Nee, heb ik inderdaad niet in huis... kan een cracker pakken. Maar vind zelf dat ik maar moet wacht tot ie thuis is. Over een kwartier ga ik koken dus dan ben ik weer afgeleid.
Melanie.. zal ik even een oud dagmenuutje opschrijven.. O: 2-3 boterhammen met vol vette kaas, pindakaas, hagelslag of speculoos ( ohhhh lekker!!!) 400 callorieen.. T: een aantal koekjes/koeken/chocolade 250 callorieen, L: 2-3 sausijzenbroodjes, pizzabroodjes, puddingbroodjes, stokbrood met kruidenboter ( afbakken in de oven) of 4 boterhammen met kaas, pindakaas, hagelslag oid. 400 callorieen.. T: koek/snoep/ stukje kaas 250 callorieen.. A: Veel gebakken aardappels, 2 stuks vlees , veel pasta, friet, pizza, burrito's ( vooral vet) 800-1000 callorieen.. Toetje.. chocolade mouse, slagroomvla 200 callorieen.. Bij de koffie een koek of chocolade ( 200 callorieen) Halve fles frisdrank en zak chips of zak chocopinda's 800 callorieen.. Erg he? Geen wonder dat ik te zwaar was. En het erg is.. De dingen die ik toen had vond ik niet eens " heel erg lekker" nu kan ik er een hele week naar uit kijken. En een lekker lamdagje.. Wou dat ik dat af en toe kon. Hier altijd een hyperactieve peuter! Balen dat je man zo laat is.. Heb je vanavond in iedergeval geen zin in snaai. En anders een stuk komkommer/wortel eten? Lovely.. als je je nu zo voelt is het dan wel verstandig om een ander dieet te gaan proberen? *** De zuurkool viel een beetje tegen.. mis dan toch de spek die er normaal door zit. Maar had mijn buik wel goed vol.. Ga nu even lekker relaxen.. Ben moe.. Zal de komende dagen er niet veel zijn.. Heb morgen een slaapdienst tot donderdag 12.00 en vrijdag bruiloft.. heb me voorgenomen om dan gewoon lekker te gaan genieten. Uiteraard met gezonde keuzes.. En neem lekker een borrel s'avonds! s'morgens eerst lekker naar de kapper etc. Heerlijk!!
@mamavesmee: Morgen is het weer over hoor heb soms van die dagen...gooi het maar op de vrouwelijke hormonen . Morgen kan ik er vast weer met volle moed tegen aan!
Hahaha, nee zo erg was het bij mij overdag niet (denk ik), maar 's avonds wel. Bij mij meestal: O: 1 schaaltje vanille yoghurt (optimel) met chocoladecruesli T: 2 stuks fruit (net als nu) M: 3 boterhammen met speculaasjes of hagelslag oid. Maar vaak zat ik op mn werk en had ik daar geen zin in. En ging ik 2 broodjes met kipsatesalade (jaja, sateverslaafd) halen, of friet inderdaad. t: niks (net als nu) geen tijd voor op t werk A: Veel en vet, en vooral geen aardappels groente vlees... maar liever pizza, friet, burrito's, nasi, en al het andere wat makkelijk en lekker is. Meestal als we dan voorgenomen hadden om aardappels, groente, vlees te eten. Belde ik vriendlief op na mn werk: "heb geen zin om te koken, zullen we frietjes halen" en die was daar vaak ook wel voor in... en 's avonds snaaien: hele zak (paprika)chips, reep chocolade, of m&m's (of liever nog alles door elkaar). En alles op! maakt niet uit hoe groot de zak chips was. of het nou een gewone of een XXL zak was. Het kwam niet eens bij me op, om hem weg te leggen. Dat die mogelijkheid ook bestond, had ik nog nooit over nagedacht. En vlot een hele fles cola leeg drinken op een dag. (dan wel coca cola zero maar toch) Dus ja... bij mij is het ook geen verrassing dat ik veel te zwaar ben. Uiteindelijk was vriendlief om 19.00 uur thuis, dus viel het nog mee. Inmiddels heb ik mn eten al weer achter mn kiezen, en geen honger meer.
Hier de dag weer goed doorstaan! Heb eigenlijk totaal geen moeite met het dieet, geen honger gevoel ofzo! @ninien, niet blikken of blozen van chocolade....had ik dat maar! Maar heb nu al een week geen chocolade gehad, en dat is voor mij echt heeeeeel erg knap. Helemaal nu ik ongesteld ben. @Kleinduimpje, welkom hier en veel succes met het afvallen! Succes morgen bij de kno arts! @jantina, wat heerlijk om even samen te slapen s'middags! @Melanie, goed hoor 1kg! Ga zo door! @Debby, Gebak...heerlijk! Wat voor gebak was het? En is dat een speciale bakker? @Moppie, die chocolade heeft vast een kaboutertje op de lopende band gelegt Vandaag ff zondigen en morgen er weer met frisse moed tegenaan @Lovely, misschien is het het makkelijkst om op maandag met het dieet te beginnen. Dit vind ik in iedergeval het aller makkelijkst. Kun je in het weekend af en toe wat normaal eten. Maar wat vervelend dat je weer last hebt van hartkloppingen, wat zegt manlief de dokter ervan? @melanie/mamavesmee, zulke dingen komen me bekend voor! Ik at regelmatig een pak koekjes en een reep chocolade naar binnen per dag!
Oh ja, wederom een vraag van mijn moeder Ze kan beter zelf een account openen hier haha. Ze is nu een week aan het calorieën tellen en ze is nu 1,5 kg afgevallen! Alleen nu was ze vanochtend 100 gram zwaarder dan gisteren, en dat terwijl ze die dag op 1200 cal. zat. Dus ze vraagt zich af waarom ze is 'aangekomen'. Het ligt in iedergeval niet aan de weegschaal, en ze weeg elke dag op hetzelfde tijdstip. Heb zelf zoiets van...het is 'maar' 100 gram. Maar me moeder vind het demotiverend
Je gewicht verschilt per dag. Daarom is het ook het beste (voor mij tenminste) om eens per week te wegen. Dan zie je die schommelingen niet. Je kan al een ons zwaarder zijn doordat je bijvoorbeeld meer zout hebt gegeten. en daardoor vocht vasthoud.
Melanie.. het was natuurlijk niet elke dag zo.. Maar wel vaak.. En als ik geen koek of chocolade in huis had dan werd dat nog wel even gehaald.. Wat heb je gekookt? Lovely.. OK hormonen dus! Consider.. Je mams gaat goed! Die 100 gram kan komen door geen stoelgang/ vocht ( door zout eten).. niets ernstigs. *** Ga lekker een kopje thee pakken.
@consider: Ja het is handiger om op een maandag te beginnen,maar ik ken mezelf als ik nu weer moet wachten tot maandag ga ik er nooit aan beginnen . Ga het nu dus 3 dagen doen. Manlief zegt dat vrouwen er wel vaker last van hebben, stress,hormonen enz. Maar moet het wel aangeven wanneer ik het weer heb aangezien Graves ook bij ons in de familie zit. @mamavesmee: ja denk zelf echt hormonen hoor, zit bijna aan het eind van m'n strip dus de ongi komt er weer aan. En ben gewoon druk de laatste tijd dat speelt ook wel mee. We moeten allemaal meer uren op het werk draaien moet deze week dus ook een halve dag extra werken. En sinds manlief met de co-schappen is begonnen sta ik er grotendeels qua huishouden en kids alleen voor. Dat ben ik niet echt gewent. Trouwens de aardappels uit de oven met, rozemarijn,ui en knoflook is een echte aanrader!
@moppie, ik lag wakker, omdat Celeno tig keer afgelopen nacht wakker werd erg gezellig! Maar vandaag was ik vrij, dus dat maakte dan niet zo heel veel uit, maar morgen moet ik weer werken. Dus dan hoop ik wel dat ik nu een beetje goed kan slapen @mamavesmee, haha dat oude dag menu van jou, verschilt niet veel van wat ik allemaal at hahaha idd echt veel vet eten en zoete dingen en dan vooral in de avond nog ff wat lekkers gehaald, gebak ofzo en daarna nog rustig weer aan de chips
Heb me moeder gebeld...en die is weer gerust gesteld, bedankt! @lovely, begrijp je wel hoor...maar ben bang dat je na 3 dagen niet zoveel resultaat ziet..
Thx dan ga ik of zondag de herhaling kijken of zoals iemand anders zei uitzending gemist ff kijken. Ik slaap eigenlijk altijd pas laat, eerder dan 23.00 lig ik nooit in me bed zelfs al moet ik om 6.00 weer op!
@consider: Nee dat verwacht ik ook niet, maar dan kan ik wel een beetje wennen eraan en zou het hopelijk maandag wat makkelijker zijn. Hou jij het nog een beetje vol? Heb je geen momenten van honger?
meiden bedankt voor de oppepper, heerlijk dit topic! ik ben net heel anatiek wezen sporten, manlief heeft een schema voor me gemaakt. ik ben nu begonnen met krachttraining. @kleinduimpje welkom hier! @lovely wat vervelend van je hartkloppingen, doe je een beetje rustig aan is toch en.
@ MamavEsmee: Vandaag heb ik pasta gemaakt: mijn portie: 130 gram vlinderpasta (weet niet hoe die heet), 150 gram pastasaus, 75 gram rundergehakt, en een groentepakket er doorheen
@ mamavesmee : dat weekmenu van voordat je ging lijnen verschilt niet zo heel veel van dat van mij toen heb een keer 4 moorkoppen in 2 uur opgegeten en ik kon gerust na een hele pizza van de pizzeria nog een bak ijs van een liter op .... is ook net alsof ik geen vol gevoel heb kan gewoon doorvreten .. Hier vandaag mij prima gehouden op de verjaardag alleen een kopje koffie gehad , vanavond wel frietjes gegeten maar niet veel had niet eens echt honger ... ben wel al weer een hele tijd opgeblazen heb echt een dikke buik , denk vocht dus ben het rustig aan het doen met de koffie las dat dat ook zorgde voor vocht ... en niet hyper geweest vandaag gelukkig van mijn medicijnen ...
hey meiden ik ben op heb 12 uur gewerkt ga ook lekker naar bed ! dikke knuf voor all zie dat iedereen zijn best weer heeft gedaan ik heb vanavond nog maar wat extra's gepakt en zit nu op 1100 voor vandaag ! netjes zou ik zo zeggen nou meiden weltrusten en tot morgen
Patriesja.. ja erg he? Om 20.00 nog koek en een uurtje of 2 later weer chips.. Nicole.. Ik kon een half uur na het eten ook zo weer wat anders eten. Mijn maag leek af en toe wel een bodemloze put.. Fijn dat je geen last hebt van de medicatieverhoging. En genoten van je friet.Goedzo! Mandy.. wat goed dat je lekker bent wezen sporten! Melanie.. lekker zeg! Ben dol op pasta. Volgende week maar weer eens maken! Consider.. Fijn dat je mams weer gerustgesteld is. Lovely.. Knap dat je het allemaal red thuis! *** Genoten van mijn bakje Lays Baked..Jummie zit nu aan mijn 2 flesje water voor vanavond..Dat wordt weer plassen vannacht.
Wou net zeggen ja dat wordt weer vaak je bed uit!! Weltrusten meiden en tot morgen! Ik ga morgen een tussen weging doen als het Pos is horen jullie het en anders niet