10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 3!!

Discussion in 'Algemene clubs' started by Humbly89, Apr 9, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Renieta, mamavesmee zei het het al, maar als eenmaal een kleine hebt dan heb je gewoon je ritme, en je hoeft er niets voor te doen. Uhm... nou ja, niets voor te doen klopt niet helemaal whahaha. Maar je krijgt gewoon een vast ritme in voeden en slapen en daar tussen moet je je huishouden doen. Komt wel meid!!! Hoop gauw dat je het mag ervaren.

@Kimmetje, haha lekker weer gewinkeld. Lekker is dat he, alleen het gele vliegt soms je portomonnee uit, niet normaal soms.

@Mamavesmee, je kunt ook nog een stukje fruit o.i.d pakken? Zou ook weer zonde zijn het gebakje te laten staan, daar baal je dan vanmiddag ook weer van. Of nu nog 2 boterhammen, wel het gebakje en dan vanavond geen chips maar iets anders? Lastig he.
    Hier de dienst er ook weer op. Klusplannen vandaag... uhm, ik hoop het!!!! Wil bezig......!! Heb mijn schoonzus al even bericht gedaan hoe ver ze is met leeg halen. En met de zwangerschap gaat alles goed, heb de kleine al wel gevoeld, heeeeel lichtjes.
    Fijn gevoel :)

----------------------------------------------------------

Vanmorgen uit de slaapdienst Esmee opgehaald, lopend naar huis gewandeld, even boodschappen gedaan. Kruidvat had leuke WK rompers en die moest ik hebben ;).
    Esmee ligt nu net op bed, en ik heb net de lunch op.
    Zo aan de slag in huis. Manlief heeft nogal een bende achter gelaten. Was niet leuk thuis komen :(. Zo'n kaal huis wat je helemaal zat bent, bah.

Dus ook een drukke planning vanmiddag.

2. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

Jul 13, 2008
    2,765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
  3. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    Is het bij jullie inneens ook zo koud?
    Hier wel, bah! Heb de kachel maar wat hoger gezet.
    En wat is het rustig hier.
    Hier niet zo heel veel gedaan.

Zal fruit gaan maken, moet Esmee ook nog hebben.
    Lekker een schaal meloen :).

4. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    hier schijnt de zon en is het 18 graden (Heerlijk)

Hier vandaag thuis gebleven vanmorgen naar huisarts egweest (nog steeds hoesten en pijn onder mijn borst) en om 14uur fotos laten maken morgen uitslag! dus even vanuit werk bellen!

Dus dacht kom even hier bijlezen maar is me echt teveel!!sorry

@all Hoe gaat het?ik was vanmorgen 88.6 kilo dus gaat lekker morgen officiele weegdag!
    @butterfly met je zwangerschap en rustig doen?
    @MvE he gaat het met stabiliseren?
    @de rest plannen dit weekend? ik heb mijn verjaardag zaterdag dus alles voorbereiden en klaar zetten (inkopen zijn al gedaan)

5. zustertje

zustertje Niet meer actief

Goedemiddag meiden!

Vanmorgen heerlijk gewerkt en daarna een vergadering van 2 uur (niks aan) maar ja hoort erbij.
    Toen nog even asperges bij mijn ouders gebracht en onderweg naar huis bij een kraampje gestopt voor verse aardbeien ik heb nu 1,5kilo aardbeien voor 6 euro! Kan de komende dagen weer vooruit had ook nog een meloen en kiwi gehaald bij de groentenboer.

Ik ben nu al een poosje thuis maar ben alles overhoop aan het gooien ik heb de lades van de keuken (6 stuks) al helemaal uitgezocht en schoongemaakt heerlijk gevoel en ondertussen gekookt.
    Ga nog even verder met schoonmaken voordat mijn mannetje thuis is.
    Morgen ben ik een dagje vrij en dan ga ik uitgebreid op iedereen reageren!

Liefs

6. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Salbutamol mag ik dus NIET gebruiken! Ben net even bij de huisartsenpost geweest (vanmorgen was ik te vroeg)
    De assistente raadde me elk medicijngebruik totaal af in het eerste trimester, zo ook medicatie tegen misselijkheid. Morgen belt de huisarts me terug om me iets anders als Salbutamol voor te schrijven, voor noodgevallen enzo...

7. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Owkee moppie, wel fijn om dat toch even nagevraagd te hebben of niet.

Hier het huis schoon.. pfff hele woonkamer-keuken opgeruimd, kasten van de wand en eronder schoongemaakt, stofgezogen, gesopt, gedweild, nieuw vloerkleed ligt er.
    Bad + wc matten schoon en droog, wc schoongemaakt en gedweild, ramen van binnen gelapt en 2 vouwgordijnen gewassen en hangen weer.

Nu even spagetti aan het maken voor mij en me vriend, die is onverwachts al om kwart over vier thuis :D

8. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Moppie, dat is heel vreemd. Salbutamol is hetzelfde als ventolin, en dat mag gewoon. Ik heb het in de zwangerschap van Esmee ook gebruikt, en in overleg met de huisarts en de longarts. De HA belt je morgen...... dus krijg je vast wel te horen dat het kan. Met alle poeder inhalaties is het zo dat de poeder die je inhaleert veel minder in het bloed komt dan bijvoorbeeld iets vloeibaars. Ik blijf het gewoon gebruiken, en krijg het van de apotheek altijd mee. Ze doen hier altijd moeilijk als iets waarschijnlijk niet kan. Dus als ik dit wel mee krijg maak ik me totaal geen zorgen.

9. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Moppie, wat ik nog wel wil zeggen.........tuurlijk is het beter alle medicatie niet te nemen. Maar als je om bepaalde redenen medicatie nodig bent, en waar onvoldoende over bekend is, gaan ze we kijken wat erger is, het middel of de kwaal. Mijn astma is veel erger dan bij jou. Als ik een week geen medicatie neem, ben ik doodziek, zitten mijn longen vol en krijg ik weinig lucht. De kwaal is in mijn geval dus veel erger en schadelijker voor de baby dan de medicatie die ik krijg. Ik MOET het wel nemen omdat ik anders prednison moet hebben en dat is nog minder.
    Is jou astma onder controle? Hoe vaak moet je medicatie hebben?
    Ik dagelijks en soms wel 4 keer per dag :(. Mijn geval is denk ik ook anders dan bij jou.

10. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Zustertje.. Zo, dat is niet duur zeg.. Hier voor 500 gram aardbeien 3,99!:$ En lekker aan het rommelen in de keuken.. Ik moet de kast van Esmee en het drooghok nodig opruimen.. Maar eerst de keuken maar eens geplaatst hebben.. Morgen weer de keuken helemaal uitpakken voor de electricien die zaterdag komt.. Pfff!

Renieta.. lekker alles weer schoon! Fijn dat je mannetje lekker vroeg thuis kwam!:)

Dani.. Leuk.. verjaardagsvoorbereidingen aan het treffen! Alvast gefeliciteerd.. Het stabiliseren gaat goed.. Blijf zo rond de 74 schommelen.. Ben ik erg blij mee!:D

Butterfly.. Wat jij zegt over medicatie gebruik is waar.. Ze kijken naar de ernst van de klacht.. Als je een beetje misselijk bent dan krijg je niet gauw tabletjes tegen misselijkheid.. Vriendinnetje is tot 16 weken hondsberoerd geweest.. Toen ze op het punt van uitdrogen zat en al 2 weken in de ziekte wet zat kreeg ze pas tabletjes.. Die deed niets anders als slapen en overgeven..:(
    Leuk dat je de kleine al hebt gevoeld. Ik voelde Esmee ook vrij vroeg.. En met een 2e gaat het vaak nog sneller he? Buikfoto?

Vanmiddag Esmee naar de PSZ gebracht, na een halfuurtje gaat de telefoon.. Esmee was achter op haar hoofd gevallen en buiten bewustzijn geweest.. Bah.. wat is dat naar zeg! De huisarts gebeld en als een gek naar de PSZ.. Daar zat mijn meisje helemaal wit en suf bij 1 van de leidsters op schoot.. Wat een schrik!!:(
    Door naar de huisarts en daar kreeg ze al weer wat praatjes.. Na een uurtje was ze weer goed te spreken, zelfs nog een uurtje naar de verjaardag geweest.. Esmee ligt lekker gedouched in bed.. Tot 8 uur na de val een wek advies dus we maken haar om 20.30 en om 22.00 wakker. Maar verwacht dat het wel goed zit..

De rest van mijn menu:

T: punt slagroomtaart en 2x koffie.

A: 150 gram gebakken aardappeltjes, vis en stoomgroenten..

11. steenbokje

Ff snel mobiel...
    Ik heb geen poeder, maar een pompje. Denk dat ik juist de schijf met poeder weer krijg...

12. steenbokje

Bij jou is het idd veel erger!
    Toen ik nog rookte paar x per week. Hooikoorts seizoen bijna dagelijks.
    Nu sinds ik gestopt ben 1x per maand max. Sinds posi test niet meer gebruikt... wel enorm last van hooikoorts nu :( zou fijn zijn om wat verlichting te krijgen...

13. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    hey meiden

ff snel we hebben werkvolk over de vloer en dus ook friet gehaald vanavond owww wat was dat lekker !!
    en slecht
    morgen naar de kapper en dan naar de bruiloft van mijn beste vriendinnetje !! jaaaaaaaaaa leuk leuk leuk
    en ow ow ow ow wat krijg ik toch veel complimenten op een dag over mijn afvallen !
    echt iedereen heeft het er over en ook dat het zoooo veel is !
    nou daar doe je het voor he !
    zo ik moet weer verder meiden
    dikke knuf voor all !

14. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Hey meiden,

@ Emma: Steppegras is zeker lekker! Fijn is dat he, die complimenten over het afvallen. :D Veel plezier op de bruiloft morgen! Hoop dat het weer een beetje mooi is!

@ Moppie: gelukt bij de apo? Vreemd dat je salbutamol niet mag gebruiken. Bij mijn weten kan dit echt geen kwaad tijdens de zwangerschap.

@ Kim: Nog iets leuks gekocht?

@ Butterfly: Leuk he, die Wkrompers, ik had ze in de folder gezien. :D

@ Dani: Nieuws van de huisarts?

@ MamavEsmee: Arme esmee, en arme jij! Heeft ze er nog veel last van?

Hier ook weer gegeten. Vandaag drukke dag op het werk gehad. Met wat gedonder met de baas. Wat was ik boos zeg! Kan me er nog over opwinden. Maarja… het is en blijft de baas.

Vriendlief was vandaag vrij, omdat onze nieuwe fauteuils geleverd werden. Mooi hoor! Maar wel heel erg wennen. Zo meteen komen mijn ouders even op de koffie (ook nog voor verjaardag van vriendlief) om de stoelen te bewonderen. Hebben net nog een stukje taart gehaald. Weet nog niet of ik het kan weerstaan…

Mijn menu voor vandaag:

O: 200 gram optimel yoghurt vanille
    30 gram muesli
    1 beker optimel drink

T: 150 gram druiven
    1 appel

L: 2 meergranenboterhammen met;
    23 gram 20+ kaas en;
    18 gram ham
    1 cup a soup tomaat

T: niks

A: 150 gram bistro-aardappeltjes uit de oven
    3 vissticks
    Schaaltje sla met komkommer en ananas

Totaal van 1178 kcal

Liefs

15. Kimmetje23

Kimmetje23 Fanatiek lid

Apr 13, 2010
    1,259
    0
    0
    Visual Merchandiser
    Eindhoven
    @MamavEsmee: Jeetje, dat is zeker schrikken!! Hopelijk heeft ze er niet teveel last van. :(

16. dani86

dani86 Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    3,211
    0
    0
    student
    landgraaf
    @MvE dat si behoorlijk schrikken! hopelijk blijft alles goed gaan!en goed zeg dat je op gewicht blijft!
    En ja verjaardag brengt wat teweeg maar gaat steeds sneller:D zaterdag word ik 24 dus houd dan ook het feest! alvast bedankt (jij bent toch ooki aps jarig eweest he?)
    @moppie beterschap houd je maar aan advies vd huisarts!
    @melanie nee niks gehoord. vandaag geweest ivm hoesten (nieuwe codeine tabletjes gekregen, rib zwaar gekneusd en waarschijnlijk tussenribspier gescheurd dus hebbe me n spuit gegeven *auwauw*) opspuiten gebeurt pas na 7 juni dus ben benieuwd! wil eindelijk wel dat het wat sneller gaat dat afvallen!!

17. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    MvE meid ik zie het nu pas van esmee!!!
    sjeee wat schrikken .. gelukkig gaat het weer goed
    dikke knuf

18. Renieta

Renieta Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    1,587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Bah MvE, dat is zeker schrikken zeg :( Hoop dat je meissie zich gauw weer helemaal goed voelt.

19. steenbokje

hehe, eindelijk even via de laptop, dus kan ik normaal reageren...

@Emma: fijn dat alles voorspoedig gaat met de bouw!
    Hoe is het nu met Tim? Lees net je droevige bui overnieuw en hoop dat je je al weer wat beter voelt!
    >> ook al aan de frietjes lees ik :p
    Wat heerlijk om zoveel complimentjes te krijgen, dat doet een mens echt goed ;)

@Renieta: Lees dat je druk bezig bent geweest in huis, pffft wat een werk als je zo lang al niks op zolder hebt gedaan. Zie de stofnesten voor me :p
    Moet wel een fijn gevoel geven nu alles schoon is toch?
    >>Echo: 7 juni, dus nog 1,5 week wachten...

@Butterfly: hormonen, pffft, heb een app op mn telefoon die vertelt wat je kan verwachten van die week in de zwangerschap. Dacht vorige week nog "zo erg kan het niet zijn" maar daar kom ik nu op terug. Bekaf, prikkelbaar en emotioneel :(
    Zal straks inderdaad wel blij zijn met het zwangere gevoel, maar op dit moment ff helemaal niet happy (dat zei de app dus ook... dat is normaal schijnt het)
    >> 3 dagen patat gehad??? Hoe krijg je dat voor elkaar??? Maar wel fijn dat je nog steeds op +1 staat, dat doe je goed!!!

@Hvj: Wow wat sport jij veel! Dan is 1600kcal nog best weinig hoor, dat heeft je lichaam ook gewoon echt nodig!

@Dani: nog 2 nachtjes slapen ;) Alvast van harte!

@Melanie: fijn te lezen dat je etentje je goed heeft gesmaakt!
    Hoe bevalt je nieuwe fiets?
    >> salbutamol kan idd geen kwaad, maar het drijfgas blijkbaar wel? ik laat me morgen uitgebreid informeren door de HA.

@Ons Kleintje: kleine koekjes zijn juist de gevaarlijke :p
    Gewoon helemaal geen koekjes in huis halen (zegt het koekjesmonster... dat was mijn redding!)

@Aardbeien: hier ook 3,- voor 500gr... wat een luxe zustertje!!!

@Butterfly/medicatie: Ben zelf al helemaal geen voorstander van pilletjes en wil alles het liefst op de natuurlijke manier oplossen, maar voel me echt gewoon wanhopig worden ivm emetofobie & enorm misselijk zijn. Zit steeds bijna te hyperventileren. Is zo klote :(
    Maar ik begrijp ook heel goed dat medicatie in sommige gevallen minder schadelijk is dan ziek zijn. Ziek zijn levert natuurlijk ook stress op voor de kleine, en voor jou is het ook helemaal niet fijn om je zo klote te voelen.
    Denk dat ik van geluk mag spreken dat ik maar een lichte vorm van astma heb, en dat ik me vrij goed kan redden zonder dagelijks medicatie te moeten gebruiken (heb het een tijd dagelijks moeten gebruiken toen ik in de pubertijd was, maar daar ben ik gelukkig vanaf)
    Er zijn volgens mij ook nog verschillende soorten van astma. Ik krijg snel last als ik me in moet spannen, traplopen, zware tassen tillen, wandelen en praten tegelijk kan ik ook niet goed. Dit weer helpt ook helemaal niet mee helaas... Gelukkig belt de HA me morgen met iets anders dan de pufjes die ik nu neem. Salbutamol op zich is niet gevaarlijk, maar het drijfgas wat in in die cilinders zit blijkbaar wel. Dat had ik vanaf het begin al in de bijsluiter gelezen maar omdat ik nu de afgelopen dagen steeds meer last van benauwdheid krijg wil ik toch iets veiligs achter de hand houden waar ik op terug kan vallen in geval van nood...

@MvE: jeetje meis wat is dat schrikken zeg! Gelukkig lijkt het nu mee te vallen!

=

@Hier:
    Ontbijt: paar melba crackers en wat yoghurt
    Werk: 6 kleine meergranen bh met kruidenkaas, 2 opkikker, veel thee, pakje melk, blikje fanta
    Thuis: patatje met beetje mayo, curry en kroket, appelmoes

@MvE: nee, weer geen groente :p ook geen fruit... Slechte dag!
    Vriendlief zou "koken" dus dat werd een ritje snackbar...

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

May 18, 2008
    3,187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Mamavesmee, dat lijkt me echt vreselijk! En helemaal omdat je dan zelf niet bij haar was, ik zou me zo akelig voelen. Esmee is maandag bij mijn moeder uit de zandbak gevallen, ze had een t-shirtje aan. Elleboogje beschadigt en een plekje op haar voorhoofd, ik was er gelukkig bij maar vond dat al vreselijk :(. Hopelijk heeft ze morgen nergens meer last van. Buikfoto ;),ik zal zo een foto plaatsen.

@Moppie, van de salbutamol heb ik ook een spray! Ik heb de atrovent ook in een spray! Je hebt ze ook beide in poedervorm. Heb de bijsluiter even gelezen en er staat in dat er onvoldoende over bekend is, en vaak als dit een medicijn staat kun je het over het algemeen wel gebruiken. Mijn huisarts zei toen: "ze schrijven er dan bij dat het beter is niet te gebruiken mits de HA anders voorschrijft".
    Ze moeten het zekere voor het onzekere nemen. Meid, je moet doen waar jij je prettig bij voelt. Als je HA zegt dat het niet mag, moet je het niet doen. In de meeste gevallen is de astma bij vrouwen in de zwangerschap minder. Het kan 3 kanten op, of beter, of het blijft hetzelfde of het gaat slechter. Ik viel bij Esmee in de catergorie slechter :(. En nu is het stabieler, dus ben er nu wel blij mee :).

@Melanie, ik vond ze zoooo leuk die rompers. Had vorige week ook al een shirtje met de tekst: Mijn eerste WK! gekocht, die was ook zo schattig.

Manlief is naar ons nieuwe huisje, de lambrisering er uit breken.
    Zit rondom de woonkamer en dat wilden wij niet zo houden.
    Ik ben met Esmee thuis. Wilde wel heel graag ook helpen..... maar ja, ik ga dan teveel doen en dat lijkt me niet verstandig.
    Dus ik zet een stapje terug :p.

Ben druk aan het inpakken en opruimen hier.
    Esmee ligt net op bed.

Ga eerst GTSt kijken :)

Share This Page