Melanie.. Tuin aanpakken kost veel geld he? Pfff.. We hebben nu gelukkig zowel voor als achter alles netjes. En lekker dat je nu nog een tussendoortje mag pakken. Moet nu wachten tot 17.00! Heb nu al zin in wat.. Het straattheater was voor de wat oudere kinderen, bij het circus nog even bij de dieren gekeken. Vond Esmee wel leuk! Net met Esmee een dubbellikker gedeeld. Best lekker!
De wind is erg koud buiten maar ik fietst meestal nogal hard rond de 25 a 27 km per uur dus dan heb je het al snel warm had een dus shirt met lange mouwen en een bodywarmer aan en dat was eigenlijk te warm. Ik zit nu even lekker te genieten van een appeltje echt lekker. Morgen ben ik heerlijk vrij en ga ik het dochtertje van mijn vriendin in bad doen en daarna gaan we met zijn 3tjes winkelen erg veel zin in. Ik ga zo 3 boterhammen eten 2 met aarbei en 1 met rauwe ham lekker mager. Ik kom denk ik vanavond nog wel even kletsen Liefs
Ow gaaf! Veel plezier!!! Was al even vergeten dat het bevrijdingsdag is, maar ik ga gewoon werken vanaaf...
Zustertje.. eetsmakelijk en werkse voor straks! Rianne.. veel plezier! *** Ga alvast de oven aanzetten en tafel dekken.. Na het eten gaan we een filmpje huren voor vanavond! Gezellig!!
@ MamavEsmee: Ja tuin aanpakken kost zeker een hoop geld. Gelukkig is onze voortuin niet zo groot. Ik wil voor de helft kiezels erin... Maar dan wil ik natuurlijk weer de duurste die ze hebben Verder eigelijk niks bijzonders. Gewoon wat vaste planten erin (kost ook al gauw een hoop) en op de kiezels of 2/3 grote bakken (maar die zijn wel erg duur 80 euro per stuk) of 2/3 bolconiferen, die zijn ook niet goedkoop maar die kan ik wel regelen via een oom, en dan is het een stuk goedkoper. Ik zal zo een kijken wat Roland ervan vind. Misschien vind die het wel helemaal niks. hahaha... Hij belde om half 5 dat hij naar huis kwam, een uurtje vroeger dan normaal dus. Smakelijk eten!
Zow vanmiddag ff langs me schoonouders geweest. Was wel even leuk. Alleen heb altijd het gevoel dat me schoonmoeder vind dat ik niet genoeg werk.. me vriend werkt natuurlijk erg veel. Maar ik werk parttime, meestal rond de 18 uur. Zit nu de afgelopen 3 weken al op 20 uur, dus dat is mij wel prima eigenlijk.. maar het frustreerd me wel.. bah. Nog geen nieuws van me oma, ze komt in iedergeval voorlopig nog niet thuis. Ben erg benieuwd wat de uitslag van het bloedonderzoek en de foto's zijn. @Melany: leuk is dat he om allerlei ideeen op te doen voor je voortuin. @Rianne: Veel plezier in leeuwarden, ben erg benieuwd!!! @MvE: Ja het geeft een dubbel gevoel, ene kant is het mooi dat me lichaam nu beter begint te werken en dat al die medicatie qua doseringen naar beneden kan. Ik temp me nu elke ochtend en als me temperatuur erg hoog is, weet ik dat ik een eisprong heb gehad. Mocht dit volgende week nog niet het geval zijn, dan wil ik weer een echo hebben, want 4 eitjes kan ook gevaarlijk zijn voor je eileiders. ( is mij verteld). @vlees en groente in de vriezer? Wat kun je zoal qua verse groenten in de vriezer doen? Heb zoiezo altijd wel potten staan, voor als ik niks vers heb. En hoelang kun je vlees bewaren in de vriezer? Ik heb er vlees liggen wat er denk ik al 1 a 2 jaar in ligt haha.
- prei: het witte en lichtgroene gedeelte gebruik ik voor gekookte prei. De bladeren snijd ik in ringen en die vries ik rauw in - worteltjes, broccoli, bloemkool, rode bietjes, spruitjes etc: blancheren en dan invriezen in porties - rabarber, bessen, aardbeitjes etc. vers invriezen. - niet invriezen: sla, spinazie, bladgroenten, rauwe witlof etc. - pastagroenten: ui, prei, worteltjes, champignons: allemaal rauw fijngesneden bij elkaar in de diepvries - wokgroenten: idem, taugee kan er ook goed bij. Uhm... wat kan je nog meer verzinnen? - bereide chili con carne, pasta, rijst is prima om in te vriezen als je wat over houdt. niet echt lekker: gekookte aardappelen invriezen, maar het kan wel. maakte voorheen altijd porties voor de hele week voor mn vriend wanneer ik doordeweeks weg was, alleen aardappelen, vlees en groente invriezen vond hij niet lekker. Als je wat mist in het lijstje, gewoon vragen
handig linkje over groente invriezen: Groenten invriezen | Eten en drinken: Diversen nog eentje: Janneke's Recepten Pagina - receptenpagina met gemakkelijke recepten, lekkere makkelijke eenvoudige en snelklaar gerechten, kookboek met snelle, en lekker recepten dan kan je het bovenstaande verhaal weer vergeten
Hmm dan kan ik me vlees wel weggooien haha. En gewoon weer opnieuw beginnen. Hoe bewaren jullie het vlees? in speciale verpakkingen of? @Moppie: dank je wel
1-2 jaar lijkt me ook wat lang het staat meestal ook wel op de verpakking aangegeven "geschikt om thuis in te vriezen" en hoelang je het in de diepvries kan bewaren. ik verpak alles in van die blauwe diepvrieszakjes.
Vis 2 maanden houdbaar: gekookte krab, gekookte kreeft, gekookte mosselen, gerookte paling (fileren voor het invriezen). 4 maanden houdbaar : baars, bot, brasem, forel, garnalen, haring, paling, poon, sardines en tong. 6 maanden houdbaar: griet, koolvis, kabeljauw, schol, tong filets, wijting, zeeduivel filets. 8 maanden houdbaar: scholfilets en tarbotfilets. Vlees 2 maanden houdbaar: geparneerde kalfsschnitzels, bloedworst (minder geschikt), slavinken, hazepeper 3 maanden houdbaar: cervelaatworst, kalfsborst, kalfsgehakt, paté, rookvlees, rookworst, salami, saté, 4 maanden houdbaar: rookspek, bacon, blinde vinken, ongeparneerde kalfsschnitzels, ossetong, spek, tamme eend, hert, konijn, rollade (gaar), tamme gans. 6 maanden houdbaar: boterhamworst, braadworst, entrecote, frikandel, ham, hamburgers, hart, kalfstong, kroketten, rollade (rauw), zwezerik, duif, wilde eend, wild zwijn, wilde gans. 8 maanden houdbaar: tartaar (niet kruiden), kalfspoelet, eendeborst, fazant, wild konijn, ree, kip, kalkoen, ganzeborst Google is your best friend Invriezen van levensmiddelen: hoe en hoe lang? | Eten en drinken | Overige zow... en nu een patatje bakken want ik zie dat de frikadellen en kroketten niet zo lang bewaard kunnen blijven
Ik bewaar het gewoon zoals ik het koop. Koop het, een gooi het in de vriezer. En als ik kilo-verpakkingen heb (als ze in de aanbieding zijn) Maak ik er porties voor 2 personen van, zodat ik er precies genoeg uit kan halen als we het gebruiken. Als ik kiloverpakkingen splits, doe ik het in diepvrieszakjes, schrijf erop wat er in zit (is ooit niet meer te zien, door het bevroren zakje heen) en wanneer ik het heb ingevroren.
ik heb normaal ook wel een voorraadje in huis, had niet zo snel door dat die er alweer doorheen was. Maar goed ik heb lekker nasi gegeten. Ik ben er gek op haha dus dat kwam ook wel leuk uit! Mannetje is er ook gek op. Kwa calorieen zit ik vandaag weer op 1200 dus netjes. Als ik blijf afvallen op 1200 dan laat ik het mooi zo. Moet er wel aan wennen dat ik soms wat meer moet eten haha, vooral als ik tussen de middag 2 broodjes en 2 knackebrod of 2 beschuitjes erbij eet. Pff dan zit ik wel even goed vol maar dat is ook de bedoeling anders grijp ik weer veel te snel naar iets lekkers haha. Ik vries me vlees altijd in een voorraadje. Melk heb ik ook een voorraad maar dat komt omdat we met zijn 5en melk drinken. Rijst en macaroni heb ik in voorraad altijd. Soep normaal ook maar die was ook al op nu. Brood heb ik ook altijd een hele voorraad van. Alleen aardappels niet haha.
Zo, avondeten is ook weer op. Ik heb mijn bord niet leeggegeten. Ik kon het gewoon niet op. Zal wel door mijn lunch komen, want die was wel erg groot (qua calorieen niet, maar qua hoeveelheid wel... pfff...) Heb nog wel wat aan mijn menu vandaag aangepast. En kom op een totaal van 1192 kcal (eigelijk minder, aangezien ik mijn avondeten niet helemaal op had) maar het voelt alsof ik veel meer op heb.
Alweer avond . Vandaag zeer weinig gedaan. Ben niet helemaal lekker, heel erg moe, begin wat verkouden te worden en heb het steeds zo koud . Vanmorgen met mijn mannetje en Esmee boodschappen gedaan ( wij wisten dat ie 13.00 ging sluiten en hebben de weekboodschappen meteen maar gedaan ). Na de boodschappen was ik ineens zo moe....!! Vandaag dus mijn rust maar gepakt. Harrold is wat aan het rommelen rond het huis, ik heb de kaartjes voor Esmee haar verjaardag afgemaakt. Verder gehangen op de bank, en wat is dat soms lekker. Maar een erg ongezonde dag gehad, en niet bewogen . Had net als mijn man vandaag de puf niet om een eind te lopen wat te we in de planning hadden. Buiten vond ik het ook echt koud. Wat ik heb gegeten.......... Dat kunnen jullie beter niet vragen , echt heeeeeeeeel erg. Schaam me gewoon dood. Nou, vooruit, hier komt ie O: twee witte bollen met 30+ kaas en melk. T: een cornetto aardbei. L: 2 bapao broodjes en yoghi. T: een magnum met nootjes en een mergpijpje. A: babi pangang ( zelf gemaakt ) En net weer een cornetto . Heeeeeeeeel erg...!! Zo voor straf een bak fruit denk ik. Dat ontbreekt nog aan mijn lijstje .
Hahahaha... Je menu ziet er wel erg lekker uit meid. En jij hebt een excuus. Je bent zwanger. Kan echt geen kwaad hoor voor een keertje! Hoop dat je je morgen weer beter voelt. Goed dat je er een keer aan hebt toegegeven! Je moet ook aan jezelf denken meid, en vandaag heb je dat eindelijk eens gedaan!
Melanie.. Heb dat soms ook.. Dat ik niet eens mijn avondeten op kan.. Vanavond na het eten had ik nog trek. Heb dat met rijst of aardappels nooit.. Verder geen last van "de" buikgriep? Jongmoedertje.. Je komt dus incl nasi nog goed uit.. lekker toch?! Butterfly.. Mmmm.. lekker menuutje zeg! En goed dat je vandaag lekker je rust hebt gepakt. Ben wel benieuwd naar de uitnodiging voor de verjaardag van Esmee.. heb je een voorbeeldje? @ vlees.. Hier gaat het gewoon in een boterhamzakje de vriezer in.. Soms haal ik een grote lading bij de slager.. nu isde vriezer langzaamaan leeg aan het raken. Moet dus maar gauw weer eens langs de slager heen.. Het ligt hier hooguit een maandje in de vriezer.. @ groenten, vries ik zelden in.. Of vers ( eten we 2x het zelfde qua groenten) Of uit een potje.. ( ik zelf eet liefst vers Erwin het liefst uit pot.. rare wezens, mannen!). Renieta.. 18 uur werken is i.d. niet veel voor een jonge meid. Maar het is toch goed dat je in iedergeval werk hebt! Ik heb tijdens inval werk wel altijd veel gewerkt.. Maar bij mijn huidige werk heb ik een contract gehad van 60% dat is 21,3 uur en nu 50% dat is 18.. Ik vind het prima, we kunnen goed rondkomen en het huis is ook altijd netjes, eten staat klaar als Erwin thuis komt en de was ligt gestreken in de kast. Erwin hoeft verder niets in huis te doen.. Zo what's the big deal. Ik vind het huishouden draaiende houden ( zeker met een kindje) een baan hoor! En ondankbaar ook.. Elke dag mag je weer opnieuw beginnen en is het weer net zo erg als de dag er voor.. PFfff..( sorry.. ff klagen!). *** Ik ga zo lekker douchen en daarna thee drinken en een ananas slachten ( vond je woordkeuze zo grappig Melanie!!).. Misschien tot straks nog even en anders tot morgenmiddag!