Hoi allemaal Ik ben op zoek naar meiden die met als ik lesbisch zijn én moeder. Of moeder willen worden natuurlijk. Mijn vrouw en ik hebben een zoontje van bijna 2! Heb jij ook een kindje of wil je er een? laat van je horen in ons eigen topic. ( hoop toch niet dat ik de enige ben hier )
ehm nou t lijkt er wel op dat je een van de weinigen bent. haha. maar je bent niet alleen hoor.. wij hebben een dochter van bijna 2 en een zoontje van dik 4 maand.
Hey Pfieuw ben toch niet alleen Het begon al wat eenzaam te voelen haha. Ik (wij) heb een zoontje van bijna 2 en we zijn nu bezig voor de 2e. Ben nu overtijd dus spannend! Hebben jullie allebei een kindje gedragen?
owjee, spannend.voel je je zwanger? ik voelde t bij beiden direct. wanneer ga je testen? nee, ik heb beide kindjes gedragen. we hebben er om meerdere redenen bewust voor gekozen. vind t wel een prettig idee dat ze helemaal broer en zus zijn. dus ook 2 keer dezelfde donor.plus dat mijn vrouw lichamelijk nogal wat klachten heeft. hoe hebben jullie het gedaan dan zwanger worden. als je wil mag je ook wel prive verder kletsen hoor, een clubje voor 2 personen heeft ook niet veel nut haha. wanneer word jouw kindje 2?
Hoi Susan en Mara, Nou misschien kunnen we het clubje nog wat uitbreiden. We hebben al twee dochters van 9 en bijna 11 jaar, dus al best groot. Ik heb de meiden al uit een eerdere relatie en ze waren 2 en 4 jaar, toen ik mijn huidige vrouw ontmoette. Zij is momenteel zwanger van onze derde dochter!
hey kom er bij haha. goh toch nog meer reacties mara.zo je vrouw is al een best eind op weg zie ik. weet je al wat t gaat worden? ging het zwanger worden een beetje makkelijk?
Dames, Wilde alleen even laten weten dat ik het stoer vind van jullie! Denk dat er veel vooroordelen zijn over homoseksuele stellen met kinderen (zowel mannen als vrouwen) maar ik vind het helemaal super! Hoort helemaal bij deze tijd en maatschappij. Jammer dat er zo weinig vrouwen op het forum zitten waarmee jullie kunnen kletsen want ik denk dat het lang niet altijd makkelijk zal zijn voor jullie! Gr. Cybi
Ja, het wordt (weer) een meisje, best wel handig, de a.s. grote zussen kunnen nu hun prinsessenjurken mooi doorgeven. Mijn vrouw is inderdaad alweer over de helft. Voor het zover was, heeft het wel eventjes geduurd (in onze beleving heeeeeeeeeeeeeeeel erg lang, maar achteraf viel het nog best mee, zeker als je verhalen van andere mensen soms hoort) We hebben iui-kid gedaan in het ziekenhuis en bij de 6e poging was het raak. Maar ik klets gewoon ook met iedereen over van alles hoor! Maar inderdaad het is toch leuk om niet de enige te zijn, dank je wel voor je steun Ciby
wat is iui kid precies dan? ben niet helemaal in dat wereldje thuis. wij hebben thuis geinsemineerd. mbv ovulatie test. het was gelukkig bij allebei de kleintjes in 1 keer raak/ leuk een huis vol met meisjes!
Nou, het verschilt niet zo heel veel, tenminste het idee is hetzelfde, alleen je moet tig keer naar het ziekenhuis. Ze werken ook wel met ovulatietesten, maar die deden hele rare dingen bij ons (uitslaan op dag 5 en niet wanneer het wél moest), daarom moesten we soms dagen achter elkaar voor echo's komen, waarmee ze dan konden zien hoe ver 'het ei' was. Precies op het goede moment moesten we dan pregnyl spuiten en daarna deden ze dan de inseminatie. Met iui insemineren ze helemaal tot in de baarmoeder (je denkt: dit wordt niks, want het is dan één of ander felroze goedje...). De laatste keer mocht ik het inspuiten en .............tada:raak! Nou, ja niet zo romantisch allemaal, maar ja, wel met resultaat gelukkig. Wel goed dat het bij jullie is gelukt om twee keer dezelfde donor te hebben. Voor jullie kindjes denk ik wel fijn om toch ergens dezelfde 'roots' te hebben.
hebben jullie een anonieme donor dan? ik wilde t beslist nie int ziekenhuis doen. wat ze daar doen kunnen we thuis ook wel. mbv de ovulatietest kan je vrij duidelijk zien wanneer je ovuleert. maar goed bij mij klopte de ovulatie ook heel vaak niet en dan sloegen we gewoon een maand over.verloopt de zwangerschap tot nu toe goed?
We hebben een B-donor, dus het kindje zelf kan er uiteindelijk wel achter komen wie de donor is. Wij vonden dat wel belangrijk en zijn om die reden ook niet uitgeweken naar België toen de wachtlijst opliep tot bijna 3 jaar. We hebben nog wel overwogen om zelf een donor te zoeken, maar vonden het toch lastig wie je daar dan voor vraagt. Als we iemand hadden gekend waar we zeker van waren dat het goed zou komen hadden we dat denk ik gedaan. Hadden jullie wel iemand die je al kende? En hebben jullie nu ook nog contact? Lijkt me ook wel leuk om tegen de kinderen te kunnen zeggen, die en die is het. En wel fijn om het zelf te weten, zodat je enigzinds weet wat je kunt verwachten...nou, ja het blijft een verassing natuurlijk! De zwangerschap verloopt nu goed, bij 14 weken wel even paniek, want toen verloor mijn vrouw ineens bloed. Het heeft 5 weken geduurd. Op de echo zag alles er prima uit met 20 weken en nu gaat het (behalve last van haar bekken, maar ja, je moet er wat voor over hebben) goed. We doen sinds kort zwangerschapshaptonomie en dat is erg leuk. Het wordt nu echt een beetje tastbaar, iedereen ziet het, in het begin is het altijd nog zo onwerkelijk vind ik. Nou, leuk in elke geval toch nog meer lesbische mama's hier. Ik moet altijd wel lachen, als ik in een ander topic meeschrijf, dan krijg je op een gegeven moment toch: wat een betrokken vader! Krijg tot nu toe altijd hele leuke reactie's als ik dan uitleg dat ik de (mee)moeder ben. Mara, hoe is het met jou?
moet ook eerlijk toegeven dat jullie beiden (jij en mara) erg betrokken zijn. ik zie mijn vrouw niet echt op deze pagina haha, ze vind t al belachelijk dat ik er op zit. maja moet ook zeggen dat zij meer t papa type is haha. we kenden de donor nog niet. via bepaalde oproepen soort 'sollicitatie'gesprekken gedaan en daar een keus uit gemaakt. we hebben niet veel contacct met de donor hoor. hij stuurt verjaardagskaarten en kerstkaarten en is wel op kraamvisite geweest. we houden af en toe wel mail contacct en hij houd ons op de hoogte van zijn adres enzo voor als dr vragen mochten komen. wat vinden je dochters er van eigenijk? lijkt me voor hun ook best wel lastig
hallo! ik kom hier zomaar even binnenvallen. ik ben niet lesbies maar ik wilde even wat zeggen. towser; ik heb toch altijd gedacht dat jij een man was? hahaha . vond het altijd zo stoer. he een man op zp! blijk je gewoon een vrouw te zijn hahaha. sorry vond het erg grappig. en ik wilde even zeggen dat ik het stoer van jullie allemaal vind om als lesbies stel aan kinderen te beginnen.
Ja, hi hi, dat denken wel meer mensen, ligt natuurlijk ook het meest voor de hand met een banner: mijn vrouw is zwanger. Is ook wel grappig als ik ergens heen bel. Zeggen ze: Wat, u bent zwanger? Zeg ik: Nee, mijn vrouw is zwanger, is het even stil...........O, ja dat kan natuurlijk ook Zijn er trouwens wel 'echte' mannen hier? En eh Susan, mijn vrouw vindt het ook belachelijk dat ik op forums schrijf, maar als er een één of ander goed idee op staat is het ineens toch wel handig!
ook van mij effe iets laten weten ik vind het prachtig dat jullie je onder ons mengen Ik heb veel holebi's in mn vriendenkring en onlangs is er ook een koppeltje bevallen. Wat het grappige was de twee vrouwen( lesbisch dus) hebben met twee mannen (homo dus) gevreën... (wel bijna tegen ieders zin in, maa wat doe je niet alles voor een kleintje, he) Ze maakten er een quartetje van (ochja, trio zou ook moeilijk zijn, he) Nu, ze zijn alle vier beste vrienden van elkaar en zijn van plan om er nog eens voor te gaan voor een kindje voor het homokoppeltje Ik vind dat gewoon prachtig, echt waar!!! De kindjes zullen wel als broer en zus opgroeien, samen wekelijks (gedeeld voogdij) van papa's naar mama's wisselen lieve groetjes, cindy
Hoi, Even een reactie van een vrouw wiens man donor is geweest. Mijn man is namelijk donor geweest bij onze lebische vriendinnen. Ze wilde zo graag een kindje. In het ziekenhuis wilde het maar niet lukken. M`n man toen ik hem ontmoeten (10 jaar geleden) gesteriliseerd. We zijn toen met 4e rond de tafel gaan zitten en hij heeft toen het ongedaan laten maken voor hun. We zijn enkele jaren bezig geweest en er is ook een miskraam helaas van gekomen. Maar we bleven volhouden en inmiddels loopt er een meisje van 3,5 rond bij onze lesbische vriendinnen van m`n mannetje. Inmiddels zijn wij nadat hun dochtertje is geboren ook een kindje voor ons gaan maken. En zie, ik ben inmiddels 32 weken zwanger van ons 1e kindje. We hebben ook gewoon contact en alles wordt heel duidelijk uitgelegt aan hun dochtertje hoe het zit. Hun dochtertje krijgt dus een halfzusje en we betrekken haar er zoveel mogelijk bij. Ik vind het helemaal oke dat man/man of vrouw/vrouw net zoals man/vrouw een kindje mogen krijgen. Iedereen die al kindertjes heeft helemaal toppie, die nu zwanger zijn heel erg gefeliciteerd en die nog zwanger willen worden heel veel succes. Groetjes
WOW Dat vind ik ERG nobel van je ect waar!!! Ik ken je nog niet, maar voor mij ben je alvast een sterke vrouw!!!
Thx Voor ons was de keuze niet moeilijk en we hebben het met liefde en plezier gedaan. En als ze nu nog een 2e zouden willen gingen we er weer voor.