10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Wow Melanie, dat is echt super!!
    Wat veel ben je in een week afgevallen meid...:D
    Gefeliciteerd :). Wat is nou een beter begin van zo'n lekker lang vrij weekeinde...

2. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Goeiemorgen meiden.
    Kom jullie gauw even een fijne dag toewensen.
    Zit nu aan me kom yoghurt met cruesli en ga zo naar me werk.
    Vanmorgen zei de weegschaal 77.9 :D
    Meiden fijne dag:D

3. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Go melanie Go!!!!!

Neeeeee wil niet terug naar 105 maar als het zo door gaat komt dat wel dichterbij!!!!!
    Ja streng zijn pffff volgens mij kan ik dat niet voor mijzelf!!!!

Deed jij nou ook calorieen tellen melanie?

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ja, klopt ik tel ook calorieen! Max 1300 op een dag!

5. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Dan gaat dat goed bij jou zeg :D
    Super hoor!!!!!

6. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    mamarianne, geloof me!! Jij kunt het ook meid.
    Je moet even de knop omzetten, en dat is nu gewoon even heel moeilijk. Maar waar een wil is.... is een weg.
    En je wilt heel graag. Probeer erachter te staan en er voor te gaan.

Wat vind je op dit moment moeilijk mamarianne?
    Waar zit je knelpunt precies?
    Eet je gewoon slechte dingen? Doet je man met je mee?
    Heb je veel lekkers in huis?
    Kun je niet eens met je man erover hebben?
    Hier vond ik het ook altijd moeilijk.
    Maar toen ik wilde afvallen stond ik er helemaal achter, en ging ervoor, en mijn man steunde me heel erg door met mij mee te eten. Paste voor hem wel dingen aan. En met lekkers in het weekeinde kozen we bewuster en gezonder wat we dan beide aten.

Ik wil je heel graag helpen, maar ik wete niet goed waar je het precies moeilijk mee hebt.

7. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Op het moment met alles!!
    Vriend eet wel mee met wat ik eet maar haalt wel lekkere koeken voor hem zelf maar dan vaak wel koeken die ik niet graag eet ;)
    Hij wil me wel steunen maar doet het niet op de manier die ik graag zie of ja hoe zeg je dat?! Geen idee.
    Jurre is verkouden en daardoor snachts in de weer doordat hij zo moet hoesten en dan ook graag aandacht wil en even lekker wil knuffelen,is niet erg maar dat kost mij weer wat slaap,gelukkig ging afgelopen nacht wel beter :)
    Dan nog mijn Oma die idd zoals het nu staat Kanker heeft en allemaal onderzoeken moet doen,daar zit ik ook mee in mijn maag.
    Maar de precieze reden kan ik je niet zeggen stom he!!

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Vervelend meid. Als ik het goed begrijp speelt er op dit moment teveel in je hoofd om ook nog te lijnen. Misschien juist goed even je leven op orde te krijgen, en nu misschien even te accepteren dat het wat lastiger is. Je legt er nu voor jezelf zo'n zware last op. Uit ervaring weet ik dat wanneer je zelf niet in je lekker in je vel zit, afvallen gewoon veel lastiger is. Probeer gewoon gezond te eten tot jij je weer lekker voelt. En dan gewoon proberen 3 gezonde maaltijden, en 3 verantwoorde tussendoortjes. Probeer gewoon op vaste tijden wat te eten. En misschien dus accepteren voor jezelf dat echt streng lijnen er nu niet in zit?
    Probeer je niet gek te laten maken omdat je weer naar de dietiste moet over een paar weken. Je hebt van haar vast ook wel tips?
    Lastig meid!!!

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Dat is niet stom. Het is gewoon niet 1 knelpunt, maar er speelt van alles bij je op het moment.

10. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ja idd zeker weten!
    Dietist vindt dat ik gewoon de draad moet oppakken ondanks alles wat er speelt. Zij ziet dat als excusus om niet te gaan lijnen enz enz
    Ik zal haar laatste mail wel even zoeken!!

11. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Dag Rianne,

Een ziek kind kost inderdaad tijd en slaap van de ouders (moeder).
    Fijn dat de dokter even meekijkt.
    De kans is overigens wel groot dat Jurre er ‘gewoon even de tijd voor nodig heeft om vanuit zichzelf ‘weer beter te worden’.

Ik ben wel streng voor jou: Er zijn altijd redenen waarom ‘zelf goed eten’ er bij in kan schieten.
    Hak de knoop door. Zet een punt achter het ‘rommelen’.
    Als je de behoefte voelt om even ‘te snoepen’ ben je waarschijnlijk vooral moe.
    Van tussendoor eten wordt je vermoeidheid niet verholpen.
    Sterker nog, het vreet energie want je weet dat je verkeerd bezig bent.
    Dus: pik een kort doezeltje tussendoor (kruip gewoon even in bed, desnoods samen met Jurre) om wat bij te slapen en hou je eten ‘goed in schema’.
    Niet eten kost minder tijd dan je je schuldig voelen over het tussendoor wel eten.

Je kunt het!
    Succes.

Deze is van 25-3

12. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    En ja daar heeft ze wel een punt mee he

13. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Tsja, ze heeft het beste met je voor, dat is natuurlijk wel zo.
    Maar even de knop omzetten is natuurlijk heel makkelijk gezegd.
    Ik begrijp wel dat je goed resultaat wilt kunnen laten zien als je weer naar haar gaat. Maar niet voor iedereen is even makkelijk om de knop om te zetten.

Is het misschien een idee om alles wat je eet in een dagboekje te schrijven? Ik doe dat ook, ik noteer elke dag wat ik eet en drink.
    Voor mij is dat een controle moment. Al is het hier de afgelopen dagen ook niet zo goed. Kon weinig binnen houden dus veel te weinig gegeten en gedronken. Maar dat kan ik dan ook terug zien.
    En wanneer jij een dagboekje bij houdt kun je dit je dietiste ook laten zien.

Maar..... eet je nu gewoon te ongezond dan?
    Wat is bijvoorbeeld je eetdag van gisteren?

14. nicole26

nicole26 Niet meer actief

@ melanie , whoehoeee je gaat echt super he meis !!! Helemaal goed hoor :D:D 2.7 kilo in 1 week is echt heel goed zeg ....
    @ mamarianne , er moet gewoon een knop om en zolang dat niet gebeurt gaat het ook niet lukken ben ik bang , je moet gewoon heel consequent zijn en niet denken morgen begin ik wel en het telkens uitstellen .... moeilijk ik weet het maar als je eenmaal op de goede weg zit gaat het vanzelf wel lukken , je kunt het meis !!!
    @ renieta , werk ze vandaag ! en ook een goed resultaat op de weegschaal !
    @ butterfly , fijn dat je je weer wat beter voelt ...
    @ vermoeidheid , mijn dochtertje heeft een slaapstoornis en de eerste 2.5 jaar is ze constant snachts wakker geworden soms tot wel 15 keer toe en toen was ik ook oververmoeid en ook een stuk dikker door het snoepen en eten van vermoeidheid dus het klopt wel ben ik bang .....
    @ debby , gewoon weer lekker opnieuw beginnen meis , wel lekker ff zondigen he :p

Gisteravond nog frietjes gegeten ( heerlijk ) en in de tuin geholpen bij mijn moeder dus ook de nodige calorieen verbrand :D vanmorgen niet op de weegschaal gaan staan omdat ik voel dat ik ongi ga worden , heb onwijze buikkrampen en als ik ongi word of ben , ben ik altijd zwaarder dus ik sla ff een paar keer over :D

Dadelijk hier beginnen aan de strijk :$ staat nogal wat te wachten op mij en later in de middag of morgenvroeg met een tante van mij boodschappen doen , ze wil ook afvallen en wil weten hoe het mij is gelukt dus ga haar een beetje helpen qua dingetjes die je het beste kunt eten en welke niet ....

15. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Had ik wat getypt is er geen verbinding meer en ben ik alles dus kwijt!

16. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    hihi... er is geen beter begin! :D (hoop alleen niet dat de weegschaal me voor t lapje heeft gehouden!)

17. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Joepie, zie nu ineens dat ik over de helft ben :D nu kan mijn dag helemaal niet meer stuk!

18. Neentje

Neentje Niet meer actief

Debby, nogmaals gefeliciteerd met je verjaardag en je ongi! Gewoon erweer tegenaan dan komt het helemaal goed!

MvE, ja hou idd van aparte eten en multi hmm. Zou het daardoor komen dat ik niet afval?

MR, je kan het meid (beetje dubbel want zelf zit ik er ook in). En lief van je dieetiste dat ze je al te graag wil helpen. Ga je er vaak naar toe of alleen mailverkeer onderling?

Butterfly, beterschap meid! Super dinsdag 1e echo, spannend dus!

Melanie, knuff terug meid!

Nicole, ook goed bezig en lekker getuinierd met mams!

Hier vanochtend ontbeten met 2 koppen koffie verkeerd, 2 sneetjes boterham met pikant belegen kaas. Nu aan de flesje water en zometeen een sinaasappel nemen, alles loopt uit omdat ik laat ontbeten heb.
    Heb ook nog eens een blaar/bultje aan de zijkant van mijn tong wat zeer pijn doet en het eten er niet makkelijker op maakt, dus denk niet dat ik veel kcal binnen zal krijgen vandaag.

19. Neentje

Neentje Niet meer actief

Vandaag:

O: 2 koppen koffie verkeerd, 2 sneetjes met laagje bertolli olive boter en plak pikant belegen kaas
    T: 0.5l water, sinaasappel
    L: kopje bouillion, knackbrod met vtkp en knackbrod met 20+ sk
    T: snak a jack caramel, kommetje magere yoghurt
    A: nog geen idee, ff kijken wat koolhydraatvrij is (alle tips zijn welkom)

Heb ook niet veel in huis!

20. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ik ben er nu 2x geweest en moet 10 Mei weer. Ik kan haar altijd mailen tussen door als ik haar nodig heb!

Deel Deze Pagina