10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussion in 'Algemene clubs' started by MamavEsmee, Jan 21, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Betreft wegen..

Ik weeg alles als het bereid is. Zo staat het ook in de voedingschecker.;)

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Wij hebben heel de avond visite gehad morgen kom ik weer mee kletsen
    slaap lekker allemaal!

Liefs

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Mama Rianne: (had je post gemist, sorry!)
    Het is de eerste stap he! Soms is het beter om te erkennen dat je er zelf niet uit komt. Je maakt het jezelf nu een stuk gemakkelijker!
    Ik ben al een beetje aan het googelen geweest naar dietisten hier in de buurt, maar zal me er niet echt op mn plek voelen denk ik.
    Ik bedoel, ik heb geen overgewicht, eerder richting ondergewicht als ik naar mn bmi kijk want zit op de ondergrens (19)
    Maar ik wil een stabiel eetpatroon zonder al dat snaaien, en de dag era geen trek meer hebben (zie vandaag, 600 kcal)
    Ben dan alleen bang dat ze me in een hokje gaan stoppen als eetgestoord ofzo :p

@Jantina: vanmiddag vergeten te vragen: jullie laten het dus bij 1?

@Francesca: gezond en mooi dagje!

@Isademi: ik moet nog niks hoor! Vriendlief wil het liefst nog even wennen aan het idee, maar wil niet wennen aan rubbers dus eigen schuld als ik wel zwanger raak :p
    Qua eten: heb altijd rond de 1400 gezeten, ook als ik niet op mn lijn let, want ik eet normaal gesproken redelijk mager... Maar na een uitschieter komt automatisch een dag dat ik weinig trek heb (vandaag dus weer)
    En zit in een verkeerd ritme. Ma-wo kan ik uitslapen omdat ik 's avonds les geef, waardoor ik ook later naar bed ga en de volgende dag het ontbijt weer oversla.
    Vanmiddag laat ontbeten en halverwege de middag een klein beetje warm eten gehad. Had toen ook geen heel bord eten weg kunnen krijgen!
    Het zwanger worden is ook juist een reden om naar een dietiste te gaan, want ik wil dus echt een gezonder eetpatroon zonder chocola (stoppen met roken vervanging?) en met meer boterhammen en zuivel, maar moet mezelf er wel toe zetten!!
    Ps. erg mooi verhaal over jou en je man!!!

@Patriesja: heerlijk dat shoppen, en ook goed geslaagd lees ik! maar wat een hondeweer! Kwam vanaaf in een enorme sneeuwstorm terecht toen ik naar mn werk reed!!!

@MamavEsmee: welke cyclus? haha! Zit in ronde 1, dus moet nog uitvinden wat mijn cyclus is. Maar ik weet het... zie boven. Ritme in de war, ik in de war, te veel chocola gister = te weinig vandaag.
    Ben daarnaast ook nog eens als de dood voor buikgriep. Zal ook wel meespelen in mijn gebrek aan eetlust, maar kan mezelf ook niet dwingen om te eten...

@Humbly: ieuw!!!!!!!!! Blij dat t goed is afgelopen... *klapt ook nog even in haar handen*

@Consider: welkom hier! Fijn dat de eerst dag gelukt is...

@Champy: Beterschap met je kleine man!

@Emma: mager dagje, maar neem jij geen warm eten? Of was dit een normale 12u werkdag-eetlijst?
    Jij ook beterschap met Tim!

@Rooibos thee: Bij de DA drogist hebben ze een doos met 100 zakjes ECHTE rooibos! Die van pickwick is maar nep met al die toegevoegde smaakstoffen. Probeer de pure (afrikaanse) rooibos eens.
    Sinds ik een afrikaans mannetje heb en zelf ook in Afrika ben geweest zweer ik daarbij!

@Debby: koperspiraaltje, is dat een optie? wel anticonceptie, maar geen (of weinig?) hormonen.
    Enne, compenseren is NIET goed. Als je bijv. eens een 700kcal extra eet die dag, dan is dat over de hele week verspreid maar 100kcal per dag. Daarvoor (3 mandarijntjes of 2 appels ofzo) hoef je het echt niet te laten want dat zal je amper op de schaal merken aan het eind van de week...
    (En de rest wat MamavEsmee zegt!)

===

@Hier: totaal zo'n 600 kcal (pas om 12u wakker). Idd koekje bij de thee, en het appeltje wat gepland stond is een mandarijn geworden.
    Morgen hoop ik weer op 1200-1400 te zitte en voor de verandering eens NIET te snaaien :p

Trusten!!

4. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    hoi hoi
    kom alleen ff snel mijn gewicht doorgeven.

Gewicht 85.4
    Afgevallen: 1.5
    Totaal -3.4

Ben super tevreden, ik blijf calorieen tellen!

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,030
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Shit shit shit...een heleboel getypt...is alles weg :(
    Beginnen we maar weer opnieuw...

Was vanochtend 400 gram lichter dan gisteren.
    Het is niet veel, maar het geeft de burger moed!
    Heb net me ontbijt op: 1 gerootsterd broodje, 1 mineola en een kop thee.

@champy, ik ben dus niet de enige die zich niet prettig voelt bij de pil.
    Welke pil slik jij?
    Is je zoontje alweer een beetje beter?

@Isademi, wow wat een verhaal.
    Wel fijn dat je nu samen kids hebt en niet alleen bent.

@emma29, wat fijn dat ze alsnog aan je jubileum hebben gedacht.
    Hoe is het met je zoontje? heeft hij nog weer overgegeven?

@mamavesmee, die chili klinkt lekker!
    Ik hou niet echt van rooibos thee, maar drink wel veel groene thee, marokko thee en african honeybush.
    Is er eigenlijk ook thee die slecht voor je is, qua calorien?
    En die lays baked....is dat een beetje verantwoord? Anders kan ik dat ook nog een keer proberen voor in het weekend.

@debby82, ik ga denk ik ook stoppen met de pil. Morgen moet ik me laatste slikken. Ben er echt zo klaar mee.
    Krijg er vreetbuien van. En dan kan ik meteen zien hoe me cyclus is, want rond september willen we voor een 2de gaan.
    Wel lief dat je man zich wil steriliseren, maar snap van jou dat je dat niet wilt.
    Ik denk dat ik na de 2de voor een spiraaltje ga. Is dat misschien ook een optie voor je?
    Ik vind mijn man en mij te jong om ons te laten steriliseren.

@Moppie1981, ik heb ook een afrikaanse man.
    Waar komt die van jou vandaan?

6. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hey meiden!!

Goedemorgen, ik wil vandaag weer even sporten maar even kijken hoe ik het ga inplannen, de kids zijn nog steeds ziek :( kuch kuch snotter snotter! om gek van te worden we zijn hier nu al anderhalve week bezig met zijn vieren..

Ik geef zaterdag mijn gewicht weer door, dan ben ik een maand bezig en ben erg benieuwd!! Ik ben nog steeds aan het bedenken wat ik ga nemen om even een anti -dieet dag te houden LOL!

7. zustertje

Lieve meiden ik ben zo BLIJ!!!! Gisterenavond van alles lopen snaaien denk aan een gevulde koek en zelfgebakken brownie (voor de visite)
    Ik durfde niet eens de calorieën in te vullen :)
    En nu stond ik vanmorgen op de weegschaal en wat gaf hij aan 118.7!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    (gelijk mijn man gebeld haha)
    Vandaag hou ik wel een balansdag :D

Ik kom zo op iedereen reageren maar ik ga eerst even eten.

8. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @consider; ik zag iets over de pil, ik kan er ook niet tegen word nog moeier en heb een hele heftige menstruatie (8 dagen) en zonder maar 3-4 dagen en nergens geen last van. Ik gebruik nu de persona en tempen en dan aanvullend condoom en als ik echt mijn eisprong heb vrijen we helemaal even niet ( veel te gevaarlijk want wij worden te snel zwanger) ik moet zeggen dat het erg bevalt zo zonder pil...

Mijn man zou zich laten steriliseren maar we wilden toch de optie voor een derde openlaten en als we straks beslissen dat we echt niet meer willen laat hij zich steriliseren.
    Een spiraal is niets voor mij aangezien bij een koperspiraal er wel een bevruchting kan plaats vinden maar het zich dus niet kan nestelen (kortom elke maand een mini abortus voor mijn gevoel) en de kans dat het wel nestelt (evt dan buitenbaarmoedelijk) is ook aanwezig dus lijkt mij geen fijne anti conceptie.. evt met hormonen zou dan wel weer gaan..

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    @moppie; wil je zo wel zwanger worden dan, ik zou het liever samen als bewuste keuze doen, natuurlijk went hij dan wel aan het idee en vind hij het super maar het is juist heel leuk en magisch als je weet dat je voor een kindje bezig bent geeft een extra dimensie aan het vrijen zeg maar.. ik zeg ook niet dat je wat moet hoor maar er stond ronde 1 bij je banner dus dan ga ik ervan uit dat je bewust bezig bent voor een kindje en dat dan zo weinig eten niet erg gezond is...

10. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

ik ben ook helemaal blij :D

heb vanmorgen weer gewogen en was weer afgevallen :D
    81.4
    75.9
    = 5.5 KG in totaal!

Maare iedereen is goed bezig zeg! APPLAUSJE VOOR JEZELF :D

11. zustertje

@Isademi Gaaf hoe jij je man ontmoet hebt!

@Humbly89 wat zul jij geschrokken zijn in de lesauto! Gelukkig heb je er niks aan overgehouden.

@MamavEsmee dat applausje hebben we wel verdient ja altijd trots op jezelf zijn erg belangrijk.

@Lovely83 Lekker hartigetaart wat zat er allemaal in? Bakje yoghurt met appel is altijd lekker.

@Patriesja gaat het met jou ook goed? Chilli con carne is erg lekker zitten daar veel calorien in?

@Consider SUPER GOED GEDAAN JE EERSTE DAG!!!! gaat helemaal goed komen veel drinken is ook erg belangrijk.

@Champy vervelend dat je kleine man zo aan het hoesten is hopelijk voelt hij zich al wat beter. Calorien van gisteren waren netjes!

@Emma29 Wat doe je voor werk omdat je 12 uur achter elkaar werkt? Scheelt ook heel erg dat je geen warm eten op hebt hoor daar zitten vaak de meeste calorien in. Lekker gebankhangt?

@Debby82 ALs je weg bent zou ik overdag ligt eten en dan 's avonds lekker uit eten en anders de dag erna een balansdagje je komt echt niet zomaar een kilo aan. Ik heb gisteren flink zitten snaaien en ben alleen maar afgevallen.
    Dagmenu van gisteren zag er netjes uit!
    En als je uit eten gaat een keuze maken tussen voorgerecht of nagerecht en niet alletwee nemen scheelt ook erg veel.

@mamaRianne Hoe was het bij de dieetiste? Heb je een eetschema gekregen of hoe werkt dat?

@Moppie1981 Ik snap je reden wel dat je niet naar de dieetist wilt. Maar als je uitslaapt is de halve dag al om dus dan is het moeilijk om genoeg calorien binnen te krijgen. MAar misschien wat vollere producten gebruiken?

@Francesca Super dagje! en WElKOM bij de club wordt steeds gezelliger zo!

@Consider 400 gram lichter dan gisteren vind ik veel hoor!! Goedzo!

@Inger1979 Super dag je alweer afgevallen bent!!

Ik hoop dat ik iedereen zo gehad heb? En anders sorry als ik je vergeten ben!
    Ik ga zo op het gemakje naar de winkel fietsen lekker een krop sla halen en 100 gram zalm bij de visboer dat ga ik tussen de middag eten als ''warm'' eten.
    En voor de rest ga ik vandaag veel fruit eten en weinig brood. Mijn zusje van 18 komt morgen hier heen en die blijft tot zaterdagavond gezellig!
    Donderdag als mijn man thuis is gaan we weer hardlopen het gaat steeds beter en donderdagavond met mijn zusje en een vriendin van haar baantjes zwemmen.

Ik kom straks weer mee schrijven anders is het niet bij te houden haha.:D

12. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    @mamavesmee: inderdaad in bladerdeeg zitten veel kcl, gelukkig gebruik ik niet veel, ik rol de plakjes bladerdeer altijd uit zodat je maar de helft van het pakje nodig hebt in plaats van een hele ;).
    De chilli klinkt goed, dan zouden wij de ham moeten vervangen voor vegetarisch of kip.

@zustertje: er zat brocolli in,cashewnoten en daarover heen een paar dunne plakje brie. En natuurlijk een mengsel van ei en light room :).

@moppie: wat weinig kcl gisteren! Te weinig is ook niet goed hoor!

@inger: zo goed bezig dus! Ga zo door!

@ consider: ik heb zelf voor Nana een spiraal gehad de mirena, ben er dus doorheen zwanger geraakt terwijl de spiraal dus nog wel goed zat :S helaas is dat een miskraam geworden, doordat de spiraal eruit gehaald moest worden.
    Voor mij dus iets negatiefs. Je hebt ook een nuvaring daar hoor ik ook wel positieve verhalen over.
    Mineola is lekker hé!

@isademi: kan me voorstellen dat jullie toch die optie willen open houden, het is anders zo definitief!

@Debby: Zo jij bent ook al goed afgevallen!

Hier de dag weer begonnen met cracottes. Voor de middag 2 bruine pistolets met 30+ kaas. Tussendoor een mineola en een snack a jack.
    En vanavond laat ik me verassen door manlief, die kookt ik heb een avonddienst!

13. Inger1979

Inger1979 Fanatiek lid

Zustertje, dat klinkt heerlijk! Geniet ervan :)

14. vanmorgen 8 ons eraf...
    ik heb wel heel erge hoofdpijn, ondanks dat ik genoeg drink....
    maar nog een paar dagen dan is het weer over denk ik...

Mve...ik heb ook wel eens weet hoe je eet gedaan...dit lijkt er inderdaad op.
    Met dit dieet wat ik nu doe heb je op een gegeven moment geen hongergevoel meer, en dat vind ik wel heel fijn;)
    moet alleen oppassen dat ik dan niet te weinig ga eten

Isademi...wat een verhaal :)

Consider...ziekenhuisdieet heeft een kennis van ons gedaan 30 kilo mee afgevallen in zeer korte tijd...
    ik wilde het ook eens gaan doen, maar ik ben niet zo gek op tomaten;)

Humbley, dus bij jou moet ik de cijfertjes doorgeven :D

Mama Rianne, mijn nichtje gaat ook naar de dietiste en voor haar werkt het erg goed...het gaat niet snel ,maar het is wel blijvend gewichtsverlies...
    en dit jaar loopt ze voor de tweede keer de nijmeegse vierdaagse mee. Dus ze sport er ook bij.

hier hou ik het ff bij...
    ga even kindlief van wat lekkers voorzien;)

15. Humbly89

Humbly89 VIP lid

Apr 15, 2008
    9,719
    3,151
    113
    Female
    @ninien; jep jep ;) :p

@wegen; ik weeg ook alles af nadat het gekookte en gedaan is :p

Liefsz 8)

16. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Moppie niet van dat gekke praat ;) maar misschien kan de dietiste je helpen met iets anders? Om aan te komen? Daar zijn ze toch ook wel voor?? *bloos*

Ik heb gister over de post wat gekregen :) ik ga gewoon stralen over wat ze er allemaal in heeft gezet over Jurre maar ook over mij als Mama en over mijzelf.
    Ze heeft een schema gemaakt wat ik kan eten op een dag en daar heeft ze wat vb bij gezet. Ik zal eens zien of ik het kan scannen :D
    En anders ff geduld want dan moet vriend-lief even helpen ;)

Ik heb mijn vriend trouwens via een chat site leren kennen en we zijn nu alweer 9 jaar samen :D

17. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Hallo allemaal ,

Zie dat iedereen nog steeds helemaal goed gaat met lijnen :) ga zo door allemaal , heb helaas even geen tijd om op iedereen te reageren , had het gisteren ook al druk dus vandaar ....

Ga zo even een half uurtje op de wii mijn nieuwe spel doen , dus met een beetje geluk gaan er dan weer 350 kc vanaf :D heb in ieder geval wel spierpijn van gisteren , hahahahaha

De laxeerpil heeft ook zn werk gedaan maar zal jullie de details besparen :p

Vanmorgen 3 stukjes vetarme ontbijtkoek gehad en vanmiddag crackertjes met 20 plus kaas .. vanavond is nog een verassing ...

succes vandaag dames en vanavond kom ik denk ik even uitgebreid reageren !!!

18. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ik heb dit al op.

O:
    1 Tarwebrood met halverine en appelstroop
    2 Kopjes thee zonder iets erin
    en al bijna 1 flesje water

T:
    1 Appel
    1 stukje Evergreen musli en rozijnen
    1 Glas thee
    en een paar slokjes water.

Mijn lunch weet ik nog niet ;)

19. zustertje

ontbijt:
    appel
    sinaasappel
    flesje water

tussendoor
    sinaasappel
    stukje ontbijtkoek minder suiker

lunch
    170 gram sla
    144 gram vers gerookte zalm
    Dit ga ik zo eten heb er echt mega zin in maar moet wachten tot 12.30 van mezelf haha

20. Champy

Champy Fanatiek lid

Sep 26, 2007
    2,533
    0
    0
    N.V.T.
    Hai, kom even spieken!

Ben echt zo strontverkouden...Ik heb al 2 pakken kleenex erdoorheen gesnoten vanmorgen, alles doet pijn , bah bah!

Dus kom alleen even mijn cal. doorgeven van vandaag: 1220 cal.

O: 3 br.boterhammen , 1grilham, 1smeerkaas 20+ en 1 komkommersalade.
    T: Appel, kop thee ( groene cranberry!)
    L: 2 knackebrod, 1 grilham, 1 philadelphia light
    T: Mandarijn en kop thee
    A: Spaghetti met gehakt/groente/kruiden jummie!

Ik ga zo bankhangen met Grey's Anatomy op tv en misschien nog een rondje wandelen vanmiddag met mijn kleine vent en de hond!

x

Share This Page