10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamavEsmee, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ow ok. Alle 4 pendels die ik heb zijn van april, 2x m en 2x j dus ben benieuwd.

Het is zeker frustrerend maar ja ik heb PCO en geef bv, vandaar. Ik word er ook knetter van en had ook heel wat testen tegenaan gegooid en zitten tempen, uiteindelijk de hoop opgegeven. Op 12 maart ga ik dit ook aankaarten bij de gyn want trek het niet meer.

2. gerda79

gerda79 Fanatiek lid

Apr 15, 2007
    1,230
    0
    0
    zelfstandige ondernemer
    zwolle
    Als eerste iedereen een heel fijn Pasen toegewenst.

Mijn naam is Gerda
    Ik wil me ook graag aanmelden om 10 kilo af te vallen.
    Ik ben een december mama van 2007.

Ben al wel 3 kilo kwijt maar er moeten nog wat kilo's af , ik probeer nu ook via www.caloriechecker.nl caloieren te tellen , en dat gaat nu redelijk.
    Mijn vraag is ook hoeveel vetten eten jullie of letten jullie daar niet op, meestal zit ik goed maar er wordt ook wel eens gezegd iets teveel vetten eet die dag.
    Verder varieer ik nu met eten , dat dat lijkt goed te gaan Goede tip Mama van Esmee.
    Verder weet ik dat het bij mezelf door omstandigheden moeilijk en langzaam zal gaan maar heb wel hoop en wil gewoon even doorzetten.

Groetjes Gerda

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Zwanger kan natuurlijk altijd. Ik ben in januari gestopt met de pil en we hopen op een wondertje ;)

Vocht schrijf ik niet op ;) Drink genoeg water, ranja en thee.
    Ontbijt overgeslagen omdat ik pas om half1 uit mn bed ben gekomen. Dat wat je dan eet heet geloof ik lunch :p Dus eigenlijk was die brinta mijn ontbijt ;)

@Gerda: welkom!
    Ik let niet op % vetten en dergelijke, maar probeer gevarieerd te eten. Lukt niet altijd... Maar als je met calo's bezig gaat, weet je op een gegeven moment wel wat goed en slecht eten is.
    Succes!!

4. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zustertje.. het eerste deel van je dienst zit er dus op! ;)

Renieta.. Lekker wezen stappen vanacht.. Pfff 3 uur .. ik trek dat echt niet meer! :) En i.d. niet doorschieten.. Door heel weinig te eten gaat je lijf in de spaarstand en houd het alles wat je binnen krijgt vast..;) Lekker avondeten hebben jullie! En een mooi menu voor vandaag zeg!!

Butterfly., Jullie hebben een lekker menuutje voor vanavond! Jullie eten ook veel soep he? Wij ook! Vind dat echt heerlijk.. En je buikje begint dus al goed te groeien! Leuk hoor..:)

Melanie .. Wat een vrolijk pasen heb je! :D Misschien wel slim om geen lunch te nemen.. dan kun je nog wat lekkers nemen bij je ouders.. ( lunch en tussendoortje samen voegen?) Genietze vanavond!

Emma.. beterschap!

Debby.. gefeliciteerd met je verjaardag! Hieperdepiep hoeraaaaa!!!:D Mooi menuutje vandaag meid! Geniet er van..

Jongmoedertje.. Dat hoor je i.d. wel vaker.. Bij heftig weer zijn kinderen ook druk! Fijne dag vandaag!!

Sweetroosje.. Fijn dat de peptalk je goed heeft gedaan! En ook jij hebt een mooi menuutje vandaag.. Veel plezier op kraamvisite..:)

Moppie.. Vervelend dat je zo moe bent en keelpijn hebt..

Gerda.. leuk dat je mee komt kletsen.. En het is niet erg als het wat langzamer gaat.. Dan blijft het er ook beter af.. Te veel vet komt al gauw door een stukje varkensvlees en je broodbesmeren met boter. Misschien dieetlight gebruiken en rund/ vis bij de maaltijd?

Heb ook even een gaatje gevonden om te komen kletsen..:)

Als mijn vriend bij huis is heb ik altijd het idee dat het huis veel rommeliger is. Dus net even flink aan het schoonmaken en opruimen geweest.. Is het allemaal weer toonbaar!;)

Mijn menuu voor vandaag:

O: 1 kaiserbroodje met beenham en light jam, kopje koffie en een schaaltje yoghurt.

T: koffie en 7-up light..

L: 2 meergranenbroodjes met 30+kaas en een plakje beenham.. cup a soep helder en een schaaltje vers fruit.

T: klein puntje kwarktaart.

A: eten bij mijn ouders... Kippensoep, 5 stukjes stokbrood met salade, 1 gekookt eitje en een bakje vers fruit..

Zit dan op een totaal van 1103 callorieen..

Voor vanmiddag heb ik een grote bak vers fruit gemaakt met o.a. aardbeien, druiven, perzik, banaan, appel, kiwi en ananas gemaakt.. Echt super lekker..

Ook heb ik een kwarktaart gemaakt. Lekkerrrr..

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Gerda welkom bij de club en suc6 met afvallen. Ik zit nooit te hoog met vetten omdat ik eigenlijk alleen maar mager vlees(waren) enz eet scheelt heel erg veel en dieetboter op brood.

@MamavEsmee lekker menu! En je huis weer helemaal op orde lekker gevoel geeft dat he. Ja het eerste en drukste deel van mijn dienst zit er op nu hoef ik pas om 18.30 weer en ben ik 21.00 helemaal klaar (misschien zelfs wel thuis) Er is een client van 30minuten uitgevallen dus dat is wel lekker.

6. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    @ Zustertje: Mooi menutje hoor, werk je bij de thuiszorg? Omdat je s'ochtends en s'avonds moet werken?
    Ja probeer nu meer te eten, me gewicht ligt inderdaad al 3 dagen stil, wat normaal niet zo was.

@Sweetroosje: Mooi menu en komt helemaal goed:D We zijn hier omelkaar te stimuleren. Vanaf morgen aan de Sonja Bakker?
    65 dagen geen ongi is wel erg lang zeg.

@Moppie: Ja eet nu wat meer soepstengels, komkommer, fruit ofzoiets.
    Met de lunch een heerlijk broodje gezond gehad:D
    Ow jee je wordt toch niet ziek he, gaat heel erg rond.. mijn clienten zijn ook allemaal ziek/zwak en misselijk.

@Gerda79: Welkom hier:D Heel veel succes en komt vast helemaal goed:p
    Ik heb ook de ene dag dat ik te weinig vetten binnenkrijg, de andere dag is het goed en soms is het teveel.. let er niet zo heel erg op eigenlijk.

@MvE: Dank jewel, ja ben ook wel moe vandaag eigenlijk, ben dat niet meer gewend haha.
    Mijn menutje ben ik ook wel tevreden over, zo ff fruit maken, maybe dat ik er nog kiwi bijdoor gooi als die tenminste rijp is.
    Verder heb k net zo'n klein bakje chocolade mouse van Mona choco dreams 30 gr gehad. 4 lepeltjes chocola en zo lekker. Echt even genieten!!!
    Mooi menutje heb je zeg, en inderdaad ik heb ook altijd gevoel dat het rommelig word/is wanneer me vriend thuis is.
    Net ook even alles afgenomen met een doekje, stofgezogen, 2 wasjes gedraait, wat verandert met accecoires. Heerlijk:D

Zow nu lekker op de bank met koppie thee en bakje fruit:D
    Thanks meiden, lief dat jullie zo om me denken en goede adviezen geven.
    Vindt het erg fijn om hier te kletsen met jullie.
    Me vriend zegt het hele weekend al, kijk dan je bent echt afgevallen.. je broek slobbert om je kont haha:p

7. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Toch leuk dat je vriend dat soort opmerkingen maakt? ;)

Ziek zwak en misselijk ben ik wo/do al geweest. Naar!
    Vandaag brinta, banaantje, banaantje en net appeltje op... Gezond? Of te veel vitamientjes haha!

Vriendlief wil nu naar ons nieuwe huisje om nog wat dingen te gaan doen maar ik ben zooooooo moe!

8. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Is wel een erg gezond menutje haha. Ach niks mis mee toch.
    Ja ik ben ook errug moe, ben dat stappen toch niet meer gewend haha.
    Net schaaltje met banaan en aardbei gehad, jammie.
    Het is inderdaad wel leuk om te horen dat hij dat zegt, doet ie niet gauw namelijk.

9. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ow het gaat gelukkig een stuk beter met me navelpiercing, maak het 2x per dag schoon tijdens douchen met jodium, en gaat nu beter, veel minder rood en pijnlijk als eerst. Gelukkig hoeft hij er niet uit :D

Zou dinsdag naar de zwaluwhoeve gaan, bikini voor gekocht... maar helaas is het zoontje van vriendin van me ziek, heeft steeds loopoor en voelt zich echt niet prettig.
    Dus nu voor de 2e keer afgezegd, zoals nu lijkt kunnen we in september weer terecht voor badkledingdag, eerder is het al vol helaas.:(
    Nu dinsdag dus niks te doen... baal k van, had er erg veel zin in.

10. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    Vrolijk pasen iedereen!

@debby, gefeliciteerd!!

@moppie,emma, beterschap!

@gerda, welkom!

Ik zie allemaal lekkere dingen voorbij komen! jammie!

Hier druk druk druk, lekker gepaasluncht! en hele huis schoon vandaag, want morgen komt de visite.
    Gister ook zoooo veel boodschappen gedaan!
    Maar alles is in huis en het huis is heerlijk fris en schoon!

11. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ik ga me klaar maken voor het werken en daarna naar mijn schoonzusje en zwager (is mijn man dan ook) ik kom morgen middag weer gezellig kletsen en mijn weekgewicht doorgegeven ik hoop 111.0 dan ben ik 2 kilo afgevallen deze week!
    Fijne avond allemaal!

12. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Werkse Zustertje :D
    Ga zo maar eens met het eten beginnen.

13. Neentje

Neentje Niet meer actief

Gerda, van harte welkom! Succes met afvallen.

Moppie, ow ja dan is het idd lunch hihi. Had Brinta bijna gekocht net in de winkel maar bedacht me dat adt niet past in het SB dieet.

MvE, dank je. Man in huis is altijd rommel in huis, althans zo gaat dat hier wel (heb wat dat betreft 2 kids in huis haha). Hmm kwarttaart, geniet ervan (jij mag het)!

Renieta, dank je. Nee South beach dieet geen Sonja Bakker, moet ff streng zijn voor mezelf want de koolhydraten zijn de boosdoeners hier. Tjah 65 is idd lang, en ik word er maar niet vrolijker van maar goed nog even en dan is het 12 april.
    Balen dat je saunadag niet door kan gaan, beterschap voor de kleine van je vriendin. en super die opmerking van je vriend!

Patriesja, heerlijk een huis aan kant. Succes met je bezoek morgen.

Zustertje, werk ze.

Hier terug van kraambezoek en boodschappen doen, heel wat gezonde dingen ingeslagen (NIKS ongezonds joeppie). Net wasje gedraaid en opgeruimd, nu ff stofzuigen en wasje ophangen.

14. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Renieta.. ik kan ook zo genieten van een schaaltje met vers fruit.. Heerlijk vind ik dat! En leuk die opmerking van je man.. Jammer dat de saunadag niet door kan gaan!!

Zustertje.. Werkse en veel plezier vanavond bij je zusje en zwager.

Moppie.. lekker gezond menuutje!

Sweetroosje.. I.d. net of je een extra kind in huis hebt haha..

Was net mijn callorieen voor morgen aan het tellen.. En ik mag er 1400 hebben. Dat is best veel!

Wat voor dingen kan ik eten om de callorieen omhoog te krikken en toch gezond te blijven eten? Ik vind magere yoghurt/melk etc wel lekker en zonde om volle te kopen.

Heb als tussendoortje fruit en evergreen.. Tussen de middag een boterham extra ..

Ik vind het stabiliseren best spannend.. Ben best bang om ineens weer aan te komen.

Heb ook een stuk minder honger nu ik 100 extra eet.. Vanaf morgen dus 200 extra..;)

15. liebrando

liebrando Niet meer actief

zo de kids zijn naar bed de storm is gekeerd haha. Goh niet normaal, we zijn even naar me ouders gegaan met de kids, nou daar zijn ze normaal heel rustig maar nu dus ook niet he, ze vlogen daar ook bij de muren op, me moeder wist niet wat ze zag hahah. Maar goed ze liggen nu knock out! Heb wel giga hoofdpijn dus zal zo even een asperine nemen.

Nieuwelingen welkom!! We hebben hier veel steun aanelkaar dus komt helemaal goed succes meiden!!

Ik zal morgen weer braaf aan de sonja (hoop ik).....

16. liebrando

liebrando Niet meer actief

oehh spannend wie weet!

Dat begrijp ik helemaal meis, kan er zelf niet over meepraten maar ik heb wel de hele weg met me schoonzusje van erg dichtbij meegemaakt ziekenhuis prikken enz, dus ik weet wat een weg het is. Zij had de moed ook al helemaal opgegeven, ze deed de laatste poging met hormonen spuiten en nog wat. En die poging slaagde!! Ik vergeet nooit meer dat ze me huilend opbelde dat ze zwanger was, ohhhh krijg er nog steeds kippevel van ongeloofelijk! Nu heeft ze wel een zware zwangerschap gehad helaas, dus dat was ook zeker niet fijn, de kleine is met 32 weken geboren, maar hij is nu thuis en doet het helemaal super dus die zweven nu op een heerlijke blauwe wolk!!

Hoop dat jullie ook snel zwanger mogen raken van zo prachtig wondertje!! en moppie ook!

17. Neentje

Neentje Niet meer actief

MvE, idd haha. Spannend balanseren, ik zou denk ik ook bang zijn om aan te komen en zou safe aan de 1200 houden maar ja dan ga je meer afvallen en dat is niet de bedoeling. Succe ermee! Je zou idd extra boterham kunnen nemen, ipv magere beleg gwn beleg. Ipv 100gr kip/vlees/vis 200gr nemen???

JM, ik tel de minuten hier ook af om mijn kleine in bed te leggen. Heb ook hoofdpijn en ze jammert al heel de tijd, energiek zijn kids zeg. Dank je meid, ik hoop het ook voor iedereen met zo een wens. Super dat het geslaagd is bij je schoonzus, wel minder van haar zware zw maar ze heeft er wat moois voor terug gekregen heerlijk.

Hier de huis aan kant gezet, w8 op de wasmachine om de was op te hangen maar eerst de kleine in bed doen en dan rusten op de bank hmm kijk er naar uit haha.

18. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Gerda: Welkom en succes met afvallen! Ik probeer met mijn vetten zo te gaan zitten dat caloriechecker het goed vind. Maar het is natuurlijk wel zo, hoe minder calorieën je eet, hoe minder vet je mag. Hij geeft bij mij soms aan dat ik te hoog zit, maar ook regelmatig dat ik te laag zit met mijn vetten, dus dat heft elkaar dan mooi op!

@ MamavEsmee: Ja, ik heb vanmiddag lunch inderdaad overgeslagen. Zat nog vol van het ontbijt (waren ook pas om 11.30 uur klaar met ontbijten) Enne, mannen die ervoor zorgen dat het thuis een rommel is, is niet alleen bij jou zo! Hier werkt dat ook zo! Was de kwarktaart lekker? Ik snap dat het stabiliseren spannend is. Zou ik ook hebben. Maar zolang je het met 100 kcal steeds ophoogt moet dat wel goed gaan toch?

@ Renieta: Balen dat je dagje zwaluwhoeve niet doorgaat!

Ik ben weer terug van het wokken. Ik zit me toch vol. Terwijl ik “maar” 1 bord heb gehad, en een soepje als voorgerecht. Dacht nog ijs na te pakken maar dat kreeg ik niet meer weg, dus heb ik half laten staan. Ik merk echt dat ik veel minder op kan als eerst. Maar dat is alleen maar een goed teken. Vanmiddag nog wel een stukje appeltaart op bij mijn ouders. Ik dacht dat kan er ook nog wel bij, aangezien het toch een (vr)eetdag gaat worden. Heb er wel van genoten.

Morgen nog een paasontbijtje en dan weer verder met lijnen. Ik zal het dadelijk eens gaan invullen op caloriechecker. Even kijken hoe ik dan uit kom.

Liefs

Oh ja, ik kreeg trouwens ook nog een hele leuke/lieve opmerking van mijn oudste zus. Die had ik sinds januari niet gezien, en ik ben dus in de tussentijd heeft veel afgevallen. Ik kwam binnen bij mijn ouders, en toen kwam ze zich aan me voorstellen (omdat ze me niet meer herkende ;)) :D

19. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Thnx meiden, vondt het ook wel erg lief van me vriend.
    Hij is vandaag een beetje versleten, ligt maar wat op de bank.. tja is ook niet gek als je om 6 uur thuiskomt.

Heerlijk avondeten gehad, de rollade was heerlijk.
    Veel groente en rauwkost gehad en ook de rollade goed geproeft ;)
    Zit vandaag toch wel hoger qua kcal, dan ik normaal zat, doe me best:D
    Ben alleen wel bang om aan te komen... nee sla nie door, maar het gaat nu zo goed en dan ben k tch bang om weer aan te komen.

Drinken jullie wel eens een wijntje? Ik dronk eerder regelmatig een wijntje, maar nu helemaal niet meer... zou 1 of 2 wijntjes wat uitmaken?

20. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    @ Melany: Ha dat is leuk zeg!! Erg goed teken :D Toppie!!
    En zo'n dag moet toch ook eens kunnen, k heb vanmiddag ook toastje met filet american gehad en 2 choco dreams. O zo fout, maar na 6 weken totaal geen chocola, moest k echt ff wat chocola hebben.
    Kan alleen die light mouse niet vinden, hebben ze bij de poiesz niet..
    kon alleen die van mona vinden en almhoff ofzo.

Share This Page