Vervanging voor caloriechecker: Kijk op www.valtaf.nl in de calorietabel als je echt niet zonder calorieen tellen kan
Esmee eet meestal met de pot mee, maar ja, soms eet je een iets wat niet geschikt is voor een peutertje. We hadden vrij pittig eten, en dat vind ze niet lekker. Dus dan krijgt ze een potje. Fruit krijgt ze ook altijd vers. Ben niet zo van de potjes, maar soms moet je wel eens. Ze eet meestal alles wel mee, dat scheelt. En ze is dol op patat en poffertjes hahaha. Gisteren aten we poffertjes en mevrouw wilde niet op bed hoor, toen ze weer even beneden was wees ze al meteen naar de poffertjespan . Hier de boel weer schoon. Nog een wasje buiten gehangen, maar in hoeverre het droogt??? Even gezogen en gedweild. Zal zo de zandbak dicht doen en even vegen in de tuin. @Zustertje, nou, nog lang niet alles is uitgepakt. Wat naar boven moet zit nog in dozen. We moeten eerst de slaapkamers klaar hebben, dan kunnen de kasten erin. Ik heb Esmee haar kamer zover klaar dat manlief even laminaat moet leggen. Dan kan ik Esmee haar kamer in gaan richten, verhuizen wij naar de kamer waar ze nu slaapt, en kan ik met onze slaapkamer bezig. Als we die dan klaar hebben, kan ik de babykamer doen . Dan kunnen we de kasten weer neer zetten en ook die dozen uitpakken. Het hele hok staat nog vol . Moet alles uitzoeken, wat naar zolder kan, moet naar zolder. We hebben nog wel wat te doen. Maar ja, als Esmee overdag wakker is kan ik niet zoveel. @Beschuitje, dus dag 1 zit er op. Ben je mooi doorgekomen meid. Op naar dag 2 , gaat helemaal goed komen. @Melanie, ik geloof meteen dat het rustig moet zijn geweest bij jou. Iedereen zat thuis voor de tv, ach, ook wel eens lekker jah! En weer een mooi dagje gehad zo te lezen, en weer afgevallen. Je gaat goed meid. @Milka..... JAAH, die met biscuit is LEKKERRRRRR!!! Krijg er meteen trek in . Maar goed dat de AH hier niet in de buurt zit .
@ butterfly, Het geeft echt een hoop rust als je een huis minder heb. Ik spreek uit ervaring, binnen 2 maanden 2 huizen leeggehaald en 1 opgeknapt... @ renieta, nou we gaan gewoon duimen dat je geen ongi krijgt!! @ mamavanesmee, het was zeker een gezellige boel. mijn moeder en brioer waren er en ook iedereen van de schoonfamilie plus nog 2 vrienden... 4 kinderen in de leeftijd van 3 tot 8 jaar... (en nog 1 op komst) Wat hebben wij gelachen zeg... zaterdag gelukkig bij mijn schoonzusje kijken. Veel plezier trouwens bij Guido!! heb vorig jaar ook helemaal gelachen met hem! @ suzanne, Helemaal top 1,2 kilo kwijt.. best grappig he? hoe je af en toe toch af kan vallen met zulke feestjes! @ kimmetje, leuke kleren hoor! (als ik wordt aangenomen morgen ga ik ook eens goed shoppen!) @hier Wij hebben echt verschrikkelijk gelachen hier, Iedereen was er zo ondertussen wel. Ik denk dat we wel met een man of 14 in huis zaten. het was echt onwijs gezellig. ik had (heel slim) mijn aardappelen en bloemkool al klaargemaakt voor het avondeten en dat was maar goed ook. Na de polonaise en een modeshow van schoenen van al mijn kleine neefjes ging de laatste pas om 18.00 uur naar huis... Ik heb dus zowat de hele middag in de keuken gestaan om hapjes te maken en iedereen van drinken te voorzien.. nu is gelukkig mijn mannetje weg naar de repetitie en kan ik alles weer een beetje bij lezen maar ook nog even mijzelf voorbereiden voor mijn gesprek morgen ! Ik heb er zin in en ga ervoor! oja, wel leuk om te vertellen. bij de hapjes had ik ook wat gekleurde M&M's neergezet. Komt mijn kleinste neefje, die wilde wel proeven wat dat was.. en lekker dat hij het vond.. hij spugde die M&M zo uit in het bakje... Alle M&M's naar de kl..... :x Zo voorkom je dus wel de verleiding om iets te nemen!! haha nou fijne avond allemaal... misschien lees ik straks nog wel wat maar misschien ook niet !
Melanie, mag ik je vragen op welke manier je aan het afvallen ben?? echt diepe respect voor je dat je vanaf januari al zoveel kwijt ben!
Beschuitje.. prima dagje meid! Op naar dag 2.. Butterfly.. Jeetje, nog genoeg te doen zo te lezen.. Melanie.. Lekker rustig vanmiddag, dat zal wel ja! Mooi menu zeg, en je balansdagje heeft zijn werk gedaan.. Toppie! @ Caloriechecker.. Doet het bij mij niet..:x Annemie.. Knap dat je je niet hebt laten verleiden.. En klinkt i.d. als een gezellige boel bij jullie. *** Net thee op.. Wil kijken wat ik nog aan speling heb.. Kom op de site maar hij linkt niet door.. Grrrr.
Melanie, het is niet zo dat je niet ziet dat ik te zwaar ben hoor, haha was het maar waar ! Alleen door mijn lengte valt het allemaal mee en denkt de omgeving dat het niet zo ernstig is. Ligt er ook wel aan hoe je je kleed vind ik. Ik probeer me altijd wel netjes te kleden en met iets aan wat mooi afkleed. Waar kopen jullie de meeste kleding eigenlijk? Ik ga zo even op caloriechecker kijken want ik ben toch wel benieuwd op hoeveel ik nu zit.
@ Annemie: Dankjewel. Ik ben afgevallen door calorieen tellen. Ik eet maximaal 1300 kcal per dag. Maar eigelijk altijd tussen de 1100 en 1200 kcal. Ik heb wel eens een dag dat ik niet tel/oplet (zoals een etentje op net als zaterdag uitstapje) dan neem ik de volgende dag een balansdag (max 1000 kcal) Ik sport er helemaal niet bij. Heb een hekel aan sport. Ik ga wel sinds 2,5 week met de fiets naar het werk, dat is voor mij al heel wat! Als je nog vragen hebt hoor ik het wel! @ MamavEsmee: Geduld hebben! De site doet het wel maar is HEEEEEL ERG TRAAG!! Uiteindelijk pakt ie wel!
@ Beschuitje: Dat bedoelde ik! Ik koop de meeste kleren bij esprit (helemaal nu ik de broeken weer aan kan )
nou ik probeer de site te openen maar hij doet maar erg vreemd. Loopt steeds vast en is idd erg langzaam ! Melanie ik ga jou als grote voorbeeld nemen heb ik net besloten. Ik hou ook echt niet van sporten dus als het jou lukt zonder moet het mij ook lukken. Heb je een beroep waarbij je heel actief bent ?
Maar kocht je voor die tijd ook bij Esprit of waar kocht je je kleding toen ? Ik baal soms zo van al die kleine maatjes waar ik wel in zou willen en echt niet in kom
@ MamavEsmee: Hier hangt caloriechecker nu ook weer vast. Hoop wel dattie het nog gaat doen vanavond. Ik moet mijn menu voor morgen plannen. hahaha
Nou dat caloriechecken gaat 'm niet worden...hij geeft bij een beschuit 0 calorien aan hahaha lekker zo wil ik wel lijnen... Hij is echt van slag geloof ik
Dat had ik dus ook niet verwacht, niet sporten... haha. Als ik niet verder kom met SB ga ik er ook maar eens over op calorien tellen...
Ja... ik had het zelf ook niet verwacht. Toen ik begon riep ik heel hard ik wil 45 kg afvallen, maar ik had zoiets van ik zie wel hoever ik kom. Dat heb ik nu eigelijk nog, met als verschil dat het nu nog "maar" 13 kilo is...
Maar vertel eens iets meer over jou afvalrace...HOE ? Je zwakke momenten, hoe doe je het en wat eet je...erg gevarieerd of een beetje op routine inmiddels? Sorry als ik iets te veel wil weten maar ja ik hoop er van te kunnen leren....
@ Beschuitje: hahaha... Nee hoor. Ik geef graag antwoord. In het begin at ik eigelijk 's morgens en 's middags altijd hetzelfde. 's morgens 2 knackebrod met slankie en een beker optimel en 's middags een krentenbol en een waldkornbol met filet americain/kipfilet. Na een tijdje merkte ik dat ik minder afviel en ben ik (op advies van meiden van hier) gevarieerder gaan eten. Dus dat doe ik nu. Ik ontbijt nu met (nog steeds) knackebrod, yoghurt met muesli, yoghurt met fruit, ontbijkoek enz... Middageten varieer ik ook meer. De ene keer een krentenbol, dan boterhammen met mager beleg (zoals kipfilet, filet americain, 20+ kaas, ham enz.) of yoghurt met fruit. De ene keer een pistolet, dan een gewone (bruine) boterham. Soms een cup a soup erbij of ontbijtkoek. Mijn tussendoortjes bestaan eigelijk alleen maar uit fruit, en soms ontbijtkoek (als ik te weinig calorieen heb die dag). Avondeten probeer ik zoveel mogelijk te varieeren, maar ik ben niet zo culinair, dus kom vaak op hetzelfde uit. Maar ik probeer in ieder geval, mager vlees en veel groenten te gebruiken. En max 175 gram aardappels/rijst/pasta (eigelijk altijd 150 gram). Mijn avondeten houd ik (meestal) tussen de 400 en 500 kcal. En tja... zwakke momenten die heeft iedereen. Dat is ook niet erg. Ik neem dan na een snaaidag weer een balansdag, en ben dan meestal het gewicht weer kwijt. Sorry, heel verhaal geworden. Ik hoop dat je er iets aan hebt.