Hmmmm nou ja anders maar zien hoe het vrijdag ervoor staat! T: 1 Appel 2 Koppen thee en water water water
Hey Dames, Heb net mn bakkie magere yoghurt met crunchy achter de kiezen. Joh wat zitten er veel calo's in dat ontbijt spul zeg! Maar tis lekker haha... Dit vond ik net, en wilde het met jullie delen: Als je op een gezonde manier wilt afvallen zonder teveel belasting voor je hart, zodat je huid zich beter kan aanpassen en zodat je blijvend op gewicht blijft moet je zorgen dat je niet meer dan 0,5-1 kilo gewicht per week verliest. Dit houdt in dat je eetpatroon ongeveer 500-1000 kcal minder moet bevatten per dag. Maar let dan wel op dat je nooit onder de 1200 kcal per dag komt als je vrouw bent en nooit onder de 1500 kcal per dag als je een man bent. Doe je dat wel krijgt je lichaam veel te kort energie, vitamines en mineralen binnen en kan het niet meer goed functioneren. Daarnaast gaat je stofwisseling dan in een spaarstand werken waardoor je lichaam alles wat er extra binnenkomt (bovenop het verbruik) direct gaat opslaan als vet.
@Debby: mooi resultaat deze week! @Consider: niet alleen in Groningen, maar ook in Friesland is het weer wit, en het sneeuwt nog steeds! Grrrr... Ik ga straks maar even wandelend richting de aldi, want moet nog een geheugenkaartje voor mn telefoon erbij halen. Als ze dat nou gister meteen hadden gezegd... zucht... Heb trouwens nog wel een reepje van mn vriend gepikt gisteraaf hahaha... slecht! Was weer een anti-dieet dagje ofzo... @Zustertje: geniet van je dagje!!! @Isademi: vervelend zo'n verkoudheid. Hoop dat het met jullie dochter ook snel weer beter gaat... @Lovely: laxeermiddel nemen moet geen gewoonte worden he! Werken de gewone middeltjes niet (kiwi's of sinaasappels op de nuchtere maag / veel vezels eten) Het ziekenhuisdieet lijkt me helemaal niks... @MamavEsmee: heb ik even geluk dat ik niet van spek houd! Op naar de 80!!! @MamaRianne: ik heb een oud draaischijfje die ik volgens mij al iets van 4 jaar heb. Was een goedkoop ding met mooie bloemetjes erop, van de Xenos. kostte volgens mij 5 euro ofzo Heb ook wel een digitale schaal gehad hier en natuurlijk is die een stuk nauwkeuriger, maar vriendlief heeft 1 grote hobby: aquaria! En als ie dan water gaat verversen, gaat dat via de afvoer in de badkamer. Er is ooit een keer wat mis gegaan waardoor de badkamer blank stond en mn schaal het niet heeft overleefd... Vandaar dat mn draaischrijfje er nu nog staat. Er komt geen digitale meer tot ik zeker weet dat er geen risico op nat worden is hahaha... @Leoniiee: mooi zeg, dat je zoveel cm's kwijt bent al! Gewoon geduld hebben, want dat wordt beloond Ook die onderbuik gaat wel weg! @Ninien: lees mn stukje hierboven even! Lijkt op een crashdieet waar jij mee bezig bent en dat kan echt niet goed zijn! === @All: kennen jullie deze site al: DIEETWIJZER - Een dieet begint hier Alle dieeten op een rij Staan heel veel dieten op uitgelegd. @Hier: Moe! Gisteraaf weer gewerkt. Vanaaf ook nog en daarna 2 dagen overdag werken. Begint me een beetje op te breken nu... Straks shoarma maken voor vriendlief. Ik houd er niet van maarja, tis een kilo pak haha... Zal de helft voor hem bakken en de andere helft voor morgen bewaren ofzo. Zelf pita broodjes met fricandeau en salade als lunch
Hmmmm Shoarma jammie jammie Kruidvat heeft nu eentje voor 9,99 vriendlief gevraagd of hij die wil halen! Maar zal die wel weer onnodig vinden haha MANNEN!!!
@moppie: het moet zeker geen gewoonte worden,heb al van alles geprobeerd ook van de huisarts. Als het echt niet kan neem ik dit maar. Volgens manlief kan het ook geen kwaad hoe ik er nu mee omga. Dieetwijzer ken ik inderdaad, is wel handig je kunt er zowat alle diëten vinden.
Ben vanochtend even met Valerie wat boodschappen gaan doen, jeetje het was echt vreselijk. Heel erg koud, een hele harde wind en het sneeuwde Moest me ogen gewoon samenknijpen...niet fijn. En dan ben ik ook nog vergeten naar de albert heijn te gaan. Dus kan straks weer heen...maar dan even snel snel met de auto. Heb vandaag sinds een week weer een spijkerbroek aan...en ik merk gewoon dat die losser zit, vooral rond me benen! @Zusterje, wowwww die prive welnes lijkt me echt heerlijk!!! Heel veel plezier! @Isademi, wat vervelend dat je dochter een kuurtje heeft. Hopelijk knap jij en je dochter snel op! @mamavesmee, heeft het daar ook alweer meer gesneeuwd? Het is hier echt geen doen... Jij valt dus ook goed af tijdens je ongesteldheid! Ik was vanochtend 700 gram lichter dan gisteren, ondanks mijn ongesteldheid. @mamavanrianne, ik heb dat ook met me weegschaal. Maar het schijnt te komen doordat je digitale weegschaal niet waterpas staat. Heb vandaag in het centrum even snel gekeken naar een gewone weegschaal...maar volgens mij zijn die nog moeilijk te krijgen Ik zou een weegschaal anders pas vervangen als die kapot is. @Leonie, helaas vallen we nooit af waar we willen Maar gelukkig ben je wel afgevallen en niet aangekomen! Waar weeg je, bij de weight watchers? Vind je het jammer dat er geen sneeuw ligt...hier in het noorden zijn we er echt zat van! Sinds december hebben we bijna continue sneeuw gehad, de oude sneeuwbulten waren nog niet weg. @Nicole, wat demotiverend dat je aldoor op hetzelfde gewicht blijft, kan me voorstellen dat je er van baalt. Ga je je haar anders doen bij de kapper? @Ninien, ook al goed afgevallen! Ik wil mijn dieet 3 weken doen en dan wat anders. Denk dat ik anders na 3 weken ook stil blijf staan. Dus dan misschien 4 weken calorieën tellen en daarna weer naar het ziekenhuis dieet voor 2 weken. @Moppie,haha alsnog een reepje van je vriend gepikt. Wat dacht je...hij pikt van mij...dus ik ook van hem Succes met je wandeling naar de aldi, kleed je maar goed aan, want het is ijskoud door die wind. Koekjes dieet...wat klinkt dat heerlijk!!
o ik geloof dat wel hoor... er staat eat a cookie skip a meal. Als er in dat koekje 100 kcal zit en je vervangt er een maaltijd mee krijg je toch minder binnen!
@Lovely: gelukkig maar. Als je dit te vaak neemt worden je darmen er nl. van afhankelijk. Misschien kan je je eens laten onderzoeken in het ziekenhuis, of er iets is wat je stofwisseling vertraagt? === Mijn dagje tot nu toe: O: bakje magere yoghurt met crunchy muesli (250) L: 1 pita broodje met fricandeau, 1 met kruiden roomkaas (300) T: 1 reepje chocola met hazelnoot (op op op op op! - ik en mn chocolade verslaving grrrrr) (220) T: 1 glas limonade (30) Totaal 800 kcal Gepland: 1 kleine appel (50) 1 sinaasappel (50) 1 glas vers sinaasappelsap (2 perssinaasappels) (75) 4 koppen thee (0) 1 flesje spa rood (0) Mag wat meer aan mn vitamientjes gaan werken he Totaal: 1000 kcal ongeveer Gewicht vanmorgen: 58,5 maar ik vertrouw mn schijf echt niet meer! Ik ga me een weg banen door die kl*te sneeuw richting de supermarkt... even dat reepje er weer af wandelen haha
goedemiddag meiden hier een drukke ochtend.. soms is werken een kind een huishouden een vent en alles wat er bij komt toch wel ff veel hoor nouja geen ontbijt op en tim ging er voor de helft met mijn middageten vandoor die zit weer in een eten weiger periode en kost behoorlijk wat energie ik ga eens lekker een uur niks doen en dan in bad ! ik heb het wel verdient zie weer super resultaten en een lekker koekjes dieet haha zou niks voor mij zijn zustertje van harte met je jubileum wat een top kado ! hier ook weer wat kleins voor valentijn af ! kunnen we man verassen ..
@moppie: Ik wil zelf ook heel graag een onderzoek hoor, heb altijd last van m'n darmen gehad en begin er nu behoorlijk spuugzat van te worden. Nu ik geen vet eten meer eet gaat het al heel veel beter want daar raakte m'n darmen helemaal overstuur van. Maarja ben nu dus nog wel regelmatig verstopt. Succes met je toch door de sneeuw! @emma: het kan soms inderdaad allemaal zwaar zijn! Helemaal als alles tegelijk moet.
Isademi.. beterschap voor je meisje! Consider.. ja, val gelukkig af maar wel minimaal. Merk aan mijn ringen dat ik sinds vandaag weer minder vocht vasthoud dus hopenlijk vrijdagmorgen een goed resultaat.. ben al blij met een score van - 0.5 Leoniiee.. We wonen maar 15 km uit elkaar en bij jou geen sneeuw? Dat onderbuikje gaat vanzelf weg! Hier een lelijk huid/vet randje rond het litteken van de keizersnede.. Je ziet het ook goedin bikini ( vind ik ).. Baal er van.. Hopenlijk met wat extra kilo's er af gaat dat ook weg of wordt het minimaal minder. Lovely.. Je man zal wel weten of het goed is ja of nee.. Emma.. vervelend dat Tim slecht eet.. Esmee eet ook matig en blij met alles wat ze binnen krijgt ( aan gezond voedsel dan he?).. Vind de combi, werken, huidhouden etc soms ook lastig. Ook al werk ik maar 18 uur. Als ik een slaapdienst werk ben ik bijna 20 uur van huis dus moet veel van te voren doen..Wassen, koken, boodschappen halen.. En kom je thuis en begint het weer van voor af aan! Moppie.. wat een mooi en gezond dagje zeg! En ik kende de site i.d. Maar er staat een hoop ' onzin' op. Nicole.. Wat leuk.. een carnavals outfit voor je meisje.. Wat ga je halen? Geniet van je kappers bezoekje! En balen van het stil staan.. Stilstaan kan soms wel 2-3 weken duren en dan val je ineens weer prima af ( las ik gisteren op een site).. Mamarianne.. toch iets afgevallen! Goed zeg! **** Vanmorgen druk geweest.. In huis schoon gemaakt.. Boodschappen gehaald, met de honden uitgeweest .. Alles onder het zand ( zout is op dus strooien ze met zand).. Kwam er nog een vriendin koffie doen.. Toen eten koken voor morgen ( kook voor me zelf een dag van te voren als ik iets anders eet dan vriend en Esmee) .. Tussendoor Esmee een broodje doen en naar bed.. En daarna kon ik nog afwassen en stofzuigen ( overal zand).. Het was half 2 dat ik zat.. Geen tussendoortje gehad en brood geen zin meer in. L: 150 gram yoghurt met 40 gram muesli.. en 80 gram banaan.. Zo even de honden een plas laten doen en dan komt mijn mams.. en ga ik werken..
Werk ze MvE. Ik zal nu zo ook even lopen met Daiko. Iemand heeft me lekker gemaakt met MMMMtjes Haha wat kan je dan ineens verlangen naar datte 8)
L: 2 Tarwebrood met halvarine 35% minder vet 1 Met halvajam 1 met rookvlees glas optimel drink 6 kale toastjes T: Volkoren ontbijtkoek 2x thee en water water water D: 200 spinazie 125 Aardappelen gekookt 100 kipfilet Kom uit op 908 Dus maar zien wat we nog even nemen
Hallo allemaal ! Ik vroeg me af waar jullie die kcal berekening vandaan hebben. Is dat van een site ofzo? Ik zat vandaag al 2x met mijn hand in de koekentrommel, maar heb uiteindelijk toch niets gepakt !! Was toch wel een beetje trots op mezelf.
@mamavesmee: Werkze! Manlief heeft er inderdaad wel wat verstand van is m'n prive arts . @mamarianne: mooie schema hoor! @kleinduimpje: ik vul het in op voedingscentrum.nl
@kleinduimpje: daarom haal ik al geen koekjes meer in huis!!! Ik reken het uit op www.valtaf.nl. Daar vul ik mijn gewicht in, mijn activiteiten en mijn eten. Dan krijg je een mooi grafiekje Vind de calorietabel makkelijk zoeken want het wordt bijgewerkt door de gebruikers en er staan heel veel verschillende merken produkten in (zit nog veel verschil qua kcal in verschillende merken!!). Zo kan ik bijvoorbeeld ook veel van de aldi terugvinden, waar ik hoofdzakelijk mijn boodschappen doe. @Hier: net even een paar sinaasappeltjes uitgeperst. Vriendlief had mijn yoghurtdrink al opgedronken! Grrrr! Maar sapje was in ieder geval heerlijk Had totaal een halve liter uitgeperst dus hoop dat er vanavond nog wat over is. Zit te wachten op een pakketje (dat mocht ik vanmiddag dus pas van vriendlief horen!), dus ben nog niet naar de winkel geweest Had graag even een rondje gewandeld. En eigenlijk wil ik ook douchen, maar wat als ze dan net op dat moment voor de deur staan? Als ze er om 4u nog niet zijn geweest ga ik even snel naar de winkel...