10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamavEsmee, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Zo, wat een rust hier. Iedereen druk.
    Ik heb hem even helemaal om :(.
    Niet misselijk, maar zo moe, komt echt gewoon niets uit me.
    En dan eten.......... ik heb echt zin in de meest vette, slechte, lekkere dingen. Ik heb echt zin om een grote slagroomtaart te halen die in 1 keer helemaal alleen op te eten... en dan nog een dikke reep erachter aan. Ik heb geen zin in gezonde dingen........ bah!
    Maar goed, wel gedaan, maar net wel een stroopkoek genomen en lust het hele pak wel :).
    Ik hou me nog aardig in hoor.

De brownies zijn klaar, erg lekker maar blijf er af tot vanavond ;).

@mamavesmee, ja, feedback en communicatie is saai!
    Hoe worden de vergaderingen bij jullie vorm gegeven trouwens? Dit was een thema vergadering? Wij besteden altijd een uur aan het bespreken van bewoners en dan een uur aan het team. Dat kan ook in vorm van een thema zijn inderdaad. Communicatie speelt bij ons ook heel erg. En ja, afgelopen dagen toch te druk geweest en dat breekt me vandaag even op. En weet je.... ik heb nu Esmee ook. Toen ik zwanger van de eerste was had je alle tijd voor je eigen dingen. Maar Esmee wil ook wel eens aandacht, spelen met mama, hangen, eten en drinken hebben, en als je dan moe bent.....!!!

@zustertje, wat je zegt over bewegen klopt wel denk ik. Ik loop erg veel en ben altijd bezig.

2. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,720
    3,151
    113
    Female
    Ja ik voed Liam alleen op,, de vader en ik zijn uit elkaar gegaan doen ik 10 wk zwanger was en heb 2 keer wat van hem gehoord en dat waren wensen voor een miskraam en dat was het,, ik weet via via dat hij nu in Amerika woont en gaat trouwen,,

Ja mijn moeder weet het ook wel maar het dringt niet door op 1 of andere manier,, ze is nu toevallig even naar mijn oma en Liam heeft voor het eerst weer goed gegeten, is nu lekker alleen aan het spelen, niet huilen, niet zeuren niks! terwijl toen mijn moeder er was maar niet op wou huilen met zeuren en huilen,,

ja ik hoop het ook,, dat zal heel mooi zijn!! thnx meis! ik zal het onthouden :)
    mijn tante weet een beetje van de situatie en mijn buurvrouw heeft ook zoiets mee gemaakt met haar moeder alleen dan zonder kind toen de tijd maar ja zij zegt ook wel ik heb het ook gered dat red jij het ook!
    ik blijf gewoon positief en er is nu werk van gemaakt dus :) even doorzetten en geduld hebben,, mijn moeder is dit weekend weg bij kennissen dus heb in ieder geval een rustig weekend zonder gezeik, is voor mij en Liam ook wel even goed :)

Liefsz 8)

3. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    @MvE: Ja ben opzich wel gemotiveerd ja:D
    @Humbley: Dat is indderdaad even fijn, lekker een weekkend met z'n twee, geen gedoe en gezeur. Lekker van genieten meid:D
    En denk dat iedereen wel wat heeft hoor :D Gewoon ff vragen, komt helemaal goed

Zo de vrije middag is alweer voorbij, vanmiddag boodschappen gedaan bij de lidl, en toen ff 2 shirten voor me vriend gekocht en een en ander bij kruidvat.
    Daarna ff kopje thee gedronken bij me schoonouders, 2 thee en plak indische cake gehad. Dus zit nu op 1059 cal.
    Kennen jullie trouwens ook die mueslirepen van de kruidvat? Die heb ik nu meegenomen, zitten 76 kcal in ofzo. leek me wel handig om in de tas te hebben of voor in de auto.

4. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hallo meiden , hier gaat t gelukkig weer wat beter ben vanmorgen bij de huisarts geweest en een fikse griep en keelontsteking te pakken , nu sterke medicijnen dus ik ben weer wat fitter aan het worden :) is ook helemaal niet te doen met een 3 jarige om ziek te zijn , wat een ramp zeg ... wel goed voor de lijn geweest , woog vanmorgen 75.8 maar ik denk dat er in de loop van week wel weer wat aanzit ... dus het weekend nog maar lekker rustig aan doen ..

@ renieta , lekker zo'n vrij dagje , ken die mueslirepen niet , zijn ze van het eigen merk ?
    @ humbley , jeetje meis wat vervelend dat het allemaal zo moet lopen en vooral als alleenstaande moeder heb je af en toe toch echt wel iemand nodig die naar je kindje kijkt ... ben laatst ook met mijn opleiding gestopt omdat ik het allemaal niet geregeld kreeg :(
    @ butterfly , hihihihi als ik alles kwijt ben dan ga ik ook echt als eerste een dik stuk slagroomtaart halen :):D soms heb ik dus ook echt zin in gewoon ongezond vet eten ....
    @ zustertje , heerlijk 4 dagen vrij , hoop dat het weertje een beetje meezit voor je !!
    @ mamavesmee , wat zit je goed op gewicht zeg !! Gaat lekker he ...

5. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    @Nicole: Ja de repen zijn van het eigen merk en er zitten 6 stuks in een doos en kosten 0,99
    Heb 2 doosjes meegenomen, er zitten per reep alleen wel 97 kcal. Kan toch voor een keer geen kwaad..

6. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi meiden,

kom vanavond ff bijlezen, zal alleen ff snel mijn dagmenuutje erop zetten en dan mijn dochter in bed leggen.

Ontbijt

1 boterham
    kipfilet

tussendoor
    1 banaan

lunch
    2 boterhammen
    kipfilet
    2 tomaten
    komkommer
    3 rijstwafels

diner
    190 gram aardappelen
    150 gram boerenkool
    50 gram magere rookworst
    1 bakje chocomousse light

s avonds
    1 plakje cake

totaal 1073.
    Ik ben trots op mezelf :)

7. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hoi meiden, net me warme eten op, nu gauw de keuken opruimen en naar de sportschool.
    Zo om 19 uur ff 40 min flink sporten voor slim belly:D
    Spreek jullie vanavond.

Liefs -xxx-

8. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden hier ook net thuis
    ben moe moe moe ga dus ook zometeen lekker op de bank liggen
    heb een beetje weinig gegeten nog 940c dus vanavond maar wat lekkers
    heb op de weegschaal gestaan bij mijn ouders en bijna een kilo eraf deze week maar dat had ik stiekem al gezien he !!

humbley meis wat een toestand !
    hoop zo dat je snel wat rust kan vinden .. voor jou en voor liam

renieta ik heb ook muslie reep voor tussendoor met 65c gister wel nodig ook ineens misselijk van de honger en toen was het zo weer over

all dikke knuf

9. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mamarianne: gefeliciteerd met je ondertrouw. Ik vond het ook niet veel voorstellen maar we hebben er wel een leuk dagje van gemaakt

humbley: lastige situatie hoor! Maar spw is inderdaad veel leuker dan directiesecretaresse. Ik zou het ook doen!

butterfly: meid, die vreetbuien horen er ook bij, je moet er af en toe wel een keertje aan toe geven hoor. Zwanger zijn moet leuk zijn. De enige keer dat het niet erg is om wat aan te komen! En meid die kilos raak je na de bevalling zo kwijt als je borstvoeding gaat geven!

10. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hey meiden,

@ MamavEsmee: Je aantal kcal is zeker netjes voor een frietdag. Maar we zijn ook niet anders van je gewend. :D

@ Humbly: Fijn dat er gekeken word voor een huisje voor je. Geeft een hoop rust denk ik. Fijn dat Liam weer beter is. Nu nog van de laxeermiddelen af, maar dat komt vanzelf wel goed! En stoppen met school. Moeilijke beslissing, maar misschien inderdaad het beste. Kan me voorstellen dat je er niet om staat te springen om het tegen je moeder te vertellen. Succes!

@ MissSporty: Hopelijk ben je snel het vocht kwijt. Is niet fijn om zo opgezet te zijn. Kan me voorstellen dat dr. Frank moeilijk is. Voor mij nou het niks zijn in ieder geval.

@ Butterfly: Fijn dat je nog zo goed op gewicht blijft! En brownies mmmm! :D

@ Mama Rianne: Gefeliciteerd!

@ Renieta: Die mueslirepen ken ik inderdaad (heb bij kruidvat gewerkt), ze zijn erg lekker :D

Hier net mijn avondeten op. Ik zal zo mijn calorieën eens gaan berekenen. Vanavond komen een oom en tante van mijn vriend. Zal wel gezellig worden. :D

Vanmorgen op de weegschaal was het ook erg gezellig. Mijn gebeden zijn verhoord :D Ik woog vanochtend 109,6 kg. Onder de 110 :D:D:D en nu totaal 21 kg kwijt. Op naar de 100! (eigenlijk 99,9 ;))

Vriendlief is nu boodschappen doen. Volgende week weer 2 AH-recepten proberen. Deze keer de taco’s met bonen gehaktsaus, en de zuurkoolschotel. Ik ben benieuwd.

Liefs

11. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,720
    3,151
    113
    Female
    heey meiden,,

thnx allemaal! ik heb het met mijn moeder over school gehad en ze was eigenlijk heel redelijk,, ze vond dat ik het zelf moest beslissen en er even goed over na moest denken dit weekend,,
    Ze weet ook van de bijstand en dat ik geen uitkering meer krijg als ik naar school ga en dus mijn rekeningen niet meer kan betalen,, dus eigenlijk heb ik ook geen keus dan stoppen want mijn inkomsten is weg,,

Ook vind ze het een goed idee dat ik wat voor mezelf ga zoeken zodat we allemaal rust hebben en ze toch kan oppassen maar het geen verplichting is,, en kan ze eindelijk haar idee van een oma zijn :)

Al met al viel het allemaal nog wel mee :)

Liefsz 8)

12. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,720
    3,151
    113
    Female
    lijst;

13. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Gebak was heerlijk!!!!!!!!
    En ook nog een verjaardag vandaag!!

De dietiste was trouwens streng voor me,moest snel weer de draad op gaan pakken want ik was zo goed bezig en nu gooi ik er een beetje naar!!
    Helemaal gelijk in natuurlijk!
    Vriend viel het nu pas op dat ik niet goed meer bezig was,ip dat hij dat nou eens eerder deed,dus ja toch maar weer aan de bak ermee!

14. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    @ Humbly: Fijn dat het gesprek meeviel! Voel je je waarschijnlijk toch weer wat geruster.

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,720
    3,151
    113
    Female
    ja veel rustiger :)

16. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Butterfly.. de vermoeidheid slaat dus toe!! Ja, je hebt nu ook Esmee die haar verzorging en aandacht nodig heeft.. Ze zeggen ook vaak dat de 2e zwangerschap een stuk zwaarder is!;)
    Themateam duurt bij ons altijd 2 uur.. Best lang eigenlijk..

Humbly.. Fijn dat je moeder goed reageerde toen je het van school vertelde. Liam voelt de spanning in huis ook aan.. Het is goed om straks een eigen plekje te hebben meid!

Renieta.. Productief middagje voor jou! Lekker gesport??

Nicole.. Fijn dat je een kuurtje hebt gekregen.. Hopenlijk ben je snel weer de oude meid!

Debby.. mooi dagje vandaag zeg! Ben ook trots op je..

Emma.. Woehoe.. een kilo kwijt!!

Melanie.. Die 99,9 is sneller in zicht dan je denk hoor! Je gaat zo onwijs goed..

Mamarianne.. goed dat de dieetiste zo streng is voor je!

Bij de frietjes een salade genomen.. Kom nu wel wat hoger uit.. 1160 in totaal..Vanavond nog een klein schaaltje chipsjes..

17. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    MMMMMMMM

mve

frietjes en chippie's !!
    wat een feestdag

18. liebrando

liebrando Niet meer actief

kom net weer van de huisartsenpost nu met ons kleine meis. Die wil gwoon echt niet eten en drinken. En ze gooit er alleen maar giga slijmproppen uit. Dus dokter kijken, keel iZe is niet ontstoken, oren zijn schoon. Ze is wel verkouden, daar is de vele slijm dus van. Ze wil waarschijnlijk niet eten en drinken door het zuur dat haar keeltje heeft aangetast. Dat doet haar zeer, en daarom doet het slikken haar ook zeer. En eten ja dat is dus de angst van haar, daar moet ze even overheen. Ik geef haar zowiezo vla dat eet ze wel een beetje gelukkig. En we hebben een babyfles eventjes gekocht voor haar, en daar ging ze ineens uit drinken toen we onderwg naar de ha waren haha. Helemaal leeg en thuis wou ze hem niet weer hebben. Jaaa het is een bezig bijtje maar goed, als ze maar drinkt. Heb zowiezo ors in huis, en morgenochtend moet ik de ha weer even bellen om te vertellen hoe het gaat dus ze houden haar wel in de gaten gelukkig!

Lijnen ging niet zo heb vandaag aan de patat gezeten haha, ach morgen weer een dag!

meiden fijn weekend!

19. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Goedenavond meiden:D
    Nou lekker ff gesport en net ff bij buurvrouw en tevens vriendin langsgeweest.
    Zit nu nog aan een kopje thee en bakje met 8 cherrytomaatjes.. tomatenbonbons heten ze.. bij de lidl verkrijgbaar.
    Eens zien wat we morgen weer gaan eten/doen.
    Is shoarma ook erg slecht? Heb namelijk bakje meegenomen, denk kan k zondag wel ff broodje shoarma maken met sla erbij.

Mijn menu voor vandaag was:

O: 200 ml magere yoghurt en 40 gr cruesli
    1 kop koffie met halfvolle koffiemelk.
    T: Appel
    L: 2 knackebrood met 20+ smeerkaas en 15 gr light jam.
    Beker magere melk en tomaat cup a soup.
    T: 2 thee en plak indische cake.
    A: 3 opschepl. sperziebonen, varkenslapje en 6 aardappelpartjes.
    T:1 koffie met magere koffiemelk en 2 thee met 8 cherrytomaatjes.

Totaal 1009 calorien:D

@Humbley: Fijn meis dat het gesprek mee viel, ben blij voor je dat je moeder mild reageerde. Hoop dat je gauw je eigen stekkie mag vinden en dat de band met je moeder verbeterd.

Iedereen verder nog leuke plannen voor het weekend?
    Het is hier wel wat rustiger of niet?

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @ Debbie, oh haha, ik heb de hele week al vreetbuiten en doe het ook gewoon al de hele week. En ik kom er niets eens van aan. Dat is wel weer lekker :D. Ach, en zo streng doe ik ook niet meer. Als ik honger heb ga ik gewoon eten. Maar hou mijn gewicht wel even een beetje in de gaten. En de bedoeling is om BV te geven te ja.

@ Melanie, super meid!! Je doet het geweldig en je mag trots op jezelf zijn. Je komt onder de 100, dat ga je gewoon halen, dan kan ook niet anders.

@ Mamarianne, dat je het weer oppakt is ontzettend goed. Je moet inderdaad voor jezelf even de knop weer omzetten en dat is gewoon lastiger als je er eventjes uit bent geweest. Maar als je weer bent begonnen zul je merken dat je de draad weer zo hebt opgepakt.

@ Jongmoedertje, jeetje, jullie hebben het er maar druk mee. Drinken is inderdaad belangrijk en als ze dat op deze manier wel doet gewoon zo doen. Fijn dat de HA zo meegaand is. Geeft wel een prettig gevoel he.

@mamavesmee, ze zeggen het wel he, dat een tweede zwangerschap zwaarder is. Al vond ik de eerste weken van de 1e zwangerschap zwaarder dan nu. Je moet gewoon door, ook al ben je moe of beroerd. Bij mij is het zo dat wanneer ik me niet lekker voel en ik ga liggen, ik me bewuster ben van het feit dat ik me niet lekker voel en dan voel ik me gewoon veel beroerder. Als ik gewoon doorga zet ik me er makkelijker overheen. En nu met Esmee doe je dat, ik zet me erover heen. Ja, soms misschien stom.

@ Humbley, wat fijn dat je er met je moeder over hebt kunnen praten en dat ze het zo begripvol heeft opgevat. Je hebt lekker het weekeinde even rust voor jullie tweetjes. Straks lekker je eigen plekje, en dan zul je ook merken dat alles beter gaat.

Nou meiden, ik ga nog even bezig met schrijven.
    Ik volg een cursus via NHA, kinderverhalen schrijven maar heb er drie weken niet echt aan gewerkt. Dus lig een beetje achter.
    Maak mijn verhaal af en dan met mijn mannetje tv kijken, of een spelletje doen. Hij wilde pokeren..... lang niet gedaan, maar ik win :p

Fijne avond allemaal!!!

Share This Page