden ze een mooie 3/4 broek, in het zwart.. net iets voor nu met dit mooie weer :D

6. liebrando

liebrando Niet meer actief

zo de oudst heeft eindelijk eens wat binnen. Een thee biscuit en wat water, neemt nu kleine slokjes. kleine meid heeft een halve banaan en koekje op en wat water. De middelste alleen drinken die wil nog steeds niet eten maar goed. Zal blij wezen als het weer avond is ben zoooooo moe!

Alleen de jongste had zware diaree gister. De oudste geeft alleen over steeds. Ik ben niet zo voor een zetpil heb te vaak meegemaakt dat me kids er alleen maar zieker of langer zieker ervan werden, Dus bij mij krijgen ze ze pas als ze echt hoog zitten zo 39,5 en dan nog vind ik het niks maar goed doe het wel om hun te verlichten en goed te laten slapen.

wat is het trouwens weer een heerlijk weertje!!

7. Happymommy84

Happymommy84 Niet meer actief

@Butterfly: Stiekem heb je wel gelijk in wat je zegt. Ik zou nog niet staan te springen om een tweede (Roan is nog geen 5 maanden oud) Maar mocht het wel zo zijn dan is dat kindje natuurlijk van harte welkom! Zeker nu ik het van mijn zus zo meemaak. Ik besef me des te meer dat het echt een wonder is als je en kindje mag krijgen. Ik vind de uitspraak kinderen nemen dan ook zo ongepast, Beetje cliche maar zo waar... Dat zal Renieta waarschijnlijk wel beamen??? Ik ga vanmiddag de huisarts nog vragen om me weer de pil voor te schrijven, wel iets verstandiger he...

8. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ja ben ik helemaal met je eens, het is een wonder dat je een kindje krijgt en daar mag je zeker zuinig en trots op zijn.. dat verschilt ook nog wel eens per persoon... sommige mensen beseffen niet wat voor waardevols ze eigenlijk hebben gekregen.

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Renieta, Oh spannend meid!! Vanmiddag contract tekenen:D. Takko heeft op zijn tijd best leuke spullen he ;). Alleen ik ga nu niet zo veel kleding kopen. Mag mijn olifantenkleding weer aan :p. Alhoewel, moet voor de zomer wel shirten hebben. Want de vorige zwangerschap een deel van de winter zwanger geweest, dus heb veelal warme kleding. En vind van die langere tuniekjes over een broek veel mooier staan. Shoppen is altijd leuk, helemaal als je aan het afvallen bent :). He, wie weet kom ik je tegen :p. Moet ook nog boodschappen halen en heerlijk wandelweer, als mijn astma dat vanmiddag toe laat :(.

@Trieske. Ik ben dan nu weer zwanger, Esmee is 9 maanden. We wilden het heel graag, omdat de eerste zwangerschap ook 1.5 jaar op zich liet wachten. Het was nu wel heel snel raak, en het komt allemaal wel goed en het is van harte welkom. Meer ergens benauwd het me wel. Met 1 kindje gaat alles zo relaxt, met de oppas en mijn werk, dit is zo'n goede combi! Ik hoop dat onze tweede boefje net zo makkelijk is. Ik heb Esmee BV gegeven, heeft heel veel stress gekost en ik weet ook niet of ik dat nu straks wel weer wil en aankan. De hele bevalling en de kraamperiode, het is nog maar zopas geleden he. En nu weer alles regelen, kraamhulp etc. Ik vind het heerlijk, en geniet ervan het weer te mogen meemaken. Maar nu ervaar je alles gewoon heel anders. Je weet nu wat het is, wat je boven het hoofd hangt, we gaan in juli verhuizen, we krijgen het de komende maanden zo druk. Zie door de bomen het bos gewoon niet ;).

Het is zeker een wonder om een kindje te krijgen.
    Uit ervaring weet ik gewoon dat het niet vanzelfsprekend is.
    Mijn vriendin is al 1.5 jaar bezig en het wil niet. Ze hebben de eerste onderzoeken inmiddeld gehad en ze zijn beide gezond. Nu moeten ze het toch eerst weer zelf proberen voor de verdere onderzoeken gaan doen. Moest ik haar gaan vertellen dat ik weer zwanger ben. Dat is zooo niet leuk!!! Ik hoop echt voor iedereen ook hier, die graag zwanger willen worden, dat het heel snel zover is.

Hier rustig de was opgehangen, stofgezogen.
    Krijg weer orde in mijn koppie.
    Manlief belde nu net eindelijk.......maar was nog boos op hem.
    Nu is het te laat!!!!
    Spreek hem 16.30 wel weer.

10. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Butterfly toch nog een knuffel!!

Ben ik niet aan de shijt wordt ik ongesteld!!!! Rot Spiraal!!!!!!!!!!

11. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Zo, hier toch maar de ramen gewassen. Ik kon het niet meer aanzien! Zo smerig! Ik ga nu even naar de winkel. En daarna eten. Ik heb inmiddels wel trek.

Tot straks

12. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Zo meiden, even lenzen gehaald en 2 basic shirtjes bij henk ten hoor, 1 in felgeel en 1 roze. Lekker zomerachtig :D
    Zit nu aan me lunch, heerlijk buiten in de tuin met de laptop, wat is dit toch genieten ha:D
    Zo ff opfrissen en dan om 13.20 richting me nieuwe werk, ben erg benieuwd wat er verteld word en dergelijke.

Ow was in de takko, hele leuke lange witte broek gezien... maat 40 aangehad, maar was me buik nog te dik voor vind ik haha. Maar de knoop kon dicht, normaal heb ik 42-44 :D

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zo, ook hier de lunch op.

Twee boterhammen, met 8 gram boter, plakje 20+ kaas, kopje tomatensoep, kommetje met 70 gram muesli en 70 ml magere melk, en nog een glas melk, zit bommetje vol. Was proppen geblazen.

Zo snel afwassen en erop uit!
    Ik wil naar buiten!!!!!!!! Zie wel hoe het met me gaat!

@mamarianne, bedankt voor je knuffel!!! Had ik nodig :). Gaat weer beter hoor! Zit jou ook niet mee he ;). Hier een knuffel terug!

14. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Laat je me even weten, hoe de taco's gesmaakt hebben. Die wil ik namelijk volgende week een keer gaan maken.

15. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Thnx meid haha nee zit mij ook niet mee,hoopte nu eindelijk eens ervan af te zijn vanwege de spiraal maar niks is minder waar,nog even en dat ding gaat er na een jaar uit!!!

16. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    JM welk boek van Sonja doe jij op dit moment???

17. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Jongmoedertje.. jeetje wat een nacht zeg! :( Hopenlijk snel weer wat zonnigheid bij jullie! Ik ben niet zo teuterig met zetpillen.Boven de 38 graden geef ik wel een zetpil hoor! Sonja Bakker gaat tot nu toe goed? Fijn hoor!

Renieta.. mooi dagje zeg! En ik zie zelfs vitamientjes!! :pJoeppie.. Je nieuwe contract tekenen. Hopenlijk slaag je voor een broek.

Nicole.. Wat vervelend dat je meisje jou en zich zelf wakker heeft gehouden. Jij vanmiddag boodschappen doen, ik heb het gelukkig weer binnen!;)

Trieske..Wow.. jij gaat ook goed zeg!

Butterfly.. je hebt dus niet je dag vandaag! Kan me voorstellen dat je je even heel alleen voelde vanmorgen! Dikke knuffel. Voel je je inmiddels iets beter? Lees het al.. Jummie een beschuit met hagelslag! Ja, dat is het voordeel aan de slaapdienst. Heb de hele dag nog. Inmiddels al erg druk geweest..;)

Patriesja.. Ik doe normaal op maandagochtend de week boodschappen. Maar had daar geen zin in omdat ik ook al moest werken s'middags. Dus vandaag maar gedaan! De kasten en koelkast/vriezer zitten weer vol.

Melanie.. Ik zou zeggen. NIET WASSEN! Fijn dat je gaatjes vrij was..

Nannaf.. Vervelend dat je ziek bent geweest.. Mooi menuutje voor vandaag!

Mamarianne.. Jij kunt ook wel een knuffel gebruiken volgens mij!

Zo.. een drukke ochtend gehad!

Vanmorgen langs 2 supermarkten geweest.. De kasten etc zitten vol! Daarna de beneden verdieping gezogen.. En natuurlijk nog even lekker achter thuis gespeeld met Esmee.. Heerlijk dit weer!

Vanmiddag even naar het dorp heen fietsen. Moet cadeautjes hebben, mijn pa en broertje zijn het weekend jarig!

Net 2 meergranen broodjes met light salami gehad en een opkikker tomaat.. Was lekker..

18. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Heb veel gelezen maar kan onmogelijk op iedereen reageren :(

@Humbly: wat een nare situatie! Maar ajb stop niet met school! dat papiertje kan je straks echt trots op zijn!!
    Je woont nog bij je moeder begrijp ik? Kan je met de gemeente niet iets qua uitkering en huisvesting regelen dat je op jezelf kan wonen?

@MeisjeV: gefeliciteerd!!

@MamaRianne en alle andere zieken: beterschap!!

@MvE: druiven vullen inderdaad, maar ze zitten ook vol met calorieen ;) (veel fruitsuikers)

@Butterfly: wow dat zijn veel hormonen in 1x zeg :p Hoop dat het zonnetje je goed doet =)

===

@Hier: ik ben ffies wat minder aanwezig in dit topic. Ben niet echt op mn eten aan het letten en heb me ook al een paar dagen niet gewogen. Lijkt me niet verstandig nu :p
    Lijnen + verbouwen is een lastige combi. Ik meld me hier weer wanneer het allemaal wat rustiger is!

Geniet van het lentezonnetje dames!!!

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Moppie.. klopt! Druiven zitten inderdaad vol fruitsuikers.. Maar ik weeg netjes af! 100 gram is 64 callorieen. Evenveel als een grote appel!;)

20. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    butterfly snap dat je boos bent! maar gelukkig kon je de afspraak afzeggen

renieta: 2 jaar lijkt me zo onvoorstelbaar lang... ik wordt nu al moedeloos van al dat gewacht op de gyn...
    Hopelijk ben je snel weer zwanger en blijft het nu zitten!

Ik heb vandaag genoten van het zonnetje. En vanmiddag op het terras een broodje carpaccio gegeten. Heb mezelf omgeluld onder het mom van "als ik straks zwanger ben dan mag ik het niet meer" en ik ben er gek op. Maar is natuurlijk onzin want wie weet duurt het nog heel lang voor ik zwanger ben.

Ik kom vandaag rond de 1100 kcal. Ach ja, morgen weer minder:

ontbijt (kwam om half 11 me bedje uit ;))
    1 boterham
    20+ kaas

tussendoor
    1 banaan

lunch:
    1 waldcornbroodje met carpaccio, pesto, kaas en pijnboompitten

avondeten:
    halve pizza met 50% minder vet.

Deel Deze Pagina