10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 3!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Humbly89, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hallo meiden.
    En we zijn alweer woensdagavond, gaat snel zeg.
    Vanavond naar de bloemenveiling geweest, heel wat planten meegenomen en komende zaterdag komt me zwager die erin zetten.
    Wou dat het al zover was haha.
    Zijn zoveel mooie planten daar, heb een hele mooie felroze rodondendron meegenomen, sorry weet niet hoe je het moet schrijven haha.

@HvJ: Geen idee, ze willen me amandelen er ook niet uithalen. Dit jaar gaat het tot nu toe goed :D

@Zustertje: Hmm je menu klinkt errug lekker!!

@Melany: Hoe was het uiteten?

@Dani: Jij gaat goed zeg:p, altijd druk verjaardag vieren he, maar vindt het zelf ook altijd erg gezellig!!
    Maar ben ook altijd alweer blij dat het voorbij is.
    Ik moet het weekend beide dagen werken, en verder geen plannen.

2. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Moppie: Ik weet niet hoe moeilijk ze bij jou in de apo doen. Maar bij ons zou je een recept nodig hebben! Het is namelijk ook een andere sterkte als de dosisaerosol! En wat betreft die misselijkheid. Er zijn emesafene tabletten en zetpillen (deze moeten op recept van een arts, en worden vergoed) maar volgens mij mag je suprimal ook gebruiken bij zwangerschap (mag zo verkocht worden)

@ Kim: Jaja… ik heb er echt van genoten! Enne… dankjewel voor de felicitaties! Ook namens Roland!

@ Renieta: Volgens mij moet er ergens een h tussen rodondendron, maar iedereen weet wat je bedoelt. Wij hebben gisteren ook een knalroze in de voortuin gezet! :D Uit eten wat HEERLIJK :D!

@ Dani: Veel plezier met de voorbereidingen van je verjaardag! En je blijft lekker afvallen meid!

Ik ben weer thuis van mijn etentje. Wat was dat lekker zeg! Mmm… En het was ook erg gezellig! :D Nu vanaf morgen weer streng! Kijken of ik Vrijdag toch nog iets afgevallen kan zijn, over de week gezien. Ik ga nergens van uit, maar het zou wel leuk zijn natuurlijk.

Vrijdag middag komen ze mijn fiets brengen. Ik kan dus mooi vanaf volgende week met de fiets naar het werk. Nu nog hopen op mooi weer!

Liefs

3. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ha mooi dat het gezellig was. Leuk staat he zo'n mooie felle kleur, kan ik echt van genieten. Ik heb hem nu bij de achterdeur staan, aangezien ik met dit mooie weer altijd de deur open heb staan, kan ik daar lekker van genieten.

Oehh dus vanaf volgende week lekker op de fiets, ik moet mezelf ook eens aanleren meer te fietsen.

Ik zit trouwens nu een film op rtl5 te kijken, P.S I love You, jemig de tranen rolden net al over me wang.

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Oh... ja.. die kwam vandaag. Die had ik eigelijk ook willen zien! Vriendlief zit voetbal te kijken! ;) Gezellig!

5. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

Jeetje als je een kijkt hoeveel calorieën er zitten in sommige klein uitziende koekjes... ik schrik ervan! ik had net 4 koffiewafelkoekjes gegeten, ja weet ik slecht...;), daarna keek ik pas op de verpakking, 500 calorieen! Ik had zo`n `honger`. Naja dan vanavond maar niets, ik gok dat ik nu dankzij die snetkoekjes op 1900 cal. zit. ben ik niet echt blij mee.
    waar ik wel heeeeel blij mee ben, is dat ik vanochtend 72,6 woog en eindelijk mijn mooie jas weer aankan. en dat na 1,5 kilo.. gek is dat:)waarom ben ik niet eerder begonnen met afvallen als het soms zo weinig scheelt?
    wat ik heel motiverend vindt is, naast het lezen van dit topic, het kijken van sos sonja. kijken jullie dat ook?

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Melanie fijn dat je er zo van genoten hebt! Wat ligt er onder de aardappels dan?

@Moppie mijn vriendin is van week 4 tot week 41 met vlagen misselijk geweest erg vervelend maar niks aan te doen.

Tot morgen meiden slaap lekker!

7. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    @ Zustertje: Onder het steppegras ligt je vlees/vis. In mijn geval lag er sate van de haas met satesaus, bij vriendlief lag er een schnitzel met sigeunersaus...

8. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Melany, ja is een leuke film :D

9. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    mmmmmmmmmmmm steppegras is zoooooo lekker !! wel in belgie doen !!

ben geloof ik aan geschoten na een glas wijn .. ga maar snel naar bed !
    morgen werken en drukke dag op de verbouwing !

dikke knuff voor all

10. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Fijn dat je van je etentje genoten hebt!! Vrijdag is jouw weegdag? Ik hoop voor je dat er weer wat af is. Vanaf vrijdag dus ook nog wat extra pondjes eraf fietsen!
    Pffft, mijn fiets staat echt al 2 jaar minimaal voor de deur met een lekke band. Mijn kat is zo lief om de voorband als krabpaal te gebruiken dus schiet niet op hier...

@Apotheek: thanx voor de info. Had zelf al B6 gevonden als werkend tegen misselijkheid, maar las net:
    Voor pyridoxine (vitamine B 6 ) is de doeltreffendheid twijfelachtig
    Dus zal me morgenochtend eerst wel goed voor laten lichten bij de apotheek, en evt. langs de huisarts (zit er toch naast) om de poedervorm van de ventolin aan te vragen.

Ben al lang blij dat ze om 8u al open gaan, maar zit meestal om half8 al op het werk... Zal mn directe collega wel ff een sms doen dat ik morgen later ben ivm medicatie ophalen. Heb immers ook polsbandjes tegen de misselijkheid enzo, dus heb al een smoes verzonnen over blaasontsteking en antibiotica waar ik niet goed tegen kan (word daar idd nog zieker van dan wat ik me nu voel) :p

---

Heb net nog 2 koppen thee gehad en een pakje melba toastjes, en zit nu aan een blikje fanta. zometeen nog maar een boterham pakken en dan naar bed...

11. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Moppie, Salbutamol mag je gewoon gebruiken. Ik heb heb in de vorige zwangerschap gebruikt en Esmee is kern gezond en nu gebruik ik het weer. Daarnaast gebruik ik Atrovent en Symbycort.
    Symbycort was heel erg uitzoeken. Mijn astma was niet onder controle, dus ik heb in de zwangerschap van Esmee verschillende inhalaties gekregen. Op Symbycort zijn we over gegaan en dit werkt goed. Als je de bijsluiters gaat lezen kun je knettergek worden. Ik heb gewoon de huisarts gebeld voor uitleg.
    Wat betreft medicatie voor misselijkheid, bij ons gaat dat altijd op recept van de huisarts. De apotheek hier is nogal moeilijk in dat soort dingen. Zelf heb ik bewust gekozen om er niets tegen de misselijkheid te nemen. Het is de natuur, misselijkheid hoort erbij.
    Het is knap vervelend, maar gaat echt over.

@Mamavesmee, ik ben ook blij de cursus te hebben gedaan. Ik begrijp clienten met autisme nu beter in hun manier van denken en doen. Zelfs clienten zonder autisme ben ik anders naar gaan kijken. Heb er zeker een hoop van geleerd.

@Melanie, fijn dat het eten lekker was meid. Uit eten is altijd zo heerlijk. En nu er weer tegen aan.

@Emma, dikke knuffel meid. Als je hoort dat het met je kind wat minder gaat is jou gevoel heel logisch. Je wilt het beste, je wilt dat het goed gaat. Dat geeft jou als moeder ook een fijn gevoel. Je mag best even lekker huilen. Blijf positief meid!!!!! Wees sterk....het komt allemaal wel goed.

------------------------------------------

Hier nog dienst, slaapdienst gehad.
    Heerlijk geslapen, maar het opstaan heb ik nu even meer tijd voor nodig. S' morgens veel slijm in mijn longen, dus daar wat beroerd door. Inmiddels ontbijtje op en medicatie gehad en gaat weer stukken beter. Zal mijn dienst maar eens beginnen.

12. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Mel: Fijn dat het zo lekker was en gezellig!! En wat fijn dat je fiets vrijdag al komt! Nu nog hopen op mooi weer inderdaad!

Zit nu aan mijn ontbijtje, ben vandaag lekker vrij maar kan echt niet meer uitslapen de laatste tijd. Wilde gister ook de film kijken PS. I love you, maar viel telkens in slaap dus heb 'm maar afgezet, had het boek toch al gelezen.

Zometeen even naar de stad en het winkel centrum, verder heb ik niet zoveel plannen...

Fijne dag allemaal!

Oja, ik zit weer op gewicht, dus nu weer lekker verder!!

13. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hallo meiden!

Gisteravond op het werk al even bijgelezen.. Was moe dus geen zin/tijd om te reageren..

Vandaag ook een drukke dag!

Straks even booschappen halen, beneden al gesopt en gezogen..

Vanmiddag Esmee naar de PSZ en daarna verjaardag van de dochter van een vriendinnetje die 2 is geworden vandaag..

Mijn menu voor vandaag:

O: knackebrodje met 30+ kaas en 250 gram kwark.

T: appeltje

L: 3 boterhammen, 1 met smeerworst ( andere er tegen aan) en 1 met jam.

T: stukje taart.

A: gebakken aardappeltjes met stoomgroente en vis.

T: schaaltje chipjes..

Zit dan rond de 1600...

14. MamavEsmee

Butterfly.. Jij je dienst er ook weer op zitten.. Klusplannen vandaag? Hoe verloopt de zwangerschap verder? De kleine al gevoeld?

Moppie.. Gelukt bij de apotheek?

Melanie.. genoten van je Steppegras.. Jummie, saté er bij!

Emma.. haha, teut van 1 glaasje? Herkenbaar hoor!:) Succes met de verbouwing vandaag!

Kimmetje..Geniet van je vrije dagje.. En fijn dat je weer op gewicht bent.

Ben wel benieuwd wat ik nu weeg.. Gisteren om half 11 nog een boterham met pasta gepakt op mijn werk.. had echt honger!

15. Neentje

Neentje Niet meer actief

Goedemorgen dames,

Hier lekker geslapen van 22u tot s'ochtends 9u, was gisteren echt kapot van het sporten. Zometeen aankleden en met de kleine de deur uit, ff de stad in.

Ontbijt zit achter de kiezen, 2 bbd met 30+ kaas en een kop rooibosthee. Ik neem mijn ts en lunch mee om niet in de verleiding te vallen en ongezonde dingen te kopen.

Iedereen een fijne dag verder, tot de namiddag/vanavond.

Liefs,

16. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Goeiemorgen meiden.

Iedereen lekker geslapen?
    Ik moest vanmorgen om 7 uur bij de eerste client wezen, vreemd genoeg was ik om 5 uur al wakker en heb ik nog liggen dommelen tot 6.10, toen er maar uit gegaan, gedoucht en ontbeten en om 6.50 de deur uit.
    Net thuis van het werken, was een fijne route :D
    Zit nu te wachten op me vloerkleed, hoop toch echt dat hij vandaag geleverd word.
    Verder nog geen idee wat ik vandaag ga doen, zoiezo de woonkamer weer ff stofzuigen, me kat is zo lief om elke x als ie binnenkomt een lading zand mee te nemen * zucht *.

@Kimmetje: Wist niet dat er ook een boek van die film was? Heb de film gezien, erg leuk en zijn wel wat tranen bij me over de wang gegaan haha. Ach geeft niks, zit toch alleen:p

@Butterfly: vervelend dat het s'ochtends allemaal wat moeilijk is qua slijm enzo. Lijkt me niet fijn.

@Moppie: Hoe is het nu? Ben je nog naar de apotheek/huisarts geweest voor medicatie?
    Hoop dat je je gauw wat beter voelt en je eindelijk mag gaan genieten.
    Wanneer heb je de echo ook alweer? ( sorry vergeten )

@HvJ: Heerlijk uitgeslapen dus, lekker toch. Geniet van je dag vandaag.

@MvE: Jemig wat een drukte alweer, heb echt bewondering voor jullie hoe jullie het huishouden allemaal runnen. Misschien moet ik eens vast ritme erin krijgen ofzo...

@All: Het is hier wel rustiger als anders of verbeeld ik me dat?
    Iedereen fijne dag vandaag:p

17. MamavEsmee

HVJ.. veel plezier in de stadt!

Renieta.. Als je eenmaal een kleine hebt komt er zowiezo meer ritme in je leven..;)

Zo.. de boodschappen weer binnen!

Esmee was zo aan het jengelen.. Die heb ik nog even voor een uurtje in bed gelegd.. Normaal gaat ze pas tegen 13.00 maar ze moet naar de psz.. Vanmorgen er natuurlijk vroeger uit omdat opa en oma oppasten.

Zit nu al achter 2 boterhammen met linera smeerpaté.. Had echt " knor" in de maag.. Voordat ik me zou vergrijpen aan de zak chocopinda's.. ( moet ongi worden :D)

18. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @Renieta: Ja het boek was ook super mooi!
    @MamavEsmee: Ik zit toevallig ook net crackertjes naar binnen te werken met linera smeerpaté, lekker he?

Net even naar het winkel centrum geweest en naar de stad. Weer veel te veeeeeel gekocht......

19. MamavEsmee

Net ook al 2 boterhammen met jam op.. Pfff.. Heb nog trek!:)

Anders het taartje vanmiddag maar laten voor wat het is en nog 2 boterhammen nemen.. ;) Mmmm.. lastig hoor!

Kimmetje.. Die smeerpaté is i.d. best wel lekker!

20. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

13 apr 2010
    1.259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    Ik heb net 3 crackers achter mijn kiezen en nog honger! Heb echt zin om vanalles te snaaien, verschrikkelijk.
    Heb nog geen tussendoortje genomen vandaag, dus zit te twijfelen wat ik zal pakken...OF ik wel iets zal pakken....

Deel Deze Pagina