10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 3!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Humbly89, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liebrando

liebrando Niet meer actief

het valt wel mee hoor, per 100 gram kebab (kalkoen) ben je 165 calorieeen rijker, dus dat valt wel mee, veel groente of salade erop doen dan vult het ook zeker! en 1 groot pitabroodje is 180 calorieeen per broodje, weet niet hoe groot je broodje is maar op zich vind ik het wel meevallen hoor.

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemorgen allemaal!

Ik ben al even op wij zijn net thuis uit de kerk. Iedereen is weer goed bezig!

@Melanie super dat je afgevallen bent! ik heb de weegschaal weer tevoorschijn gehaald en ik
    weeg nog steeds evenveel als vorige week maandag echt vaag maar ja het kan niet
    altijd feest zijn.

@Butterfly lekker ontbijtje haha vooral die haring

@moppie jij ook een heerlijk ontbijtje :p nu niet meer de verlieding opzoeken he schiet niet op
    Werkse vandaag!

@nicole jammer dat je niks afgevallen bent maar gewoon doorgaan hoor wie weet is de weegschaal
    volgende week weer lief voor jou. Ik ga dus geen duner meer eten dacht ook dat het vrij ''gezond'' was.

@Humbly SUper leuk joh die jongen!! Wie weet :-D

@Renieta je menu ziet er netjes uit!

Morgen is ons nichtje jarig ze wordt 2 en we zijn uitgenodigd om daar te komen eten. Hun eten altijd erg ongezond dus mijn man heeft even zijn broertje gebeld wat we gaan eten en je raad het al
    FRIET :$:D Ik ga morgen tussen de middag mooi mijn eigen maaltje koken en ik neem mijn boterhammen mee naar hun.

Ontbijt
    eierkoek (50gram)

tussendoor
    2 craqottes met 20+kaas
    kopje bouillion

3. Neentje

Neentje Niet meer actief

Klets klets klets hier haha, sinds gisterenavond tot nu toe 5 pagina's vol gekletst.

Lekker geslapen allemaal? Gisteren om 23u thuis gekomen, we waren uitgenodigd bij mijn schoonzus. Het was gezellig en we hebben lekker gegeten, de kleine sliep al in de auto naar huis. Gelukkig werd ze niet wakker toen ik haar in bed legde, en bleef ze slapen tot 8u.

Vandaag lekker een luilekkerdagje, het weer is niet om naar buiten te gaan hier (grauw en koud).

Humbly, leuke foto's van Liam. En leuk blousje met truitje!

Melanie, ja dat heb ik ook zodra het lekker begint te worden zijn de fietjes dan al bijna op helaas.

Zustertje, lekker geshopt gisteren en geslaagd ook nog!

MvE, je bedoelt waarschijnlijk maandag (zh) of woensdag (dieetist)?

JM, toe maar lang niet gedaan en dan meteen 6kn geskeelert netjes hoor!

Butterfly, heeft je ontbijt gesmaakt haha.

Moppie, hihihi. En chips met ontbij is idd foei!

Mannen, hier ook 1 die gezellig aankomt.

Nicole, zo die broodje donër gaat meteen van mijn lijstje af de komende 10jr haha.

Zustertje, alvast gefeliciteerd met je nichtje. Oei weer friet, weet wel hoe lekker die kan smaken als het gezellig is hah.

4. Neentje

Neentje Niet meer actief

Hoi,

Het is ook niet niks om bv te geven, ik heb de eerste 1.5 maand echt afgezien. Het was de 1e 3maanden niet makkelijk en had vaak de neiging om te stoppen, maar zoals je zegt omdat je het beste wil voor je kleine door gezet ondanks de pijn etc.
    Ach meid je hebt gedaan wat je kon doen en als je meer in petto had dan had je dat zeker gedaan voor je kleine.
    Ik heb vaak zitten denken om nu al te stoppen maar ga het uitrekken tot haar 1e verjaardag en dan vind ik het wel goed zo, scheelt mij ook een hoop.

Ow zo de drukte is in zicht vandaar, dan is het idd verstandig om alles op je gemak vooraf te doen ipv achteraf te stressen.
    Succes met je creabea werk!

5. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    @Zustertje: Ja ik neem gewoon 1 pitabroodje, heb k altijd, veel komkommer en tomaat en wat kebab.
    Ga weer een drukke week tegemoed, dus is er zo weer af haha ( hoop ik...)
    Vanmiddag neem ik fruit en thee.
    Zit nu aan een soepkom groentesoep en volk. knackebrood met filet american

6. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Mijn menu voor vandaag:
    O: Magere yoghurt met 40 gr cruesli
    T: Plak ontbijtkoek
    Lunch: Soepkom groentesoep en 1 volk. knackebrood met filèt american
    T: Kiwi/Banaan & Thee.
    A: 1 pitabroodje ( 117 kcal vlgs caloriechecker)
    150 gr kebab ( kalkoen) 237 kcal
    Schaaltje komkommer met tomaten
    T: Mueslireep met thee ofzo

Kom ik op een totaal van: 971 kcal, dat kan nooit kloppen....

7. Neentje

Neentje Niet meer actief

Misschien toch maar mijn eetschema's erop blijven zetten al doe ik niet meer aan dieëten? Ik probeer eenmaal wel gezond te blijven eten totdat ik het afvallen kan oppakken.

Gisteren:

Ontbijt: grote glas met tl appelazijn, 2 koppen verveine thee, knackbröd met gerookte zalmfilet, knackbröd met 30+ kaas, knackbröd met kalkoenfilet
    Ts: appel, glas water
    Lunch: 2 beschuitjes met appelstroop, kop verveine thee
    Ts: danoontje, 0.5L water, sinaasappel
    Avond: roti (vlees/aardappelpartjes/sperziebonen/maisbrood), kommetje bulgursalade (feta/tomaat/komkommer/krulsla), 2 glaasjes sinas light
    Ts: 2 koppen thee (heb gebak, cake en nootjes laten staan)

Vandaag:

Ontbijt: grote glas water met appelazijn, kommetje magere melk met een handje creusli
    Ts: sinaasappel, 3 dadels, 0.5l water
    Lunch: ei/olijven/tomaat/komkommer/tonijnsalade met 2 knackbröd, kopje opkikker (bospaddestoelen)
    Ts: 0.5l water, kiwi en appel
    Avond: ovenschotel met spinazie/aardappel/kabeljauw
    Ts: pot thee

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Zustertje: Balen dat je niet afgevallen bent meid! Maar het kan zo veranderen. Kijk maar bij mij! Ik ben nu in 2 dagen tijd inneens weer 8 ons kwijt. Slim dat je je eigen boterhammen meeneemt. Ik ben er ook niet zo happig op om bij anderen te gaan eten. Ik houd het graag zelf in de hand.

@ Renieta: Geniet maar lekker van je kebab. Volgens mij valt het wel mee met de calorieen hoor. Het is niet te vergelijken met aardappels met groente en een mager stukje vlees. Maar je moet jezelf ook wel een keer iets lekkers gunnen hoor. Inderdaad gewoon zuinig met vlees en lekker salade erbij dan komt het goed. En zeker met de rest van je menu vandaag, denk ik dat het wel meevalt!

9. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    @Sweetroosje: Mooi menutje toch:D
    @Melany: Ja dat denk ik ook wel ja, hoop het in iedergeval.
    Meestal maak ik op zondag iets van soep en broodje shoarma, kebab of macaroni, gewoon iets makkelijks.
    Ach en heb gister die heerlijke chocoladetaart ook laten staan, en ow wat had ik daar zin in haha.

10. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Renieta, Als je het volgens caloriechecker hebt gedaan zal het denk ik wel kloppen. Het meeste kcal rijke is je broodje kebab. Klopt wel denk ik, maar is nog wel weinig. Je kunt altijd wat extra vlees nemen nog? Lekker eten in elk geval. Klinkt niet verkeerd.

@Moppie, je lacht me uit ;). Echt zwangerschapsontbijtje he haha. Als ik niet zwanger was had ik al moeten kokhalsen bij de gedachte aan geroosterd brood met jam en een zure haring, haha!!

@Zustertje, inderdaad een goede keuze. En ze begrijpen het vast wel. Lijkt me wel lastig om te zitten toekijken. Zou dat wel erg moeilijk vinden denk ik.

@Nicole, kan me voorstellen dat het vervelend is wanneer je zo je best doet en er wil amper wat af. Doe je verder ook aan sport? Je loopt wel een hoop lees ik wel. Soms wil wat intensiever sporten ook wel helpen?

Mijn dagje:
    O: was duidelijk, 2 geroosterde boterhammen met jam, haring.
    T: Appel en spa fruit ( 10 kcal )
    L: Kom champignon soep met een kip krokant schnitzel, yoghurt met lijnzaad.

Deze spa fruit is maar 10 kcal, ik heb ook wel eens citroen, die is 90 kcal. Wat een verschil zeg :$.

11. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Thanks Butterfly, dan neem k denk k nog wel iets extra vlees ;)

12. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Sweetroosje, nou je menuutjes zien er prima uit hoor.
    Lees veel groente en fruit, is altijd goed.

13. patriesja

patriesja Fanatiek lid

26 jul 2007
    2.183
    0
    36
    Heey meiden

Hoe gaat het allemaal hier??
    Ik ben even niet geweest en we zitten al in deel 3 en er zijn al 20 pagina's vol gekletst :$ ;)

Hier blijf ik rond de 62 kilo, al 2 weken ofzo ;) maar goed... nog ff die laatste 2 kilo eraf!
    Even weer wat motivatie zoeken ;)

14. zustertje

zustertje Niet meer actief

@butterfly als we met een grote groep mensen zijn vind ik het juist niet moeilijk om toe te kijken maar wel als mijn man aan een frietje zit dan wil ik altijd even proeven haha.
    En ik heb heerlijke meergranen boterhammen :)Lust ik erg graag.
    Ik ben nu ons warm eten aan het maken
    zalm (gegrild)
    gekookte aardappels
    manlief gekookte wortels
    en ik rauwe (lust geen gekookte)

15. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Nou dames, het lijkt erop dat we toch nog roze nieuws hebben hier!

Nee, niet bij mij... Liet mn kitten (naja, kitten, ze is 1 jaar) naar buiten en die werd binnen 10 seconden al besprongen door een dikke kater.
    Gisteravond zag ik haar al in de bosjes zitten met 4 katers om zich heen maar toen leek ze ze weg te snauwen. Had niet het idee dat ze al echt krols was (de ander wel, maar die durft niet naar buiten).
    Op dit moment zitten er ook nog 2 katers bij haar in de buurt en komt ze niet onder de bosjes vandaan. Heb medelijden met dat arme meisje...

Goed... koppie thee daarnet werd van schrik een kop thee met roze koek... en dan is de dag toch al verpest... zucht...

O: banaan, handje chips
    T: thee, roze koek
    L: banaan, roze koek
    T: ...
    A: ...

ach, ik eet iig fruit :p
    morgen weer overnieuw een poging doen dan maar?

@Butterfly: jij hebt tenminste een excuus! Ik eet NU al alsof ik zwanger ben :p

16. Neentje

Neentje Niet meer actief

Renieta en butterfly, thnx.

Moppie, haha die kitten van je aah gerum.

Patriesja, de laatste loodjes wegen het zwaarst! Maar het gaat je lukken meid!

Zo hier net mijn lunch op, ben ook begonnen aan mijn avondeten. Zometeen de kleine haar boterham geven en in bed leggen.

17. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

Hallo allemaal

Ik wil ook graag meedoen aan de 10 kilo afval race :)
    Ik weeg nu 71 kilo en hoop toch die 10 extra kilo's eraf te krijgen, het is al weken geleden sinds ik een grammetje kwijt ben geraakt na de bevalling. Ik geef borstvoeding dus lijnen gaat niet echt, maar hopelijk helpt gezond eten me genoeg.

Eind juli ga ik trouwen dus dat moet een goed stimulans zijn toch?

18. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Jongmoedertje.. valt de spierpijn mee?? Knap dat je meteen een flink stuk hebt geskeelerd.

Emma.. leuke dag gehad vandaag?

Melanie.. het weekend is ook om een beetje te genieten he? ;)Wees niet zo streng.. je doet het hardstikke goed meid!! Wat kun je soms schrikken van foto's van jezelf he? :$ Gisteren hadden we dus een feestje en in de toiletten en een enorme spiegelwand.. Thuis hebben we geen grote spiegel en ik zag er echt slank uit.. Vond dat best apart om te zien. :)Fijn dat de weegschaal weer naar beneden gaat. Veel plezier met je vriendinnen.

Nicole.. haha.. als bureau blad.. je hoort ook wel eens dat mensen een foute foto op de koek/snoeptrommel of koelkast plakken.. Best slim bedacht eigenlijk!;)

Butterfly.. wat goed dat je gisteren niet meer gesnaaid hebt! Vreemd ontbijtje haha.. Verder een mooi menuutje.

Humbly.. Had je niet voor jezelf kunnen koken? Een leuke jongen in beeld.. Veel plezier in de chat!:D

Renieta.. Door zout te eten kun je i.d. vocht vasthouden.. Maar veel water drinken vandaag.. Knap dat je je hebt kunnen beheersen zeg. Ik heb ook kebab meegenomen en op de verpakking staat per 100 gram 220 callorieen.. Dan nog 1 of 2 broodjes, evt saus en groenten.. Ik schat zo'n 600 callorieen als je 2 broodjes en 150 gram vlees neemt? Heb je runder of kalkoen kebab? Dat scheelt natuurlijk ook he?

Nicole.. weeg je je eten nog steeds af?

Moppie.. werkse vandaag! Oh... roze koeken.. * kwijl*:)

Zustertje.. Slim om dat te doen. Je kunt dan evt kiezen voor 1 kroketje op brood ofzo?;)

Sweetroosje.. klopt bedoel morgen:).. bloed en zaad uitslag. Fijn dat je zo'n leuke avond hebt gehad meid. Je menu klinkt hardstikke mooi. Misschien, nu je er minder mee bezig bent is de snoep en snaai drang minder en is de weegschaal als nog lief voor je!;)

Patriesja.. kop op meid dan zijn die 2 laatste kilo's er ook zo af!;)

Jullie hebben weer heel wat afgekletst vandaag en gisteren..

We hebben gisteren een geweldige avond gehad.. Genoten van lekkere hapjes 3 stuks ( heb ik genomen) en lekkere drankjes ( te veel :)).. Ook was er een warm en koud buffet.. Heb 2 kleine gehaktballetjes en een plakje beenham gehad. Vond het toen wel prima! Was te druk met dansen!!8)

En de weegschaal gaf vanmorgen 300 gram zwaarder aan.. Oh.. als dat het is! :D Vandaag maar veel water drinken en dan komt het wel goed!!

MIjn menu voor vandaag!

O : 2 knackebrodjes met light jam en een 1/2 water ( na dorst:) )..

T: thee en verder niets, we waren er laat uit en gingen Esmee op halen..

L: 2 meergranen boterhammen met kipfilet en een opkikker tomaat.

T: 125 gram druiven.

A: 1 bruin bolletje met 2 kleine kroketjes ( 200 callorieen) en 200 gram oma's smulfrieten. ( ziten maar 160 callorieen per 100 gram bereid in)..:D

T: Schaaltje lays baked oid..

Zit ik op een totaal van 1212 callorieen.. Lijkt me prima na gisteren!! Niet heel gezond vandaag.. maar dat maak ik morgen weer goed.:)

Hebben we teambuilding op het werk.. met een verzorgde lunch.. * slik*.. Heb 400 callorieen berekend voor de lunch.. Dus 1 luxe broodje belegd en fruit, broodje met mager beleg??? Ik zie wel!

Neem voor tussen door in iedergeval fruit en een boterham mee.. Ben bang dat er taart of koeken zijn.. Die nemen we dan maar niet he?;)

19. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Je bent 5 dagen geleden bevallen! Je mag nu echt nog niet " lijnen" hoor! Zou nog even 3 maandjes wachten.. Je kunt al wel gezond gaan eten maar toch aan de richtlijn van 2000 houden hoor!;)

20. Aphrodite

Aphrodite Niet meer actief

haha oeps .. ik had mijn banner veranderd maar het moet 3 maanden zijn .. even zien of ik het veranderen kan :(

Deel Deze Pagina