10 kilo afvallen, wie doet er mee DEEL 3!!

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Humbly89, 9 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Het is hier echt koud Chantal.. En het waait enorm.. De zon breekt nu door, wou het zonnescherm uitdoen maar dat doe ik maar niet ivm de wind.. ;) Wandelze!!

Hier nu speklappen aan het bakken voor Erwin, vind dat zoooo lekker.. Maar eet het niet hoor!;)

2. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Chantal: Valt reuze mee:D

3. liebrando

liebrando Niet meer actief

heb net de ha gebeld voor me cholesterol. En hij is in 3 maanden van 6.2 naar 4.2 gegaan!!!! en dat zonder medicijnen die ik eigenlijk moest slikken, maar niet heb gedaan. ik ben gewoon 8kilo afgevallen haha en dat was scheinbaar genoeg! de dokter stond er echt versteld van hoe ik dat had geflikt. Hij zei dat lukt normaal nooit zo snel. Haha ik dus wel. Mijn cholesterol is nog nooit zo laag geweest! Ik zat altijd op 5.5 tot de uitschieter in januari van 6.2! Ben helemaal happy!!!!!

4. MamavEsmee

Jongmoedertje.. wat een geweldig nieuws zeg! :) Super meid..

5. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Ahhhhh jongmoedertje wat goed nieuws:D wauwie, waar afvallen wel niet goed voor is he:D:D:D

6. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Jongmoedertje, wat super goed nieuws zeg :D

7. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Zustertje, heerlijk zeeland. Vaak aan zee ook?

@Chantal, dat is idd niet veel.

@JM, super goed nieuws!

8. Isabella81

13 apr 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah vandaar chantal, begon al een mijn rekenkwaliteiten te twijfelen :D.

SweetRoosje bedoelde het niet aanvallend hoor. Maar had het niet verwacht dat een dietiste daarmee werkte. Jeetje joh ben je al zo lang bezig :( en zonder resultaat. Begrijp dat je dan inderdaad echt wat anders moet proberen. Hoop dat dit voor je werkt!

Zustertje ik tel calo's.

Hier ook lekker zon, toen straks fff donkere lucht maar nu weer stralend. Woon aan de kust en met die wind merk je echt dat de zon hier vaker schijnt dan verder het land in zoals bij mijn ouders.

Oeh Moppie dat klinkt wel eng motorrijden in een hagelbui :(. Die 2 choco's had je zeker verdiend!

Mama Rianne begrijp ik het goed dat je die shakes alleen als ontbijt hoeft en verder normaal eten?

MamavEsmee vind het trouwens zo goed hoe je met het ophogen en stabiliseren bezig bent. Denk dat het helemaal de goeie manier is, je moet toch uitvinden wat het juiste aantal calo's is voor jouw lichaam.

Zo Zustertje weer een flinke fietstocht achter de rug! Wat goed joh!

Butterfly een flinke wandeltocht. En toch weggelopen bij de snoepafdeling! Goed bezig hoor :D.

Jongmoedertje wat goed dat je cholesterol omlaag is gegaan! Hier in de familie erfelijk te hoog cholesterol, ligt dus niet aan het eten maar het lichaam wat meer aanmaakt. Gelukkig heb ik het zelf niet, maar mijn zus helaas wel. Die zat met de laatste meting boven de 8, maar mocht nog geen medicijnen omdat ze te jong was :(.

Nog een uurtje voor lief thuis is, doe mijn aardappels zo maar in de oven. Eet zelf gepofte aardappels, voor lief gebakken haha.

9. chantal1984

Meiden heb net mijn avond eten op en heb nog honger :( ...

zouden de afkick verschijnselen dan nu gaan beginnen ? :(
    was er al bang voor ...

10. Neentje

Neentje Niet meer actief

Ff een wijziging:

O: 2 sneetjes bbb kaas, kop rooibosthee
    T: blikje bullit :)
    L: kommete magere yoghurt met candarel
    A: boerengroentenomlet, komkommerschijfjes
    T: verveine thee, handje cashewnoten

Dames ik merk weer dat ik minder water drink, hoe krijg ik dat er weer in???

11. Neentje

Neentje Niet meer actief

Dames het gaat de ABC-plan worden van Weight Care, nu nog de spullen kopen en beginnen. Had graag gewild om dat samen te doen icm sporten op de sportschool, maar dat kan pas na de meivekantie ivm oppas dus dan maar beginnen en daarnaast wandelen/fiesten.

@Isabella, ik weet dat je het niet aanvallend bedoelde meid. Ja na 3jr ga je toch wanhopen idd, maar ja met PCOS val je zowiezo moeilijker af. Maar goed we gaan met volle moed er tegenaan!

12. Neentje

Neentje Niet meer actief

@Chantal, kan best want het is niet niks wat je doet he! Mag je niks meer nemen? Ik zou iets van fruit of een rauwkostsalade nemen of moet je je aan je schema houden?

13. chantal1984

@Sweetroosje: Ik mag straks 15 druiven maar die vervang ik voor een sinaasappel ... Denk idd dat ik maar ff een stuk komkommer neem ... Poeh .. Ik ga het nu echt merken ... :(

14. Neentje

Neentje Niet meer actief

Lijkt me idd ook niet makkelijk, hoop dat je je er doorheen kan slepen meid zolang je er niet onder door gaat he!

15. zustertje

zustertje Niet meer actief

@Chantal kom op he het begin is altijd moeilijk op een duur zit je in een ritme en gaat het goed.
    Heb je niet iets van tomaten of zo in huis? vult goed en zitten heel weinig calorieen in 200 gram is 22 calorieen.

16. Isabella81

13 apr 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig SweetRoosje wilde niet dat het verkeerd overkwam. Jouw situatie is natuurlijk wel even anders dan bij de meesten helaas. Hoop echt voor je dat dit gaat werken!

Chantal vervelend dat je nu nog honger hebt. Flink wat water drinken helpt ook wel wat, vult wel. En komkommer is idd ook wel een goeie! Je maag moet ook echt wennen aan minder eten, het wordt beter ;).

17. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Chantal, ja, daar moet je eventjes door heen. Probeer gewoon veel water te drinken, en misschien een bouillonetje???
    Vult bij mij vaak ook wel eventjes. En inderdaad, als je echt trek hebt zou ik een stukje fruit nemen. Maar in hoeverre mag je extra eten?? Of zijn de regels zo dat het niet mag????

@Sweetroosje, hoe lang heb je South Beach gedaan trouwens? Begin je maandag ook met een nieuw dieet?
    En wat betreft te weinig drinken.... ik heb zelf overal flesjes spa blauw staan, als ik ergens langs loop denk ik meteen, even een slokje water drinken. Werkt aardig, drink dan al wat meer.

---------------------------------

Hier de boel rustig, zal zo nog wel eventjes dweilen. Esmee ligt net op bed, heb haar lekker in bad gedaan. Zo even wat opruimen en de wc even schoonmaken. Nu een keer geen was of strijkwerk.
    Heb nog een map van de cursus van het werk liggen die ik even door wil bladeren en moet weer nodig met de cursus bezig die ik volg via het NHA, heb het veel te druk om alles bij te houden joh :(.

18. MamavEsmee

Isabella.. Dankje, vind het wel moeilijk om te stabiliseren.. Soms zit ik ook gewoon vol.. Mocht na het eten nog een schaaltje kwark maar mijn maag zit vol en doet pijn:(.. Maar het is wel de manier om te kijken op welke hoeveelheid callorieen mijn lijf goed functioneerd. Lekker, gepofte aardappel! Geniet er van!:)

Chantal.. En nu moet je doorzetten he meid! Kom op.. Anders je zinnen verzetten, lekker een stuk wandelen of heet douchen, tandenpoetsen helpt ook wel goed! Een kopje bouilion ( cup a soep helder) is ook lekker voor extra..

Sweetroosje.. Bij elke maaltijd een flesje water drinken .. En anders suikervrije ranja kopen? Ok, je gaat weight care doen..ga eens googlen wat het precies is, ben benieuwd! Wanneer ga je beginnen?

Butterfly.. welke cursus ga je doen via de JP? En alles lekker aan kant thuis! Hier vanavond ook geen was en strijk.. Heb het vanmiddag allemaal gedaan.:D

Moppie.. inmiddels de boodschappen binnen?;)

Zit echt bomvol na het eten. Mijn maag doet gewoon pijn! Lekker veel rauwkost gegeten, was echt heerlijk!

Mag nog een schaaltje yoghurt maar denk dat ik wat bij de thee neem vanavond, zie wel!

Voor morgenavond heb ik voor mezelf al lekker een bord macaroni met rode saus, magere rundergehakt en lekker veel groenten gemaakt.. Lekker! Erwin en Esmee houden er niet van dus eten wat anders..

Bij de folder van de hema zaten kortingsstickers, morgen maar eens even gebruiken!:D

19. liebrando

liebrando Niet meer actief

Wij hebben ook erfelijke cholesterol heeft dus niks met eten te maken het zit in ons blod. Ik ben me opa en oma op jonge leeftijd er al aan verloren, me vader zijn broers en zussen hebbn allemaal al zware hartinfarcten en hartaanvallen gehad. Een broer is 3x voor de dood weggehaald 5 omleidingen en we zijn nu alweer 15 jaar verder gelukkig met hem. Me vader heeft nog geen klap gehad wat heel apart is maar goed. Ik hoop het ook niet mee te hoeven maken en zo wel dan hoop ik dat ze er op tijd bij zijn. Maar ik moet dus vanaf me 18e al elk jaar laten prikken om er op tijd bij te zijn! Ik heb al me hele leven op 5.5 gezeten en dat is op zich wel goed ze zien het liever lager maar 5.5 is geen risico. Nou had ik in januari 6.2 en dat was dus wel aan de hoge kant en ze wouden het risico niet met me lopen dus maar aan de medicijnen, maar als je al die bijverschijnselen daar van weet nou dan wil je ze ook niet hebben, dus ik heb ze hier in de kast gestopt, en ik wist dat ik zowiezo te zwaar voor me lengte was, dus ik heb gevraagd kan ik ook afvallen. Ja dat kan maar die medicijnen heb je wel nodig. Ik dacht je kan me de pot op ik wil eerst zo proberen. Dus dat heb ik gedaan en in 3 maanden was ik 8 kilo lichter en at ik ook een stuk gzonder moet ik zeggen!! En het resultaat is dus te merken!! Mijn zusje zit ook op 8 en me vader zelfs nog wel hoger, maar die krijgen niet eens medicijnen!! En ik (andere HA dus) moest meteen aan de zwaarste medicijnen! Terwijl de ha van me vader en zusje de hele geschiedenis van onze familie weet omdat hij al onze familielden in behandeling heeft. Raar dus dat ik meteen medicijnen kreeg maar goed. Ik ben nu dus nog lager dan ik ooit ben geweest en daar ben ik wel supertrots op!! En nu kan ik weer wat geruster ademhalen haha. Want als er iets is waar ik bang voor ben dan is het wel voor dat!!!

Raar! hoe oud is je zusje dan? want ze moeten er juist zo vroeg mogelijk bij zijn, vooral als het een familiere cholesterol kwestie is. Het is gevaarlijk zo hoog, je aders slippen er van dicht he!

@MEIDEN BEDANKT voor jullie felicitaties!!

20. butterfly24

butterfly24 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.187
    51
    48
    begeleidster
    friesland
    @Jongmoedertje, heb je even gemist denk ik, maar wat fijn om zulk goed nieuws te horen. Waar afvallen wel niet goed voor is.

@Mamavesmee, het is de map van geef me de 5 :p. Moet ik even doorbladeren nog. Heb eind van het jaar weer een cursus, agressie, maar helaas, dan heb ik verlof! Dus denk niet dat het wat gaat worden. Probeer mezelf nu in dingen te verdiepen en dingen op te pakken om mijn werk uitdagend te houden. We hadden maandag een vergadering over OP's etc. Heel interesant en wil dingen iets anders gaan aanpakken. Ik schrijf ze eigenlijk allemaal zelf, als ik evalueer om de drie maanden schrijf ik het zelf. Maar ik heb drie bewoners die heel goed en mooi verhalen kunnen schrijven. Maar wie doet het werk?? IK........Heb een van mijn clienten al een vragenlijst gegeven die ik zelf heb opgesteld en die laat ik haar zelf invullen, bespreken we dan maandag. Ben heel benieuwd. Maar wil bepaalde dingen anders gaan aanpakken. Is ook wel een leuke bezigheid, en heel handig voor als ik verlof heb :);), moet mijn clienten even voorbereiden hahahaha.

-----------------------------------------

Ben hier redelijk klaar!
    Even de totale kcal opgeteld....... de eierkoek die ik heb gehad blijkt nogal hoog in kcal te zitten, dit waren van die grote 79 gram. Een gewone eierkoek is al 90. Ik kwam uit op wel 250 kcal :x, voor die eierkoek :(. In totaal had ik dus veel beter lasagne kunnen eten hahaha. Zelfs de aardbeienkoek bevat minder kcal.
    Maar goed, geeft ook niet. Laat het er niet om staan haha.
    Tenzij ik niet zwanger was geweest.
    Kom om zo'n 1800 uit ongeveer. Wil straks bij de theek nog een lekker aardbeienkoek, maar ook chippies, denk dat het het een of het ander gaat worden, maar beide ;), weet nog niet.
    Kan ook lekker schaaltje meloen nemen tijden GTST...!!
    Of een beschuitje met aardbeien :p, ik weet het niet..!!!!!!!

Deel Deze Pagina