Was dat woensdag de 9e? Toen heb ik ook cursus gehad namenlijk.. Dronk jij toevallig die ochtend vifit? Rossig haar? En jij kende maartje?( ortho?)
Meisje V.. Natuurlijk mag je met ons gewicht verliezen! Leuk!! 1000 callorieen vind ik persoonlijk erg laag.. ( kans dat je lichaam gaat protesteren en dus gaat opslaan ipv verbranden ) 1200 callorieen en 5x per week een uurtje bewegen! De kilo's die vliegen er af bij jou!! *** Er stond 175 gram gebakken krieltjes op het menu.. heb het er bij 125 gram gelaten en zit nu op 990 callorietjes.. Morgen vroeg eens kijken of er wat af is!
Ik hoop het. Gewicht lijkt er bij me aan te vliegen, zelfs als ik er alleen even naar kijk... Zie dat jullie ook bij houden hier wat jullie eten . Nou, mijn dag dan hier : Ontbijt: 30 gram frosties met 50ml halvolle melk. Glas water, en vitamine capsule. Lunch: koffie met knäckerbrood met kaas + 3/4 sinaasappel. Tussendoor: worteltjes Avondeten: Geitenkaassalade en tussendoor een heleboel water. Moet nog wel wennen aan het minder eten, maar komt vast wel goed !
Meisje V.. je hoeft je natuurlijk niet uit te hongeren he? Het beste is 3 hoofdmaaltijden en 2-3 gezonde tussendoortjes.. 1 knackebrood en een sinasappel is wel erg weinig , niet? Wanneer je brood oid eet en het belegd met mager vlees/zoet dan kun je rustig 2 broodjes eten. Volkoren is beter als wit.. Maar zie dat je al goed op weg bent! Als ik al naar een koek kijk wordt ik er dik van.. Heb enorme aanleg. Mijn zusje is 175 en 54 kilo en 20 weken zwanger .. * zucht*
Haha, was ook weinig. Heb je helemaal gelijk in. Maar tussen mijn ontbijt en luch zat nog geen 1,5u in. Kon vandaag een x lekker uitslapen ! Tja, over dat aanleg herken ik me in hoor !. Vorige week maandag wii fit en deze week, 1,2 kilo hoger. Deze week ook maandag gewogen zelfde tijd, zelfde kleding aan en helemaal niet veel gegeten :S. *zucht*
Is Frosties niet die gesuikerde cornflakes? Nou mijn dag ging goed, alleen werden het zelf gebakken frietjes vandaag. Helaas geen tijd om te koken. Een client van me drukte me vandaag een koek van de bakker onder mn neus...en daar moest ik nee tegen zeggen...zucht Hebben jullie nog tips voor gezonde avond maaltijden?
klopt van de frosties. Enige die ik lust. Dus mag er minder van eten dan gewone cornflakes ! Nja, mijn eten van morgen is: gepofte aardappel 100gr kip en overige paprika (van de halve die ik gebruik) in filodeeg. en salade van sla, 1/4 tomaat, klein btje paprika (minder dan 1/4 rest in de filodeeg), komkommer en klein btje rode ui.
Hmm, klinkt lekker maar alleen maar paprika in filodeeg...is dat niet droog? En op een salade, kan ik daar gewoon balsamicodressing overheen doen? Edit: Zie dat je er ook kip in doet
Hey meiden, @ Debby: Mooi, toch nog 2 ons eraf! Alle kleine beetjes helpen! @ Kus26: Gaat helemaal goedkomen met dat gewicht van jou! Zoals iedereen hier! Ik merk zelf dat ik nu s avonds zelden ECHT trek heb in iets. Je went eraan, als je het niet meer neemt. Moet er alleen wel bij vertellen dat wij altijd laat eten dus dat helpt ook wel denk ik. En met avondmaaltijden kan ik je niet echt helpen ben ik bang. Ik ben vrij inspiratieloos! @ Zustertje: Hoop dat je jezelf snel weer beter voelt. En die pandora armband Tja, ik denk dat je een kleinere zult moeten kopen, kleiner maken kan volgens mij niet. @ Nicole: Morgen lekker met kinderen in de weer. Komt goed met die calorieën. Toch niks ernstigs met je zus hoop ik? @ MamavEsmee: Mooi dagje hoor! Zeker die satésaus HEERLIJK! Geniet maar lekker van je lasagne morgen! Je hebt vandaag genoeg calorieën verbrand, dus die lasagne heb je wel verdient. @ Emma: Joehoe Maatje kleiner! Kei goed! @ Ninien: Je kunt niet elke dag een kilo afvallen he! @ Butterfly: Supergoed, dat je nee hebt gezegd tegen iets lekkers! Ben trots op je! @ MeisjeV: Welkom en succes! Hoeveel wil je afvallen? @ Pannenkoeken: HEERLIJK! Lekker met stroop en poedersuiker! Mmm Hier gaat het allemaal goed. Had alleen vanmiddag ontzettende last van mijn rug. Ik kon niet op of neer. Heb een pijnstiller uit de la getrokken op het werk, en nu gaat het al een stuk beter. Heb vanavond nasi gegeten. Morgen eet ik dat weer. Vriendlief gaat uit eten, dus ik eet alleen. Hoef ik morgen in ieder geval niet te koken! Ik kom vandaag op een calorieëntotaal van: 1168 Liefs
de kip gaat samen met de paprika in filodeeg haha. En kip is btje gekruid met zout en peper. Dus dat droog valt wel mee. Tja, salade kan je zelf zo maken als je wilt he. Wat ik wil afvallen. Nja, om het gewicht te behalen wat bij mn lengte hoort moet er 29 vanaf. Maar laat ik eerst maar zorgen dat ik weer 80 kg weeg (weeg nu 89,5) Das mn eerste streven.
@ meisjev : welkom en succes met afvallen !! @ melanie : mijn zusje word geopereerd omdat met haar bevalling vanalles mis is gegaan en ze nu veel littekenweefsel en verklevingen heeft aan eileiders en baarmoeder dus nu gaan ze redden wat er te redden valt maar ziet er niet hoopvol uit Vanmorgen : 2 bruine boterhammen met vruchtenhagel vanmiddag : 1 cracker met 20 plus kaas en een kommetje magere yoghurt vanavond : mihoen met alleen groenten van de chinees ( geen idee hoeveel calorieen erin zitten ) volgens mij niet veel ....
Kus.. Inspiratie voor het avond eten doe ik op op de site van de AH. Je kunt hier slanke keuken invoeren en dan rollen er allerlei heerlijke recepten naar voren.. Je kunt bijv aardappels eten met groenten, en een stukje vlees/ vis/ gevogeltje , stampot, leuk je eten/vlees op met een gebakken uitje/knoflook rijst met groenten,gehakt/ kip.. rode saus bevat weinig callorieen.. bijv chickentonigth 100 gram is maar 40 callorieen.. pasta.. groenten met gehakt/ hamblokjes en rode saus.. evt een aantal eetlepels geraspte kaas ( 25+) Ik heb laatst een heerlijke pan bruine bonen gemaakt met hamblokjes ipv gehakt ivm de callorieen.. Heb er 3 porties van gemaakt en ingevroren.. Groentenommelet. 3 eieren, 150 gram chinese roerbakgroenten, scheut ketjap, ham/kipblokjes en gerasptekaas.. Echt super lekker.. 1 grote tortilla, 100 gram tartaar gehakt of 150 gram kipfilet, 200 gram groente naar keuzen ( ik vind prei, champignon en paprika lekker), gehakt kruiden met chili/kerrie evt wat tomatenketchup en in de tortilla.. Tosti's.. 4 boterhammen, 2 grote plakken ham, 2 plakken 20+ kaas en 2 tomaten.. brood beleggen met de ham/kaas en plakken tomaat evt nog oregano en ketchup.. En in de grillpan of oven ( heb je geen boter nodig).. Echt super lekker en makkelijk..nog geen 500 callorieen.. Ik weeg alles af, zo weet ik precies wat mijn inname is.. Keukenweegschaal staat hier standaard op het aanrecht.. Genoeg ideeën?
Heey meiden!! Jeetje wat veel berichten weer Kon het niet allemaal lezen misschien later nog.. @zustertje, ik werk op een kinderdagverblijf, dus ik zelf word niet zo snel ziek. Maar ja kleine en me vriend allebei verkouden, hoesten enzo en afgelopen nacht geen oog dicht gedaan vandaag maar vroeg naar bed! En hopen op een rustigere nacht! Vandaag stond er op het werk heerlijke appeltaart maar ik heb het netjes laten staan
Oja.. Rijst met tuinbonen en ragout.. echt super lekker.. Al klinkt het niet lekker als ik het zo neer zet!
Patriesja.. die lekkernijen op het werk zijn altijd moeilijk he?.. Ik heb zaterdagavond weer slaapdienst en een cliente viert haar verjaardag, maar ik neem zelf gewoon wat lekkers mee ( liga )
Ik was net op valtaf en was in mijn profiel bezig.. Ik zag er staan dat mijn ideale gewicht in combinatie met mijn lengte en leeftijd 40,4 was.. ze praten je gewoon een eetstoornis aan..
Dan hadden we dus wel dezelfde dag cursus. Nu kan ik me de naam Judith ook wel een beetje voor de geest halen. Hebben wij niet samen in het groepje gezeten om een casus uit te werken?? We hebben toen nog zo gelachen....! Tsjee, dat ik je hier weer tegen kom zeg . Ongelofelijk!
Klopt! Bizar zeg! Ik was de verliefde mongool..met het handje vast houden op de bank! Jij had een gesprek met het meisje dat zwanger werd doordat de dokter op haar navel drukte !