10 kilo afvallen wie doet er mee DEEL 2!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door MamavEsmee, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

@Leoniiee: gefeliciteerd!!!!!! Wat een ontzettend lieve manier om je te vragen :)
    @MamavEsmee: veel plezier bij intratuin...
    @MamaRianne: wat is dan het nut van verloven? Als je toch niet gaat trouwen?
    Hier al 5,5 jaar samen met vriendlief en ik weet dat hij ook wil trouwen, maar ik trouw niet voordat hij op zn knieen is gegaan!! En dat doet ie de eerste tijd niet denk ik haha...

@Nicole: beterschap! Hoop voor je dat je er snel weer bovenop bent...

@Hier: FF geeft aan dat ik op 3dpo zit. Kreeg net even de kriebels toen ik dat kruis zag verschijnen op mn kaartje wat de dag ervoor hebben we geklust... Voel echt van alles in mn lichaam. Wel zin voor ovu, geen zin erna, chagerijnig nu, ervoor uber vrolijk... En al die pijntjes in mn buik! Pfffttt... raar...

Moet zometeen naar de fysio, boodschappen doen en daarna echt achter veel instanties aan bellen vanwege t nieuwe huisje / belastingdienst etc. Geen leuke dag in het vooruitzicht dus. 1 lichtpuntje: lesgeven vanavond ;)

2. jantina

jantina Fanatiek lid

13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Zo er is weer aardig op los gekletst maar ben weer bij- gelezen...

Britt ligt lekker te slapen, doen we op maandga altijd s'morgens want dan is ze vanmiddag een stuk fitter als ze naar de psz gaat;)
    Ik heb vanmorgen al flink gepoetst en we hebben geoefend met fietsen... ons geduld is beloond:D Ons meisje kan fietsen.... met zijwieltjes dan he;)

@ Consider Nou dat is vast genieten ja, even lekker dingen eten waar je op dat moment zin in hebt!
    en gelukkig er niks van aangekomen dus dat is heel positief!

@ Melanie86 Wow dat kun je echt niet zien op de foto zeg, maar het ligt er ookal hoe je jezelf kleed he dit is een prima keus dus:)

@ Ninien Wowwwwwwwwwwwww Wat een super goed resultaat zeg!! daar mag je jezelf vandaag best een beetje op belonen.

@ Isademi Ik vind het corrigerende ondergoed van de hema ook niks... net wat je zegt, het sluit maar half aan Ik ga dus ook maar eens bij MissEtam kijken;) thnx voor de tip.Geniet van je luie dagje..

@ Loverly83 Tjaptjoys is erg lekker ja.. vooral met gekookte kip er in.. jummie en het bevat perr 200gr maar 80calorieen!!

@ Leonniiee Nee ik heb geen striae op mijn buik, maar meijn zusje wel(hele erg zelfs) en daar is het duidelijk minder
    Ik ben ook heel erg benieuwd naar je tussenmeting.... wel even laten weten he;) En je gaat trouwen wat leuk zeg!!Gefeliciteerd al vast.

@ MamavEsmee Dat vocht werkt verandelijk ja, maar gelukkig be je het weer kwijt, weer een opluchting..

@ Nicole26 Wat vervelend zeg, beterschap!!en succes bij de internist vanmiddag.

@ chamy Nog steeds verkouden.. ppfff waadeloos zeg! Ik ben het gelukkig kwijt

@ Moppie1981 Spannend!!! Zal voor je duimen.

3. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Duim maar niet te hard want ik vind die eerste ronde doodeng!!!
    Wil gewoon ongi worden en dan door naar ronde 2, dan weet ik zeker dat mn lichaam uit zichzelf ongi kan worden en dat alles werkt (tenminste... ook dat is geen zekerheid maar toch...)

12:00 300ml melk + 30gr brinta. (250kcal)
    Volgende keer wat minder melk of meer brinta want dit was waardeloos haha, kon het zo naar binnen gieten :p Had een grote mok (500ml formaat) gepakt en half vol gegoten met melk zonder er bij na te denken dat t wel erg veel was haha...

Straks even wat kcal verbranden met het boodschappen doen en dan ga ik hier aan de studie/dingen regelen...

Fijne dag gewenst vanuit 't hoge noorden :p

4. Champy

Champy Fanatiek lid

26 sep 2007
    2.533
    0
    0
    N.V.T.
    Stiekem duimen we gewoon mee Moppie! Hihi, ik ben zelf ook in de 2de ronde zwanger geworden, maar werd al helemaal gestresst... Nu weet ik dat het niet zo vaak zo snel gebeurd en dat ik heel erg geluk heb gehad,maar dat het juist vaker wat langer duurt is normaal!

IK heb ff snel mijn cal. geteld voor vandaag en kom op 959 cal. Is niet zoveel, maar heb een balansdagje, heel het weekend lopen snaaien *schaam* ..

O: 2 knackebrod volkoren , 1 smeerkaas slankie 20+, 1 philadelphia light + glas water

T: niks...Water!

L: 2 knackebrod, 1 philadephia light, 1 grilham + water

T: Appel

A: 2 lepels Aardappelen, 3 lepels sperzieboontjes en een stukje rundvlees!

Misschien vanavond een bakje baked chips....

5. Recepten

Je ontbijt

HUTTENKASE MET NOTEN

Benodigdheden

200 gram Hüttenkase
    10 walnoten
    kruiden zoals bieslook, paprikapoeder, peper
    Bereiding

Meng de Hüttenkase met de kruiden. Hak de noten fijn en roer ze door de Hüttenkase.
    Je lunch

KOMKOMMER-KAASDILLE SALADE

Benodigdheden

1/2 komkommer
    75 gram komijnekaas, 20+
    3 eetlepels yoghurt
    dille, vers of gedroogd
    Peper
    Bereiding

Meng de dille door de yoghurt. Peper naar smaak toevoegen.
    Snij de kaas in kleine blokjes.
    Was de komkommer en maak er met de kaasschaaf kleine plakjes van.
    Meng de komkommer met de kaas en dillesaus.
    Je avondeten

WORTEL VIS GERECHT

Benodigdheden

100 gram winterpeen
    100 gram venkel
    250 gram zalmmoot
    2 eetlepels olie of vloeibaar bak- en braadproduct
    peterselie
    peper

vanavond wordt het een kip spitskool gerecht ;)

6. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Moppie: Ik weet niet meer waarom we toen ook alweer zijn verloofd *bloos* omdat ik het graag wou en vondt dat hij het moest vragen of omdat zijn vader ziek was en we wouden laten zien dat we echt voor elkaar gekozen hadden?! Ik heb echt werkelijk geen idee meer *bloos*
    Op de kaart stond ook wil je met mij verloven :D
    En ja ik vindt dat de man iemand moet vragen om te trouwen dus om het nu zelf te doen is wat ongepast he?!

7. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    MvE: Wat heb je ingevuld op voedingscentrum bij de CC voor die pizza's? Ik zou me god niet weten wat ik er in moet vullen ;) hihi!
    Ik kom wel over de 1000 denk ik vandaag. Maar ja is ook niet zo erg toch?

Zal de hond uitlaten en dan maar wat doen,ben alleen niet vooruit te branden maar ja er ligt een bult was te wachten om opgevouwen te worden :D

8. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

180 gram pizza met tomaat en kaas. ( voor 6 piccollinni's)

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    goedemiddag meiden !!

consider hier hou ik ook rekening met man en kind .. wel ff snel tussendoor aan de laptop maar ik zit al snel te lang weer hier te hangen !!
    en goed gedaan hoor van het weekeind ! een keer mag ook wel he !

ninien .. wouw 4 kilo in een week !!
    pff vertel me je geheim .. wat goed zeg

isadem als ik ongi ben weeg ik zeker een week meer dan een kilo zwaarder .. bah bah en idd sproten en leegbloeden werkt niet haha ik ben het ook zo heftig ik weet wat je bedoeld
    en ik ga eens kijken bij de miss etam ik heb lekkere zwembanden van mijn broeken

loveley wat een mooi schema van vandaag
    en mmm lekker chinees op zie ik ! goed hoor dat je toch nog wat rekening mee hebt gehouden met groente e.d.

leoniiee joh toch weer 300 gr eraf in een paar dagen met lekker toch eens een chippie ! top hoor
    en meid van harte GEFELICITEERD !!!
    wouw wat super van je vriend
    en idd een super reden .. ik ben toen 16 kilo afgevallen en wouw wat was ik toen prachtig ! dat help echt hoor

mamavesmee het is idd echt super koud buiten niet normaal meer brrr en hoe was het bij de intratuin ? nog wat gekocht ?

patriesja hoe gaat het met jou ? en hmmmmmmm jullie eten dus vaak erg lekker en ow ow ow wat een boefje die kleine man van je ! ga je nog op visite ook vanmiddag ? gezellig

mama rianne haha woon je in zo'n klein dorpje dan ? en lekker hoor ff aan de wandel het is alleen echt erg koud buiten brr
    en soooooooow dat is een lange verloving haha ! 6 jaar is niet niks

nicole he jakkes wat vervelend dat je zo ziek was .. en hoe was het bij de internist ? alles ok ?

heyyyyyyyy champy !! daar ben je weer
    bah bah de rode duivels daar is niks aan lekker op je gemakkie doen dan he !
    en haha weg met de milka koe he !

owwwwww moppie wat spannend !!! dan gaan we samen zitten wachten ik had gister/vandaag ook mijn ei .. en geklutst whahaha
    en jij hebt het nog druk vandaag zie ik .. hoop dat de dag snel voorbij is

janita wat lekker dat je meissie dan nog gaat slapen in de ochtend ! en dan heb je in de middag ook lekker wat tijd voor jezelf ! tim slaapt nu ook lekker .. zalig is dat
    en wouw wat knap dat ze nu kan fietsen ! super van haar hoor !

10. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    nou hier al lekker de boodschappen binnen gezellig samen met tim gegaan en de lijnspullen weer in huis
    eten staat al gekookt klaar alleen nog ff opwarmen en de was ligt weer klaar in de kasten nog ff gebeld met mijn ma en met tim gespeeld en nu ff aan de laptop en straks met tim nog in bad !
    da's wel genoeg voor vandaag
    ik heb vandaag een balansdag zit op 1050 c voor vandaag
    eet lekker aardappelpuree kan ik toch mijn bord vol laaien vanavond !

11. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Weet niet precies hoeveel er wonen hoor! Het was vanmorgen -6 toen ik Lukas weg bracht op de fiets :D
    En vindt het nog koud tis nu -4 maar met die gure wind brr brr!!

Ah dank je MvE dat had ik niet ingevuld stom stom en ben niet eens blond :p

Dan kom ik in totaal op 1096 uit!

L:

4 Volkoren crackers met Halvarine 35% minder vet
    1 Met 30 plus kaas
    1 met halvajam
    1 met appelstroop
    1 met vruchtenhagel
    1 glas optimel drink

T:

volkoren ontbijtkoek
    2x glas thee
    en water water water ;)

D:

6 Picolini's met ham/kaas
    schaaltje komkommer
    en wat te drinken
    Cola light misschien wel

En als ik zin in iets heb vanavond zou dat ook nog wel kunnen

12. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    :) Ben trots op mijzelf :) dat ik nu zo goed bezig mee misschien heeft de dietiste toch wat geholpen :) en ja nu moet je ook wel he 8)
    Moet 1 Maart weer heen en dan zal ik ook wel op de weegschaal moeten :p

13. ik heb net mijn maaltje voor vanavond gemaakt, kipfilet in stukjes gebakken met kerrie (ruikt altijd lekker;))
    en toen de kip gaar was 150 gram spitskool mee geroerbakt..
    en een uitje er doorheen gefruit
    en op het eind tomatenblokjes erbij gesneden...mmmm ben benieuwd

Ik eet op een dag niet heel veel, maar wel heel lekker, tenminste vind ik.
    Maar het voordeel van koolhydraat beperkt is echt dat je geen hongergevoel hebt, dus je gaat bijna niet oversnaaien;)

Als ik echt iets wil, dan pak ik een plakje ham of kaas of een paar blokjes fetakaas met komkommer of zoiets

haha ik mocht van de week savonds boerenkool, met 200 gr rookworst
    Manlief zat echt met verbazing te kijken :D
    ja zeg ik...heel iets anders he als sonja bakker :D

en ik val er goed van af, dus ik is happy ;)

14. tuurlijk ben je trots op jezelf ;)
    dat moet ook!!

15. MamavEsmee

#1135 MamavEsmee, 8 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2010
    Moppie..Op naar je NOD!:D En een dagje vol regeldingen.. Werkse vanavond, wat geef je eigenlijk?

Jantina.. Wat goed dat je meisje al kan fietsen ( ook al is het met zijwieltjes)..

Champy.. Haha.. Balans dagje was dus nodig.. Lekker genoten van het weekend..;)

Ninien.. is huttekase een beetje te eten? Je menu voor vandaag klink niet heel smakelijk.. op de zalm na..;)

Mamarianne.. Zolang je in totaal onder de 1300-1400 blijft is het prima.. Hier zit de was in de droger en de rest op het wasrek. Wacht met aanzetten tot Esmee wakker is.. ( droger staat naast haar slaapkamer);)

Emma.. het is i.d. koud.. - 4,5 toen ik met Esmee naar buiten ging om de honden uit te laten.:$ Heb de regenkap maar op de wagen gezet. Die wind is zo koud! En al weer een druk dagje gehad vandaag!

Nicole.. Maar je kunt niet zwanger zijn? Hoe was het bij de internist?

Leoniiee.. 300 gram afgevallen in een paar dagen is echt super hoor!

@ Intratuin.. ik heb 2 mokken gehaald van BLOND met MR Groom en MISS Bride ( vrienden gaan vrijdag trouwen) als kleinigheidje naast een envelop met geld.. Vond het wel orgineel.

En mezelf verwend met 2 kopjes van Blond.. Ben helemaal happy.

@ werken.. Wat doen jullie voor werk.. Zie veel meiden hier overdag gewoon mee kletsen namenlijk.. Ik werk in de gehandicapten zorg.. 18 uur en draai voornamenlijk slaapdiensten.. En maak dan veel uren zodat ik lekker veel thuis ben bij mijn meisje..

@ dagmenu:

O: 150 gram magere yoghurt met 40 gram cruesli balans.

T: 2 glaasjes water

L: 2 wasa crackers met ham en 1 boterham met smeerkaas en een appel

T: sinasappel

A: 200 gram aardappels en 200 gram doperwten en worteltjes, rundervinkje.

Zit dan op een totaal van 903 callorieen..

Ik neem dan vanavond na het eten nog een schaaltje yoghurt met 2 eetlepels muesli en dan heb ik voor vanavond nog wat ruimte voor 50 gram zoute pepsels ..

Dagtotaal 1187 callorieen!

16. MamavEsmee

Wij zijn ook trots op je hoor! Je hebt het goed te pakken he?:D

17. MVE...huttekase eet ik altijd met kerrie erover.
    ik vind het heel lekker...gewoon een keer proberen ;)
    en mijn menu pas ik wel aan hoor haha
    die zalm hoef ik dan weer niet, en tussen de middag heb ik komkommer met kaasblokjes hamblokjes en mayo genomen....yummie

18. MamavEsmee

Zolang je maar geen koolhydraten binnen krijgt? En hoeveel callorieen mag je dan per dag hebben ?

19. dat zou ik niet weten :D
    ik probeer me zo veel mogelijk aan het menu te houden alleen wat me niet aanspreekt of niet lust, daar pak ik wat anders voor...

zal eens kijken of ik het ongeveer kan vinden

20. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Haha ja das wel duidelijk he :p
    Nee dan kan je beter ff wachten idd tot ze wakker is :D anders ook zo sneu.

Ninien fijn dat je zo happy bent! :D ook wel fijn als je daardoor afvalt en goed in je vel zit :D

MvE

1987 klopt dat wel die Calorieën?? Dan zit je bijna op 2000 zoveel eet jij toch nooit *bloos*

Je weet al waarom ik niet meer werk als het goed is heb je dat wel gelezen toch??

Brrrrr wat was het koud net met de hond jakkie bakkie ;)

Zal nu even was vouwen zo'n leuk werkje NOT!!!

Deel Deze Pagina