ja MvE dat vind ik dus ook, maar in de thuiszorg is het gewoon moeilijk om erg veel aan het werk te wezen. Het is helemaal niet dat ik te beroerd ben om veel te werken, maar wil me huishouden ook doen. Maar soms is het wel erg frustrerend dat onbegrip...
ik was juist lichter bij de dieetist op de weegschaal dan hier thuis.. en dat was ook met kleren aan en al! Dus moet ik me straks zxorgen gaan maken dat ik misschien toch niet zoveel ben afgevallen? of moet ik gewoon mijn eigen weegschaal aanhouden die toen ik begon 90 aangaf en nu 87????? @mama rianne: nee nog geen tijd gehad sorry
hoi meiden hoe gaat het hier met jullie? ik kletste hier mee, maar vanwege een aantal problemen was ik daarmee gestopt. ik wil nog steeds gewicht verliezen maar blijf maar stil staan op hetzelfde gewicht! ik kom hier weer meekletsen want ik kan wel wat steun gebruiken anders lukt het gewoon niet.
Renieta.. Ik begrijp je volkomen hoor! Schatje.. Dan zou ik de weegschaal van de dieetiste aanhouden! Mandy.. Hoe is het nu met je schoonmoeder enz? Situatie opgelost? Goed dat je de draad weer oppakt. Ik lees dat je bijft hangen.. Hoeveel ben je inmiddels kwijt? Misschien goed om meer te varieeren met aardappels/ pasta/ salades/ soepen. Groenten en verschillende soorten fruit. *** Zo.. ben weer schoon en nu aan de thee, net nog een schaaltje ananas gepakt. Lekker! Had eigenlijk niets meer over maar ook veel bewogen vandaag dus moet lukken.. Volgens mij werkt ananas erg goed op je darmen..
@mamavesmee mijn schoonmoeder is sinds vorige week weer terug heel vaag allemaal, ik wil er ook niets meer mee te maken hebben! ik moet nog steeds 4 zwangerschapskilo's kwijt, ik blijf maar op de 69 hangen. maar ik geef toe ik ben een emo eter en snoep gewoon teveel en heb totaal niet meer op mijn lijn gelet, ik ga nu de draad weer helemaal opakken!
Renieta.. Wij eten, gebakken aardappelblokje met kipfilet, champignons en paprika.. Alles in 1 pan.. lekker en makkelijk! Mandy.. Wat een vreemd verhaal met je schoonmams.. En die 4 kg moeten lukken. Hoelang ben je? *** Erwin is even de honden uitlaten dus kon ik nog even hier gluren, we gaan zo verder met de film.. Spanned!
Klinkt erg lekker, k weet namelijk nog niet wat k wil eten. Moet niet te moeilijk/lang duren, want ga morgenmiddag bij een vriendin op visite en moet om 19 uur alweer in de sportschool wezen. Ga zo slapen meiden, fijne avond nog en tot morgen
@mamavesmee ik ben 1.67 en woog dus altijd 65 kilo het liefst zou ik 62 willen wegen. hoe gaat het afvallen bij jou?
Hoi dames, Jeetje 18 pagina's verder, kletstantes. Hoe gaat het met jullie en de vijandige kilotjes? Hier drukjes (heb logees), met het afvallen gata het z'n gangetje. Ben maandagavond buiten het boekje gegaan (broertje was jarig en had bbque, heb wat meegegeten) en werd meteen gestraft, kreeg me toch krampen in mijn buik (maag is kleiner geworden denk ik). Zodra het minder druk is hier, kom ik weer actief meekletsen. Fijne avond allemaal!
Mandy.. Ik heb zo goed als mijn streef bereikt.. zie onderschrift.. je bent dus vrij klein.. Dacht al, 68 kilo is toch super! Sweetroosje.. Af en toe een ego bericht is ook prima hoor! Veel plezier met je logees..
Haha had zo een van mijn dagjes kunnen zijn meis! Maar jij hebt in ieder geval een excuus Let je wel een beetje op jezelf? Heb een beetje het idee dat je "normaal" door blijft rennen en doen, terwijl je ondertussen al wel 3 maand zwanger bent!!! Lijkt me normaal dat je soms even de energie niet hebt
@Renieta: heeft je schoonmoeder dat ook direct gezegd, of jou dat idee gegeven? hoe moet ik het voor me zien? Hier ben ik er vaak genoeg (ook door mijn fam.) op gewezen dat het wel tijd zou worden dat ik zou afstuderen (zat in revalidatie met nekletsel en mn koppie was ook flink geschud...) Ben blij dat ik nu aan het werk ben, voelt alsof er meer respect is op de een of andere manier, maarja, ik werk "maar" 2 dagen. Ze hebben geen flauw idee van het lesgeven volgens mij Kom op 30 uur uit als ik de reistijd meereken (zit voor mn lessen bijna meer in de auto dan dat ik voor de klas sta) @MvE: je hebt gelijk hoor, het huishouden is een (ondankbare) fulltime baan! Vooral als je dan ook nog een kindje erbij hebt Moet er niet aan denken om zometeen fulltime te moeten werken en mn huishouden erbij te hebben (vriendlief doet niks in huis) Als we een huishoudster nemen zou ik met liefde fulltime werken trouwens!! Ik werk nu 16 uur op kantoor, en afhankelijk van de cursussen dus ook nog max 3 avonden 2-3 uur. Mijn huishouden schiet er al vaak bij in, maar dat komt ook door mn lage energie niveau. Wij redden het echter prima als ik 2 dagen in de week werk. Goed, geen vetpot natuurlijk maar we hebben ook net een huis gekocht dus daar gaat nu veel geld naartoe. @Schatje: ligt er aan hoe vaak je naar de dietiste gaat. Als je daar elke week komt, houd dan dat gewicht aan. Tussen 90-87 zit 3 kilo, maar tussen 92-89 ook Het maakt dus niet uit welke schaal je kiest om je gewichtsverlies te registreren. Beiden komt op 3kg neer. Succes! @Mandy: welkom terug, en ook jij veel succes met de frisse start Als je je menuutjes hier post, zullen we eens bekijken waarom je stil blijft staan. Misschien krijg je te veel, of juist te weinig kcal binnen! @MvE: ananas zou vochtafdrijvend werken, dus als je last hebt van vocht tijdens je ongi moet je ananas eten zeggen ze! En daarnaast, het zouden volgens een van de vele fabeltjes ook "negatieve calorieen" zijn, omdat het je lichaam meer energie kost om te verbranden, dan dat er in zit. Dat terzijde, het is gewoon lekker!!! @Renieta: pizza, snackbar da's wel erg makkelijk Maar: wat dacht je van groentewok met kip, pannetje rijst erbij? Of een pan chili con carne, of ander eenpansgerecht (bijv. kip, groente, krieltjes) *edit: lees MvE's voorstel nu, whahaha, zelfde idee!* wraps zijn ook lekker makkelijk, groente en gehakt/kip wokken en in dat ding rollen @SweetRoosje: veel plezier met je logees! Van een BBQ krijg ik ook altijd krampen. Gek eigenlijk wat dat is dus helemaal niet vet! Maar ik eet normaal weinig vlees dus daar zal het dan wel aan liggen. Misschien last van de sausjes gekregen? === @Hier: Niet veel bijzonders... O: - T: handje nootjes L: blikje mandarijnen (175gr) uitgelekt (was op siroop) met magere yoghurt T: 2 rozijnensneetjes met honing. 2 knackebrod kaas / salami, 1 glas ranja A: 1 boterham met kroket en lepeltje mayo, nog 1 kroket, klein beetje frietjes (restje) en wat curry, 1 glas ranja T: 2 thee T: 1 glas ranja Stap om half 8 in de auto om naar mn werk te gaan, wil dat k*tding weer niet starten! geen kick geeft ie. bah! resultaat van het weekend heen en weer rijden naar ons huisje (6km verderop) waardoor de accu niet bijlaadt. tenminste, dat hoop ik! accu aan de lader gezet en morgenochtend om 6:30 dat ding erin prutsen omdat ik om 7u naar mn werk moet Maargoed... dus snel naar binnen gerend, leren pak aan, helm op mn kop, lesboek in mn tanktas gepropt en maar op de motor. Brrrr... tis best koud!!! Ben nu net een half uurtje weer thuis, nog even op de bank hangen en over een kwartiertje maar naar bed denk ik... Truste!
@ MamavEsmee: Buikgriep is alweer over. Gelukkig maar 1 dag last van gehad. (is elke keer zo)... @ Mandy: Welkom terug meid! Vreemde situatie met je schoonmoeder. Super dat je het afvallen weer oppakt. Komt helemaal goed! Ik ga maar eens mijn bed opzoeken. Morgen weer werken. Heb helemaal niet het gevoel 7 dagn vrij te zijn geweest. Zou er graag nog een week aan vast plakken. Maar goed... 2 dagen en dan is het weer weekend dus ik mag eigelijk niet klagen. Truste meiden Liefs
@Melanie gelukkig dat het over is en werkse vandaag! Hier was de weegschaal weer erg lief 105.0 gaf hij aan Ik ga over 5 min op de fiets naar mijn vriendin (11km) om de kleine in bad te doen en rond 09.30 gaan we gezellig winkelen! Tot vanmiddag meiden!
@Moppie, is het goed gekomen met je auto??? Ik geef toe....... neem soms teveel hooi op mijn vork. Werk nog 28 uur, daarnaast de kleine meid thuis, en zwanger, een huishouden wat ik draaiende moet houden, de verhuizing die in zicht komt, Esmee haar verjaardag 12 juni, in het weekeinde dat we over gaan naar het nieuwe huis, ik ben 8 juni nog jarig. Vooral voor Esmee haar verjaardag druk aan het voorbereiden. Ik wil alles bij houden, alles op de rit houden en kan overdag niet rusten met Esmee erbij. Gisteren was ik kapot...... ik had echt geen fut meer. Heb me er toen bij neergelegd. En dat moet ik vaker gaan doen hoor . Daarmee kom ik ook bij mamavesmee... @Mamavesmee, het huishouden vind ik ook een baan! Ik geniet van het moeder zijn, maar............... Elke ochtend word ik wakker van Esmee, standaard 07.00 uur en daarmee begint het dagelijkse ritueeltje meteen. Esmee verschonen, pap, aankleden, zelf ontbijten, aankleden, ben opmaken/verschonen, de was, opruimen, stofzuigen, wc schoonmaken bla bla bla bla!!!! Elke dag weer opnieuw, soms komt het me de neusgaten uit. Harrold en ik doen het nu anders......! Stofzuigen en dweilen doen we standaard s'avonds. Esmee maakt de boel toch vies en erger me er dan dood aan als ik in de ochtend alles gedaan heb en s'avonds alles weer vies is. Nu erger ik me minder, en vind ik meer rust. Een van ons doet Esmee in de bad, de ander pakt de woonkamer aan. Als ik late dienst heb doet Harrold en Esmee, en de woonkamer . Zo hoef ik dus ook wel eens niets . Maar hoef je het beschrijft..... ben het helemaal met je eens. En ik vond het ook altijd mijn taak..... maar hallo zeg, ik ben zwanger en ik werk ook, vind dat die man van mij nu ook zijn steentje bij kan dragen. -------------------------------------------- Net ontbeten, en weer gezond!!! Gewoon 2 meergranen boterhammen met jam en melk .
Melanie.. gelukkig maar dagje ziek.. Succes met je 2 dagen werken.. Wat wen je snel aan vrij zijn he?! Moppie.. Stoer hoor! Op de motor naar je werk. Vanmorgen gelukt met de accu? Betreft de studie/werk. Mensen weten het toch altijd beter .. Grrr.. @ minder werken.. Mijn schoonmoeder is er trots op dat ik werk en prive zo goed kan combineren. We zijn weinig oppas nodig. Ik voed Esmee grotendeels zelf op. Run het huishouden etc. Vond ik wel erg lief om te horen! Butterfly.. Ik ben volgens mij wel een beetje zoals jou.. Ik loop dan mezelf voorbij! Lief dat Harrold meehelpt. Erwin houd Esmee na het eten ook altijd bezig zodat ik snel de keuken aan kant kan maken en kan afwassen. Ik doe het in 15 minuten , hij in 45 minuten.. En wel aan jezelf denken he? Zustertje.. Weer wat er af! goed meid.. Die koek heeft je dus niets gedaan! *** Gisteren me te buiten gegaan met de chips! Vanmorgen met angst op de weegschaal.. En hij gaf 73,5 aan... BLij, nog lichter als gisteren! Mijn menu vandaag: O: 1 bruin bolletje met light jam en een schaaltje yoghurt. T: buin bolletje met ham en water. L: 2 volkoren boterhammen en een kopje soep. T: 200 gram ananas. L: gebakken aardappelblokjes met kipfilet en paprika/champignons en een salade. T: chipjes en fruit. Zit ik op 1500 callorieen. ***** Zo eerst met de honden wandelen en daarna lekker zwemmen!
Hey meiden, Heb me vanmorgen toch maar weer gewogen, en ben van het etentje maar 4 ons aangekomen gelukkig. Dus de schade valt me nog mee. Vandaag moet ik werken van 12 tot half 10 vanavond. We hebben een modeshow dus dat is altijd heel gezellig. En daarna dus de winkel nog open. Neem lekker mijn crackertjes mee (normaal eten we met z'n allen frietjes). En lekker veel water drinken vandaag. Heeft iemand misschien nog een goed recept tegen keelpijn? Liefs!
ik doe mee!!! als dat mag natuurlijk.... ik ben nu 82 kilo en ik wil graag 65 wegen. ga nu maar meteen beginnen!! wil graag zwanger worden en dan is een beetje afvallen toch beter... dus kun je me er bij zetten?
@Mwag, welkom( hihi grappige naam ). Natuurlijk mag je mee doen, en heel veel sux6 meid! @Kimmetje, dat valt wel weer wat mee toch. Vandaag er weer tegen aan en het is er zo weer af. ---------------------------------- Pff, hier begon de dag met een beroerd gevoel. Net is dan ook mijn hele ontbijt eruit gekomen, en voelde me een stuk beter. Vervolgens maar weer twee bolletjes gegeten, waarvan 1 met boterhamworst en 1 met kipfilet. En volkoren dit keer . Inmiddels ligt Esmee weer in bed, die was weer zo moe en huilerig. De wasmachine staat ook aan, en nu de afwas maar eens doen.